Kittiä kanteen.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Kittiä kanteen.

Viesti Kirjoittaja Late S »

Onko kellään tietoa mistä sais edullisesti kansiin tarkotettua kittiä?
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Eikö kukkaan tiiä :shock:
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

siis moottorin kanteenko sää kittiä tarvit?? :shock: jos kansi on mutkalla niin se yleensä suoristetaan muilla keinoin,ei kitillä :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

En sit tiiä mitä kittiä olet vailla mutt joskus ku olin pien poika niin naapuruston ralliseppä täyttelin fordin ohc kansista kanavia plastipaddingilla ja ilmeisesti kestikin jotenkin :shock:
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Nii juu moottorin kansiin tarkotettua :oops: pitäis vähä kokeilla tehä kansia ku on tuo virtauspenkki laitettu kakkos tallille.ilman kittiäki on jo iha mukavsti saatu lukemia paraneen...
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Late S kirjoitti:Nii juu moottorin kansiin tarkotettua :oops: pitäis vähä kokeilla tehä kansia ku on tuo virtauspenkki laitettu kakkos tallille.ilman kittiäki on jo iha mukavsti saatu lukemia paraneen...
Kittiä... siis tikkiä meinasit? ;) AC TIG niin saa savesta tehtyihin kansiin lisää savea muurattua.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Soita kansipajoille ja kysy. Hernesaaressa HiCar:illa oli Ikiksellä jotain kanavakittiä. Tuskin myy, mutta jospa tietäs mistä sitä saa.

Kokeiluja suosittelen välttämään. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Täytyypä kysellä.Eihän sitä opi jos ei kokeile :D
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ikis on ikänsä nuita Ameriikan ihmeitä viilannu kilparadoille ja niissä kanttikanavaisissa rautalätsissä on vissiin kitilllekin silloin tällöin käyttöä. Uskoisin että tietää.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ihan kemiallista metallia (niitä premium merkkisiä plastik pattinkihin verrattuna) ja muistaakseni vastaavaa titaania :shock: ovat kaverit jokkis yms. kisakoneissa käyttäneet.....

Siis tuollahan on HUOMATTAVASTI helpompi muotoilla virtaavat kanavat, kuin että yrittää kaikenmaailman vekottimilla hioa nurkantakaa....eli reilulla kädellä matskua pois kanavista ja kemiallisella muodot kohilleen 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Nimenomaan jokkis koneisiin niitä kansia tehään.Jossain kansissa on just semmoset kanavat että ei sieltä pääse minkäänlaisella vingulla pirraan.Täytyypä katella jostai sitä kemiallista metallia.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Pikkuisen OT, mutta:

Jokunen aika sitten oli muistaakseni TM:ssä juttua systeemistä, jossa kanavia hiottiin ja muotoiltiin paremmin virtaaviksi pumppaamalla niistä läpi jonkinsortin hiomatahnaa.

Ideana oli siis laittaa kansi tai pakosarja kiinni penkkiin, joka änkeää ko. tahnaa kanaviin jatkuvalla kierrolla yhteen suuntaan ja tämä tatina sitten nesteen lailla käyttäytyessään muotoilee kanavat optimaalisiksi.

Näitä tahnoja oli sitten eri karkeuksia ja viskositeetteja, aloitettiin karkealla melkein muovailuvahamaisella massalla ja asteittain vaihdettiin hienompaan ja ohuempaan. Lopuksi aine oli jo kutakuinkin notkean moottoriöljyn luokkaa ja tulos haluttaessa vaikka täysin peili.

Tietääkö joku, että onko tuollaista ameriikanihmettä missäänpäin Suomea ikinä kokeiltu?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
Turbiini
Viestit: 9
Liittynyt: 08.4.2012 9:46
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kaveri tästä samalta kylältä, joka teki Golffin koneisiin kansia ja koko moottoreita jokkikseen, laitto kanaviin Weicon titanium repair stick möhnää. Saman tapasta ku kemialliset metallit, mutta helppo työstää ja pysyy kanavassa varmasti, kunhan kanavan pinta on vain puhas. Ei lähe reunoilta irtoamaan samoin ku tavallinen kemiallinen metalli. Yks purtilo riitti 4 pyttysen kanteen. Kauhavalta tuota ainaki viime kesänä sai vielä Autovaraosa J. Lassilalta.
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Belzona 1111


Itse en mitään muuta laittaisi. Oman pyöräni kannen tekijä olisi työntänyt tuota sinne, mutta eipä tarvinutkaan kun läppärungon koko muuttui 42mm -> 46mm, joten pyrittiin pitämään mahdollisiman kartiona imupuoli suurentamalla kanavaa hallitusti seeteihin asti.

Nähnyt kaikenmaailman wurthin mönjät ja metallikitit lohkeilevan kanavista, joten kannattaako 50-100€ säästöllä pistää moottori remonttikuntoon? Ehkä jokkisautoissa ei niin justiinsa, jos tehdään johonki kyläjupakkaan kiesi.

Iso rööri ja isot lukemat virtauspenkissä ei välttämättä tarkoita sitä että kannesta tuli peli yli kylien, ja moottori vetää koko kierrosalueen puhtaasti. :wink:
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”