Mersun mallisarjojen arvostus

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
HVM

Mersun mallisarjojen arvostus

Viesti Kirjoittaja HVM »

Heittäydytäämpä filosofisiksi näin pyhäpäivän kunniaksi. :idea:

Asia tuli mieleeni eilen kun vahailin ässää, pohdiskelin onko kottero taltioimisen arvoinen. Tulin siihen johtopäätökseen että on.

Ennenmuinoin kun tuli ajeltua 123:silla, pystäreitä pidettiin "intialais-peräisten nuoriso-eläkeläisten" autoina, niitä ei juuri arvostettu. Tilanne on nyt tyystin toinen, vaikka aikaa mallisarjan päälle syleksimisestä ei ole kuin noin 20 vuotta.

123 alkaa olla jo nyt arvossaan, muttei kuitenkaan mielestäni tarpeeksi. 124 on tämän päivän "ravikoppa", tai sitten se on jopa väyrynen.

Jarski on mielestäni ansioitunut asiassa loistavasti, eipähän mene kaikki 123:t paaliin, ainakaan rikkomatta. :D

Saadaanko tästä keskustelua aikaiseksi, vai joutavatko kaikki vanhat mersut paaliin? Toivon että oma hermo kestää taltioida tuon ässän, se ei kuitenkaan ole ihan tusinatavaraa, vaikka niitä vielä joka mutkassa vastaan tuleekin. Mutta tuleeko vaikkapa kahdenkymmenen vuoden kuluttua?

Niin, oma suosikkini on muuten W108-109. :D
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ei jou-u kaikki autot paaliin,
Minultakin löytyy 3kpl 123:sia ja yks pystäri. (vaikkei aina uskoiskaan näistä meikän tavattoman pöljistä tekniikka kysymyksista) :happy: :happy:

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyllä hieno ja hyväkuntonen SEL on aina taltioimisen arvoinen. :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän hyvät yksilöt kannattaa säilyttää niin hyvin kuin vain mahdollista.
Eli HVM:n täytyy hommata tynnyrillinen kotelosuojavahaa ja ruiskuttaa joka ikinen kotelo ja palkki umpeen tuota ruosteen loitolla pitävää litkua :D

Tosin ite törmäsin ässällä ajellessa useasti siihen että kaikki ei erota W126:sta Weeyxkaxkolomosesta :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autoihin ei kannata rakastua, romurautaa ne on merkistä riippumatta.
paitsi susukimaasturit

Jos jotain aikoo säilyttää ja säästää, ei kannata haikailla menneitten aikojen perään vaan pitää ostaa joku uusi auto ja alkaa säilyttää sitä ajamattomana - sama mikä merkki ja malli niin arvossaan se on 40 vuoden kuluttua. :roll:

Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Aika moni laite on hieno, kunhan se on kunnossa, ruosteeton ja puhdas. :D Mersuista omia "suosikki" mallejani ovat w201/w124, ne vaan ovat hienoja. Edellyttäen että laitteet ovat varusteltu TEHTAALLA runsaallakädellä ja ovat muutenkin kunnossa.
Kaikki coupet ovat myös hienoja, pongasin tuossa pieksämäellä mm. yhden w123 coupen. Oli kuin uusi. 8)
W116
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2007 18:59
Paikkakunta: Epämääräinen haja-asutusalue

Viesti Kirjoittaja W116 »

Tällähetkellä säilömiselle kannattava malli taloudellisessa mielessä olisi ehkä A124.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

dealer kirjoitti:Autoihin ei kannata rakastua, romurautaa ne on merkistä riippumatta.
paitsi susukimaasturit

Jos jotain aikoo säilyttää ja säästää, ei kannata haikailla menneitten aikojen perään vaan pitää ostaa joku uusi auto ja alkaa säilyttää sitä ajamattomana - sama mikä merkki ja malli niin arvossaan se on 40 vuoden kuluttua. :roll:

Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
Jos joku tämänpäivän auto säilöttäisiin 40:si vuodeksi ei sillä varmaan tekisi enään mitään kun kaikki sähkölaitteet olisivat hapettuneet pilalle :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Omat suosikit w123 ja w124, mutta päinvastoin kuin joku itse arvostan mahdollisimman spartalaista varustelua, ihan huollettavuuden helpottamiseksi, vähemmän hajooavaa osaa, enemmän tilaa huoltaa.
Noissa kummassakin mallisarjassa näkyy vuosien yksityiskohtainen suunnittelu ja panostus hinnasta tinkimättä. Hyvistä osista ja helposta pikkunippeleidenkin vaihdettavuudesta syntyy pitkäikäinen tuote.
Olenkin nimennyt oman 124sen "henkilökohtaiseksi vastalauseeksi kertakäyttökulttuuria vastaan"
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Arvostan eniten W123:sta ja W126:sta. Kestäviä, klassisia mutteivat kuitenkaan ajo-ominaisuuksiltaan vanhentuneita. Dieseleistä en välitä, mutta bensamallit on mielessä.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:
http://www.hk-engineering.de/
Kuva
Pontus
Viestit: 95
Liittynyt: 19.10.2010 15:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Laaksonen kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:
http://www.hk-engineering.de/
W124 ei tule ikinä saamaan niin paljon arvostusta kuin W114/115 tai W123 :!:
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pontus kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:
http://www.hk-engineering.de/
W124 ei tule ikinä saamaan niin paljon arvostusta kuin W114/115 tai W123 :!:
No ei varmaan enää paljoa koska on saanut jo enemmän kuin mikään muu mersu.

Parhaat mersuthan on 124 ja 201 korimallit. Verrattuna aiempiin ja tuleviin ja aikalaisiin ja yleiseen laatukäsitteeseen. Niissä on saanut eniten mersua rahoillansa.

Toki 124 ja 201 korimalleissa on esim paisarin korkki sama kuin 123:ssa :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”