Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Itsellä 200tkm. mittarissa. Jakoketju venynyt, lauhduttimen tiiviste vuotaa, hehku pimeä ja suuttimen pohjatiiviste vuotaa.kaasari kirjoitti:Erinäisistä syistä "uusi" auto etsinnässä. Onko 320tkm paljon ajettu tälläiselle motille? Huollot yms tehty ajallaan. Missäs kilometreissä turbo antautuu? Että pitäisi uusia tai laakereita vaihtaa?
Vastaan siis: ei ole paljoa Ei nuo vaivat kai oikeasti ole kovin kilometrisidonaisia
Toisiin vaihdellaan ketjuja ja turboja 200tkm. ajettuna ja toisilla mennään tuplat. Vai onko niistä vähemmän ajetuista ruuvattu 200 päältä pois
Hampaan jako mettäs Leemun piilis nyt uus vitja paikalla merkit paikallaaLeemu kirjoitti:Itsellä 200tkm. mittarissa. Jakoketju venynyt, lauhduttimen tiiviste vuotaa, hehku pimeä ja suuttimen pohjatiiviste vuotaa.kaasari kirjoitti:Erinäisistä syistä "uusi" auto etsinnässä. Onko 320tkm paljon ajettu tälläiselle motille? Huollot yms tehty ajallaan. Missäs kilometreissä turbo antautuu? Että pitäisi uusia tai laakereita vaihtaa?
Vastaan siis: ei ole paljoa Ei nuo vaivat kai oikeasti ole kovin kilometrisidonaisia
Toisiin vaihdellaan ketjuja ja turboja 200tkm. ajettuna ja toisilla mennään tuplat. Vai onko niistä vähemmän ajetuista ruuvattu 200 päältä pois
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tänää tehtii jakovitja ja vähä aloteltii sitä ittiääLeemu kirjoitti:Olihan se sitte hiukan venahtanuhotari kirjoitti:Hampaan jako mettäs Leemun piilis nyt uus vitja paikalla merkit paikallaa
Jotakin muuta puuha taitaa olla jäljellä vielä
Joko on suutin rikki ja hehku poikki
EDIT: Laitan sun omaa topiikkii kuvatusta kun koto tiluksille pääsen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tuos Leemun vitjaa vaihtaes tuli kaikennäköst mieleen esim. Välillä turpot on niin öljyttyjä huohotus öljystä. Oliskohan vika tuos stefassa sehän tulee nokkaa vaste takapuolelta.
Lähikuvaa kiristäjästä kun venymää on 1 hammas
Suunnilleen mitta uudella riimulla
Lähikuvaa kiristäjästä kun venymää on 1 hammas
Suunnilleen mitta uudella riimulla
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 21.8.2016 12:29
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
"Jumissa" oleva om642 tullut hommattua ja ajan kuluksi hieman metsästellyt vikaa siintä.
Pyörii n20 astetta ja selkeästi kolahtaa.
Lohkossa ei selkeää reikää missään ollut ja toisen puolen venttiilikopan otin pois, eikä suoraa sattunut silmään, että olisi venttiilit ottaneet mäntiin kiinni.
Mutta onko nyt uskottava, että öljypohjan irroitusta varten tarvitsee laatikko ottaa perästä pois?
Sinällään eihän tuossa nyt isoa ongelmaa jatkon kannalta ole, jos kone joka tapauksessa uusiksi menee, mutta..
Autolla alle 100tkm ajettu, mutta joku käyttäjälähtöinen ongelma tuon on aiheuttanut, ei siis tekniikan kestämättömyys.
Pyörii n20 astetta ja selkeästi kolahtaa.
Lohkossa ei selkeää reikää missään ollut ja toisen puolen venttiilikopan otin pois, eikä suoraa sattunut silmään, että olisi venttiilit ottaneet mäntiin kiinni.
Mutta onko nyt uskottava, että öljypohjan irroitusta varten tarvitsee laatikko ottaa perästä pois?
Sinällään eihän tuossa nyt isoa ongelmaa jatkon kannalta ole, jos kone joka tapauksessa uusiksi menee, mutta..
Autolla alle 100tkm ajettu, mutta joku käyttäjälähtöinen ongelma tuon on aiheuttanut, ei siis tekniikan kestämättömyys.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Nyt päässyt kurkkaamaan toisen puolen suuttimien reiästä kameralla koneeseen ja yhdestä männästä puuttuu laki
Onko tähän mennessä kukaan ostellut sisuskaluja näihin uusiksi, eli esim. mäntien hintoja? Ja kasallinen kaikkea muuta..
Tietoahan ei ole missä kunnossa seinämät on jne ja potentiaalisena vaihtoehtona pidetään vieläkin vaihtokoneen hommaamista.
Onko tähän mennessä kukaan ostellut sisuskaluja näihin uusiksi, eli esim. mäntien hintoja? Ja kasallinen kaikkea muuta..
Tietoahan ei ole missä kunnossa seinämät on jne ja potentiaalisena vaihtoehtona pidetään vieläkin vaihtokoneen hommaamista.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Kunhan homma konkretisoituu alkamiseksi..Aki P kirjoitti:Äkkiseltään vaihtokone tulee halvemmaksi. Jotain mäntiä ja kankia löytyy hyllystä ja pari konetta 250tkm ja 240tkm ajetuista 251:stä ja 211 4-maticista
Kone on Grand Cherokee:ssa, joten mahdollisia eroavaisuuksia vielä ihmeteltävä, jos niitä edes on?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Öljyvuoto
Hei,
Tuli hommattua tuossa tammikuussa W212 koppanen E350 7-lovisella tomaatilla -09 ja kilsoja nyt 220tkm.
Nyt autossa on öljyvuoto ja lisäksi kuluttaa jäähdytinnestettä. Lueskelin ajan kuluksi tätä palstaa läpi ja näyttäs tuo öljynlauhdutin olevan aika yleinen öljyvuodon aiheuttaja. Oireet ja öljyvuodon kohta on juurikin sama. Oulun MB-osalle soitin osista ja sielä meinasivat että voi vuotaa jostain putkestakin, en muista enää mistä. Kuulemma samasta tulee vuoto esille.
Pienenä lisäyksenä vielä, auton hiukkasuodatin eli DPF? polttaa jatkuvalla syötöllä. Eli melkein joka ajopätkällä puhdistus lähtee käyntiin ja se vaikuttaa myös laatikon toimintaa. (kierrokset nousee ja 2-3 vaihto nykäisee yms.)
Voisiko dpf poltto "vikana" olla tuo läppämoottorin rikkoontuminen?
Auto on nyt siis menossa huoltoon pienemmälle pajalle jossa näitä samoja vikoja on korjailtu aiemminkin. Kysymys kuuluukin että mitä kaikkea sinne kannattaa uusia samalla.
Tiedossa on että ainakin se öljynlauhduttimen oranssi kaksoistiiviste x2, mahdollisesti läppämoottori ja imusarjan punainen iso tiivisterengas joka on koneen päällä näkyvillä.
Onko tästä moottorista mahdollista myös poistaa nuo läpät kokonaan ja jättää myös niitä ohjaava moottori uusimatta?
Mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Vastauksia ootellessa.. [/url]
Tuli hommattua tuossa tammikuussa W212 koppanen E350 7-lovisella tomaatilla -09 ja kilsoja nyt 220tkm.
Nyt autossa on öljyvuoto ja lisäksi kuluttaa jäähdytinnestettä. Lueskelin ajan kuluksi tätä palstaa läpi ja näyttäs tuo öljynlauhdutin olevan aika yleinen öljyvuodon aiheuttaja. Oireet ja öljyvuodon kohta on juurikin sama. Oulun MB-osalle soitin osista ja sielä meinasivat että voi vuotaa jostain putkestakin, en muista enää mistä. Kuulemma samasta tulee vuoto esille.
Pienenä lisäyksenä vielä, auton hiukkasuodatin eli DPF? polttaa jatkuvalla syötöllä. Eli melkein joka ajopätkällä puhdistus lähtee käyntiin ja se vaikuttaa myös laatikon toimintaa. (kierrokset nousee ja 2-3 vaihto nykäisee yms.)
Voisiko dpf poltto "vikana" olla tuo läppämoottorin rikkoontuminen?
Auto on nyt siis menossa huoltoon pienemmälle pajalle jossa näitä samoja vikoja on korjailtu aiemminkin. Kysymys kuuluukin että mitä kaikkea sinne kannattaa uusia samalla.
Tiedossa on että ainakin se öljynlauhduttimen oranssi kaksoistiiviste x2, mahdollisesti läppämoottori ja imusarjan punainen iso tiivisterengas joka on koneen päällä näkyvillä.
Onko tästä moottorista mahdollista myös poistaa nuo läpät kokonaan ja jättää myös niitä ohjaava moottori uusimatta?
Mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Vastauksia ootellessa.. [/url]
Itse itselleni vastaten.
Siinä lista mitä tuli hommattua remppaa varten:
Pistän pari kuvaa purkuvaiheesta ja lopuksi kasaus vaiheesta ennenkuin päällimmäisen lauhduttimen ja imusarjan välisen pikkuputken o-rengas antoi periksi.
Auto on on nyt levällään mutta toivon mukaan jo huomena liikenteessä.
Tässä ympyröity putki josta o-rengas antoi periksi. Rastilla merkkitty hankalin ruuvi koko rempassa.
Toinen imusarjoista oli puoliksi tukossa.
Siinä syypää koko touhuun, eli silmälasi tiivisteen öljypuoli oli täysin lutussa ja jonkun verran kovettunut.
Siinä lauhduttimet purettuna ja putsattuna.
Tämän hetkinen tilanne. Imusarjat pitäisi saada paikalleen ja niiden välissä oleva väliputki. Aika monta osaa pitää saada samaan aikaa hollille.
Oisko jollain vinkkiä onnistuuko tuota koko pakettia kasaamaan ensin pöydällä ja tiputtamaan paikalleen? Tuo ympyröity kokonaisuus haittaa jonkunverran imusarjojen paikalleen laittoa...
Siinä lista mitä tuli hommattua remppaa varten:
Pistän pari kuvaa purkuvaiheesta ja lopuksi kasaus vaiheesta ennenkuin päällimmäisen lauhduttimen ja imusarjan välisen pikkuputken o-rengas antoi periksi.
Auto on on nyt levällään mutta toivon mukaan jo huomena liikenteessä.
Tässä ympyröity putki josta o-rengas antoi periksi. Rastilla merkkitty hankalin ruuvi koko rempassa.
Toinen imusarjoista oli puoliksi tukossa.
Siinä syypää koko touhuun, eli silmälasi tiivisteen öljypuoli oli täysin lutussa ja jonkun verran kovettunut.
Siinä lauhduttimet purettuna ja putsattuna.
Tämän hetkinen tilanne. Imusarjat pitäisi saada paikalleen ja niiden välissä oleva väliputki. Aika monta osaa pitää saada samaan aikaa hollille.
Oisko jollain vinkkiä onnistuuko tuota koko pakettia kasaamaan ensin pöydällä ja tiputtamaan paikalleen? Tuo ympyröity kokonaisuus haittaa jonkunverran imusarjojen paikalleen laittoa...
Noniin.. pirssi on nyt kasassa ja laitettiin läpät takasin toimintaan. Sen verran neuvoja tuli täältä vähän ettei uskaltanu jättää poiskaan. Jos joku niin haluaa tehdä niin toisen imusarjan läpät on topparia vasten ääriasennosssa 100% auki ja toisessa (ei topparia) näytti kääntyvän yli ja jäi auki vain 80%. Vivusto ja moottorikin näytti pelaavan vielä hyvin vaikka palautus vähän jäykähköä olikin.
Kaikkinesa työtä oli reilusti ja täysiä työtunteja osaavalla ukolla menee n. 10h.
Kaikkinesa työtä oli reilusti ja täysiä työtunteja osaavalla ukolla menee n. 10h.
Eipä mitään.
Sen verran lisäyksenä tuosta nestevuodosta. Jäähdytinnesteet vuoti egr-venttiilin peltisen tiivisteen välistä. Egr vaihdettiin vehon toimesta n. 35tkm sitten. Nyt kiristysvaiheessa huomattiin että mutterien kierteet oli sorvautunu melkein sileäksi ja alumiinilastua täynnä. Nyt egr pultattiin pitemmillä pulteilla kiinnikkeestä läpi ja vastapuolle mutterit.
Samalla konerempan yhteydessä vaihdettiin myös kaikki hehkut kun alkoi sopivasti ennen purkkua hehkun merkkivalo ilmotteleen itestään. Jäi siis palamaan vähänksi aikaa käynnistyksen jälkeen ja sen jälkeen vilkkui noin 15sec välein. Vaihdon jälkeen jatkui sama homma mutta muutaman hehkutuksen ja kilometrin jälkeen valo kuittaantui itsestään niinkuin isot pojat kertoi.
Toivon mukaan nyt ois pitkästi matkaa seuraavaan remppaan ja mikäs tuolla on ajella.
Sen verran lisäyksenä tuosta nestevuodosta. Jäähdytinnesteet vuoti egr-venttiilin peltisen tiivisteen välistä. Egr vaihdettiin vehon toimesta n. 35tkm sitten. Nyt kiristysvaiheessa huomattiin että mutterien kierteet oli sorvautunu melkein sileäksi ja alumiinilastua täynnä. Nyt egr pultattiin pitemmillä pulteilla kiinnikkeestä läpi ja vastapuolle mutterit.
Samalla konerempan yhteydessä vaihdettiin myös kaikki hehkut kun alkoi sopivasti ennen purkkua hehkun merkkivalo ilmotteleen itestään. Jäi siis palamaan vähänksi aikaa käynnistyksen jälkeen ja sen jälkeen vilkkui noin 15sec välein. Vaihdon jälkeen jatkui sama homma mutta muutaman hehkutuksen ja kilometrin jälkeen valo kuittaantui itsestään niinkuin isot pojat kertoi.
Toivon mukaan nyt ois pitkästi matkaa seuraavaan remppaan ja mikäs tuolla on ajella.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 23.2.2017 13:25
Ketjunvaihdon tarve?
Mielipiteitä kuinka lähellä ollaan vaihto tarvetta vai ohi jo?
Ajettu 250 tkm 320 CDI.
Ajettu 250 tkm 320 CDI.