Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näin olettaisin. Ainakin mersuissa homma menee niin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kissakulmassa eli Jaguar-palstalla tuli nopea vastaus joka tukee Dealerin näkemystä myös.
Coupe kirjoitti:Juuri näin. Kun penkin johtosarja on auki ja kääntää virrat päälle jää bagivalo palamaan. Testerin kautta. Käy periaatteessa ihan yleismallinen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sisusta ennen ja nyt:

Vanhat etupenkit:

Kuva

Uudet etupenkit:

Kuva

Vanha takapenkki:

Kuva

Uusi takapenkki:

Kuva

Samalla vaihtui myös vaihdekepin nuppi.

Vanha nuppi:

Kuva

Uusi käytetty nuppi:

Kuva

Lisähuomiona, että nuo alkuperäiset penkit ja nuppi 231 tkm ajetusta autosta ja uudet käytetyt osat yli 300 tkm ajetusta autosta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Noin 4 tkm takana ja toimii. On tosi hyvä ajaa ja nyt varsinkin uuden kuskin penkin kanssa matkan teko on kuin ei mitään. On kitkojen kanssa tosi hiljainen muutenkin äänetön sisälle. Vääntöä on ihan kivasti kuitenkin ja lähtee riittävän ripeästi ohituksiinkin. Tykkään kovasti ajo-ominaisuuksista. Toistaiseksi siis tosi tyytyväinen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vaihdoin viime viikonloppuna takajarrulevyt ja -palat. Päädyin ostamaan Champion-merkkiset, eivät olleet pahanhintaiset, yhteensä 98 euroa. Brembotkin olivat tyrkyllä, mutta päädyin reilu parikymppiä edullisempiin, koska onhan Championkin ns. merkki tuote. Homma meni muuten ihan okei, hieman meni uusia konstruktioita opetellessa. Vain 22€ kpl maksaneita -ties-minkä-merkkisiä -halpislevyjä en edes harkinnut.

Ainoa stiplu oli jarrupalat (nekin Championin tuotteet), jotka olivat pakattu pakettiin pareittain. Käsitin että ovat pakattu kumpikin puoli omaan pakettiin. Eivätpä olleet. Sisäpuolenpalat (niissä pieni viiste) olivat omassaan ja ulkopuolelle tulevat omassaan. Joten vasemmalle puolelle meni kaksi sisäpuolen palaa ja oikealle puolelle kaksi ulkopuolen palaa. Tästäkin harmista olisi säästytty jos olisin tarkastanut kummatkin palapaketit huolellisemmin, enkä vain napannut toista pakettia ja katsonut että jaahas tämmöset, ja paikoilleen, satula kasaan ja rengas kiinni. Olin jo sen verran pitkään puuhastellut ja kiire kotiin saunaan, etten mokaani huomattuani enää jaksanut enää vaihtaa paloja oikeille paikoille. Olisi pitänyt, sillä nyt ajateltuna ei vaiva NIIN suuri olisi ollut etenkin kun auto oli kunnollisella nosturilla.

Vanhojen levyjen irotus oli aika kitkatonta sentään. Vasen puoli meinasi olla muka jumissa, mutta kun pienellä paukuttelulla aika isolla lekallakaan meinannut irrota, otin avuksi "töhön" ja pieni lämmitys irrotti levyn tuota pikaa. Oikea puoli lähti vaivatta, sillä sille puolelle oli viime vuoden leiman jälkeen vaihdettu jarrusatula ja takanapa laakereineen.

Nyt vajaan viikon ajeltuani, huomaan selkeästi eron kulmisjäljissä levyn pinnalla. Oikealla puolella jälki on levämpi ja vasemmalla kapeampi. Tänään menen vaihtamaan palat oikeille paikoilleen.

Ai niin. Ajokilometrejä on tullut kasaan jo hieman yli 5 tkm. Pakkasaamuina olen huomannut ettei lämmitettävän tuulilasin oikea puoli lämpeä enää ollenkaan. Auton ostettuani oikea puoli vielä toimi, kun kokeilin lasin lämmitystä aamukasteiseen huuruiseen lasiin. Oikean puolen sulake on ehjä, joten se ei ole vikana. Luin netistä, että lasin lämmityksen piuhat voivat vaurioitua kun irrottaa tuulilasin alareunassa olevaa suojaa kun raitisilmasuodatinta vaihdetaan. Siinä se on saattanut sitten vaurioitua. Täytyy tarkistaa kytkentä jossain vaiheessa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarrupalojen osalta olen joskus ihmetellyt että eikö ne voisi merkitä selkeämmin pakkaukseen mikä mihinkin paikkaan kuuluu, silloin kun on mahdollista asentaa ne edellä kerrotulla tavalla väärin.
Sellaista vahinkoahan ei ainakaan minulle tule että sattumalta menisi oikeinpäin, jos on 50% mahdollisuus epäonnistua.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Jarrupalojen osalta olen joskus ihmetellyt että eikö ne voisi merkitä selkeämmin pakkaukseen mikä mihinkin paikkaan kuuluu, silloin kun on mahdollista asentaa ne edellä kerrotulla tavalla väärin.
Sellaista vahinkoahan ei ainakaan minulle tule että sattumalta menisi oikeinpäin, jos on 50% mahdollisuus epäonnistua.
Lohduttavaa näin amatöörin kuulla ammattilaisen suusta tämä.

En ehtinytkään tänään tallille, menee varmaan sunnuntai-ehtoolle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Työmatkalla tulee lähes päivittäin vastaan vastaava jaguar. Luonnossa omalla tavallaan hieno auto.

Myyntikuvia katselin muutamasta... Vaalea sisusta on upea. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Mittaristossa näkyy olevan Mondeon kilsamittari. 8)
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Matti H kirjoitti:Mittaristossa näkyy olevan Mondeon kilsamittari. 8)
Eikös Mondeossa kilometrit mene kuitenkin. 20-40-60-80-100 jne. ??? Jaggessa parittomat kympit :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Matkamittari tarkoitti ?

Sanooko vilkku plik - plok - plik - plok :lol:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Matkamittari tarkoitti ?

Sanooko vilkku plik - plok - plik - plok :lol:
Ei mielestäni. Pikemminkin tik tik - tik tik - tik tik
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, se ei ole sitten mondeosta jos ei kuulosta pilttipurkin kannen naksuttelulta.
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Matkamittaria tarkoitin juu :oops:

Nopeusmittari erikseen sitten. Empä oo tuota vilkun ääntä sen enempää ajatellu :shock: jotenki se naksuttelee
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Matti H kirjoitti:Matkamittaria tarkoitin juu :oops:
No niin, ihmetelin asiaa kovasti ja piti tarkistella nettiautosta muistikuvien oikeellisuutta.

Jarrupalat laitettu nyt oikeille paikoilleen. Yritin hieman oikaista, enkä ruuvannut mäntiä sisään siihen tarjoitetulla työkalulla kun satula meni paikoilleen kokeilemmalla ilman sitäkin. Ei olisi kannattanut. kuskin puolelta jäi hankaamaan pahasti ja ei auttanut muuta kuin tehdä homma kunnolla. Oppia ikä kaikki, ei kannata yrittää oikoa :oops:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Elikkäs siis. Vaihdoin autostani penkkisarjan ja käsittäkseni ilman vaurioittamisia tekniikkaan tahi elektroniikkaan ja nyt palaa airbagin varoitus- ja vikavalo. Suoritin tapahtuman seuraavssti. Anteeksi jos on liian yksityiskohtainen sepustus, mutta ajattelin varmuudeksi selostaa kaikki vaiheet, että tiedätte varmasti miten homma tapahtui, eikä tarvitse arvalilla.

Koska istuinten selkänojissa on yhdet airbagit, katsoin tarpeelliseksi ennen apukuskin istuimen irrotusta noudattaa korjausoppaan neuvoa, että irrota akun miinuskenkä ja odota reilusti yli minuutti, ennen penkin alla olevan johtosarjan liitoksen irrotusta. Halusin kuitenkin puhdistuttaa auton lattian ja sisätilat perusteellisesti ammattilaisella, joten ajoin pelkän kuljettajan istuimen kanssa pesulaan. Heti liikkeelle lähtiessä syttyi airbag-vikavalo, mikä olikin luonnollista, puuttuihan toinen etuistuin jossa on selkänojassa siis yksi airbag. Irrotin pesulassa kuskin istuimen myös ja noudatin myös neuvoa akunkengästä sen kanssa. Puhdistuksen jälkeen ajoin tallille, akunkenkä irti, kuskin penkki pois ja uudet penkit paikalleen. Uusien etuistuinten alla oli täsmälleen samanlaiset liittimen vastakappaleet sekä airbagit selkänojissa. Lapsenomaisesti ajattelin että vikavalo tietty sammuu, kun kaikki penkit ovat kytketty. Vaan eipä siis sammu, vaan palaa vikavalo edelleen.

Eli on asia tulkittava nyt niin, että auto on tulkinnut puuttuvan etuistuimen airbag viaksi ja sytytti vikavalon, joka ei sammu ennen kuin vika kuitataan jossain korjaamolla / osaavalla henkilöllä?
Tätä asiaa on nyt hypistelty :D ja homma on nyt hieman avoin. Kaveri kävi testerin kanssa ja sai kaikki muut vikahistorian viat kuitattua, paitsi tätä penkin air bag vikavaloa. Voimaan jää jatkuvat ilmoitukset:

C1414 - Väärä moduulin rakennetaso
C2200 - Vika matkustajan istuimen kiskojen asentokytkimen virtapiirissä

Toivoin ensin, että bagin liitimessä olisi likaa, joten puhdistin sen huolellisesti ja koitin nollata vian, muytta vika ei ollut siinä vaan samat ilmoitukset jäivät voimaan. Päättelin sitten että uuden penkin asentokytkin on viallinen tai johdossa katkos, koska liitin on nyt puhdas.

Aion ottaa vanhasta penkistä asentotunistimen, koska se on toimiva, koska vikailmoituksia ei sillä tullut. Ei kovin paha homma, en vaan saanut sitä tänään tehtyä, koska tunnistin on niitattu rosteriniitillä kiinni. Mulla on vain vanhoja tavallisia metalliteriä, jotka eivät tehonneet niitteihin. Pitää käydä kaupassa ostamassa kunnon terät ja jatkaa touhuamista.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: C2200 - Vika matkustajan istuimen kiskojen asentokytkimen virtapiirissä
No juu, varmasti on vikaa, kun ei uudessa penkissä ollut asentotunnistinta lainkaan :lol: . Otin vanhasta penkistä asentotunnistimen, ja asensin liittimen moninapaliitinsarjaan, mutta jouduin itse sen asentokytkimen laittamaan aivan toiseen paikkaan kuin alunperin on tarkotettu. Tämä vika kuittaantui kun penkin alla yleensäkin nyt on asentokytkin.
Vanja-eno kirjoitti:C1414 - Väärä moduulin rakennetaso
Tämä ei kuittaantunut, oletan sen johtuvan että kytkin on nyt poikittain penkkiin nähden eikä pitkittäin oikeassa paikassa kuin alunperin. Täytyy vaihtaa koko penkin kiskopaketti vanhasta penkistä uuteen, niin saa asentokytkimen oikeaan paikkaan oikein päin ja kunnolla kiinni.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt on sitten vanha istuimen kiskopaketti uudessa penkissä kiinni ja penkin asentokytkin oikeassa paikassa kiinni niitattuna kuten tehtaan jäljiltä oli. Silti vikakoodi "C1414 - Väärä moduulin rakennetaso" ei kuittaannu eli vika ei ollut siinä.

Kissaforumilta epäiltiin, että sitten ilmeisesti airbagin ohjausmoduulissa (RCM) on häikkää.

Kuva
Vahva epäilys että se olisi tuo vaalealappuinen boxi tuossa kuvan yläreunassa. Tuo boxi jäi vanhaan istuimeen vielä kiinni ja siinä se toimi. Uuden istuimen boxi on siis vanhemmasta penkistä jossa voi olla erilainen moduuli joka selittäisi väärän rakennetason, tai sitten se on vaan mäsä.

Täytynee lähteä tästä tallille irrottelemaan tuota boxia ja katsoa ehtisikö sen vaihtaa autossa kiinni olevaan penkkiin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Takaisin kotona.

Mitä todennäköisimmin edellisessä viestissä RCM-moduliksi epäilemäni osa oli RCM-moduli, ainakin kaikki on nyt kunnossa.

Vertasin kissan pois vaihtamani orggispenkin osaa nyt autossa olevan korvaavan penkin vastaavaan ja olivat erilaisia ja koodien perusteella eri ominaisuudet. Selittää modulin väärän rakennetaso vikakoodin. Otin modulin irti orggispenkistä ja irrotin uuden penkin autosta kokonaan (siitä kun alkaa olla jo runsaasti kokemusta ja helpompi värkätä osien kanssa). Vaihdoin modulit ja sitten tuli seuraava pulma eteen. Matkustajan painontunnistajan anturi ja sen liitoskohta RCM-modulilta tulevaan johtoon oli erilainen. Ei siinä auttanut kuin ottaa tuokin antutri orggispenkistä irti ja vaihtaa se uuden penkin vastaavan kanssa. Nämä vaihdokset auttoivat ja nyt kaikki vikakoodit ovat poistuneet.

This case closed, hope so :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt kun bägin valo oli saatu hallintaan, niin hurautin samantien katsurille ja leima tuli paperiin että hujahti. Yksi korjauskehotus, takakallistuksenvakaajien koiranluut olivat väljät. Katsuri myös huomautti, että etupään koiranluissa oli hienon hienoista alkavaa väljyyttä, kuten kuskin puolen etupyöränlaakerissakin. Suositteli vaihtamaan jossain vaiheessa ennenkuin tulee kunnolla väljäksi. Täytyy alkaa hiljalleen tutustumaan osien hintaan ja vaihtotyön vaatimiin metodeihin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mondeoonhan ne luut ei maksanut juuri mitään, halvimmat irtoaa kympillä. Nuo pitäisi olla samat.
Laakeri onkin sitten motonetin halpiksena jo viis kymppiä, eikä sillä tee mitään. Ota suosiolla pykälää parempi.
Minä vaihdoin niitä takuuseen kaksi jo ennen asennusta, kun tuntui pyöritellessä selvää pykälää.
Kolmannen sain paikalleen, mutta kuukauden päästä sekin jo ulisi melko korviavihlovasti.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Aattelin ostaa parasta mitä rahalla saa Fixuksesta. Siellä on usein OEM laatuisia osia kuten Motonetissäkin mutta himpun halvemmalla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Panostaminen laadukkaisiin ja kalliimpiin koiranluihin saa lisäpontta kun huomasin huoltokirjasta, että edellisen kerran koiranluut ovat vaihdettu hieman vajaa 30 tkm sitten :shock: Takaluut siis jo katsurin mukaan ihan loppu ja etujluut aluillaan kohti välitöntä väljyyttä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei tosiaan kestäneet vanhat tka koiranluut kuin vajaa 2,5 vuotta ja 30 tkm. Vaihdoin Lemförderin luut tilalle, josko kestäisi pitempään. Kallit oli, 40€ kappale, mutta jos kestävät edes 60 tkm, niin jää yksi vaihtotyö tekemättä, mikä on jo postiivista. Jos kestävät yli 60 tkm, niin ollaan reippaasti plussalla. Vastaavat Lemförder tai TRW-merkkiset Mätänetissä olisivat olleet hieman yli 2 euroa kammillmat / kpl ja 10 km / suunta kauempana. Helppo ostos siis Järvenpään Fixus-putiikista. Halpis malli Mätänetistä 30€ ja Fixuksesta 20 €. Ei enää jaksa / kannata ajaa Keravalle Mätänettiin kun lähempää saa halvemmalla ja yhtä hyvää. Lisäksi jos sattuu saamaan väärän osan, niin helpompi vaihtaa.

Homma meni muuten ihan kohtuusujuvasti, mutta pahin kanto kaskessa oli kuskin puolen luun lukitusmutteri, joka oli vakaajatangossa aika kivasti kiinni. Lämpö, irrotusöljy ja kunnon lukkopihdit auttoivat asian ratkeamisessa. Olihan siinä vähän muutakin pientä, mutta vaan pientä ettei jaksa ees kirjoittaa. Taas kelpaa ajaa.

Etupäähänkin pitäisi luut vaihtaa, mutta sillä ei ole niin kiire. Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin katsuri sanoi että välys oli aavistuksellinen, toisin kuin takana.

Eteen metalliset luut, mitkä tässä on, maksaa M-netissä halvimmillaan 10€ ja OEM-laatuinen HD-luu 25€ on kallein. Veikkaan että Fixuksesta saa jollei samaan hintaan niin euron pari halvemmalla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: Kuva


Muita sisustan puutteita oli kulunut ratti, joka näyttää myös likaiselta.
Perusteelinen putsaus ja nahkaosien maalaus mustaksi ensiavuksi. Ostan
uuden ratin, jos eBaysta tulee eteen tai löytyy Suomesta purkaamolta.
Tarkoitus olisi ostaa siis uusi musta/jalopuu ratti.
Eli löytyi viime viikolla aikaa ja tilaa laittaa Jagge talliin seisomaan ja eikun ratin maalauspuuhiin. Koska nahkapinta oli jo hyvin kulunut, vetäisin alle kerroksen pohjamallia nahkalle ja päälle sitten Creartec Ledermalfarbete mustaa nahkamaalia pari kerrosta. Tulos oli vähintäänkin kohtuullinen ja täytti tehtävän.

Kuva

Vertailun vuoksi vielä alle kojelautanäkymä kokonaisuudessaan.

ENNEN:

Kuva


JÄLKEEN:

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Reilu 12 tkm kilsoja takana ja seuraavaa ilmennyt.

- Takajarrupalat ääntelevät välillä ikävästi, kulumajälki kuitenkin normaali, joten laitetaan tumpelon asetajan piikkiin, sinne ois kai jotkut kitinälevyt kuuluneet taakse. Ensi kerralla sitten huolellisemmin jne.

- Takapää kuraantuu uskomattoman nopeasti ja helposti. Pakoputki tuuttaa näemmä vielä pakokaasut kivasti että noki jumii kivasti paskaan kiinni. Ns. talven tultua annoin likaantua liian kauan, niin piti liutoinpesuaineen lisäksi hieman bräkleeniä suihkuttaa että skeida irtoaa kunnolla. Nyttemin olen aika lyhyin väliajoin käynyt tallilla putsimassa tuota painepesurilla.

- Käsijarrumekanismi on erittäin käytännöllinen kun tarvitsee irrottaa vaijereita satulasta, tämän huomasin kun pulasin takajarrupalojen kanssa. Mutta annas olla kun lämpötila vaihtuu plussalta pakkaseksi, niin ei kannata jättää käsijarrupäällä seisomaan. Jumii kivasti. Toki irrottaa kun hieman kuumenee ajettaessa, mutta on siis hieman epäkäytännöllinen. Tyyppivika, kuulemma :roll:

- Ohjaustehostin on alkaunut hukkaamaan öljyä. Huomasin tämän ekan kerran kun töihin päästyäni tehosti äänsi ikävästi pysäköidessä. Tsekkasin öljyt ja totesin että oli hieman alle alarajan. Seuraavana päivänä öljyostoksille ja täyttö. Luulin ensin että säiliöstä lähtevä letku vuotaa, mutta ei se tainnyt sitä olla kun näyttäisi siltä että puskee korkin altakin ulos. Ei se sitä öljyä solkenaan los puske, kun täyttää säliön niin semmoisen 150 km saa ajaa ennen kuin on ylärajasta mennyt alarajaan. Tämä väli on määrältään ehkä puoli desiä. Tapaus tutkinnan alla. Täytyy saada auto nosturille ja tsekata vuotaako pumppu. Näissä on kuulemma ollut tuota tehostin vikaa. Tyyppivika? :roll: No, jos pumpun joutuu uusimaan niin Fixus toimittaa vaihtopumpun hintaan 220€. Palaan asiaan myöhemmin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko näissä miten tehokas lämmityslaite ? Tai eihän nyt juuri pakkasia ole ollut, mutta puhaltaa hyvin ja lämpenee nopeasti ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Toistaiseksi on ollut todella riittävä. Tilanteesta riippuen olen säätänyt lämmöt 19-22 asteen välille riippuen siitä kuin paksusti on joutunut itse päälle pukemaan eli meneekö autolla ulkoilemaan vai ei. Eli vielä ei ole lämpö loppunut. Lämpenee hieman hitaammin kuin satalankku, mutta himpun nopeemmin kuin Väykky.

Istuinlämmittimet on hieman liiankin kuumat täydellä teholla, joten on tarvinnut vain käyttää pienemmällä teholla ja silloinkaan sitä ei voi käyttää liian kauaa... tulee kuumat paikat :lol:

Syksyn ja talven kosteilla auto-asennossa lämppäri/ilmastointi ei pidä laseja kovin auki, joten kun ottaa automaattiasennon pois ja säätää käsisäädölle tuulilasi/jalkatila, pysyy lasit auki ja tasainen lämpötila.

Penkki on tosi hyvä, kun ensin tottuu lievään selkänojan pystyasentoon. Mukava istua ja hyvä nojata, ei tunnu pitkääkään ajomatka missään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Sattuikin jäämään huutokaupasta käsiin farkku x-type, bensakutosella. Jonkin verran pääsee harrastamaan, saas nähdä kuinka paljon. Onneks sain halavalla.. 8)
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

puuhapena kirjoitti:Sattuikin jäämään huutokaupasta käsiin farkku x-type, bensakutosella. Jonkin verran pääsee harrastamaan, saas nähdä kuinka paljon. Onneks sain halavalla.. 8)
Kannattaa käydä tutkimassa tätä foorumia:
http://www.jagclub.net/keskustelu/
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”