MB CLK 550 cabrio 2007 - kattohydrauliikan letku rikki - korjaus??

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Paavo62
Viestit: 2
Liittynyt: 12.9.2022 18:13

MB CLK 550 cabrio 2007 - kattohydrauliikan letku rikki - korjaus??

Viesti Kirjoittaja Paavo62 »

Tervehdys!

Kun en ole ihan varma, että miten tällä foorumilla tavataan toimia, niin arvelin, että liitän tähän ekaan postaukseeni (=kysymykseeni)
lyhyen taustatarinan ennen varsinaista aihetta.

Olen nimimerkkini mukaisesti 6-kymppinen autoharrastaja, ja tallissa on kahden saksalaisen arkiauton lisäksi neljä harrasteautoa,
joista kolme on niin ikään saksalaisia ja yksi pesunkestävä jenkki.
Eihän tuossa näinä aikoina ole mitään järkeä, mutta tauti on paha eikä lääkettä ole vielä keksitty!

***************

Ja sitten asiaan; ja jos menee väärään osastoon, niin neuvokaa hölmöä, niin siirrän tämän oikealle osastolle!

Yksi harrasteautoista on pari vuotta sitten hankittu amerikantuonti CLK 550 cabrio (W209, vm.2007.)

Muuten kaikki hyvin, mutta yksi kattoa liikuttavien sylinterien ja lukkojen hydrauliletkuista on rikkoutunut, ja se luonnollisesti
vuotaa öljya, jos (kun) kattoa liikuttaa. Nyt kun ajokausi alkaa olla takanapäin, niin tuo on sellainen asia, joka pitää hoitaa kuntoon,
ja vuotava letku pitää vaihtaa.

Periaatteessa tuo olisi sellainen homma, joka sujuisi missä tahansa korjaamolla, mutta mielelläni veisin auton sellaiselle, joka on
puuhaillut tällaisen asian kanssa aiemminkin. Niinpä avoin kysymys kuuluukin, että olisiko foorumin väellä kokemusta tai tietoa
sellaisesta korjaamosta tai henkilöstä, jolla olisi osaamista tai kokemusta avoautojen kattohydrauliikan korjaamisesta?

Tällä hetkellä tiedän kyllä, mikä vuotava letku on, mutta en ole tonkinut sen enempää, jotta voisin sanoa mikä merkintä siinä letkussa on
tai mihin se menee – hydrauliyksiköstähän ne kaikki lähteävät.

Letkuja saa varmaan virallisenakin varaosana, mutta niitä saa ainakin sekä USA:sta että Englannista, ja epäilemättä myös Saksasta.

Letkun korjaamiseen on huonosti vaihtoehtoja. Jollakin jenkkifirmalla oli letkukorjaussettiä tarjolla, mutta useissa keskusteluissa
kehoitettiin vaihtamaan koko letku, sillä pienestä koostaan huolimatta siellä on isohko paine.

Tarina lipsahti pitkäksi, mutta jos kenelläkään on antaa vinkkiä, linkkiä tai neuvoa aiheesta, niin otan ne mielihyvin vastaan!

Kiitos jo etukäteen!!!

-Mika-
Seinäjoki
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: MB CLK 550 cabrio 2007 - kattohydrauliikan letku rikki - korjaus??

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Paavo62 kirjoitti: 12.9.2022 18:24 Tervehdys!

Kun en ole ihan varma, että miten tällä foorumilla tavataan toimia, niin arvelin, että liitän tähän ekaan postaukseeni (=kysymykseeni)
lyhyen taustatarinan ennen varsinaista aihetta.

Olen nimimerkkini mukaisesti 6-kymppinen autoharrastaja, ja tallissa on kahden saksalaisen arkiauton lisäksi neljä harrasteautoa,
joista kolme on niin ikään saksalaisia ja yksi pesunkestävä jenkki.
Eihän tuossa näinä aikoina ole mitään järkeä, mutta tauti on paha eikä lääkettä ole vielä keksitty!

***************

Ja sitten asiaan; ja jos menee väärään osastoon, niin neuvokaa hölmöä, niin siirrän tämän oikealle osastolle!

Yksi harrasteautoista on pari vuotta sitten hankittu amerikantuonti CLK 550 cabrio (W209, vm.2007.)

Muuten kaikki hyvin, mutta yksi kattoa liikuttavien sylinterien ja lukkojen hydrauliletkuista on rikkoutunut, ja se luonnollisesti
vuotaa öljya, jos (kun) kattoa liikuttaa. Nyt kun ajokausi alkaa olla takanapäin, niin tuo on sellainen asia, joka pitää hoitaa kuntoon,
ja vuotava letku pitää vaihtaa.

Periaatteessa tuo olisi sellainen homma, joka sujuisi missä tahansa korjaamolla, mutta mielelläni veisin auton sellaiselle, joka on
puuhaillut tällaisen asian kanssa aiemminkin. Niinpä avoin kysymys kuuluukin, että olisiko foorumin väellä kokemusta tai tietoa
sellaisesta korjaamosta tai henkilöstä, jolla olisi osaamista tai kokemusta avoautojen kattohydrauliikan korjaamisesta?

Tällä hetkellä tiedän kyllä, mikä vuotava letku on, mutta en ole tonkinut sen enempää, jotta voisin sanoa mikä merkintä siinä letkussa on
tai mihin se menee – hydrauliyksiköstähän ne kaikki lähteävät.

Letkuja saa varmaan virallisenakin varaosana, mutta niitä saa ainakin sekä USA:sta että Englannista, ja epäilemättä myös Saksasta.

Letkun korjaamiseen on huonosti vaihtoehtoja. Jollakin jenkkifirmalla oli letkukorjaussettiä tarjolla, mutta useissa keskusteluissa
kehoitettiin vaihtamaan koko letku, sillä pienestä koostaan huolimatta siellä on isohko paine.

Tarina lipsahti pitkäksi, mutta jos kenelläkään on antaa vinkkiä, linkkiä tai neuvoa aiheesta, niin otan ne mielihyvin vastaan!

Kiitos jo etukäteen!!!

-Mika-
Seinäjoki
Alkuun
Terve tuloa
paikkana näytää olevan seinäjoki niin siinä vieressä on nurmo
missä on mb koskinen 1 parhaasta päästä
kysy heiltä
letkun hankinntta myös semoinen että vanha letku päineen mukaan ja hydaruli
kauppaan niin tekevät vanhija päitä hyödyntämällä uuden
(ja kun alkavat että eivät voi tehdä koska sitä ja tätä vastuu jne niin kertoo että ei ole tulossa nillitämään jälkeenpäin mitään)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Paavo62
Viestit: 2
Liittynyt: 12.9.2022 18:13

Re: MB CLK 550 cabrio 2007 - kattohydrauliikan letku rikki - korjaus??

Viesti Kirjoittaja Paavo62 »

Terve!

Kiitos kommentista & kiitos neuvosta.

MB-Koskinen on kyllä tuttu paikka, joten täytynee Karilta kysyä, että miten he moiseen hommaan suhtautuisivat.
Heillä on toki kova osaaminen moneen hommaan, joten saa nähdä miten tuommoinen pienten hydrauliletkujen
pujotteleminen maistuu.
Täytyy nyt ensin hankki ainakin yksi letku, jotta on mitä asentaa.

Ajatus oli tietenkin kysyä tältä palstalta, josko joku muukin kotimainen harrastaja olisi kärsinyt samasta murheesta,
sillä benzworldissa ja mbworldissa näistä avoautojen kattohydrauliikkamurheista on juttua vaikka & kuinka,
mutta kun se tekijä tai osaaja olisi mukava löytää.

Toki voi olla niin, että turha lähteä merta edemmäs kalaan, kun apu voi löytyä lähes naapurista.

Katsotaan kuinka homman kanssa käy – katto on taas ylhäällä, avataan se uudestaan viimeistään keväällä!

Reipasta syksyn jatkoa!

-Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”