Ihan omaan käyttöön aion auton enkä myyntitarkoitukseen
Mersua himoitsen
Mersua himoitsen
nyt kun on loistava tilaisuus tuoda muuttoauto kun vuoden päästä palaan Suomeen niin itelleni Himoitsen mersua diisseli koneella automaatilla ja farmarina vielä. Aion tollasen 8 kE - 12kE laittaa meseen. Nyt ite kysymys: Mikä olisi se mesen malli jota suositellaan? eikö tuolla summalla nyt jonkun vm 2000 kieppeillä olevan saisi.
Mersua himojan
Oon itse katellut seuraavanlaisia malleja:
Mercedes-Benz C 220 CDI Esprit Selection , Estate car
Mercedes-Benz C 220 T CDI Elegance
Mercedes-Benz E 270 T CDI Classic , Estate car
Mercedes-Benz C 250 TD T Esprit , Estate car
Mercedes-Benz E 220 T CDI Elegance Tiptronic , Estate car
Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car
nuo kaikki on vm 2000 ja ainakin jos oikein oon katsonut niin onko se tuo E malli missa 2001 on pikkasen erilaisen näkoinen... mielestäni tosi hieno.
Jotenkin tykkään enemmän noista malleista missä on noi pyöreet lamput eessä.
Jos mesen meinaan ostaa niin kyllä sen pitää olla vähintään tuo vm 2000 mieluummin 2001 tai jopa 2002.
Onko noista Mersuista luotettavaksi käyttöautoksi vai pitääkö haudata haaveet ja ostaa jokin toinen merkki?
Mercedes-Benz C 220 CDI Esprit Selection , Estate car
Mercedes-Benz C 220 T CDI Elegance
Mercedes-Benz E 270 T CDI Classic , Estate car
Mercedes-Benz E 220 T CDI Elegance Tiptronic , Estate car
Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car
nuo kaikki on vm 2000 ja ainakin jos oikein oon katsonut niin onko se tuo E malli missa 2001 on pikkasen erilaisen näkoinen... mielestäni tosi hieno.
Jotenkin tykkään enemmän noista malleista missä on noi pyöreet lamput eessä.
Jos mesen meinaan ostaa niin kyllä sen pitää olla vähintään tuo vm 2000 mieluummin 2001 tai jopa 2002.
Onko noista Mersuista luotettavaksi käyttöautoksi vai pitääkö haudata haaveet ja ostaa jokin toinen merkki?
Mersua himoitsen
tai jostain muusta MB mallista?
Korostan kuitenkin, että CDI:n viat, ja ylipäätäänkin mersun viat ylikorostuvat tällä foorumilla.AM kirjoitti:Täällä ei olla vielä henkisesti valmiita katselemaan noita CDI vehkeitäEn ainakaan minä.
Parempi kait tietysti näinpäin, eipähän tule ostajalle pettymystä, jos alkaa tuore ostos temppuilemaan.
Kaikista merkeistä ja malleista löytyy ne akilleen kantapäät. Ei viattomia autoja olekaan.
124.023
Mersua Hi....
onko tuo CDI mallin kanssa verrattavissa?
Re: Mersua Hi....
Ei. Melko pitkälti luotettavaa perinteistä esikammiotekniikkaa tosin sähköhiluilla kuorrutettuna. Perustekniikka sama kuin e300dt väykyssä mutta kuutospytty on jätetty pois. Monien mielestä lie w202 C-kopan paras dieseli.mesenisti kirjoitti:Mercedes-Benz C 250 TD T Esprit , Estate car
I drive an Opel. What's your excuse?
Hmm...
"Pakko" puuttua tähän(kin) topickiin.
Omia kokemuksia cdi:stä 200 tkm:n matkalta voin kertoa että on muuten uskomattoman luotettava kone. Kyseessä siis 220 cdi. Itse koneessa ei ole ollut mitään ongelmaa.
Ainoo ongelma tuossa on ollut, ja sen vuoksi matka katkesi (mutta kotiin nilkutin ja pidin rokulipäivän töistä) kun ahtimesta katkesi akseli. Se ahdin oli rempattu 3 kk ennen tuota sattumaa. Ahtimessa ei ollut ennen remppaa mitään vikaa, mutta aattelin että kannattaa ajoissa se pajalla käyttää. Vaihettiin laakerit ja tiivisteet... Mutta uskomn että se remppa juuri rikkoi tuon turpon..
Muita huomioita cdi:stä voin kertoa... Uskomaton kylmäkäynnistys
Tiiän ettei niin saa/ kannata tehdä, mutta n. 30 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä.
Nyt siis mittarissa on 450 tkm. ja ei ole mitään ongelmia ollut.
Oikeestaan ainoo remontti koko autoon on ollut em. turpon vaihdon lisäksi takapyörän laakerien vaihdot. (onnistuu kotikonstein... lue vaikka mekasta).
Hyvä auto. Ei voi muuta sanoa
Kyseessä siis E220CDI
Tällä palstalla kehuteen paljon OM60X moottoreita. Totean vaan siihen, että itelläni OM603:n kanssa on ollut paljon enemmän ongelmia mitä 611:sta.
Niukka ruokainenhan tuo on tehoihinsa nähden.
Siitä ei minnekkään pääse.
Ja mitä tulee noihin cdi:n "kotikorjauksiin", niin kaikki ja ainoon testerin mitä tarviit, löytyy netistä ja hinta on alle 200 €.
Mutta niin "Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car
"
Mitä oikein mietit
Jos tuo on täysin kunnossa niin ainoo oikee vaihtoehto mitä kannattaa ostaa
Voimaa on.. Ja lastutettuna ne 600 Nm väännöt. Sitä ei voi sanoin kuvata.
(lastutuksen myötä myös kulutus laskee).
Valitse tuo 320CDi, on mahtava auto!!
Sitä hankintaa et kadu
"Pakko" puuttua tähän(kin) topickiin.
Omia kokemuksia cdi:stä 200 tkm:n matkalta voin kertoa että on muuten uskomattoman luotettava kone. Kyseessä siis 220 cdi. Itse koneessa ei ole ollut mitään ongelmaa.
Ainoo ongelma tuossa on ollut, ja sen vuoksi matka katkesi (mutta kotiin nilkutin ja pidin rokulipäivän töistä) kun ahtimesta katkesi akseli. Se ahdin oli rempattu 3 kk ennen tuota sattumaa. Ahtimessa ei ollut ennen remppaa mitään vikaa, mutta aattelin että kannattaa ajoissa se pajalla käyttää. Vaihettiin laakerit ja tiivisteet... Mutta uskomn että se remppa juuri rikkoi tuon turpon..
Muita huomioita cdi:stä voin kertoa... Uskomaton kylmäkäynnistys
Nyt siis mittarissa on 450 tkm. ja ei ole mitään ongelmia ollut.
Oikeestaan ainoo remontti koko autoon on ollut em. turpon vaihdon lisäksi takapyörän laakerien vaihdot. (onnistuu kotikonstein... lue vaikka mekasta).
Hyvä auto. Ei voi muuta sanoa
Tällä palstalla kehuteen paljon OM60X moottoreita. Totean vaan siihen, että itelläni OM603:n kanssa on ollut paljon enemmän ongelmia mitä 611:sta.
Niukka ruokainenhan tuo on tehoihinsa nähden.
Siitä ei minnekkään pääse.
Ja mitä tulee noihin cdi:n "kotikorjauksiin", niin kaikki ja ainoon testerin mitä tarviit, löytyy netistä ja hinta on alle 200 €.
Mutta niin "Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car
"
Mitä oikein mietit
Jos tuo on täysin kunnossa niin ainoo oikee vaihtoehto mitä kannattaa ostaa
Voimaa on.. Ja lastutettuna ne 600 Nm väännöt. Sitä ei voi sanoin kuvata.
(lastutuksen myötä myös kulutus laskee).
Valitse tuo 320CDi, on mahtava auto!!
Sitä hankintaa et kadu
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Minäkin himoitsen :-)
Pakkohan tuohon on nyt puuttua. Omasta mielestä tyylikkäin mersun keula on tuo 2001 alkaen ollut C-malli jossa on kaadetun kahdeksikon muotoiset lamput.
Ja E:stä tietty 2002 alkaen -> w211.
Mutta tämä on oma mielipide. Olen kuullut väittämiä että 270 CDI on itseasiassa yhtä taloudellinen kuin 220:kin, mutta luonnollisesti tehokkaampi. Johtuu siitä että kone on optimaalisen kokoinen, ei liian pieni tai iso.
-Fantasos, E 270 T CDI A vm 2003 hakusessa.
Ja E:stä tietty 2002 alkaen -> w211.
Mutta tämä on oma mielipide. Olen kuullut väittämiä että 270 CDI on itseasiassa yhtä taloudellinen kuin 220:kin, mutta luonnollisesti tehokkaampi. Johtuu siitä että kone on optimaalisen kokoinen, ei liian pieni tai iso.
-Fantasos, E 270 T CDI A vm 2003 hakusessa.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Mersua himoitsen
Mercedes-Benz 300
Mercedes E300 TDT -98
tuollainen on ruotsin puolella haaparannassa myynnissa. ajettu oli n 175tkm.
Onko tuo kone nyt ihan eri kuin nois uusimmissa nuo CDI koneet?
Onko tuo mese luotettavampi kuin nuo uudet mallit?
Mercedes E300 TDT -98
Re: Mersua himoitsen
On eri kone kuin CDI-malleissa.mesenisti kirjoitti:Mercedes-Benz 300
Mercedes E300 TDT -98
Tuossa on turbolla ja coolerilla varustettu OM606 mylly keulalla. Kohta Ari66 vastaa sulle että osta tuo - siinä on kuningasmoottori. Eli sähköhilppeillä varustettu 24-tappinen etukammiodiisselikone.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viesti:
Re: Mersua himoitsen
En kommentoiXUX63 kirjoitti:Kohta Ari66 vastaa sulle että osta tuo...