syöttöpumpun piristys-kilometriraja -kestävyys

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

syöttöpumpun piristys-kilometriraja -kestävyys

Viesti Kirjoittaja poutsi »

kuulin että kuopiossa pumppukorjaamo sanoo että tietyn kilometrimäärän jälkeen ei ruuvaa pumppua koska kestävyyttä ei voi taata .

pitänee uskoa ,koska täälläkin kehuttu kyseistä liikettä.
kokemuksia , pumppuhuollon mielipiteitä?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Vähän oudolta tuntuu että kilometrimäärän perusteella arvioidaan voiko pumppua ruuvata. Mitäs sitten kun mittarista on ruuvattu 400tonnia pois niin silloin vielä voidaan pumpun ruuvauksen jälkeen kestävyys taata...eiköhän sen pitääsi jollain muulla tavalla todeta kestääkö vaiko ei.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aika hyvin saa pelkää pumppua ruuvaamalla taikoa tehoja jos se kestävyyteen vaikuttaa. Eli enpä usko että mitään merkitystä paljonko ajettu. Jos pumpun ruuvaamisen jälkeen hajoaa niin olisi hajonnut sitten muutenkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kuulin että kuopiossa pumppukorjaamo sanoo että tietyn kilometrimäärän jälkeen ei ruuvaa pumppua koska kestävyyttä ei voi taata .
Jos ajatellaan OM601-603 dieseleitä niin noin 99 prosentilla autoista on ajettu paljon - mikähän lie se tietty kilometrimäärä ?
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

tässä tapauksessa oli kysynyksessä vuosi 2000 jolloin -96 väyryseen tehtiin ketjunvaihto ,nostimet uusittiin ja pumppua piristettiin kilometrejä 300tkm ja auto nähtävänä.
se kilometrimäärä jäi avoimeksi milloin ei enää tehtäisi , ja vaikuttiko auton @ tuoreus @ asiaan.
hyvin on kestänyt nyt 750 tkm ja ajossa ilman murheita , kuopiossa .
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

poutsi kirjoitti:tässä tapauksessa oli kysynyksessä vuosi 2000 jolloin -96 väyryseen tehtiin ketjunvaihto ,nostimet uusittiin ja pumppua piristettiin kilometrejä 300tkm ja auto nähtävänä.
se kilometrimäärä jäi avoimeksi milloin ei enää tehtäisi , ja vaikuttiko auton @ tuoreus @ asiaan.
hyvin on kestänyt nyt 750 tkm ja ajossa ilman murheita , kuopiossa .
Jaa se on varmaan ollut tuo luukaksen kanssa tommonen, että ei ala vaihteleen tiivisteitä tai jotain tietyn km jälkeen.
Oliko se 220D ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

pelkkä 200d ja lopullisella säädöllä ei haettukaan seudun peittävää mustaa savua vaan käyttömukavuuden lisäystä ja onnistuttiin.
säätö tehtiin kuopiossa .
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

jäin miettimään tuota konetta , taisin antaa väärää tietoa , sorry.
eikös ne alkupään väyryset ----- vanhat taksit ollu 220:siä, oliko edes 2-litrasia.
pitää tarkistaa kun seuraavan kerran kun näkee.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lie just 220D, kakslitrasta dieseliä ei oo väykyissä ollut.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ensmäisen pumpun säädätyksen teetin just tuolla Kuopiossa Naumasella ja ei kyllä sillon puhunu mitään km rajoituksista. Muistaakseni W124 200D:ssä oli silloin mittarissa joku 550tkm.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sillä syötön lisäyksellä (alle 10%) jonka kuopion reissulla sain ei ainakaan koneen kestoikään ole ollut mitään merkitystä... Ei sinällään muuttanut kulkuakaan havaittavasti mihinkään suuntaan. :?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

asiaan palatakseni ,onko keneltäkään kone hajonnut pumpun ruuvauksen tuloksena tai vähän sen jälkeen.
oletushan on ettö miljoona on vasta alkua mersun koneelle
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei varmasti ole pumpun ruuvauksen takia hajonnut yksikään kone.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”