Nastat vaiko kitkat?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin

Nastat vai kitkat?

Nastat, tiet on aina peilijäässä
88
39%
Kitkat, hiljaiset kuin huopatossut
60
27%
Nastat, vanha tapa
55
25%
Kitkat, ei täälläpäin jäätä ole koskaan ollutkaan
9
4%
Saksankitkat, sattui olemaan tuodessa alla
6
3%
Uusiorenkaat, tykkään tärinästä ja metelistä
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 223

Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Yksi puoltoääni kitkoille :oops:

Ajelin Helsingistä Ouluun ja J-kylän eteläpuolella oli tietyö johon jouduin hetkeksi jonottamaan. No, tupakin verran siinä kärvisteltiin ja lähdettiin jatkamaan ja heti tietyön jälkeen alkoi 100kmh rajoitus. Sain kiihdytettyä sopivaan tilannenopeuteen kun tuli toinen tietyö joka kehoitti hiljentämään 30kmh :shock: Samassa takaa kuului kesärenkaiden tuskainen ulvonta ja tömähdys. Puskuri ja takavalot menivät tästä alkukesän päivinä kitkarenkailla taivaltaneesta farmariautosta :roll:

Yhä kannatan talvikeleihin nastarenkaita tai nastallisia kitkoja :twisted:
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Eihän se rengas tai keli koskaan kolaria aja.
Kyllä se on se ratin ja penkin välissä oleva !

Ari66 kirjoitti: Öpaut 2 milj. km näissä mainituissa olosuhteissa. Kesällä ja talvella, molemmissa keleissä.

En provosoi, mutta ihan vilpittömästi haluaisin tietää, missä näistä olosuhteista olisin saanut lisäarvoa nastoista ?
Ajokilometit / ajokorttivuodet = n.91 000 km / vuosi.

Taidatkin olla taksikuski :lol: . (en minäkään provosoi :D )
. . .
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Ei se aina tuo ajo ole renkaista kiinni. Yhtenä vuotena kun toiset olivat ajaneet 1,5kk nastoilla, itse porhalsin kesäkumeilla.

En siksi, että renkaita olisi ollut varastossa vaan siksi että kelit olivat suotuisat ajella. :shock:

Sama juttu on kitka / nasta renkailla. Molemmille löytyy sopivat kelit. Ja kitka-autoilijoiden suuri käyttäjäkunta hyötyy nastojen rouhimasta jäästä ;)

Eli edelleen NASTAT jos valittava on :!:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

zyys kirjoitti: Ajokilometit / ajokorttivuodet = n.91 000 km / vuosi.
Kyyl siit sen verran joo tulee.
zyys kirjoitti: Taidatkin olla taksikuski :lol: . (en minäkään provosoi :D )
En taksia ole ajanut, jonkun verran aikoinaan autoilua ammatikseni kyllä.
Yhteen aikaan taas oli työkeikkaa aika paljon.

Omiin härveleihin tuppaa kertymään semmoset 80 tkm/vuosi, vähän vuodesta riippuen.
Joskus yli, joskus ali.
Loput sitten kertyy muiden menopeleillä (työnantajan tms.).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Laitanpa lusikkani tähänkin rengassoppaan.

Omat kokemukset ovat useasta mersusta vuosien varrelta.

Edellisessä autossani W126 300 se -90 jolla ajoin n. 8 vuotta
ensimmäisenä talvena oli alla Nokian nastat ja oli todella huonot
tuon auton alla. Siirryin kitkoihin, Michelin Maxi-Ice sekä Clacier.
En muista missä järjestyksessä noita nyt sitten oli mutta loput talvet
(2 talvea ja kierros) ajelin erittäin tyytyväisenä niillä. Sopivat autoon
vallan mainiosti. Ei oolut sellaista paikkaa että ongelmia olisi tullut.

Nykyisessä autossa(ollut käytössäni n. 5 vuotta) kaksi ensimmäistä
talvea ajelin Nokian kitkoilla jotka olivat täysin sopimattomat
autoon. Takapään sivuttaispidon puute oli hengenvaarallinen.
Tuli useita läheltäpititilanteita. Nyt alla ollut Michelinin Ivalo
nastoilla ja leveys muistaakseni 205. Pitoa löytyy aivan tautisesti.
Olen todella tyytyväinen.

Eli en voi allekirjoittaa: Nastat vai kitkat.

Väittäisinkin että auto, tyyppinä/yksilönä, ja renkaat muodostavat parin
mikä löytyy kokemuksen kautta. Toisessa pelaa kitkat ja toisessa
nastat. Puhumattakaan kuskin vaatimuksista, ajotavoista ja olosuhteista.

Heikki

ps. Ari66, oletko saanut koneen käyntihäiriöt kuntoon?
Seurailin kirjoitteluasi sillointällöin maersuforuumilla.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

heikki5 kirjoitti: ps. Ari66, oletko saanut koneen käyntihäiriöt kuntoon?
Seurailin kirjoitteluasi sillointällöin maersuforuumilla.
Pelaa puhdistetulla maffilla tyydyttävästi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

heikki5 kirjoitti:
Väittäisinkin että auto, tyyppinä/yksilönä, ja renkaat muodostavat parin
mikä löytyy kokemuksen kautta. Toisessa pelaa kitkat ja toisessa
nastat. Puhumattakaan kuskin vaatimuksista, ajotavoista ja olosuhteista.
No tämähän onkin oikeastaan minun taka-ajatukseni ollut. Jotta jos ihmiset kertoisivat kokemuksiaan eri mersumalli/rengasyhdistelmistä.. :) Joidenkin puheiden mukaan Contin kitkat olisivat hyvät, mutta onko kokemuksia nimenomaan näistä uusista WinterViking3-mallista, entäs Nokia RSi, joita rengasliikkeissä sanotaan hiukan liian löysiksi painavaan autoon?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veppe kirjoitti:Joidenkin puheiden mukaan Contin kitkat olisivat hyvät, mutta onko kokemuksia nimenomaan näistä uusista WinterViking3-mallista....
Olis kun tulis vaan lumi maahan, tässä jo talvea odotetaan innostuneena :D

Edit:
Se on muuten ContiViking, ei WinterViking.
Winterit on nastalliset versiot.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Vaikka olenkin vannoutunut kitkarenkaitten kannattaja, niin nyt tuli ostettua nastarenkaat :oops: Ivalot odottaa vanteille asennusta. Sain 2tkm ajetut renkaat niin halvalla että oli pakko ostaa :wink:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ari66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:.....toppilan rampilla oulussa nyppii kun turverekat on kiillottaneet valoista taaksepäin 200m peilikirkkaaksi ja kitkoilla ei pääse minnekään.....
Eip oo tökkinä Toppilan rampissakkaan etuveto-Saabilla, takaveto-Volvolla, eikä takaveto-Mersullakkaan.

Pittääkö etelästä taas tulla opettamaan, miten liukkaalla ajetaan?




[/size]
Eei tarvia.Kun tulloo ensilumet,saahaan ilta-uutisista taas katella ku on kehä kolmosella 134 auton ketjukolari.
Porvoon väylällä 81 autoo ketjuuntunu kitkojen ansiosta...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kilander kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:.....toppilan rampilla oulussa nyppii kun turverekat on kiillottaneet valoista taaksepäin 200m peilikirkkaaksi ja kitkoilla ei pääse minnekään.....
Eip oo tökkinä Toppilan rampissakkaan etuveto-Saabilla, takaveto-Volvolla, eikä takaveto-Mersullakkaan.

Pittääkö etelästä taas tulla opettamaan, miten liukkaalla ajetaan?




[/size]
Eei tarvia.Kun tulloo ensilumet,saahaan ilta-uutisista taas katella ku on kehä kolmosella 134 auton ketjukolari.
Porvoon väylällä 81 autoo ketjuuntunu kitkojen ansiosta...
Noniin. :twisted: Nyt aletaan päästä siihen Arin peräänkuuluttamaan "aiheeseen." :twisted:

Nii on isommat liikennemäärät kuin Tajunkankaalla, mutta on ne kyllä tollommat kuskitkin. :twisted: Osahan niistä on maalaisia jotka urheilevat kohti työpaikkaansa, mutta ei sekään selitä kaikkea sitä pölhöilyn määrää joka nähdään ensimmäisten liukkaiden aikana. Kun olin töissä hälssingissä niin ajelin melkein järjestään työmatkat pihliksestä tapiolaan, ei voi muuta sanoa kuin että melkoisia ku*ipäitä on kehä aamuin illoin täynnä. :evil:

Jatkakaa... :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

kilander kirjoitti:Kun tulloo ensilumet,saahaan ilta-uutisista taas katella ku on kehä kolmosella 134 auton ketjukolari.
Porvoon väylällä 81 autoo ketjuuntunu kitkojen ansiosta...
Niih... se on aina niin sitten sitä ihtiään kun muualta tullaan Helsinkiin sankoin joukoin ja sitten kolaroidaan/koheloidaan ihan viime metreillä kun oltais jo melkein perillä.... :roll:

Malttia, loppukirillä ei ole yhtään sen nopeammin perillä.
Nastoillakaan :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti: Noniin. :twisted: Nyt aletaan päästä siihen Arin peräänkuuluttamaan "aiheeseen." :twisted:
Jep, jep :D
Osallistukaa nyt toki muutkin :wink:
HVM kirjoitti: Osahan niistä on maalaisia jotka urheilevat kohti työpaikkaansa, mutta ei sekään selitä kaikkea sitä pölhöilyn määrää joka nähdään ensimmäisten liukkaiden aikana. Kun olin töissä hälssingissä niin ajelin melkein järjestään työmatkat pihliksestä tapiolaan, ei voi muuta sanoa kuin että melkoisia ku*ipäitä on kehä aamuin illoin täynnä. :evil:
Tottahan tuo.
Mutta muistettava sekin totuus, että Kehä I on Suomen vilkkaimmin liikennöity tie ja siihen väkimäärään mahtuu sitten jo muutama tohelokin, jotka vähälukuisuudestaan huolimatta onnistuvat toisinaan jumiuttamaan koko työmatkaliikenteen.
Kesälläkin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ari66 kirjoitti: Mutta muistettava sekin totuus, että Kehä I on Suomen vilkkaimmin liikennöity tie ja siihen väkimäärään mahtuu sitten jo muutama tohelokin, jotka vähälukuisuudestaan huolimatta onnistuvat toisinaan jumiuttamaan koko työmatkaliikenteen.
Kesälläkin.
OT:tä jo jonnin verran, mutta onhan asiat julki tuotava.. Aika harvoin tulee ajettua Kehä I:llä ruuhka-aikaan, mutta jonkun kerran työreissuilla olen ajanut. Kun ihmiset peräänkuuluttavat niitä turvavälejä, ja itsekin yritän turvallista väliä pitää, vaan aina käy näin:
1) Jätän väliä 50 metriä (vauhtia kehällä 70-80 km/h)
2) Toiselta kaistalta tunkee tähän väliin vähintään yksi, joskus kaksi autoa
3) Yritän jättää taas hiukan väliä
4) Toiselta kaistalta tunkee väliin
Toisin sanoen, aivan turha jättää mitään väliä, kun niitä kaistalta toiselle puikkelehtijoita riittää ja käytännössä väli on koko ajan kuitenkin liian pieni.. Loppupelissä menee hermot ja vedän välin niin pieneksi, ettei kukaan yhtäkkiä ala väliin tunkemaan :twisted:

Esimerkkinä pari viikkoa takaperin, kun kävin Espoossa työmatkalla. Kehälle tulin nelostieltä ja ajelin kehän loppuun asti Espooseen. Juuri edelläni ajeli valkoinen 123 300 D. Itse ajelin (vasenta kaistaa) niin, etten tainnut kertaakaan kaistaa vaihtaa ja tämä valkoinen 123 ajoi oikealla kaistalla. Vaikka välillä vasen veti paremmin, välillä oikea, olimme ko. mersun kanssa koko matkan lähes samassa tahdissa. Ainoat oikeasti ehkä minuutin nopeammin menneet olivat juuri niitä kaistalta toiselle puikkelehtivia puupäitä, jotka tunki heti toiselle kaistalle, jos oma kaista veti hiukankin huonommin... lopulta kumpikaan kaista ei ollut sen nopeampi, mutta puikkelehtimalla ehkä saattoi voittaa minuutin tai pari.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ari66 kirjoitti: Edit:
Se on muuten ContiViking, ei WinterViking.
Winterit on nastalliset versiot.
Mitenkähän ihmeessä, kun kitkojen hintoja kyselin, sain hintoja WinterVikingille. No, ehkä ne rengasliikkeessäkin vain sanoivat, että Continental ja itse käsitin WinterVikingiksi. Kiitos kun korjasit, enpähän rengasliikkeessä tilaa WinterVikingejä ja ihmettele, kun nastallisia alle tyrkkäävät :idiot:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

kitkat ovat silloin hyvät renkaat kun ei ole liukasta.... mut muuten paskat..peilijäällä ei pidä kun nasta....mut lumikeli on sitten ihan sama kummat on alla... :lol: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, nyt on kitkarenkaista ensimmäiset kokemukset oman auton alla.

Lähdin käväisemään Nissanilla keskustan ABC:llä, pikku ruokaostokset listalla.

Ihan hyvin meni lumisateessa, ja jollainlailla auto pysähtyi risteyksiinkin.
Liikkeelle lähteminen oli hankalampaa kuin nastarenkailla, muttei mahdotonta.

Kaarroin sitten ABC:n pihalle huomaten että Nissan puskee hieman.
Siihen auttaa kässäri. :idea:

"Nyps", ja LIPS :shock: :shock: :shock:
Rivakka laajakaarinen :evil: pyörähdys :evil: nokka tulosuuntaan :arrow: pyörähdyksen aikana mietitään että mites sitte :arrow: ykkönen silimään ja matka jatkuu takaisin tielle niinkuin se olisi ollut tarkoituskin 8) .

Sitten pari kilometriä lisää ajoa ja varovasti R - kioskin pihalle - sieltäkin saa maitoa ja levitettä.

Ei KOSKAAN kitkarenkaita minun auton alle sikäli kun itse saa valita. :idea:

missä se ariki on. :lol:
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti: Ei KOSKAAN kitkarenkaita minun auton alle sikäli kun itse saa valita. :idea:
Nooh... kyllä se siitä.. harjoittelet sitä autolla ajamista vaan rauhallisesti ja jos ei itsekseen ota sujuakseen, niin kysypä kylältä jotain vanhempaa vaaria opettajaksi :wink:

Muistelepa pikkuisena polkupyörällä ajamisen opettelua.
Eihän se heti sujunut ilman apupyöriä (vrt. nastat), mutta kun kokemusta karttui, niin sai apupyörätkin irroittaa :wink:
dealer kirjoitti: missä se ariki on. :lol:
Täällähän minä.
Tiukassa paikassa -kuten nytkin- tukena ja turvana ja ennen kaikkea rohkaisemassa autoilun tuoreella saralla
8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hei muuten...
Dealer ja Pappi ovat nähneet kalustoni.
Ja Pappi näki aikaisemmin vielä sen paaljon isomman telivaunun, talvella.

Mitenkähän sitä meikäläinen pärjäili ikivanhoilla Misukan kitkoilla silloin, etelän vesikeleissä ja Lapin lumisissa pakkasissa?
Vaunupaikkojakaan kun ei aina ihan ensimmäisinä olla aurailemassa, saati sitten suolaamassa.
Eikä niitä pikkuteitä sinne pikkukylille, jossa niitä vaunupaikkoja ylipäätään talvisaikaan on.... noustava tuntureille yhdistelmällä jne....

Ostakee työ vuan niitä piikkipyöriä pikkuautoihin, notta pääsette pihasta poies.
Mie vetelen telivaunua Suomea päästä päähän vielä wanhoilla korppuuntuneilla kitkoilla siinä ohessa ja monet tulee vielä ohiteltuakin 8)

..liekö kuskista kiinni tuo rengashomma... tuli vaan mieleen... ei mitään tutkimustuloksia ole esittää..... :roll:

:D


...ja nyt... hernettä nenusiin :wink: :wink: :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nissanin renkaat ovat Cont...Con...Colwayt. :(
Huippumerkki ? :(

Saattaa muuten olla tuosta harjoittelun puutteesta kiinni. :idea:
Onkohan Pappi pyörähtänyt Nissanilla ? Ei kai ?
Ainii, mutta sillä on nastarenkaat alla.
:?

Tosipuheessa, ajoin tänään muutaman kilometrin W210 300D:llä jossa alla Michelinin kitkarenkaat - hyvät oli pidot.
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nyt kun lumi on maassa niin täytyy sanoa että X-Ice Northin pito on suorastaan järkyttävän hyvä - pitää tarkkailla taustapeilistä ettei takana tulevat pyri selkään ja valoista lähtee varsin mukavasti, ei nelivedon veroisesti mutta mukavasti :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Nissanin renkaat ovat Cont...Con...Colwayt. :(
Huippumerkki ? :(
En ikänä oo Colway -merkkisistä kuullutkaan :shock:
Itsellä on alla nyt (oli miitissäkin) Continental ContiViking Contact 3.

dealer kirjoitti: Saattaa muuten olla tuosta harjoittelun puutteesta kiinni. :idea:
Kai se vaan on asenne tms.
Kitkoilla tulee ajettua eri tavalla.

Ja niihin pitää tottua, ennen kuin niihin "luottaa", käyttäytyvät loogisesti mutta tavat on ensin tunnettava.
Joskus oli rengasversioita, joissa pitkittäispito oli heikko mutta sivuttain sai heitellä miltei miten tahansa.
Ja joku toinen malli voi olla aivan päinvastoin ja kolmas taas sietää molemmat kommervenkit.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kookletin vähäsen. :D
Kyllä Colway on tunnettu englantilainen huippu pinnoitettu laadukas halpa rengas. :?
wiimax.fi
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Lumi tuli ihan maahan asti tuolla kotopuolessa viikonloppuna :arrow: uusien Nokia RSi kitkojen pitokykyä testaamaan. Eipä voi muuta kuin ihmetellä, miten hyvin RSi:t lumella pitää. Runttasin lumisissa olosuhteissa paita märkänä Siilinjärven lähiympäristössä lauantaina ja sunnutaina, eikä voi renkaita moittia. Molemmissa kotteroissa (se iänikuinen omega ja C240) on RSi:t alla, joten kokemukset perustuvat takatuuppareihin. Eilen illalla ajelin Espooseen, ja matkalla oli ihan kaikki kelit, mitä talvella voi olla: polannetta, vetistä jäätä, sohjoa, jäisiä raiteita, märkää asfalttia jne. Ei valittamista renkaiden käyttäytymisessä missään olosuhteissa. Tuskinpa enää nastarenkaita autooni hommaan... :roll:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti: Joskus oli rengasversioita, joissa pitkittäispito oli heikko mutta sivuttain sai heitellä miltei miten tahansa.
Ja joku toinen malli voi olla aivan päinvastoin ja kolmas taas sietää molemmat kommervenkit.
Niin ja sitten se neljäs(Nokia) joka ei pitänyt pitkittäin
eikä poikittain :shock:

Heikki
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tähän asti on tullut ajeltua nastoilla, mutta seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla kitkoja...
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Ari66 mieliksi: Ikinä en oo kitkoilla ajanu, enkä aja 8)
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Kookletin vähäsen. :D
Kyllä Colway on tunnettu englantilainen huippu pinnoitettu laadukas halpa rengas. :?
Rallipiireissä suosittu rengas. Oulussa muistaakseni ainakin ape-import myy...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

On muuten hifistelyksi mennyt tää talvirengashomma.
Joka ikinen syksy autolehtien elämää suuremmat kysymykset kuuluu,mikähän kumirinkula se tänävuonna voittaa.
Ja saattaapi olla,että se viimevuoden voittaja on jo auttamattomasti niiin vanhentunutta teknologiaa.
Ihan ilmaistakaan se lapin rengaskiertuekaan varmaan ole,mutta varmaan välttämätöntä jokaisen kynnellekykenevän autolehden raahata tiiminsä napapiirille.

Toista se oli kaheskytluvulla,vanhaan taunukseen hommattiin paikalliselta öljyhuollolta hyvin käytetyt hakkapeliitta 06:set veronpalautuksista.
Ja eikun kovaa ajoa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Hakkapeliitta 4-nastakumit ovat tähän mennessä autoilu-urani parhaat nastarenkaat! Ainakin jos vertaan 1992 kun pikku-volvon alla oli sikinsokin kaikenkokoisia/merkkisiä renkuloita.Ja yksi talvi ostin uudet pirellin nastarenkaat lopettamassa olevan rengasliikkeen loppuunmyynnistä;renkaat oli halavat ja uudet mutta harmi vain 9 vuotta liikkeen varastossa seisseet;ihmettelin alkuun että mitä kovempi pakkanen,sitä heikompi pito.No aika koppuraksi kumiseos meni kylmällä eli renkaissa pitäisi olla viimeinen käyttöpäiväys maitopurkin tapaan..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”