Jos vihdoinkin sais sen verran irti ittestään että vaihtais Amalian vähintään 5 vuotta vanhat nesteet uusiin. Syylari on kuulemma rakenteeltaan semmonen että suupiintuu helposti ja olishan se muutenkin hyvä, huolto-ohjelmassa kun vaihto on kahden vuoden välein. Selvää on että nesteet poistuu vaivattomasti kun irrottaa alavesiletkun, mutta englanninkielisessä ohjeessa mainitaan "open a cock on the engine". Kyseessä tuskin lienee k*lli vaan joku hana tms., mutta mistä tarkalleen ottaen on kyse? Selväähän on että lämmityslaitteen hanat täysille, käytetään minuuttikaupalla eri kierrosluvuilla, lisätään tarvittaessa nestettä ym. Joskus kuulemma joutuu irrottamaan termostaattikoteloa, ylävesiletkua ja kikkailemaan ties mitä että systeemin saa ilmattua, liekö noissa mitään perää?
Jäähdytysnesteiden vaihto Amazoniin, B20
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Jäähdytysnesteiden vaihto Amazoniin, B20
En kehtaa kysyä näin triviaalia asiaa Volvolandiasta, joten kysytäänpä täältä. 
Jos vihdoinkin sais sen verran irti ittestään että vaihtais Amalian vähintään 5 vuotta vanhat nesteet uusiin. Syylari on kuulemma rakenteeltaan semmonen että suupiintuu helposti ja olishan se muutenkin hyvä, huolto-ohjelmassa kun vaihto on kahden vuoden välein. Selvää on että nesteet poistuu vaivattomasti kun irrottaa alavesiletkun, mutta englanninkielisessä ohjeessa mainitaan "open a cock on the engine". Kyseessä tuskin lienee k*lli vaan joku hana tms., mutta mistä tarkalleen ottaen on kyse? Selväähän on että lämmityslaitteen hanat täysille, käytetään minuuttikaupalla eri kierrosluvuilla, lisätään tarvittaessa nestettä ym. Joskus kuulemma joutuu irrottamaan termostaattikoteloa, ylävesiletkua ja kikkailemaan ties mitä että systeemin saa ilmattua, liekö noissa mitään perää?
Jos vihdoinkin sais sen verran irti ittestään että vaihtais Amalian vähintään 5 vuotta vanhat nesteet uusiin. Syylari on kuulemma rakenteeltaan semmonen että suupiintuu helposti ja olishan se muutenkin hyvä, huolto-ohjelmassa kun vaihto on kahden vuoden välein. Selvää on että nesteet poistuu vaivattomasti kun irrottaa alavesiletkun, mutta englanninkielisessä ohjeessa mainitaan "open a cock on the engine". Kyseessä tuskin lienee k*lli vaan joku hana tms., mutta mistä tarkalleen ottaen on kyse? Selväähän on että lämmityslaitteen hanat täysille, käytetään minuuttikaupalla eri kierrosluvuilla, lisätään tarvittaessa nestettä ym. Joskus kuulemma joutuu irrottamaan termostaattikoteloa, ylävesiletkua ja kikkailemaan ties mitä että systeemin saa ilmattua, liekö noissa mitään perää?
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
-
HVM
Amazonista en tiedä miten hyvin ilmautuu, mutta mikäli saat vanhan nesteen talteen ja mittaat minkäverran sitä on niin tiedät jääkö järjestelmään ilmaa; saman verran sisään niin hyvä tulee.
Ilmaamisen voi tarvittaessa suorittaa lämmityslaitteen letkusta, tai muualta mahdollisimman ylhäällä olevasta kohdasta.
Esim. Opelin OHC moottori ilmataan helpoimmin lämpömittarin anturi irrottamalla.
Ilmaamisen voi tarvittaessa suorittaa lämmityslaitteen letkusta, tai muualta mahdollisimman ylhäällä olevasta kohdasta.
Esim. Opelin OHC moottori ilmataan helpoimmin lämpömittarin anturi irrottamalla.
wiimax.fi