Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nuo centrat sopisi täydellisesti johonkin nättiin golf kolmoseen. tai johkin katulailliseen kisareplica tenavaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Onko kellään w211 classicissa 225\50 17" kumeja alla?
Mahtuuko hinkkaamatta pyörimään ?
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mahtuu mahtuu, jos ei ihan tontissa ja pienellä et:llä :D
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ne on iha normaalin kokoiset w211 renkaat. Riittääkö kantavuus, on ainoa kysymysmerkki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

Varmaan 100x kysytty, mutta kumpi sävyistä, Astral Silver 735 vai Brilliant Silver 744, on lähempänä kuvan vanteen maalia ? Ja kandeeko vetää lakka, jotta pääsee lähelle kuvan vanteen väriä ? Vai onko joku muu vaihtoehto parempi, jos tavoitteena kuvan vanteen väri ? Kuvan vanteessa siis vissiin alkuperäinen Mersun AMG vanteen väri. Thänks :D

Kuva
mach71
Viestit: 49
Liittynyt: 20.10.2010 23:03
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Ostin tuohon 124:een tuommoset w211 elegance talvivanteet niin
minkalaisilla pulteilla 211:sen vanteet laitetaan 124:seen.
Oliko siihen joku erikoinen pultti silloin kun niissä oli tuo pultin paksuus ero 14mm-->12mm
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli väyrysessä 211 vanteet väykyn aluvanteiden pulteilla kiinni, tarkistin että kartiot on samanmutoiset.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juu, kanta on sama.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

teggiz kirjoitti:Varmaan 100x kysytty, mutta kumpi sävyistä, Astral Silver 735 vai Brilliant Silver 744, on lähempänä kuvan vanteen maalia ? Ja kandeeko vetää lakka, jotta pääsee lähelle kuvan vanteen väriä ? Vai onko joku muu vaihtoehto parempi, jos tavoitteena kuvan vanteen väri ? Kuvan vanteessa siis vissiin alkuperäinen Mersun AMG vanteen väri. Thänks :D

Kuva
Standard silver taitaa olla noiden vanteiden orkkis väri.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minusta standard silverillä viitataan kulloinkin voimassa olevaan perusväriin, eli silleen että se ei ole väri, vaan sillä tarkoitetaan ko. aikakauden perushopeaa, joka täl hetkel on se 744? Ennen oli 735.

Eli vuonna 1990 standard silver oli eri kuin vuonna 2014!

En tiedä, kunhan mutuilen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Sergey kirjoitti:Minusta standard silverillä viitataan kulloinkin voimassa olevaan perusväriin, eli silleen että se ei ole väri, vaan sillä tarkoitetaan ko. aikakauden perushopeaa, joka täl hetkel on se 744? Ennen oli 735.

Eli vuonna 1990 standard silver oli eri kuin vuonna 2014!

En tiedä, kunhan mutuilen.
Hyvin mahdollista että on noin koska tuolla standard silverille ei ole olemassa värikoodia ollenkaan. Aika vaalea variaatio 744:stä tuo väri. :x
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

Kumpi noista hopeista vaaleampi, Briliant Silver vai Astral Silver ?

Itse aloittelin tänäpänä tollasten AMG Styling III -vanteiden pienimuotoista kunnostusprojektia. Parista vanteesta tuli "lipoista" kanttarijäljet viilattua ja hiottua epäkeskohiomakoneella paperina 180. Edellinen omistaja on ilmeisesti yrittänyt lakata lippoja, ja reisille vähän mennyt. Lakka kellastunut ja melkein kynnellä raaputtamalla irtoilee nyt. Lisäksi lakkaa on ympäri puolia ja vähän siellä sun täällä :D

Vielä on vähän auki, mitä vanteille teen. Etupuolelta ainakin puolat maalataan. Lipat joko kiillotan tai maalaan. Pikkubudjetilla kun olisi tarkoitus mennä, niin vanteiden etupuolen ajattelin rikkoa hiekkapuhaltamalla hienolla hiekalla --> hionta 320 asti puolille ja väri ruiskulla pintaan. Parempia ideoita ? Alhaalla muutama kuva ennen ja jälkeen viilan ja 180 paperin.

Kuva Kuva Kuva Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei minusta noihin mitään hiekkaa tarvita.Naarmut vaan siloittelee ja vanne sisä- ja ulkopuolelta paperilla läpi ja väri päälle. Itse olen yleensä maalannut tuon kiiltävän huulen yli, ei siinä kiillossa paljoa eroa. Sterling silver olis komea väri noihin mutta on tummempi mitä orkkis väri, ja kallis maali.

Mulla on nuo omat styling 1 vanteet vedetty just tolla tavalla ja ei oo yhtään kaduttanut.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mun mielestä se astral silver vois olla lähempänä tuota alkuperäistä, brilliant silver on aika vaalea. Hiekkapuhalla koko vanteet niin tulee kerralla hyvä, aika happamat näkyy olevan sisältäkin. Noi on ihan eri näköiset jos huulet kiillottaa kunnolla :wink:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tuollainen 1 uusi vanne olisi myynnissä koko 8,5"/18 .ET 30

yv tavoittaa.

+ rengaspaine anturi uusi BERU
Viimeksi muokannut 204, 16.1.2014 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

xin811 kirjoitti:Mun mielestä se astral silver vois olla lähempänä tuota alkuperäistä, brilliant silver on aika vaalea. Hiekkapuhalla koko vanteet niin tulee kerralla hyvä, aika happamat näkyy olevan sisältäkin. Noi on ihan eri näköiset jos huulet kiillottaa kunnolla :wink:
Ostin noita vanteita 7kpl tossa syksyllä, 3kpl 9,5" ET33 ja 4 kpl 8,5" ET30. Itselleni pesin noita 4kpl (2x8,5" ja 2x9,5"), jotka menee suoraan alle. Sisäkehältä olivat hyvässä kunnossa.

Toi kuvan vanne siis vain paskanen, sitä ei ole pesty :) Yksi vanne (tollanen 9,5" vanne ET33) olisi tarkoitus vielä hommata, jotta saisi täyden setin kunnostettuna myyntiin. Ei varmaan oikee passaa, että 3 vannetta on 8,5" ET 30 ja yksi 9,5". Yhden vanteen löysin Ebay, mutta olisi kotiin kannettuna vajaa 200€. Tarkoitus olisi halvemmalla päästä :)

Onko jollakulla kokemusta, kuinka kovat hiontatalkoot ton heikkapuhalluksen jälkeen on ? Puhaltaja on paljon puhallellut ja hiekka on hienoa. Vai riittääkö hiekkapuhalluksen jälkeen vain 320 tai 400 ?
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Sergey kirjoitti:Joo kyllä, 744.
Tuo on kyllä todella kirkas ja hieno sävy mersun pinnassa. Puhtaana uskomattoman hieno.

Mutta mites kävis jos vanteet maalais tuolla 744:llä? Osaiskohan maaliliikkeet sekottaa sitä oikein.....
® Mesen V8 Klubi
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä kait ne sitä osaa sekoitella, siitäkin on montaa variaatiota että saa valita vaalean tai tumman.
Just kävin hakemassa 735 pari litraa, aika hakeminen että sai liukkarina vielä :lol:
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

teggiz kirjoitti:
xin811 kirjoitti:Mun mielestä se astral silver vois olla lähempänä tuota alkuperäistä, brilliant silver on aika vaalea. Hiekkapuhalla koko vanteet niin tulee kerralla hyvä, aika happamat näkyy olevan sisältäkin. Noi on ihan eri näköiset jos huulet kiillottaa kunnolla :wink:
Onko jollakulla kokemusta, kuinka kovat hiontatalkoot ton heikkapuhalluksen jälkeen on ? Puhaltaja on paljon puhallellut ja hiekka on hienoa. Vai riittääkö hiekkapuhalluksen jälkeen vain 320 tai 400 ?
Anybody ? Kuis röpelöinen/karkee tollanen hiekkapuhallettu pinta on ?!
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Riippuu hiekasta ja vehkeistä, kuorma-auton puhallusvehkeillä ja ilmeisen karkealla hiekalla jäi karkea jälki kun hiomatta maalas, semmosella pienellä hiekkapuhalluskoneella taasen riitti kun pyhkäsi hyvän pohjamaalin ja hiasi sievästi pohjamaalatun pinnan tasaseksi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

JiiTee_ kirjoitti:Riippuu hiekasta ja vehkeistä, kuorma-auton puhallusvehkeillä ja ilmeisen karkealla hiekalla jäi karkea jälki kun hiomatta maalas, semmosella pienellä hiekkapuhalluskoneella taasen riitti kun pyhkäsi hyvän pohjamaalin ja hiasi sievästi pohjamaalatun pinnan tasaseksi.
Eli hienolla hiekalla ja varovasti puhaltamalla ei välttämättä jäätävää hiomista vaadi. Tämä selvä, kokeillaan varovasti. Thänks !
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Joo, tuskin pinta kovin röpelölle menee. Ja puolien kevyt hiominenkaan tuskin mahdoton homma on? Teippaa ne reunat hyvin ja kiillota lopuksi, ne on tosi hienot kirkkaalla säällä kun se lippa kiiltää 8)
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

xin811 kirjoitti:Joo, tuskin pinta kovin röpelölle menee. Ja puolien kevyt hiominenkaan tuskin mahdoton homma on? Teippaa ne reunat hyvin ja kiillota lopuksi, ne on tosi hienot kirkkaalla säällä kun se lippa kiiltää 8)
Juu, ei ole mahdoton homma ja tiedossakin, että ne joutuu hiekkapuhalluksen jälkeen hiomaan :) Juu ja noita kiillotus-topicceja tuli jo tsiikailtua. Komeeta jälkee jätkät tehny 8) Täytyy noista kyllä noi lipat kiillottaa.

Ei taida maalarin teippi olla paras vaihtoehto tohon suojaamiseen hiekkapuhallukselta ? Jesari ? Lisäksi sisäkehän täytyy jollain suojata, koska maalipinta siellä ei vaadi toimenpiteitä.

Tuohon reunaan asti tarkoitus maalata kaikki etupuolelta, poislukien lippa. Pieneksi ongelmaksi muodostuu se, että toi reuna kulkee myös tuolla puolan takana, ja tarkoitus ei ole puhaltaa puolan takaosaa. Kai sinne puolan takapuolelle alaosaan saa jotenkin siististi rajan vedettyä.

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ehkä olen vähän tyhmä kunnen tajua että miksi nuo vanteet pitää hiekkapuhaltaa?
Jos kerran lipat kiillotetaan ja sisäosat jätetään maalaamatta niin miksei noita puolia vaan hio koneella sen mitä pystyy ja käsin loput? :lol:

Itse hion juurikin 80 luvun alusta olevia vanteita ja hioin kaikki vanteet käsin, aikaa meni noin tunti puoltoista per vanne ja siihen kuului sisä ja ulkopuoli molemmat.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

näinpä, ei mitään järkeä puhaltaa noin hyväkuntoisia keskiöitä. Muuta kun haittaa ja rahan menoa vaan lisää (puhallus, xtra alumiinitartunnat, pohjamaalit jne.)

muuta kuin liippaa käsipelillä tartunnat ja uudet maalit niskaan :)
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Puhalluksen jälkeen hiasee karkeesti korkeimmat piikit nurin sit sellannen epoksi mikä passaa alumiinille välihionta ja pintaa päälle. Ompahan kaikki hapettumat poikessa!
Ja Vältyt kovalta hiomiselta. Näin minon tehny.
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

No, mahtasko se järkevin tie sitten olla se käsin hionta...järkevintä ja helpointa tietä mä tässä vähän etsinkin :D Ei oo tullut alumiinivanteille koskaan tehtyä mitään nii ei oikeen tajuu miten kannattas alottaa :D Mut eihän noita keskiöitä kannata sit alumiiniin asti hioa ? Kannattaako alottaa 40 paperilla ja siitä sitten 320 tai 400 asti vai milleen ?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei missään nimessä, jos ne on yhtä hyvässä kunnossa mitä tuo kuvan vanne niin jollain 300-400 aloittaa ja lopettaa vaikka 600.

Jos on jotain monttuja tms niin ne voi karkeemmalla niiltä osin.


edit, ja ottaa noi edellisen omistajan lakat pois jollain tinnerillä tms, varoo vaan ettei pehmennä itse kunnon maalia keskilätystä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

juu ei kannata alumiiniin asti hiota. Aina kun alumiini tulee näkyviin niin pitää laittaa alumiinille sopivan pohjavärin, ja Ronalin tehtaalla on ollut hiiukan paremmat maalit käytössä kun mitä nykyään maalikaupasta saa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”