W140 ABS ongelma

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

W140 ABS ongelma

Viesti Kirjoittaja Oola »

Auto -92 320 ässä. Leimalla pomppas abs:sta merkkivalo ei palanut ja abs:it ei myöskään toiminu. Merkkivalon vaihdoin uuteen ja valohan syttyy hienosti palamaan kun lähtee ajamaan ja eikä sitten sammukkaan.
Mistähän vikaa osaisi rueta etsimään? Minkä sulakkeen takana on abs:it kun ei ole "sulakekarttaa" niin ei löydä. Jostain moduleista on puhetta näilläkijn sivuilla, mutta linkit ei sitten aukea.
Ei oo peukalo keskellä kämmentä vaan jos jollain olisi kullan arvoisia vinkkejä mistä alkaisi vikaa etsimään niin helpottaisi paljon ongelmaa ja saisi ässään taas vuoden ajoaikaa.
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Mulla on samanlainen auto ja ihan kun olisin kuullu,että sulake numero 9 irti ja takaisin kiinni, vois auttaa jos on ollu oikosulku/kosketus häiriö abs-anturissa...
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7120
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ensimmäisenä kannattaa mitata etupään anturien resistanssi.
Johtoliittimet löytyy konehuoneesta molemminpuolin siitä konehuoneen ja lämmityslaitteen ilmanoton välimaastosta.

Usein menee ne etupään johdot poikki kun ne heiluvat jousituksen ja ohjauksen mukana vuosikausia.

EDIT.

Sulake nro 9. on imuoville. Ei ABS:lle
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

[

Sulake nro 9. on imuoville. Ei ABS:lle[/quote]
Sorry, niinhän se olikin... :oops:
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Viesti Kirjoittaja Oola »

Se ei varmaankaan ole mikään sulake puolen ongelma kun tänään parkkiruudusta laitoin auton käyntiin ja siitä pakitellen pois niin kestikin hetken matkaa enenkuin abs:ien valo syttyi ja ennen syttymistä abs:it pelas. Mitäs sen resistanssin pitää olla?
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kyselin "asiantuntijoilta" mikä vois olle kys.vika tilanne, niin vastaus tuli, että anturin vierintäkehälle tulee kuraa ja abs:n ja vakkarin toiminta häiriytyy eli ei pitäisi olla varsinainen vika...
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

kari v kirjoitti:Kyselin "asiantuntijoilta" mikä vois olle kys.vika tilanne, niin vastaus tuli, että anturin vierintäkehälle tulee kuraa ja abs:n ja vakkarin toiminta häiriytyy eli ei pitäisi olla varsinainen vika...
Ei kura siihen vaikuta, anturissa lienee vikaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Oola
Viestit: 38
Liittynyt: 02.3.2008 13:36

Viesti Kirjoittaja Oola »

Vika korjattu ja abs:it pelaa. Ei ollu vika missään kurassa eikä liejussa vaan kuskin puolelta johtosarjassa. Konehuoneesta aloitin mittalun kohti etunapaa, johtoa kuorin pyörän kotelosta kahdesta kohtaa mittasin ja viimesenä vähän ennen anturia. Vika paikallistui mötikkään jarrukilven takana josta haarautuu johto abs:än anturille ja jarrupalojen pinnan "anturille". Ja eiku konttorille leima hakemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”