W213 tehot hukassa pakkasella

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Matias74
Viestit: 2
Liittynyt: 26.12.2021 13:56

W213 tehot hukassa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Matias74 »

Moi

Ongelma olisi sellainen, että pakkasella -15 asteesta alaspäin kylmänä kone ei anna tehoja. Sama kuinka paljon kaasua painaa, niin nopeus ei juuri nouse 80 km/h yli. Ongelma on sama onko auto ollut lämmityksessä, letkulämmitin+ kiertovesipumppu, vai ei. Ongelma korjaantuu aina, kun pysäyttää auton, sammuttaa sen ja starttaa uudelleen. Tämän jälkeen kaikki toimii. Kone ei mene missään vaiheessa vikatilaan.
Autoon ajettu uusin päivitys moottoriin ja vikakoodit luettu. Mitään ei löytynyt. Suodattimet ja muut huollot tehty.
E200d2018
Viestit: 1
Liittynyt: 21.10.2021 8:20

Re: W213 tehot hukassa pakkasella

Viesti Kirjoittaja E200d2018 »

Sama ongelma huomattu. Itsellä 2018 käyttöön otettu W213 T.
Mitään häiriövaloa ei onneksi sytytä ja ongelma katoaa uudelleen käynnistettäessä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 tehot hukassa pakkasella

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuulun yhden tapauksen missä ahtopaine anturi oli syynä tällaiseen.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W213 tehot hukassa pakkasella

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Näissä olisi hyvä tietää mikä moottori kyseessä.
Matias74
Viestit: 2
Liittynyt: 26.12.2021 13:56

Re: W213 tehot hukassa pakkasella

Viesti Kirjoittaja Matias74 »

Auto 220d, otettu käyttöön 12/17.

Näyttää siltä, että vika oli tadellakin siinä ahtopaineanturissa. Vika selvisi, kun auto meni vikatilaan. Oli antanut kolme kertaa vikakoodin ahtopaineesta ja kerran ilmamäärästä.

Anturia ei ollut heti saatavilla, joten vika nollattiin ensin. Sen jälkeen autolla pystyi taas ajamaan korjaukseen saakka eikä vika uusiutunut. Anturi ei siis mennyt kokonaan mykäksi vaan pysyi arvojen sisällä, eikä mennyt uudestaan vikatilaan.

Vian iskiessä päälle sen pystyi heti ajoon lähtiessä huomaamaan siitä, että nosti kierroksia tavallista korkeammalle ennen vaihtamista. Normaalisti vaihtaa heti 2000 kierroksen yläpuolella, mutta vian ollessa päällä vaihtaminen tapahtui vasta, kun kierrokset oli yli 2500 kierrosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”