722.408 pihtaa vaihteita
722.408 pihtaa vaihteita
M102:sen jatkeena 722.408 -automaatti, ei tykkää vaihtaa isommalle. Edellis(i)en rassaama, ostin tuollaisena.
Oletetaan kaiken olevan pielessä ja rikottu, sellaisia piirteitä kyseisessä keksinnössä havaittavissa...
Lähtee kakkosella liikenteeseen, vaihtaa heti ykkösen ja sillä 4000rpm saakka ja takaisin kakkoselle. Tuosta suuremmalle ei vaihdakaan ellei nosta kaasua pois, silloin vaihtaa isompia. Nelonen ei kestä päällä alle 100km/h vauhdissa.
Saattaa vaihtaa normaalisti isommalle mikäli kaasupoljinta ei paina 5mm enempää. S/E -kytkin ei vaikuta.
Mitä on tehty:
Vaijeri on löysällä, kiristysmutteri jopa irti. Öljyä lisäsin 1,2 litraa. Puuttuneet alipaineletkut sijoiteltu paikoilleen, tosin keltaiseen muovihärveliin, laatikon oikealle puolelle tulevalla letkulla ei ole mitään vaikutusta.
Mitä siitä pitäisi tapahtua? Mihin S/E -kytkimen letku tulee? Vihreä muovihärveli laatikon vasemmalla puolen pehmentää vaihdot kun siinä on alipaine.
Oletetaan kaiken olevan pielessä ja rikottu, sellaisia piirteitä kyseisessä keksinnössä havaittavissa...
Lähtee kakkosella liikenteeseen, vaihtaa heti ykkösen ja sillä 4000rpm saakka ja takaisin kakkoselle. Tuosta suuremmalle ei vaihdakaan ellei nosta kaasua pois, silloin vaihtaa isompia. Nelonen ei kestä päällä alle 100km/h vauhdissa.
Saattaa vaihtaa normaalisti isommalle mikäli kaasupoljinta ei paina 5mm enempää. S/E -kytkin ei vaikuta.
Mitä on tehty:
Vaijeri on löysällä, kiristysmutteri jopa irti. Öljyä lisäsin 1,2 litraa. Puuttuneet alipaineletkut sijoiteltu paikoilleen, tosin keltaiseen muovihärveliin, laatikon oikealle puolelle tulevalla letkulla ei ole mitään vaikutusta.
Mitä siitä pitäisi tapahtua? Mihin S/E -kytkimen letku tulee? Vihreä muovihärveli laatikon vasemmalla puolen pehmentää vaihdot kun siinä on alipaine.
Ei ollut kickdown -napissa vikaa, olisi saanut ollakin . 4-napaisessa, numeroidussa napissa nastoissa 1-3 ja 2-4 on yhteys riippuen onko nappi painettu vai ei. Toimii siis.
Onko tämä E/S -kytkimen mankku? Kuskin puoli, melumuurin takana.
Liittimessä ei sähköä vaikka E/S -nappia renkuttaa. Mustavalkessa putkessa alipaine, punamustassa ei. Eikä tule. Mankku varmaan ehjä, käämissä 100ohm resistanssi.
Onko tämä E/S -kytkimen mankku? Kuskin puoli, melumuurin takana.
Liittimessä ei sähköä vaikka E/S -nappia renkuttaa. Mustavalkessa putkessa alipaine, punamustassa ei. Eikä tule. Mankku varmaan ehjä, käämissä 100ohm resistanssi.
Työasiat sivuun kun mersua pitää rassata. Aiemman viestin kuvassa on tosiaan E/S -kytkimen mankku. Kytkin oli sökö, 28 vuoden töhnät sisällä.
Huoltoystävällinen versio.
Samalla laitoin uuden polttimon niin näkee vaihdella. Ei tällä kyllä uskalla pimeässä ajella.
Niin, mankku vetää ja aski toimii yhtä hyvin eli huonosti.
Huoltoystävällinen versio.
Samalla laitoin uuden polttimon niin näkee vaihdella. Ei tällä kyllä uskalla pimeässä ajella.
Niin, mankku vetää ja aski toimii yhtä hyvin eli huonosti.
Vaijerihan se aiheutti suurimmat ongelmat. Keksin miten pää irtoaa (ei oma), nyin turhuuksissani vaijeria ja kokeilin piruuttani lenkkiä ilman. No sehän takoi isoja silmään. Laitoin vaijerin pään kiinni ja toimii . Liekö jumitti vaijeri sitten. Lipumalla vaihtoa ei kyllä huomaa, jossain 1800rpm vaihtaa suuremmalle.
No joo, ilman vaijeria kickdown -kytkin ei vaikuta mihinkään, pitäisi vissiin vaikuttaa?
Ja millainen alipaine pitäisi tulla keltaiseen muovimorkulaan (samassa vaijeri)? Tuskin imusarjasta "jatkuva" kun vihreässä on jo?
No joo, ilman vaijeria kickdown -kytkin ei vaikuta mihinkään, pitäisi vissiin vaikuttaa?
Ja millainen alipaine pitäisi tulla keltaiseen muovimorkulaan (samassa vaijeri)? Tuskin imusarjasta "jatkuva" kun vihreässä on jo?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki