Herrasmiehet ajavat BMW:llä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Alkupään tuotantoa jos kymmenvuotiaaksi meinaa, F10/F11 korvasivat E60 2011 käsittääkseni.
Sama kuin muissakin autoissa, "Älä osta ensimmäisen mallivuoden yksilöitä niin olet selvemmillä vesillä." En itse harkitsisi hetkeäkään W211 tuossa parivaljakossa. Mutta nelivetoa en jättäisi valitsematta. :ritsa:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kyydissä olemani perusteella valkkaisin ehkä itsekin tuon E60:n noista kahdesta, 530d jossa tuli matkustettua muutama pitempi kierros teki erittäin miellyttävän vaikutelman.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

E60 ei voi kovin huolettomaksi sanoa.
Ikääntyessä nissanimaisia sähkövikoja etenkin takapäässä.
ZF askit on elinikäisillä öljyillä, se sitten tuurista kiinni kuinka pitkälle pääsee ongelmitta.
Jostain kolkuttaa takaraivossa että suodin ois integroitu öljypohjaan, tämä tosin vain hatara muistikuva.

Tosin ongelmattomia autoja tuskin enää paljoa muutenkaan on.

EDIT: Loppupään malleissa (LCI) näkyy olevan vaihdettava suodin, tosin siihen osaa tästä suoraan sanoa kuuluuko vaihtaminen ollenkaan ohjelmaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW:n muskeliosaston johtaja: Manuaalivaihteiden aika on ohi:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015070719996239_au.shtml
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tähän asti ainoat mitkä noissa on kestäny :happy:

No, kasvaapa ainakin askien toimitusmäärät jälkimarkkinoinnissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Farmarimalleissa (E61) yleisesti hajoaa antennivahvistin (takaluukun seutuvilla) sinne pääsevästä kosteudesta. Samaten takaluukun johtosarjat katkeavat saranakohdasta. Monessa farkussa myös takaluukku alkaa ruostumaan avattavan takalasin karmeista. Sedan on siinä mielessä paljon huolettomampi. Mulla on käsitys että ihan toimiva kampe 530d on, mutta kannattaa pysyä kaukana lastutetuista, vaillinaisella huoltohistorialla olevasta, italiantuonneista jne... Ruostetta auto vastustaa hyvin.

2006-vuosimallista (nappistartilla) eteenpäin sähköt on suunniteltu uudestaan, pitävät huomattavasti luotettavampina. Muuten varmaan perus nykyautoja, BMW:n vikakoodinlukuohjelmalla (INPA) säästää satasia nopeasti.

Itsellä on E60 530i, joka on pelannut kyllä hyvin. W211 ei ole kokemusta, joten en osaa sanoa kumpi on parempi. Itsellä kuitenkin seuraava autopäivitys kallistuu varmaankin diesel-W212 kohdalle, BMW:llä ei ole enää vaparikutosbensakonetta, turbovehkeitä vierastan. Ja diesel-Bemaria vastustan vain tunnesyistä. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mulqvist kirjoitti:E60 ei voi kovin huolettomaksi sanoa.
Ikääntyessä nissanimaisia sähkövikoja etenkin takapäässä.
ZF askit on elinikäisillä öljyillä, se sitten tuurista kiinni kuinka pitkälle pääsee ongelmitta.
Jostain kolkuttaa takaraivossa että suodin ois integroitu öljypohjaan, tämä tosin vain hatara muistikuva.

Tosin ongelmattomia autoja tuskin enää paljoa muutenkaan on.

EDIT: Loppupään malleissa (LCI) näkyy olevan vaihdettava suodin, tosin siihen osaa tästä suoraan sanoa kuuluuko vaihtaminen ollenkaan ohjelmaan.
Kuka kieltää vaihtamasta niitä ikiöljyjä? Niin, ei kukaan.
Kuka estää ostamasta öljypohjaa jossa suodatin ja vaihtamasta sitä? Jep, sama homma
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Pienillä kilsoilla oleva vielä menee. Mutta reilusti ajetussa riski että laatikko valmiiksi jo kypsymässä ja remontti mahdollisesti edessä. 300tkm samoilla öljyillä on melko paljon jos tavan vaihtoväli 80-100tkm.

Enkä tainnut missään kohdin sanoa etteikö saisi tai voisi vaihtaa mehuja askiin. Mainitsin vain ikiöljyjen mukana tulevista kustannuksista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Aamen.
Joseph Göbbels kirjoitti:Uudelleen ja uudelleen toistetusta valheesta tulee totta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa :oops: Toki yksi mersukin on vielä talossa..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Onnittelut onnistuneesta harrastuksen hankinnasta, päiväkirja -muotoista korjuu threadia odotellessa.

Vaikkakin tuo ehkä huanoimpia mosana nuista, vaikkakin tietyissä määrin vähempivikainen kuin CR-koneet.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

G Power julkaisi jo vuosia sitten hahmotelmia F01-seiska-muokkauksestaan:
Kuva
-nyt nuo suunnitelmat on vihdoin pantu täytäntöön:
Kuva
http://www.worldcarfans.com/11507099638 ... owphotos#5
Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Meillä bmw merkkiliikkeessä ollaan kysyttäessä suositeltu öljynvaihtoa laatikkoon saate sanoin että ikuista öljyä ei ole olemassa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

jari_w123 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Joo siiis juu merkkiliike saanu vähän turhan hyvin ajettua ihmisten kupoliin tuon ikiöljy homman. Sama mb puolella, koittanut ite torjua sitä hommaa sanomalla ikiöljy kestää niin kauan kuin vaihteisto ja sitten se vaihtuu.
Meillä bmw merkkiliikkeessä ollaan kysyttäessä suositeltu öljynvaihtoa laatikkoon saate sanoin että ikuista öljyä ei ole olemassa.
Eräällä WV korjaamolla eivät vaihtanu kaverin volkkariin dsg;n öljyjä vaikka ihan erikseen tilas vielä työn joutu vaihtaan 100km päähän toiseen merkkikorjaamoon ett onnistu :evil:
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Mulqvist kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta harrastuksen hankinnasta, päiväkirja -muotoista korjuu threadia odotellessa.

Vaikkakin tuo ehkä huanoimpia mosana nuista, vaikkakin tietyissä määrin vähempivikainen kuin CR-koneet.
Kiitos kannustuksesta :lol: ostin eräältä MESE jäseneltä,alku kesästä,nyt ajettu noin 3000km,tänä viikonloppuna vaihtuu kartaanin tuki hilppeet,muuten menny hienosti.mittariston pikselit hukassa,ja ahto vuoto kai jossain,viheltää miehekkäästi :lol: eikai toi voi olla huonompi ku väyrynen?
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tuskin on uusin 7 kunnolla ehtinyt markkinoille, kun manhart on jo ruuvannut 750:n 700-heppaiseksi:
Kuva
http://www.autozeitung.de/tuning-news/m ... w-7er-2015#
Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Cee220 kirjoitti:Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa :oops:
Täällä kävi vähän samalla tavalla,itsellä tosin vaan E34 farkkupaku Tds bemari :lol: Mutta jotenkin tuo tuntuu kyllä oudolta laitteelta kun en ole koskaan aiemmin bemaria omistannut :lol: Jotenkin sellainen muovisempi mun mielestä kuin saman ikäluokan mersut :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mese300 kirjoitti:Jotenkin sellainen muovisempi mun mielestä kuin saman ikäluokan mersut :roll:
No älä nyt herranjumala puhu edes samana päivä tuosta ja vaikkapa w124:sta :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

mese300 kirjoitti:
Cee220 kirjoitti:Eräänlaisen takinkäännön tein minäkin kun liityin "herrasmies"klubiin BMW E39:n muodossa :oops:
Täällä kävi vähän samalla tavalla,itsellä tosin vaan E34 farkkupaku Tds bemari :lol: Mutta jotenkin tuo tuntuu kyllä oudolta laitteelta kun en ole koskaan aiemmin bemaria omistannut :lol: Jotenkin sellainen muovisempi mun mielestä kuin saman ikäluokan mersut :roll:
Joo,erikoisia on ratkasut,vaikeemmin kasattu ku mersu.Mutta hyvä se on ajaa!
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuosta itekkin yllätyin että kuinka hyvä tuollainen on ajaa,varsinkin pitempää matkaa isoilla teillä :D Ja ainakin tuohon entiseen mersuun verrattuna on tuo bemari taloudellisempi ja hiljaisempi :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Juu,hiljanen ennenkaikkea,ja ensimmäinen auto missä mulla eituu selkä kipeäksi kun tuolta haapavedeltä oon nyt pari kertaa etelään ajanut,ja oon ajanu monilla autoilla,isoilla,ja pienillä
Pakko kai myöntää,kyllä siinä on väykylle kova vastus..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

IS Itävallassa: Näin kolmossarjan Bemaria uudistettiin – ”siellä luotetaan ihmisten järkeen”
Kuva
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438914884001.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi GT3-luokan kilpuri:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW 7 voi olla maailman paras
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 2_at.shtml
-parin vuoden päästä pitäisi Ässään tulla facelift. :roll:
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”