Koriliimat

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Koriliimat

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tota, minkälaista liimaa olisi tarjolla peltien liimaamiseen?

Tarve liimata pari noin kämmenen kokoista palaa peltiä ja pitäis kuivua lujaksi vuorokaudessa ja sais pitää kuin tauti. Ilmarakoa peltien välillä 0-1mm eli saisi täyttääkkin hieman. Pakkastakin saisi kestää.

Sanotaan nyt ettei saisi kymppitolkulla liima kuitenkaan maksaa.

Olisiko tuollaista saatavilla normiliikkeistä kuten motonet, fixus jne???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

1.8N/mm2 on aika vähän...

Oisko lujempaa ja nopeempaa kuivumaan?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mites ihan aito ja oikea sikaflex?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

JiiTee_ kirjoitti:Mites ihan aito ja oikea sikaflex?
Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.

Millaisia liimoja käytetään kun auton osia liimataan tehtaassa tai korikorjaamossa?

Tämän pitää pysyä kiinni niin lujaa että kestää katsastusmiehen repiä sitä otsaverisuoni sentin pullollaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

AK47 kirjoitti: Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.
Autotehtaille kuulemma kelpaa.

http://fin.sika.com/fi/solutions_produc ... 1sa02.html
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

onre kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.
Autotehtaille kuulemma kelpaa.

http://fin.sika.com/fi/solutions_produc ... 1sa02.html
No ei se tavan sikafleksiä näytä olevan. Kuivaa 80% lujuuteen 9 minuutissa.

Tuollainen SikaFast-5211 näyttäisi olevan kelvollinen. 10MPa näyttäis kestävän eli monta kertaa lujempi kuin tuo wurtin tökötti.

Oisko vastaavaa vielä mitä sais vaikka motonetistä... jollain nimellä... tuskimpa niillä on tota 5211 hyllyssä...

Mutta eiköhän tähän jotain löydy... Katsellaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Motonetista ei saa oikein mitään fiksua koriliimaa, tämä tuli viime syksynä selvitettyä. Fixuksella on Sika-edustus ainakin, saatavuus selvinnee soittamalla.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2317657/sik ... -lasiliima

Mikä tahansa lasilima pitää ruostepaikkauksen pellit pohjassa kiinni ja kuivuu nopeasti. Tuota tack drivea saa myös motonetistä.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Runtula kirjoitti:http://tuotteet.etra.fi/fi/g2317657/sik ... -lasiliima

Mikä tahansa lasilima pitää ruostepaikkauksen pellit pohjassa kiinni ja kuivuu nopeasti. Tuota tack drivea saa myös motonetistä.
Ei tuo oo ruostepaikkaus vaan pakuksirekisteröintipenkinkäännönestovarmistuslaitteen kiinnityspisteen lätkän liimaus. Ei viitsi hitsata tai porata kun siinä on jo edellinen omistaja yhden tankin puhkonut ja samalla tehnyt runkoon kananmunan kokoisen reijän kun oli vuotoa tilkitäkseen tunkenut sinne trasselia, vessapaperia ja käsipyyhkeitä :D

No, kun on pinta-alaa niin liimakin varmaan pitää.

Pitääpä kuukalata nuita koriliimajutskia niin huomenna pääsis ostamaan sen ja keskiviikkona leimaa anelemaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Ei tuo oo ruostepaikkaus vaan pakuksirekisteröintipenkinkäännönestovarmistuslaitteen kiinnityspisteen lätkän liimaus.
Eikös semmoisen lujuudeksi riitä, ettei katsastusingeniööri saa revittyä sitä irti? :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Ei tuo oo ruostepaikkaus vaan pakuksirekisteröintipenkinkäännönestovarmistuslaitteen kiinnityspisteen lätkän liimaus.
Eikös semmoisen lujuudeksi riitä, ettei katsastusingeniööri saa revittyä sitä irti? :D

t.
Risto
Riittää täsmälleen se lujuus. Kuivumisaijaksi pitää riittää nyt vuorokausi ja mieluusti saa oilla käsittelyluja jo vartissa-puolessa tunnissa.

Tossa on neliösenttejä varmaan helposti 50+ mutta se että se pysyy nätisti kiinni normaalisti kokeilemalla ei riitä. Ne rupee varmaan sanomaan ettäö tuohan lähtee jos lattameisselin tai taltan hakkaa vasaralla väliin niin se irtoaa.

Niittaus ja hitsaus kuulema ei ole käsityökaluilla irroitettavissa.

Latta tulee kiinni kummastakin päästä 5mm pultilla joiden väliin hitsaan palasen jottei niitä voi käsityökalulla pyörittää mutta saa rälläkällä tai dremelillä poikki käsirarrun säätöä varten tarvittaessa. Hitsaamaan en runkopeltiin ala kun tankki 0mm päässä lähimmillään enkä mielellään niittaa reikiä peltiin jossa on maapallon päällystysaine - tiesuola alapuolella vastassa. .

Viime katsastuksessa inssi vänkäsi kaikessa vastaan. Sanoi että ei kelpaa kun penkit oli keskeltä kiinni ja nousivat reunoista 5-10 cm. Mutta ei sinne ihminen mahu väliin kyytiin silti nurkkiin. Ne väänteli ja repi ja selitti suu vaahdossa että ei saa käsityökaluilla kuten ruuvari, hylsyavain, avain tai vastaava olla irroitettavissa. lopuksi ei kelvannut edes että ruuvi lukitteella kiinni.... Piti sit sanoa että kysyppä trafilta että riittääkö toi nykyinen kiinnitys ( pop niitillä lukittu lätkä joka estää penkkien nostamisen) jossa penkki hajoaa jos väkisellä nostaa sen pystyyn. Ei sit enäöä jaksaneet lähes tunnin jälkeen tyypit päteä.

EDIT: semmoinen 150kg + kun kestää vetoa puolellaan niin ei tule semmoista suikkalakkia joka sen yhdellä kädellä siitä repii eikä kahdellakaan. Tai jos repii niin saa hyvän juutuupivideon.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Niinnojoo. En taasen muistanut, millaista väkeä siellä joskus on vuorossa. :D

Onneksi noissa vuosikatsastuksissa tuntuu olevan enemmän järki kädessä / päässä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sehän riittää ettei se lähde ilman työkaluja irti.
Johan ne pultitkin kahlaa pellistä läpi jos sinne aletaan talttaa ja vasaraa tarjoamaan...
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Johan tuo kummalliselta toiminnalta konttorin päässä kuulostaa :shock: muutoskatastukseen riitti poppareilla ku oli peltipannat kiinni, takakopin ja takajalkatilan koukkujen välillä, ekassa katsastuksen ku me irrotettuna akku/sulake/käsijarru askarteluiden vuoksi pyörittelin teipit että muka ovat kii, seuraavana vuonna ees vaivautunu ku ei kukaan koskaan ikänä oo jaksanu tarkistaa onko ne millään paikoillaan.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sv22 kirjoitti:Johan tuo kummalliselta toiminnalta konttorin päässä kuulostaa :shock: muutoskatastukseen riitti poppareilla ku oli peltipannat kiinni, takakopin ja takajalkatilan koukkujen välillä, ekassa katsastuksen ku me irrotettuna akku/sulake/käsijarru askarteluiden vuoksi pyörittelin teipit että muka ovat kii, seuraavana vuonna ees vaivautunu ku ei kukaan koskaan ikänä oo jaksanu tarkistaa onko ne millään paikoillaan.
No, kyllähän meinasin sanoa että syytätkö että ajelisin pakuksi rekisteröityä ilman veronmaksua salaa. Sehän on kuin väittäisi rikolliseksi ilman todistusaineistoa. Vaativat Mäntsälän eräällä katsastusasemalla hitsaamista tai niittaamista kiinnitysraudalle. Kyseinen asema on paikka jossa mm eräs entinen seksuaalisesti poikkeava presitenttiehdokas katsastanut autoaan... Se kyllä jo kertoo tarpeeksi...

No, koska edellinen liimaus ei kestänyt laitoin popniitillä + reikänauhalla penkin kiinni käsijarrun säätömekanismin pulttiin ja se kyllä esti penkin kääntelyn vaikka repivät sitäkin.

Nyt on sitten liimattu penkkien yli menevän raudan kiinnityspelti ja lisäksi se edellinen popniittilukitus. Ei toisessa katsastuspaikassa sanottu mitään asiasta.

Käsijarrun saa säädettyä kun on porakone ja rälläkkä ja popniittipihdit ja mig/mag hitsi.

Koriliimaa en kerennyt hankkia tähän hätään. Liimasin akryyliepoksilla, Saa nähdä miten pysyy. Pinta-alaa on kyllä sen verran että pitäis olla suomenmestari painon nostossa jotta lähtee irti. Ennemmin repeää pellistä vetoniitatut mutterit irti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”