Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tilanteet itärajalla muuttuu nopiaan,nyt tarvetta vetokoukulliselle ja vähän tilavammalle kuin CLS.Eikä nelivedostakaan haittaa olisi.
Sinäänsä helppoa kun kelvolliset vaihtoehdot vähissä,maltillisella budjetilla kun mennään.
No Hiluxiakin tuli vähän kateltua,mutta sen työkonemaisuus ratkaisi nyt että ei sellaista.
Tullee tällähetkellä +5000 km/kk työmatka-ajoa niin mukavuus ja taloudellisuus painaa jonkin verran.

Se muuten on ihme hommaa vielä nykyaikanakin,miten jotkut autoliikkeet on vaikeasti tavoitettavia.Ollaan oltu vuosikausia nettiautossa,mutta ei mitään muuta yhteystietoa kuin joku 0210 alkuinen puhelinnumero.No niillä varmaan käy kauppa hyvin muutenkin.
Jotenkin sitä vaan tulee asioitua semmoisten kanssa missä saa myyjiin yhteyttä sähköpostilla tai whatsapilla yms.
Kun on aikomus vaihtaa ja ei viitsi tehdä sen takia ilmoitusta nettiautoon,kätevä tyrkätä tarvittavat tiedot suoraan myyjälle.

Hieman erilaista on suhtautuminen 15v.vanhaan mersuun eri paikoissa.
Pohjoisempana oli semmoinenkin liike joka ei uskaltanut ottaa ollenkaan CLSää vaihdossa.
Muuten kyllä huomasi hinnoittelussa ketä ei niin kiinnosta vaihto.
Mutta jälleen löytyi pohjanmaalta sopiva yksilö mistä kaupat syntyi.
Yhdellä omistajalla ollut hyvällä huoltohistorialla ja kohtuullisilla varusteilla.Ajettu tosin jo 207 900 km.
Matkaakaan ei ollut kuin vähän reilu 400 km /suunta.

Pääsiäisen jälkeen sitten lähdin matkaan.Kaikki meni niinkuin pitikin ja sitten ajelin tulva-alueelta yökuntiin Tampereelle.
Siitä oli hyvä jatkaa aamulla tekemään pari hankintaa vielä samalla.

Ja aamulla keula kohti Lahtikaupunkia,ja siellä Hyötyajoneuvokeskus kohteena.
Myyvät -50 % Amarok tarvikkeita pois kun uusi malli tulossa.
Sieltä matkaan tarttui astinlaudat ja lisävaloteline.
Astinlautoja ei näin matalassa tarvitse varsinaiseen tarkoitukseen,mutta kun laittaa leveempää ja karkeempaa kumia alle,suojaa helmoja kiveniskemiltä.Ja parkkipaikalla ei tule osumia viereisistä ovista.
Otti muuten päähän CLSn kanssa,15 vuotta säilynyt kori kokolailla virheettömänä,yksi reissu Prisman parkkihalliin ja jo joku oli merkinnyt takaoven omalla ovella :idiot:

Ja sitten matka jatkui Porvooseen,sieltä kyytiin tuli Nokian 285/50-20 kumit.Nyt olikin auto jo aika täynnä kun nastarenkaat ja takapenkkikin veivät tilaa.

Nyt on varmaan kuvakiintiö foorumilla täynnä kun ei anna lisätä yhtään,kokeiltava joskus toiste,vai pitäneekö vanhoja välillä poistaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Mou »

kilander kirjoitti: 05.5.2022 11:09Nyt on varmaan kuvakiintiö foorumilla täynnä kun ei anna lisätä yhtään,kokeiltava joskus toiste,vai pitäneekö vanhoja välillä poistaa.
Kandee käyttää pilveä. Olisi tosiaan kiva nähdä millanen tötterö kyseessä on.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeiles uudelleen kuvan liittämistä, muutin yhtä asetusta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Lähtötilanne, Tampereen talousalueella parkissa Hämeenkadun liepeillä.
20220419_194438_copy_1280x598.jpg
20220419_194438_copy_1280x598.jpg (218.45 KiB) Katsottu 100502 kertaa
Keskiviikkona illalla kotona aika myöhään, torstaina alkoi tapahtua.
Ensin astinlaudat paikalleen.
Perjantaina löytyi rengasliikkeestä aikaa, MK motorsportit alle kitkojen kera.
Lauantaina valorauta ja varastosta vähän valoa päälle.
20220423_174535_copy_1280x960.jpg
20220423_174535_copy_1280x960.jpg (564.23 KiB) Katsottu 100502 kertaa
20220423_173648_copy_1280x960.jpg
20220423_173648_copy_1280x960.jpg (605.03 KiB) Katsottu 100502 kertaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko tässä takapenkki mukana? Jokin aika sitten luin artikkelin missä oli laskettu takapenkin hinta verotuksen näkökulmasta.

Takapenkki ja kova lavakate. Kumpikin toisi monikäyttöisyyttä mutta ne verot, mikäli penkki paikallaan.

Väri on komia.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

On hieno! Laitahan lisää tietoa autosta (millä koneella ja mitä varusteita) ja kuvia tietenkin!
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Amarokki on kyllä komian näkönen vehe.
Ja kilanderilla totutusti heti komia rengastuskin. :idea:

Onko nämä jatkuva nelivetosia vai kytkettävällä nelikolla kuten hiluxit?
Offroadi paketti näkyy olevan varsin yleinen näissä mitä nettiautosta näitä kattellu, onneksi ovat vielä niin hinnoissaan ettei tarvi kuin haaveilla.

Mitähän tuo 2litranen mosa ottaa polttoainetta satkulle matka-ajossa? :toks: :ei_tajuu:
V6 vetää varmasti jo omassa luokassaan soppaakin.
Kakslitrasta ei "kuulopuheissa" ole kauhiasti kehuttu, mikä se lie sitte oikeasti on myllyjään. Onkohan 3l V6:sen jakopäässä viisastuttu alkuaikojen ketjuhässäkästä?



Heti iski silmiin reissureki :happy:

https://www.nettiauto.com/volkswagen/amarok/12854126
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Mou »

Oispa tämä jo V6 kun se edellinen muistaakseni oli pikkukoneinen? Mutta hienon näkönen lavettiauto kyllä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Takapenkit tuli irtonaisena mukana ja meni varastoon samoin tein.
Harmi sinänsä hyviä nahkapenkkejä kun ei kannata käyttää,verot jotain kelvollisen pikkuauton verran valtiolle,tarkasta summasta ei tietoa.
Onkohan missään muualla päin maailmaa tällaista käytäntöä.?

Tuo tila kun on ilman penkkejä vähän keskeneräisen näköinen,laitoin siihen Hyötyajoneuvokeskuksen muutossarjan.
Kai itekkin olisi jotain saanut aikaiseksi,puuttui nyt aikaa ja pöytäsirkkeli,
20220503_090259_copy_1280x960.jpg
20220503_090259_copy_1280x960.jpg (346.12 KiB) Katsottu 100348 kertaa
20220503_103719_copy_1280x960.jpg
20220503_103719_copy_1280x960.jpg (444.29 KiB) Katsottu 100348 kertaa
Tämä on jatkuvaneliveto,en tiiä onko aina kun on automaatti,manuaaleja yleensä olleet kytkettävät.
Offroad-toiminto on varmaan halpa varuste,vai onko vakiovaruste kun tuntuu näissä olevan useissa.Sehän vaikuttaa abseihin,luistonestoon,ja automaatissa laatikon ohjelmaan sekä alamäkihidastin.
Tasauspyörästön lukko on ainakin lisävaruste,tuota nappia ei kaikissa ole.
20220506_092312_copy_1280x960.jpg
20220506_092312_copy_1280x960.jpg (196.38 KiB) Katsottu 100348 kertaa
Kulutus on ollut työmatka-ajossa 8,5-9 todellinen lukema,mitä nyt reilu 2000 km tällä ajellut.
Tuo Mikan linkittämä on varmaan taloudellisempia 4wd pickuppeja.
Se ensimmäinen Amarok oli 163 heppanen 6 v manuaali,ohjelmoitu 200 hv,Ja se meni 7-7,5 kulutuksella matkassa jopa 285/60-18 kumeilla.

Koneen keston näkee ajan kanssa.
Tämän ikäisissä vielä ei ollut v6 myllyä valikoimissa,tuli vasta 2016.
Eritehoisia neloskoneita.Tässä 180 hp/420 nm.

Lavakate antaa tilaa kyllä hyvin lisää.Tässä on jo uutena laitettu tuommoinen rullautuva peite,näissä tosi harvoin lavakaarien kanssa mitään pressua näkynyt.
Omaan käyttöön aika sopiva,saa tavaroita säältä suojaan ja kun on lukittava takalaita niin on lukkojenkin takana.
20220506_092400_copy_1280x960.jpg
20220506_092400_copy_1280x960.jpg (587.71 KiB) Katsottu 100348 kertaa
Alkupään Amarokeissa soitin on aika aneeminen ,DC Canyonissa ihan nykymenoon riittävä,radio kuuluu hyvin,saa puhelimen kytkettyä ja käyttökelpoinen navikin löytyy.
Screenshot_20220506-085058_Gallery_copy_1280x1025.jpg
Screenshot_20220506-085058_Gallery_copy_1280x1025.jpg (193.95 KiB) Katsottu 100348 kertaa
Noita kattovaloja epäilin että on ihan pelkkä koriste vain mutta ainakin hintaa niillä ollut uutena ,1550 euroa+autovero.
Ja halogeeneiksi nuo näyttää aika hyvin,toki käynyt mielessä oispa xenonit tai ledit.
20220502_225406_copy_1280x960.jpg
20220502_225406_copy_1280x960.jpg (87.59 KiB) Katsottu 100348 kertaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kilander kirjoitti: 06.5.2022 11:34 Harmi sinänsä hyviä nahkapenkkejä kun ei kannata käyttää,verot jotain kelvollisen pikkuauton verran valtiolle,tarkasta summasta ei tietoa.
Onkohan missään muualla päin maailmaa tällaista käytäntöä.?
Tuskin muualla osataan näin monimutkaista verotusta kehittää kuin täällä...

Katselin taulukoita ja kokonaismassa & co2 päästö aiheuttaa monenlaista tykytystä. Niistä kun ei ota selvää niin traficomin palvelun kautta katsomaan erään henkilöautoksi rekisteröidyn amarokin tietoja. Aika 27.4.2022 - 26.4.2023 Vero 821,98€.

Tässä meidän kylillä pyörii vastaavan värinen kuin tämä. Komia luonnossa.

Kattovalot ei taida pahemmin häikäistä tuulilasille tai konepellille.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2014090218594771

Mitenhän tuo menee, tämä kun heti uutena rekisteröity N1G pakettiautoksi, jos nyt 8 vuoden iässä haluaisi ruuvata takapenkin paikoilleen… niin onko maksettava tuo noin 8000 euron vero ero henkilöautoon, vai aleneeko se iän myötä??
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pappi kirjoitti: 06.5.2022 18:42

Kattovalot ei taida pahemmin häikäistä tuulilasille tai konepellille.
Ei, piti alkuun käydä oikein ulkona katsomassa tuleeko se valo tosiaan noista.
Joskus kun Hiluxin ln 110;n tälläsi lavakaareen rivin Bosch Profeja niin kyllä valoa tuli myös tupaan.
Vaikka tässä valot taaempana niin toimii paremmin.
Kai se suunnitteluosasto miettinyt että noin ne pitää olla.
Ihmeellistä kun ei valokuviokaan vipata eikä väpätä vaikka lamput kiinni vain yhdestä pisteestä.
20220523_160345_copy_1280x960.jpg
20220523_160345_copy_1280x960.jpg (283.4 KiB) Katsottu 100050 kertaa
Kysyin konttorilta aleneeko vero vuosien mittaan, eivät tienneet, varmaan kukaan ei ole muutosta noinpäin tehnyt.
Pitäisi soittaa trafille, mutta antaahan nyt olla.

Ensimmäisen 2500 km mitattu todellinen kulutus 8,6/100 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Helatorstaina pieni jo tradiotioksi muodostunut kierros eteläpuolella aistimassa NATO ilmapiiriä.
Finnbo Cargolla yli pitkästä aikaa.
20220526_133838_copy_1280x960.jpg
20220526_133838_copy_1280x960.jpg (227.35 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Vähän taas kesti ennenkuin pääsi Muugasta tienpäälle,seuraavaksi Kernuun tankkaamaan.
Siitä Riisiperen kautta Haapsaluntielle,jossa olikin asvaltointihommat menossa.
20220526_154028_copy_1280x960.jpg
20220526_154028_copy_1280x960.jpg (233.82 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Tuosta kun pääsi väljemmille paanoille,aikaa lautan lähtöön 45 min ja matkaa 73 km.Ajattelin ettei nyt ehditä millään.
Mutta siinä lähti paikallisilla kilvillä olevat Ranger Wildtrak ja VW Trock hönkimään reippaampaa vauhtia joten käytiin jonon jatkoksi.
Matkavauhtia 120-130,taajamien kohdalla satasessa ja kerran piti pudottaa 90 km/h kun oli kamera.
Virtsussa saatiin laivaan siirtyvä jono kiinni ja kun sammutin autokannella auton,2 min vielä laivan lähtöön jäi aikaa.
20220526_162215_copy_1280x960.jpg
20220526_162215_copy_1280x960.jpg (202.16 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Nyt ei ollut ihmeempiä huoltoja autolle tiedossa-täällä siis.Eli kylpylässä kylpemistä ja eteläkärki saaresta tuli kierrettyä.
20220527_135459_copy_1280x960.jpg
20220527_135459_copy_1280x960.jpg (591.21 KiB) Katsottu 99867 kertaa
20220527_141021_copy_1280x960.jpg
20220527_141021_copy_1280x960.jpg (508.13 KiB) Katsottu 99867 kertaa
20220527_151036_copy_1280x960.jpg
20220527_151036_copy_1280x960.jpg (423.01 KiB) Katsottu 99867 kertaa
20220527_152041_copy_1280x960.jpg
20220527_152041_copy_1280x960.jpg (354.84 KiB) Katsottu 99867 kertaa
20220528_102316_copy_1280x960.jpg
20220528_102316_copy_1280x960.jpg (514.69 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Screenshot_20220528-183252_Gallery_copy_1280x1025.jpg
Screenshot_20220528-183252_Gallery_copy_1280x1025.jpg (188.39 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Screenshot_20220527-185244_Gallery_copy_1280x1025.jpg
Screenshot_20220527-185244_Gallery_copy_1280x1025.jpg (293.19 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Pari yötä meni Kuresaaressa,sitten siirryttiin vähän Latvian kautta Pärnuun.
Siellä majoituttiin Jahtiklubille.
Amarokit parkissa.
20220528_162055_copy_1280x960.jpg
20220528_162055_copy_1280x960.jpg (478.17 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Sunnuntaina ei ollut kovin kiire takaisinpäin kun laiva lähti klo 16 Muugasta,Kernussa vielä tankki täyteen.
Ei oo edullista täälläkään.

Ja kerrankin oltiin satamassa hyvissä ajoin.
20220529_144241_copy_1280x960.jpg
20220529_144241_copy_1280x960.jpg (256.22 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Illalla itärajalla 21.30 aikoihin,matkaa taittui 1240 km.
Liitteet
20220529_135830_copy_1280x960.jpg
20220529_135830_copy_1280x960.jpg (216.8 KiB) Katsottu 99867 kertaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Viikko 2 meni melko tarkkaan Pärnussa.
Mennessä Tallinnassa oli kokolailla runsaasti lunta,viitisenkymmentä kilometriä etelään alkoi vähenemään.
20230108_123828_copy_1024x768.jpg
20230108_123828_copy_1024x768.jpg (565.93 KiB) Katsottu 98244 kertaa
Pärnussa vaihteli,välillä oli ja välillä taas ei.
20230114_121924_copy_1024x768.jpg
20230114_121924_copy_1024x768.jpg (554.45 KiB) Katsottu 98244 kertaa
Viime perjantaina jo tavaksi tulleet päiväkahvit Ainazin Nesteellä-hinta pysynyt samana,2 kahvia 2,4 €.Lunta ei enää Latvian rajaseudulla näkynyt.
20230113_142138_copy_1024x768.jpg
20230113_142138_copy_1024x768.jpg (562.54 KiB) Katsottu 98244 kertaa
Viron puolella tuli auto tankattua,tasan 10 senttiä edullisempaa dieseliä kuin toukokuussa -22,aika maltillisesti on hinnat siellä laskeneet.
20230114_142706_copy_768x1024.jpg
20230114_142706_copy_768x1024.jpg (312.77 KiB) Katsottu 98244 kertaa
Semmoinen 910 km.kierros kun ei tullut juuri ylimääräistä ajeltua.

Amarokissa alkaa olemaan aika tarkkaan 220 000 km mittarissa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jonkinmoinen talvireissu kiinnostaisi itseäkin, pitäis vaan kitkat ostaa alle; ehkä siis myös vähän kauemmas kuin Baltiaan mieli tekis, mutta tällainen reisu saanee kyllä odottaa vuosikausia vielä, valitettavasti...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tämän kanssakin lähti toinen vuosi menemään.
Ajoa kertynyt vasta hieman vajaa 14 000 km.
Viikko sitten myin 20" MK Motorsportit & kitkarenkaat pois.
Jatkoivat matkaa valkoisessa vm. 11 Amarokissa.
Tallia siivotessa kun huomasin että auton mukana tulleet
Hakkapeliitta 8 suv; it on uudenkarheat. Voisi niilläkin ajaa.

Siinä kun ruuvasin vakio 17" kesärenkaat alle ajattelin että nyt
varmaan hyvä hetki katsastaa.
No tänään hain vuoden ajoaikaa, ei tuo mistään huomauttanut.
Edellinen katsastus 29.04.21 ja noin 32 000 km sitten.

Muutenhan ollut ongelmatonta matkaa, paitsi alkuun hävitti
jäähdytysnestettä. Onneksi ei ollut kanteen liittyvää vaan egr-jäähdytin.
Se vaihtui merkkiliikkeessä ja myyjäliike osallistui hieman kuluihin.

Semmoinen 1300 € mennyt huoltoihin ja korjauksiin vuoteen.
Onneksi tämä ei ole öljyä vievä malli, kymppitonnilla vajunut 3,4 milliä ylärajasta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ois hyvä joskus koeajaa tämmönen. Työreissussa 2018 mallin jatkohytti hiluxilla. Ajaa tuollakin menemään kun asennoituu auton olevan työkalu.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pappi kirjoitti: 02.5.2023 12:27 Ois hyvä joskus koeajaa tämmönen. Työreissussa 2018 mallin jatkohytti hiluxilla. Ajaa tuollakin menemään kun asennoituu auton olevan työkalu.
Kannattaa se testata, näissäkin eroavaisuuksia löytyy.
Amarokit vähemmän työkoneita kuin Hiluxit, semmoista maasturimaista mukavuutta , jos näin voi sanoa..
Ja kulutus jonkun verran maltillisempaa Toyotaan verrattuna.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo nyt ajossa oleva on ”life” varustetasolla. 4 rengasta ja ohjauspyörä vakiona. Työkäyttöön riittävän yksinkertainen. Helppo oli lähteä Avensiksen jälkeen reissuun.

Lavalle en lastannut mitään. Loppuu varresta mitta ottaa tavarat pois. 😂
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kilander kirjoitti: 02.5.2023 14:03 Kannattaa se testata, näissäkin eroavaisuuksia löytyy.
Amarokit vähemmän työkoneita kuin Hiluxit, semmoista maasturimaista mukavuutta , jos näin voi sanoa..
Ja kulutus jonkun verran maltillisempaa Toyotaan verrattuna.
Tuossa työmaalla oli amarokki oisko 2012 vuosimallin, 2.0tdi 163heppanen manuaalivaihteistolla. Ei ollu oikein työauto ainakaa kaivosolosuhteissa, toki kesti todellapaljon väärinkäyttöä eikä kansia mennyt kuin kolme 140tkm aikana. Semmoinen ihmeellinen ominaisuus oli että oli takaveto tai neliveto päällä nii liikkeelle lähtiessä jos rattia oli käännetty ja alkoi sutimaan nii alkoi etujarruja jarruttaan ja jäi kiinni. Alusta huomattavasti parempi kuin missään hiluxissa.

2019 vuosimallin hiluxi se vasta surkea esitys onkin, aina jotain vikavaloja taulussa eikä jaksa mennä tai kaasupoljin ei toimi. Lisänä vielä adblue ja sähköinen nelivedon kytkentä :hang: Alusta toki mukavempi kuin edellisessä korimallissa. Auto on 2.5d4d 150heppanen ja automaatti joka todella hidas.

2012 vuoden hiluxi 144heppasella d4deellä on näistä kaikista kokeilluista pirtein, meluisin ja jäykin alustaltaan mutta mitään vikaa ei ole ollut 210tkm aikana vaikka koko olemassaolo aikansa on viettänyt kaivosolosuhteissa.

Maantiellä ja normaalikäytössä varmaan asetelma olisi toinen. Toki tuosta "uuden" korimallin hiluxin automaatista on huonoa sanottavaa siviilistäkin kun ei anna ajaa suurimmalla eli kutosvaihteella vaan arpoo kokoajan 5 ja 6 josta syntyy roima kulutuksen nousu.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Just palautin hiluxin tankattuna ja pestynä riviin. Laskin kulutuksen matka-ajosta. 7,85/100km. Yksikseen ajelin ja takapenkki täynnä tavaraa. En paljoa ohitellut kun ei ollut mihinkään kiire.

Tuossa nyt ajetussa oli adblue ja sähköinen neliveto. Rekisteröintipäivää en katsonut mutta käyttöönotto oli 2018.

Edit. Reknron perusteella käyttöönotto 10/18 eli voisi olla my2019.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Työautot erikseen, itellä vaan käsitystä tästä mihin nää on tarkoitettukin-talouden kakkos tai kolmosauto.
LN110 Hiluxin jälkeen kestävyys laskenut kyllä, semmoisella ajelin 90-luvulla reilu 120 000 km ja vikoja ei ollut.

Mistähän ne tuolla muualla löytää tositoimiin vaikka näitä.
Screenshot_20230503_122610_SamsungInternet_copy_1024x935.jpg
Screenshot_20230503_122610_SamsungInternet_copy_1024x935.jpg (201.65 KiB) Katsottu 97235 kertaa
Onkohan eu: ssa liian tiukat päästömääräykset ..

Ite tykännyt että talviautossa jatkuva neliveto, vähän maavaraa ja että kärri kulkee kivasti perässä.
Välillä kun kovasti patistavat viemään puuta pois työmaalta.
Screenshot_20230503_183119_Gallery_copy_1024x820.jpg
Screenshot_20230503_183119_Gallery_copy_1024x820.jpg (162.94 KiB) Katsottu 97235 kertaa
Screenshot_20230503_183157_Gallery_copy_1024x820.jpg
Screenshot_20230503_183157_Gallery_copy_1024x820.jpg (216.26 KiB) Katsottu 97235 kertaa
Hyvä jos Hiluxinkin kulutus jo noin maltillinen, tosin oliko tuo Papin mainitsema manuaali ja kytkettävällä nelivedolla.?
Saa nähdä miten Amarokilla kulutus 245/70-17 kumeilla, kun 285/50-20 meni jo 8,5 pintaan jatkuvasta 4wd: stä ja automaatista huolimatta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

6v manuaali ja kytkettävä nelikko oli minulla ajossa.

Tuossa artikkelissa oli maininta että koripaja poistaa varustelun yhteydessä saastelaitteet. Euroluokat tippuu mutta autoista saadaan sopivia kenttäolosuhteisiin.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kilander kirjoitti: 03.5.2023 18:50 Työautot erikseen, itellä vaan käsitystä tästä mihin nää on tarkoitettukin-talouden kakkos tai kolmosauto.
LN110 Hiluxin jälkeen kestävyys laskenut kyllä, semmoisella ajelin 90-luvulla reilu 120 000 km ja vikoja ei ollut.

Mistähän ne tuolla muualla löytää tositoimiin vaikka näitä.

Screenshot_20230503_122610_SamsungInternet_copy_1024x935.jpg

Onkohan eu: ssa liian tiukat päästömääräykset ..
Joo ei tosiaan millään pahalla ollu tuo kommentti vaan ihan kokemuksien pohjalta työajosta. Nuita linkin kuvassa näkyviä J7 ruisereita tuli kaivokselle 2014 4.2 vaparina sekä neliovisena lavaversiona ja sitte 9 paikkasena miehistöhytällä. Olivat kestäviä autoja voimansiirron osalta mutta alkoivat lahoamaan ja 5 pulttisella jaolla oleva akseli ei ole niin kestävä mitä aikanaan ollut kuuspulttinen akseli.

Hieno tuommonen amarokki olis tuossa oman mökin pihassa varmasti mutta itellä nuo kokemukset tuolta työajosta sanoo että ei. Toki nyt kyselin tuommosta -08 v8 landcruiseria jostaki syystä..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä kun kakkosautolle tullee niin maltillisesti kilometrejä ja käyttö kevyen puoleista, niin ei tuo kestävyys-tai sen puute huoleta.
Tai poikkeus ollut silloin kun on Mitsu alla.
Mikähän siinäkin että niitä pitänyt olla kolme, Pajero ja pari L200:sta.
Melko pian tullut huoli kannen kestävyydestä ja hankkiuduttua eroon.
Vaikka ei noissakaan itellä ehtinyt ongelmia olemaan, liekkö sitten Esson kahvilaosaston juttuja että olisi jotenkin heikkoja.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Melkein alkoi harmittamaan MK Motorsporttien myynti kun katseli talvivanteitten ajan patinoimaa kuntoa.Ja pääasiassahan tällä tulee talvella ajettua.
Niinpä aloin etsiä noille 17" talvikumeille sopivia vanteita ja yllättävän nopeasti ja kohtuumatkasta ne löytyikin.

Ac Schnitzerin type 2 näköiset vanteet jotka entinen omistaja oli käyttänyt pulverimaalauksessa muutama vuosi sitten.
On kyllä hyvä pinta,sisäpuolellakin-lähti vanhat painojen liimat ihan saippuavedellä ja kevyesti hankaamalla.
20230526_090308_copy_1024x768.jpg
20230526_090308_copy_1024x768.jpg (261.2 KiB) Katsottu 96737 kertaa
20230526_090533_copy_768x1024.jpg
20230526_090533_copy_768x1024.jpg (210.6 KiB) Katsottu 96737 kertaa
20230526_090435_copy_1024x768.jpg
20230526_090435_copy_1024x768.jpg (212.61 KiB) Katsottu 96737 kertaa
Vanhat vanteet kun ovat,niin ruuvinreiätkin oli toki liian pienet nykypäivän vaatimuksiin.
On se vaan helppoa nykyään,Puuilosta hain 13 mm istukkaan sopivan 14,5 mm poranterän..Sitten Motonetista 74,1-65,1 soviteholkit.
Eilen oli paikallisessa rengasliikkeessä sopivan rauhallinen hetki,ei jäänyt nyt viimetinkaan.
Piti sovittaa alle,tulihan siitä vähän ryhdikkäämpi ihan vakio koon kumeillakin.
Vanteet siis 8,5x17 ja et 13,kätevää kun voi vaihtaa vaikka eturenkaita taakse jos sattuu huvittamaan.
20230601_114800_copy_1024x768.jpg
20230601_114800_copy_1024x768.jpg (388.48 KiB) Katsottu 96737 kertaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Renkaat näyttää suojaavan vanteet hyvin. Millaiset ajaa nuo renkaat?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pappi kirjoitti: 01.6.2023 15:29 Renkaat näyttää suojaavan vanteet hyvin. Millaiset ajaa nuo renkaat?
Ei tullut vielä ajeltua muuta kuin pihassa pyörittelin, kokeilin vaan eteen ja taakse miten sopii levikkeiden alle, ja ihan passelisti jää sisäpuolelle.

Edit, semmoinen 7 cm kasvoi raideleveys näillä vanteilla vakioon verrattuna.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nyt kun kesälomalla oikeista töistä, ollut kesätöissä materiaalivastaavana monialayrityksessä joka mm.kunnostaa kaivoja, tekee salaojia, sadevesijärjestelmiä, routaeristystä yms.niin pakettiauto saattaisi olla hyvä.
Mutta kyllä pickupillakin jotain saa kuskattua.
20230607_141319_copy_1024x768.jpg
20230607_141319_copy_1024x768.jpg (385.18 KiB) Katsottu 96527 kertaa
20230612_095954_copy_1024x768.jpg
20230612_095954_copy_1024x768.jpg (411.52 KiB) Katsottu 96527 kertaa
Eilen kun menin syömään kuului konehuoneesta pari kertaa jotain outoa ääntä ja ohjaus meni jäykäksi.
No Motonettiin vain 5 km, ajelin sinne ja ostin hihnan.
Kysyin huvikseen motomaatin pojalta vaihtaako hihnan, ei kuulemma-liian iso työ.
Ajelin sitten kotiin 17 km, ei muuta ongelmaa kuin tosi jäykkä ohjaus.

Mikähän näissä syö hihnoja useammin kuin joissain muissa?
Piti katsoa ruutuvihkosta niin siinä vm2011 2,0 Amarokissa katkesi hihna vähän reilussa 223 000 km.ssa.
Tässä mittarissa nyt 222500 km
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Kilanderin Amarok -osa 3-nyt DC Canyon-14

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pari viikkoa sitten oltiin pitkä viikonloppu Pärnussa,
Latvian puolellakin käytiin niinkuin yleensä.
Ei mitään uutta / mullistavaa, polttoaineen hinnat oli
nousseet edellisestä kerrasta. Hintaero Suomeen oli silloin
aika pieni.
20230821_112309_copy_1024x768.jpg
20230821_112309_copy_1024x768.jpg (179.53 KiB) Katsottu 95734 kertaa
Parisenkymmentä vuotta reissattu silloin tällöin omalla autolla
tuota väliä, ja nyt poistullessa se sattui. Ekana ulos laivasta!
Vaikka ei todellakaan tultu ensimmäisten joukossa satamaan.
20230821_191741_copy_1024x768.jpg
20230821_191741_copy_1024x768.jpg (156 KiB) Katsottu 95734 kertaa
Reissun jälkeen kävin hakemassa käytetyt Ac Schnitzerin vanteet.
Olin jo pitkään näitä katellut, ei vaan voinut olla ostamatta.
Kaikki kokoa 10x20.
Nyt viikolla löytyi sopivasti 255/55-20 kumitkin ihan hakumatkan päästä.
20230826_111948_copy_1024x768.jpg
20230826_111948_copy_1024x768.jpg (310.41 KiB) Katsottu 95734 kertaa
20230903_162517_copy_1024x768.jpg
20230903_162517_copy_1024x768.jpg (421.94 KiB) Katsottu 95734 kertaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”