Vaimo osti 2008 vuosimallisen B 200 cdi:n ja heti tietysti tuli kysyttävää:
Ohjaus puoltaa hieman oikealle. Renkaat on vaihdettu ja kulmat tarkistettu, joten niissä ei liene vikaa. Missä mahtaa vika piileskellä? Sähköinen tehostin?
Kuinka vikakoodit saa tarkistettua? Onko jossain OBD?
Tarve olisi lisäavaimelle. Voiko jonkun muun (vanhasta jääneen) avaimen ohjelmoida tuohon Mersuun? Jos voi - miten se tehdään?
Kaikki mukana tulleet kirjat on tutkittu, mutta noihin asioihin ei vastauksia niistä ole löytynyt.
Kysymyksiä 245:stä
Casterlukemat:
O +03,23, V +02,53, ero +00,31. Ohjearvo O ja V +03,41, toleranssi +-00,30, max ero +-00,30. Vasen puoli sopii ohjearvoihin, oikean puoli 0,18 liian alhainen.
Casteria ei voi säätää. Kuinka sen sitten saa kohdilleen? Voiko näillä lukemilla ohjaus vetää hieman oikealle, vai onko syytä etsiä vikaa jostain muualta ohjauslaitteista?
O +03,23, V +02,53, ero +00,31. Ohjearvo O ja V +03,41, toleranssi +-00,30, max ero +-00,30. Vasen puoli sopii ohjearvoihin, oikean puoli 0,18 liian alhainen.
Casteria ei voi säätää. Kuinka sen sitten saa kohdilleen? Voiko näillä lukemilla ohjaus vetää hieman oikealle, vai onko syytä etsiä vikaa jostain muualta ohjauslaitteista?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pitäs vetää pienemmän casterin suuntaan. Tiet on ojiin päin vinossa, joten hiukan suurempi saa oikealla arvo ollakin.
Joku 203 (?) oli jossa ohjaus veti vaikka arvot kohdallaan. Siellä oli kompensaationa jo vedetty puoli astetta auraus liiaksi. Säätelin kohdilleen ja ongelma paheni. Asiakkaan pyyntö oli jotta säädetään pois toleransseista niin ettei kampea. Kysyin jotta takasin lähtöarvoihin, vai mihin arvoon sitten mitäkin vedetään, mulla kun ei oo lasipalloa josta luntata. Jotapaitsi renkaat menee ite eestään piloille. Tuo sitten kait nokkautu ja läks menemään. Ei selevinny missä vika sitten oli. Jossain tehostinpuolella kai sen täytyy olla.
Renkaat oli jo poissuljettu siinäkin.
Joku 203 (?) oli jossa ohjaus veti vaikka arvot kohdallaan. Siellä oli kompensaationa jo vedetty puoli astetta auraus liiaksi. Säätelin kohdilleen ja ongelma paheni. Asiakkaan pyyntö oli jotta säädetään pois toleransseista niin ettei kampea. Kysyin jotta takasin lähtöarvoihin, vai mihin arvoon sitten mitäkin vedetään, mulla kun ei oo lasipalloa josta luntata. Jotapaitsi renkaat menee ite eestään piloille. Tuo sitten kait nokkautu ja läks menemään. Ei selevinny missä vika sitten oli. Jossain tehostinpuolella kai sen täytyy olla.
Renkaat oli jo poissuljettu siinäkin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.