Käyntihäiriö. KURUT JA EI-KURUT HUOMIO !
Käyntihäiriö. KURUT JA EI-KURUT HUOMIO !
Mersu 3,0 24V diesel.
Oireet on tämmöset:
- Esimerkkiaamuna 10 astetta pakkasta.
- Ei lokilämppärin käyttöä.
- Hehkutus ja kääntö lähtee tosi hyvin, per heti.
- Käy tasaisesti muutaman sekunnin, senverran että ehtii ihailla miten hyvin lähti.
- Tyhjäkäynti alkaa soutaa, rumRUMrumRUMrumRUMrunRUM. Kuuluu ja tuntuu erittäin selvästi mutta ei näy kierroslukumittarissa.
- Tätä kestää muutaman minuutin.
- Jos lähdetään ajamaan kaikki toimii OK, oire vain tyhjäkäynnillä.
- Paikallaan pieni kierrosten nosto tasoittaa käynnin takaisin tyhjäkäynnille soutu jatkuu.
Jos keli on plussan puolella ongelmaa ei kuulemma ole.
Mikähän tuossa mahtaa olla ?
Oireet on tämmöset:
- Esimerkkiaamuna 10 astetta pakkasta.
- Ei lokilämppärin käyttöä.
- Hehkutus ja kääntö lähtee tosi hyvin, per heti.
- Käy tasaisesti muutaman sekunnin, senverran että ehtii ihailla miten hyvin lähti.
- Tyhjäkäynti alkaa soutaa, rumRUMrumRUMrumRUMrunRUM. Kuuluu ja tuntuu erittäin selvästi mutta ei näy kierroslukumittarissa.
- Tätä kestää muutaman minuutin.
- Jos lähdetään ajamaan kaikki toimii OK, oire vain tyhjäkäynnillä.
- Paikallaan pieni kierrosten nosto tasoittaa käynnin takaisin tyhjäkäynnille soutu jatkuu.
Jos keli on plussan puolella ongelmaa ei kuulemma ole.
Mikähän tuossa mahtaa olla ?
Viimeksi muokannut dealer, 19.2.2008 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja minä se vasta en olekaan, mutta hiukka vastaavilla oireilla vaihdoin PA-suotimen kun en älykkäämpääkään tekoa keksinyt. En tiijä hävisikö vika, mutta eipä ole sen jälkeen teheny.Ruoja kirjoitti:En ole guru, mutta veikkaan suodattimen jäätymistä vettä suodattimessa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kaasun palautus jousi löystynyt
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei-guru ilmoittautuu luulojensa kera:jovihava kirjoitti:Ja minä se vasta en olekaan, mutta hiukka vastaavilla oireilla vaihdoin PA-suotimen kun en älykkäämpääkään tekoa keksinyt. En tiijä hävisikö vika, mutta eipä ole sen jälkeen teheny.Ruoja kirjoitti:En ole guru, mutta veikkaan suodattimen jäätymistä vettä suodattimessa.
Imeksii ilmaa ja suodattimen vaihto vähentää vastusta, ainakin hetkeksi.
Pakkasellahan nuo ennen pumppua olevat ilmavuodot oireilee helpoimmin. O-renkaat, tiivisteet ja liittimet kutistuu alhaisessa lämmössä.
Oho, tuommonenko ois oikeasti mahollista ?Kaasun palautus jousi löystynyt
mutta milläs pumpula; mekkaaninen vai sähö
Eikö lie mekaaninen kun auto on mallia -94 ?
Jos mekkaaninen, nii ensimmäisenä tulis miehleen lämpötilantunnistinanturi vaimikäseoli tyhjäkäynnin korotus ei pelitä
Missähän kohtaa se anturi on tuossa koneessa ?
Sama kävi mielessä, jos se tyhjäkäynninkorotus oikkuilee ... tietysti vika vois olla siinä mokkulassakin pumpun päässä, vai onko siinä semmonen mokkula ?
Tuntuisi vaan että käynti selkiäisi nopeammin ja viimeistään kaasuttamalla, mutta ei.Imeksii ilmaa ja suodattimen vaihto vähentää vastusta, ainakin hetkeksi.
Pakkasellahan nuo ennen pumppua olevat ilmavuodot oireilee helpoimmin. O-renkaat, tiivisteet ja liittimet kutistuu alhaisessa lämmössä.
Missä se Roistokin nyt on sehän tietää kaiken näistä erilaisista Mersun sähkö-mikälie-järjestelmistä.
Edit: annoin otsikossa ei-guruillekin tilaa.
Emminä näistä diisseleistä tiedä oikeastaan mitään.dealer kirjoitti:Missä se Roistokin nyt on sehän tietää kaiken näistä erilaisista Mersun sähkö-mikälie-järjestelmistä.
Onkohan siinä alipaineella toimiva kylmätyhjäkäynnin säätö vai se sähköinen (erilaiset mokkulat, ensimmäiseen tulee alipaineletku)? Ei kait ne voi mennä pakkasella jumiin tai tahmeaksi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei-kuru ilmoittautuu olettamuksineen.
-imuilman lämpötilatunnistin vaihtoon.
-vois vaihtaa myös kaasuvaijerin, ne kun tahtoo alkaa takertelemaan ikääntyessään.
Jos kuskina on korsto, jonka kengän koko on luokkaa siro 47, sellaisen ronttosen omistajan syytä olla erityisen huolellinen oikean jalan sijoittelussa kaasu ja jarrupolkimien tuntumassa! Etenkin silloin, kun tomaatti on D-asennossa ja piettelet jarrulla autoa esim. liikennevaloissa. Tuolloin ainakin oma 47 kaikesta hienosäädöstä ja tarkkaavaisuudesta huolimatta tahtoo levätä molempien polkimien päällä, moottorin alkaessa humpailemaan.
-imuilman lämpötilatunnistin vaihtoon.
-vois vaihtaa myös kaasuvaijerin, ne kun tahtoo alkaa takertelemaan ikääntyessään.
Jos kuskina on korsto, jonka kengän koko on luokkaa siro 47, sellaisen ronttosen omistajan syytä olla erityisen huolellinen oikean jalan sijoittelussa kaasu ja jarrupolkimien tuntumassa! Etenkin silloin, kun tomaatti on D-asennossa ja piettelet jarrulla autoa esim. liikennevaloissa. Tuolloin ainakin oma 47 kaikesta hienosäädöstä ja tarkkaavaisuudesta huolimatta tahtoo levätä molempien polkimien päällä, moottorin alkaessa humpailemaan.
Laittakaa siihen autoon mekaaninen pyöritettävä tyhjäkäynninsäädin jolla vika korjaantuu .Jos sähköisen säätimen haluaa kuntoon kannattaa varmaan alkaa etsimään hapettuneita liitoksia niistä käyntiin vaikuttavista sähkökamppeista.Onko autossa jälkihehku ja jos on niin alkaako käyntihäiriöt heti kun hehkun toiminta on lakannut vai kauanko W124:sen jälkihehku hehkuttaa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Onko joku väyryläinen kaapannut dealerin tunnukset vai mistä on kyse? Onko tämä joku leikkimielinen arvauskisa vai mitä? Älkää horjuttako uskoani ettei dealer muka tiedä ongelmaa ja ratkaisua siihen.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tähän voisin arvata että ei kukaan pysty mainitusta oireesta satavarmaa diagnoosia heittää ihan näillä perustein, mahdollisten aiheuttajien lukumääräksi kun jää alta 40.000 mahdollisuutta niin tuskin tiilerilläkään lasipallotesteriä sentään on, vai onkojusamb kirjoitti:Onko joku väyryläinen kaapannut dealerin tunnukset vai mistä on kyse? Onko tämä joku leikkimielinen arvauskisa vai mitä? Älkää horjuttako uskoani ettei dealer muka tiedä ongelmaa ja ratkaisua siihen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Imusarjan alla kannen sivussa, tarkempaa en tohi ulkohuus.. eiku muistista sanoadealer kirjoitti: Missähän kohtaa se anturi on tuossa koneessa ?
Sama kävi mielessä, jos se tyhjäkäynninkorotus oikkuilee ... tietysti vika vois olla siinä mokkulassakin pumpun päässä, vai onko siinä semmonen mokkula ?
Siinä mokkulassa harvemmin taitaa vikkaa olla.
No Merc at the moment
pekkavee, osittain ihan tottakin ... sen aikakauden autot joissa on jo sähköä seassa vähän jokapaikassa muttei testeriä voi käyttää eikä esim. Autodatalta löydy virtapiirikaavioita ovat omalla laillaan hankalia korjata.
Ei tällainen tapaus kuitenkaan liene vaikeimmasta päästä kunhan siihen päästään perehtymään ...
Ei tällainen tapaus kuitenkaan liene vaikeimmasta päästä kunhan siihen päästään perehtymään ...
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
No kuru en ole vaikka siellä olen muutaman kerran käynytkin
Itellä on tuo sama ominaisuus aina välillä kun kylmästä tarttailee.
Helppo ratkaisukin on löytynyt; laittaa auton aamulla hörsköttelemään ja menee sisälle kahvia hörppimään. Aikansa se siellä ryntäilee mutta käynti tasaantuu muutamassa minuutissa. Jos tyhjäkäynnin ryntäilu kuuluu sisälle asti niin suosittelen lisäämään talon ulkoseinän äänieristyslukua esim. 12,5 cm. paksulla betonikerroksella. Itellä tuo auttoi kummasti
Itellä on tuo sama ominaisuus aina välillä kun kylmästä tarttailee.
Helppo ratkaisukin on löytynyt; laittaa auton aamulla hörsköttelemään ja menee sisälle kahvia hörppimään. Aikansa se siellä ryntäilee mutta käynti tasaantuu muutamassa minuutissa. Jos tyhjäkäynnin ryntäilu kuuluu sisälle asti niin suosittelen lisäämään talon ulkoseinän äänieristyslukua esim. 12,5 cm. paksulla betonikerroksella. Itellä tuo auttoi kummasti
® Mesen linttaklubi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Autossa käytän ekookista äänieristettädealer kirjoitti:Kuis paksusti oot valanu petonia Mekkerin lattialle jotta pyöränlaakerin vieno ulvonta ei kuulu ?lisäämään talon ulkoseinän äänieristyslukua esim. 12,5 cm. paksulla betonikerroksella. Itellä tuo auttoi kummasti
karkkipapereita kun kymmenen sentin kerroksen asentaa jalkatiloihin niin ääntä ei juuri kuulekkaan
® Mesen linttaklubi
Nämä sähköelertofoonismekaaniset on kaikista hankalimpia kun ei ole juuri minkäänlaista diagnostiikkaa ja sama oire voi olla mekaaninen tai sähköinen. Varsinkin nuo -90luvun alun ruiskuvehkeetdealer kirjoitti:pekkavee, osittain ihan tottakin ... sen aikakauden autot joissa on jo sähköä seassa vähän jokapaikassa muttei testeriä voi käyttää eikä esim. Autodatalta löydy virtapiirikaavioita ovat omalla laillaan hankalia korjata.
Ei tällainen tapaus kuitenkaan liene vaikeimmasta päästä kunhan siihen päästään perehtymään ...
Onneksi ne kohta menee/ ovat jo menneet paaliin
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En tiedä kun aivan eri tekniikka kyseessä kuin minulla, mutta kerron kuitenkin.
Itselläni tuo dieseli teki muutaman kerran vähän vastaavanlaisesti, eli tyhjäkäynti tippui erittäin alas, hyvä että pysyi käynnissä. Koko auto rupesi värisemään. Lisäksi minulla putosi tuo kierroslukumittari pois pelistä.
Kierroksilla auto toimi normaalisti aivan kuin sinulla.
Vika oli ylijännitesuojareleessä.
Tosin minulla rupesi auto toimimaan normaalisti jos sammutin sen ja käynistin uudestaan..
Tosin tämä on täysin hakuammuntaa
Itselläni tuo dieseli teki muutaman kerran vähän vastaavanlaisesti, eli tyhjäkäynti tippui erittäin alas, hyvä että pysyi käynnissä. Koko auto rupesi värisemään. Lisäksi minulla putosi tuo kierroslukumittari pois pelistä.
Kierroksilla auto toimi normaalisti aivan kuin sinulla.
Vika oli ylijännitesuojareleessä.
Tosin minulla rupesi auto toimimaan normaalisti jos sammutin sen ja käynistin uudestaan..
Tosin tämä on täysin hakuammuntaa
220.128 Black devil
Meikäläisellä oli tuossa ex-menopelissä juuri samanlainen juttu, kylmänä alkoi tiilerin kuvailemalla tavalla rynkyttään kylmänä, jonkin aikaa tyhjäkäynnillä.
Kun koneellee antoi kierroksia "rynkytys" saattoi loppua.
Ajelin autolla 100 tkm. enkä välittänyt sittemmin koko asiasta, ei haitannut matkan tekoa.
Pasi teki temput pumpulle, oire ei ainakaan vähentynyt sillä konstilla, alkoi vaan kummallisesti työntämään mustaa savua hormista .
Konehan oli se laiskanpullea 300D -24V.
Kun koneellee antoi kierroksia "rynkytys" saattoi loppua.
Ajelin autolla 100 tkm. enkä välittänyt sittemmin koko asiasta, ei haitannut matkan tekoa.
Pasi teki temput pumpulle, oire ei ainakaan vähentynyt sillä konstilla, alkoi vaan kummallisesti työntämään mustaa savua hormista .
Konehan oli se laiskanpullea 300D -24V.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D