Entisöinnistä yms.

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Entisöinnistä yms.

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Niin tuli tuolla toisaalla aukaistua suuni tästä entisöinnistä sekä entisöitävien autojen myynnistä.

Onko entisöintiä sellainen kun auton korista on 95 % ruostunut huissin nevadaan ja kaikki muutkin osat täytyy vaihtaa :roll: :roll:

Ja näille mopilistiille kun kauppaat 99% ruosteetonta, pelleiltään alkuperäistä autoa, se on kuin väärää rahaa. Vaikka esim. sisustan, alustan yms. kanssa olisikin melkoisesti tekemistä :shock:

Ruosteessa sen olla pitää ja kunnolla :idiot:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Entisöinnistä yms.

Viesti Kirjoittaja Generig »

Ja museorekkariin autoa ei saa millään jos se ei ole vähintään 4 kertaa parempi kuin alkuperäisenä tehtaalta lähtiessään.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No joo noitakin tapauksia on sattunut. Seinäjoen "tarkastajat" ovat mielestäni harvinaisen sopivia miehiä hommaansa. Ja mitä minä heidän kanssaan olen jutellut niin eivät pidä juuri tästä "ylientisöinnistä".
Riittää kun auto on entisöity ajan henkeä,mallia sekä tyyliä kunnioittaen.....


Tossa takavuosinahan naapurimme Ruåtsalaiset ostelivat täältä melkein kaikki myynnissä olleet vähänkin harvinaisemmat autot pois. Eviätkä ne Ruåtsiin jääneet...myivät eteenpäin :lol: :lol:

Omaa W109 koppasta oon joskus kauppaillu Suomessa ja Saksassa koemielessä. Saksassa autosta saisi noin 5000 € enemmän kuin täällä.
Melko moni jopa soitti Saksasta ja oli valmis tulemaan katsomaan jos olisimme hinnasta päässeet sopuun. Moniko oli valmis täällä ajamaan esim. Helsingistä katsomaan..."Ku olisis lähempänä plaa plaa jne."
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Lucky-Dog kirjoitti: Tossa takavuosinahan naapurimme Ruåtsalaiset ostelivat täältä melkein kaikki myynnissä olleet vähänkin harvinaisemmat autot pois. Eviätkä ne Ruåtsiin jääneet...myivät eteenpäin :lol: :lol:
vee8 mersut on myity vaahros suin ja siton suomalaiset varmaan pitäny ruattalaasta pölhönä osto vaihees?
Avatar
samisalama
Viestit: 137
Liittynyt: 01.10.2005 22:26
Paikkakunta: Kåuvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Kaverilla oli eka vuoden transit. (ei siis taunus transit) 2.0 V4 pensa. Sillon auto oli 24 vuotias. Siisti ku sika pienenä. 118Th ajettu. Ei kelvannu kellekkään. Yksi mopilisti kävi katsomassa. ei ostanu. totesi vaan, että ratti on joskus vaihtunu. Kaveri tuumi, että hautaa sen kattoa myöten maahan, aukasee rälläkällä katon ja käyttää roskiksena. Sitte 30 vuoden päästä kaivaa sen etupihalle näytille. On pussihousua suupielet vaahossa kyttäämässä jumiinruostunutta veekonetta ja lasisilmä kiiluen jeesustelee katon reikää ja kertoo kaikille, miten muotoilee siihen korjauspalan englantilaisella pyörällä.

Semmosta se on.

Yks tuttu möi rompepäivillä jarrurumpuja 2 paria. Toiset NOS-osaa, toiset kauttaaltaan ruosteessa olevat käytetyt.

Arvaa, kummat meni ensin! :D

Kaverin kertoessa ostajalle, että nämä on tehtaan jäljiltä ja hintaakin vain kymppi enemmän, oli puusilmä sanonut: "Ei ne oo tehtaalta tuon väriset, näistä tulee oikean väriset", ja heilutellut ruosteisia rumpujaan...

:rock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Näillänurkin on eräässä ladossa sellainen "sämpylämersu." Mikä lie sitten niiltä koodeiltaan, mutta 50-lukua vissiin kumminkin. Auton katolle on kasattu puolen metrin pino lastulevyä, osia puuttuu, ja kunto ei ole muutenkaan kaksinen. Katto kustomoituu muuten sellaiset 20 cm tuolla levymäärällä.

Kysyimme 15-20 v sitten kaverin kanssa mahdollisuutta ostaa auto, äijä empi puhelimessa pitkään, ja sanoi sitten ottavansa meihinpäin yhteyttä kun tietää hinnan autolleen.

Kului aikaa sellainen puolisen vuotta, äijä soittaa että vieläkös ne pojat on kiinnostuneita mersusta? -Ollaan, tottakai -vastasin.

Ukko sanoi että nyt on hinta mersulle, pyytävät kuulemma niistä maailmalla 50000-100000 mk, tämä maksaa 60000 kun se ei ole ihan ajokuntoinen.

Auto oli käytännössä ruosteinen ja ruttuinen kori josta puuttui suunnilleen kaikki kromi, valot ym. Hintaa olisi tullut lisää varmaan toinen mokoma jos niitä olisi käynyt hankkimaan. :shock: No, ei tullut talouteen sämpylämersua silläkertaa. :roll:

Hullu mies, kasvanee jo tosin horsmaa. :roll:

Tämmöstä tämä mopilistin elämä on. :lol:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tutulta löytyy tallista isävainaansa peruja oleva borgward isabella TS-farmarimallia..Joku sakemanni oli kuulemma tarjonnut suht hyväkuntoisesta rakkineesta silmää räpäytämättä 10.000e.Oli kuulemma haikaillut myös vanhempia wartburgeja.Muutenkin joka asia vietynä ääripäähän on per*eestä.Etenkin pussihousumobilsmi.Aika isot rompepäivät järjestetään joka vuosi tuossa Joensuun kupeessa Ylämyllyllä,siellä jos missä
näkee näitä omaan mobilismiympyrään jumiutuneita äijiä..
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

sormet tähänkin soppaan

Viesti Kirjoittaja cdi »

Museokatsastaminen on Pohjanmaan lakeuksilla p''seestä,jos katsastus on mielekkäämpää pojoiskarjalan ja pohjois savon rajamailla.

Maalit pitää olla paremmat kuin tehtaalta lähtiessä,ajanpatinoimaa maalia

ei hyväksytä----------->miksi museoissa hyväksytään vanhat kupansyömät esineet jopa ilman mitään konservointia jos olettamuksena

on että nykykunto säilyy.Pussihousu miehistä olen kyllä vähän erimieltä,

tosi on että rahaa puuttuu vaikka taitoa on ja olisi.

No mitäpä näistä....
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Re: sormet tähänkin soppaan

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

cdi kirjoitti:Pussihousu miehistä olen kyllä vähän erimieltä, tosi on että rahaa puuttuu vaikka taitoa on ja olisi.
Pussihousumiehet on oikeesti kiva juttu jos haluaa saada kunnollista rahallista korvausta vaivannäöstä (mobiiliauton rakentamisesta). Tosi on että eiväthän useimmat tee mobiiliautoja myynmistä varten, joskus kuitenkin sattuu sillain että tulee tarvetta valuutalle.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Luokkakaveri remontoi Pontiac Bonnevillen ihan ensimmäisestä nippelistä lähtien.Vuosikatsastuksessa oli puhunu että mitä jos tän museo katsastais.Sanoi inssi että saattaa olla tämän automallin kanssa ongelmia.Bonnevillessä ovet oi oo uutena koskaan istuneet niinkun tässä.... :roll: :roll: :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itse olen "UUDELLEEN" rakentanut jo jonkin aikaa omaa MB W186 300:sta. Auto on atomeina, mutta peltityöt alkaa olla kohta valmiit.
Auto tulee olemaan valmiina 100%:sesti alkuperäisen kaltainen, mutta ainakaan minun omistusaikana sitä ei tulla museorekisteröimään, koska auto
ei ole mielstäni alkuperäinen.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Niin, alkuperäistä kysymystä mukaillen pitää kysyä myös itseltään, notta onko auton uudelleen rakentaminen entisöintiä?
Tässä parin kiven heiton päässä eräs - ehkä sitten se pussihousumobilisti -käpisteli kasaan W136 Cabrion. Alun perin pihassa ei tainnut olla kuin runko, puolet korikehikkoa, konepelti, harsot etulokarit ja pari levypyörää.

Komea 170-cabriohan siitä tuli, mutta oliko se entisöity vaiko uudelleen rakennettu? No, runkonumero oli alkuperäisten papereiden mukainen, jos sitä sitten originaalin tunnusmerkkinä pidetään. Mutta prosentteja taisi tulla enemmän kuin lääkäri määrää lol: .

Onpa noita olemassa senkin sortin mestareita , että auto rakennetaan lähes tulkoon ratin, maskin, takaluukun avauskahvan tai muun sopivasti käsille sattuneen osan ympärille :lol: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eilen sain ihme kolauksen, että aloittasin elvyttämään pihan nurkilla muutaman vuoden olleen w110. Mutta siitä en tiedä meneekö se jo uudelleen rakentamiseksi vai entisöinniksi.. 8) Peltiä ainakin tulee menemään, mutta so not. Onko nuo museotarkastuksessa miten nuukia auton korjausten määrästä? Laaduksi yritän mahdollisimman alkuperäistä. Auto on vanha 200D taksi, koppa vähän hapantunut, mutta yllätysyllätys kone on kuin uusi. Ja löytääkö näihin esim. rto-tuonnillta uusia takalokarinkaaria yms?
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”