Vahinko ja seuraukset

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Vahinko ja seuraukset

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Näin kävi tällä viikolla. Peruutin lyhtypylvääseen, kuvassa näkyvät naarmut seurauksena. Mutta eilen pisti silmääni autoa pestessä kuskinpuolen takapyörän outo asento. Vanteen reuna oli myös osunut lyhtypylvään betonijalkaan. Kuskin puolen takapyörä on 20mm edempänä lokasuojan kaaresta mitattuna kuin matkustajan puolen pyörä :shock: . Meneekö tämä pelkällä pyörienkulmien säädöllä vai onko siellä jotain voinut hajota?


Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kuskin puolen takapyörä on 20mm edempänä lokasuojan kaaresta mitattuna kuin matkustajan puolen pyörä :shock:
Se on tuollainen jo tehtaan liukuhihnalta tullessa. Siis, ei ole mitään hajonnut.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Varmasti tuntee ajaessa jos siellä ois mitään vääntynyt. Noita pikku naarmujakaan kannata rueta penslaamaan, antavat vaan vähän karakteeria ja erottaa omansa paremmin parkkipaikalla.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Ajossa ei tuntunut mitään ihmeellistä. Ihmetyttää vaan kuinka voi olla noin paljon eri paikoissa pyörät lokasuojaan nähden.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä siellä on tainnut joku ylemmistä tukivarsista antaa vähän periksi. En usko että on mitenkään vakavaa tai mahdotonta saada kuntoon mutta jos yhtään epäilee niin kannattaa käyttää autoa tutkimuksissa`/ pyöräsuuntauksessa :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7122
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siellä on ohuesta pellistä prässätyt tukivarret jotka ei tarvi kummosta tökkäystä että taipuvat.
Takana ainoa renkaan asentoon vaikuttava säätö on auraus. Eli pituusssuuntaista säätöä ei ole.

Jos rengas on 20mm siirtynyt niin sen huomaa kyllä tukivarsista todella helposti.
Ja ei, takarenkaat ei ole erikohdilla tehtaalta lähtiessä. Eturenkaat ovat, jolla on saatu puoltaminen pois kaltevilla teillä.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Mika.T kirjoitti:Ja ei, takarenkaat ei ole erikohdilla tehtaalta lähtiessä. Eturenkaat ovat, jolla on saatu puoltaminen pois kaltevilla teillä.
Asia ymmärretty! Kiitos valistuksesta. Ulkomaan sivuilla on tuosta asiasta juttua; jota hain googlesta hakusanalla ---->different wheel base side to side. Ei vaan jaksanut kaikkia kahlata läpi.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mika.T kirjoitti:Takana ainoa renkaan asentoon vaikuttava säätö on auraus. Eli pituusssuuntaista säätöä ei ole.
Säätöä ei ole, mutta sen verran lisäisin että takapyörän pitkittäinen paikka liikkuu jouston mukana eli mitä korkeammalla perä on, sitä edempänä on pyörä lokasuojaan nähde.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Mika.T kirjoitti:Siellä on ohuesta pellistä prässätyt tukivarret jotka ei tarvi kummosta tökkäystä että taipuvat.
Takana ainoa renkaan asentoon vaikuttava säätö on auraus. Eli pituusssuuntaista säätöä ei ole.

Jos rengas on 20mm siirtynyt niin sen huomaa kyllä tukivarsista todella helposti.
Ja ei, takarenkaat ei ole erikohdilla tehtaalta lähtiessä. Eturenkaat ovat, jolla on saatu puoltaminen pois kaltevilla teillä.
Tästä päätellen turha viedä mihkään pyöränsuuntaukseen ennen kun alusta tarkastettu vaurioista.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Alusta tarkastettu ja syy löytyi, huomenna pajalle. Syy näkyy keskellä kuvaa olevassa tukivarressa. Pitäisi olla suora.

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Hämääkö kuva mutta onko tuo ylimmäinen "camper" tankokin hiukan sivulle päin mutkalla?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Aika paperossia ovat nämä nykyajan "tangot" :shock:
® Mesen linttaklubi
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Saavat ammattilaiset tutkia tarkemmin. Voihan se olla että muutakin menee vaihtoon.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”