Henkilöautosta pakettiautoksi..
Henkilöautosta pakettiautoksi..
Ei olekaan enää niin yksinkertaista, että takapenkin istuinosa pois ja selkänoja alas reikänauhalla kiinni.
1.8.2016 on trafi muuttanut sääntöjään niin, että kaikki istuinosat on poistettava ja myös selkänojan kiinnikeosat poistettava/tuhottava/hitsattava piiloon.
Kolme autoa aikaisemmin pakuksi vaihtaneena menin tänään hyvässä uskossa muutoskatsastamaan väyrystä.
54.60e maksoi se että, ajoin auton halliin ja hylkäys tuli 3 sekunnissa. Olisi voinut kassa sanoa ennen maksua että ohjeetkin on muuttuneet. Nopein hylkäys konttorilla ikinä..
Katsastusmiehen mukaan asiakkaiden tulee itse olla selvillä Trafin vaatiimuksista ja sen mukaan rakentaa autonsa.
Niinpä se kai sitten on..
Ei suostunut selvittämään että pitääkö rakentaa jokin vanerilattia tms.
Pitääpä ruveta tutkimaan miten nuo selkänojat saa irti.
Ja onko enää järkeäkään yrittää.
1.8.2016 on trafi muuttanut sääntöjään niin, että kaikki istuinosat on poistettava ja myös selkänojan kiinnikeosat poistettava/tuhottava/hitsattava piiloon.
Kolme autoa aikaisemmin pakuksi vaihtaneena menin tänään hyvässä uskossa muutoskatsastamaan väyrystä.
54.60e maksoi se että, ajoin auton halliin ja hylkäys tuli 3 sekunnissa. Olisi voinut kassa sanoa ennen maksua että ohjeetkin on muuttuneet. Nopein hylkäys konttorilla ikinä..
Katsastusmiehen mukaan asiakkaiden tulee itse olla selvillä Trafin vaatiimuksista ja sen mukaan rakentaa autonsa.
Niinpä se kai sitten on..
Ei suostunut selvittämään että pitääkö rakentaa jokin vanerilattia tms.
Pitääpä ruveta tutkimaan miten nuo selkänojat saa irti.
Ja onko enää järkeäkään yrittää.
Re: Henkilöautosta pakettiautoksi..
Tee puolen millin pellistä kuori taitettujen nykypenkkien päälle ja laita pelti ruuveilla nurkista kiinni ja hitsaa ruuvinkantaan täppi ettei saa ruuvia kierrettyä irti. Silloinhan ne on hitsattu piiloon
Monessa mersun farkussahan pitää päästä säätämään seisontajarrua. Sehän on katsastusvaruste. Kyllä sinne pitää päästä käsiksi.
Järjetön laki.
Monessa mersun farkussahan pitää päästä säätämään seisontajarrua. Sehän on katsastusvaruste. Kyllä sinne pitää päästä käsiksi.
Järjetön laki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Henkilöautosta pakettiautoksi..
Ohoh, editoin oman viestini kokonaan pois ja korvasin tuolla ylläolevalla.AK47 kirjoitti:Tee puolen millin pellistä kuori taitettujen nykypenkkien päälle ja laita pelti ruuveilla nurkista kiinni ja hitsaa ruuvinkantaan täppi ettei saa ruuvia kierrettyä irti. Silloinhan ne on hitsattu piiloon
Monessa mersun farkussahan pitää päästä säätämään seisontajarrua. Sehän on katsastusvaruste. Kyllä sinne pitää päästä käsiksi.
Järjetön laki.
Siis nythän mulla nousi ruosteisien öljyä vuotavan farkkupakulintan arvo satasiin kympeistä Helpompi vaihtaa ovet ja etuloksut ja paikata helma kun saada ruosteeton tekniikaltaan ehjä henkilöauto vastaamaan katsurin mielenailahteluja....
Tämähän on anemaksu ja nyt myös haitantekoa. Ihan järjetöntä. Omalla farkkupakulla on ajettu minun aikana 155tkm eikä ikinä ole ollut takana ketään kyydissä (paitsi kerran koira, ja siitäkään en ole varma oliko jalkatilassa) eikä penkit ylhäällä paitsi seisontajarrun säädössä kahdesti. En ole kuullut että kukaan olisi farkkupakulla ajellut henkilökuormalla.
Mitähän seuraavaksi viisailta virkamiehiltä voisi odottaa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oisko tuo nuin että muutama riminaalivähemmistön edustaja edustaa enemmistöä väärinkäytöksissä ja se riittää lakimuutokseen. Ruotsin tai Viron kilvetkin on viety ja kelakortti työkengän alla hukassa, pakko kehitellä jotakin. Toki aina voi myös tehdä oikeesta pakettiautosta peräti pikkubussin, hakemalla kierrätyskeskuksesta pari sohvaa konttiin.
Sitten lähetään osteleee.
Sitten lähetään osteleee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
"Tee puolen millin pellistä kuori taitettujen nykypenkkien päälle ja laita pelti ruuveilla nurkista kiinni ja hitsaa ruuvinkantaan täppi ettei saa ruuvia kierrettyä irti. Silloinhan ne on hitsattu piiloon"
Alkuperäisten penkkien päälle rakennettuja ei hyväksytä, trafin ohjeessa on erikseen maininta siitä. Löytynee netistä, katsuri antoi kopion osasta sitä. Se on kaikki penkin osat pois kokonaan plus ne selkänojan kiinnitys rinkulat siitä vöitten vierestä.
Alkuperäisten penkkien päälle rakennettuja ei hyväksytä, trafin ohjeessa on erikseen maininta siitä. Löytynee netistä, katsuri antoi kopion osasta sitä. Se on kaikki penkin osat pois kokonaan plus ne selkänojan kiinnitys rinkulat siitä vöitten vierestä.
Viimeksi muokannut JiiGee, 25.8.2016 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään tehty uusimman säännön mukaan eräästä 202:sta paku.
istuinosat ja selkänojat irti, selkänojien keskisaranan reikiin pultit ja päihin mutterit ja migillä näppäys pultin päähän jengan pilaamiseksi.
Selkänojan sivukiinnikkeiden ruuvinreikien päälle noin 1x5cm pellinpala, istuinosan etukiinnikkeiden laitaan 1,5x1,5 cm pellinpalat. Nämä migillä ihan pikkuisen reunasta kiinni.
Katsastusmies tuli vielä perässä pihalle kun olin lähdössä että odotapa, otti kuvat toteutuksesta niin kuulemma saa kyselijöille näyttää miten helposti voi homman tehdä ja rikkomatta auton rakenteita eli on myöhemmin palautettavissa henkilöautoksi tarvittaessa.
istuinosat ja selkänojat irti, selkänojien keskisaranan reikiin pultit ja päihin mutterit ja migillä näppäys pultin päähän jengan pilaamiseksi.
Selkänojan sivukiinnikkeiden ruuvinreikien päälle noin 1x5cm pellinpala, istuinosan etukiinnikkeiden laitaan 1,5x1,5 cm pellinpalat. Nämä migillä ihan pikkuisen reunasta kiinni.
Katsastusmies tuli vielä perässä pihalle kun olin lähdössä että odotapa, otti kuvat toteutuksesta niin kuulemma saa kyselijöille näyttää miten helposti voi homman tehdä ja rikkomatta auton rakenteita eli on myöhemmin palautettavissa henkilöautoksi tarvittaessa.
wiimax.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mää en ymmärrä kyllä tuota vaikeuttamista. Sama vaikka siitä henkilöautosta tekis purjelentokoneen ja muuttaisi takaisin autoksi. Ei kuuluisi miettiä miten sen muutoksen tekijälle saa mahdollisimman hankalaksi. Mieluummin rankemmat sanktiot väärinkäytöksissä. Sanktiomaksujen keruussa tietenkin se ongelma. Miinusmerkkistä rahaa ei saa ulosmitatuksi.
Onkos lex timangi nyt jo kumottu? Kaikki pikkulavurithan piti aikanaan jatkaa jotta lavamitat täyttyy.
Onkos lex timangi nyt jo kumottu? Kaikki pikkulavurithan piti aikanaan jatkaa jotta lavamitat täyttyy.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Just nimenomaan näin. Turhaa pelleilyä poistattaa istuinosakin, samalla kun poistuu se kätevin tapa tehdä pakuksi niin että takaosan lattia on tasainen.Easy Rider kirjoitti:Mää en ymmärrä kyllä tuota vaikeuttamista. Sama vaikka siitä henkilöautosta tekis purjelentokoneen ja muuttaisi takaisin autoksi. Ei kuuluisi miettiä miten sen muutoksen tekijälle saa mahdollisimman hankalaksi. Mieluummin rankemmat sanktiot väärinkäytöksissä. Sanktiomaksujen keruussa tietenkin se ongelma. Miinusmerkkistä rahaa ei saa ulosmitatuksi.
Onkos lex timangi nyt jo kumottu? Kaikki pikkulavurithan piti aikanaan jatkaa jotta lavamitat täyttyy.
Ei se joka henkilöautona käyttää noista asioista piittaa.
wiimax.fi
Katsastusmies tuli vielä perässä pihalle kun olin lähdössä että odotapa, otti kuvat toteutuksesta niin kuulemma saa kyselijöille näyttää miten helposti voi homman tehdä ja rikkomatta auton rakenteita eli on myöhemmin palautettavissa henkilöautoksi tarvittaessa..
Olisiko laittaa kuvaa tästä toteutuksesta tänne? ihan vaan mallinvuoksi.
Olisiko laittaa kuvaa tästä toteutuksesta tänne? ihan vaan mallinvuoksi.
Juu, tolleen se kannattaa kun toi pulttihomma.dealer kirjoitti:
Mahdollisimman yksinkertaisesti auton omistaja itse maalaa nuo ettei heti ruostu.
Oiskohan kelvannu ylempään kiinnikkeeseen reijästä se pelti läpi ja hitsata lenkiksi jolloin ei ois tarvinnut runkoa hitsata - juurikin ruostumismielessä. Ja samantyylinen toiseenkin. Turhahan on hitsata auton runkoa kun voi hitsata osan niin että se pikkuisen liikkuu mutta peittää kiinnityspaikan kuitenkin. UMPEEN HITSATTU ei tarkoita umpeen muurattua tai valettua. Fiksu katsastaja. Ei olisi mennyt läpi Mäntsälän itäisemmässä katsastusasemassa jossa osa olisi yritetty repiä irti tai ainakin väitetty että tuonhan saa irti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Nimenomaan, niitä kuulemma on jotka sitten vääntelevät tuollaiset "haitat" irti ja hylkäävät. Täällä on onneksi järki päässä katsureilla.
Ei noiden kiinnikkeiden ruostuminen ole minkäänlainen ongelma, mutta voi kyllä tehdä monella muullakin tapaa. Osa leikkaa rälläkällä kiinnikkeet irti ja syöttää nakinpalasen sisällä naapuruston koirille
Ei noiden kiinnikkeiden ruostuminen ole minkäänlainen ongelma, mutta voi kyllä tehdä monella muullakin tapaa. Osa leikkaa rälläkällä kiinnikkeet irti ja syöttää nakinpalasen sisällä naapuruston koirille
wiimax.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sääntömuutos on vain ja ainoastaan verottajan sanelema juttu. Muutos pakettiautoksi pitää olla riittävän vaikeasti toteutettavissa, sekä laintulkinnaltaan riittävän monimutkainen, jotta siihen mahdollisimman harva enää ryhtyisi.
Silti niin saa tehdä. Miksikö? No kun täystyrmäys jättäisi monet viskaalit virattomiksi.
Silti niin saa tehdä. Miksikö? No kun täystyrmäys jättäisi monet viskaalit virattomiksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.