lang -90 ja -71 tulossa

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

lang -90 ja -71 tulossa

Viesti Kirjoittaja pasi p »

-90 tulee ajoon tämän vuoden aikana ja -71 ehkä ens vuoden aikana 2012.
-71 ollut tuollaisena vuodesta 1999, kun tuli tähän väliin ok ja verstas rakennus projekti. Siitä on hiekkapuhallettu ja hitsattu kaikki tarvittava.
-90 on 260 alkuperäinen ja -71 on 230 tosin nyt kone on 250 vm -80.


Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa foorumille !
Langit ovat aina kiinnostaneet joten aihetta seurataan mielenkiinnolla.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

nyt alkaa tallin sisältö näyttämään oikealta :wink:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock: menee kylmät väreet pitkin selkää ku kattelee nuita langeja, liqqe tuossa jo totes kaiken minkä tarvii ja tervetuloa foorumille :shock:
Pitää seurailla näitten tilannetta tarkasti, jos vaan päivityksiä tulee voorumille asti.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Juma ! Hiiiieeeenoooja ovat - !

Kaiken muun mä ymmärrän kyllä, mutta mikä tuo koolinkihimmeli tuolla katossa on ???
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Onko -71 -langilla millainen historia takanaan? Noita pitkäkoppaisia W114:a ei varmaan kauheasti ole suomenniemellä liikkeellä, joten herää epäilys ettei olis minun wanha...
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

-71 historiasta ei muuta tietoa kun se, että ostin Oulusta muistaakseni -94.
Vanhan kerrostalon pihalta. Gruisin käytössä oli ollut ja paljon kaljapullon korkkeja sisällä. Käytiin yks vaihdelaatikko hakemassa omistajan sukulaisilta Haukiputaalta. Silloin kone 230/4 ja rikkinäinen aut laatikko. Tekniikkaa oli vaihdettu ties kuinka moneen kertaan. Alkuperäinen sisustus oli ollut harmaa, ostaessa punainen plyysi. Just sain ajettua junaan, sieltä Helsinkiin ja sieltä just ja just luistattamalla kotiin hyvinkäälle.
Olen kuullut et näitä autoja näkyi lentokentällä 70 luvun alussa. ??Hyvinkäällä ajeltiin -94- 98, vaihdettiin tekniikkaa yms. Etupään purin kokonaan joskus -95 ehkä, hiekkapuhallaus, uudet maalit, puslat yms. Ja sit taas ajeltiin sinne -98 asti jolloin purin perusteellisesti pressuteltassa. Hiekka puhallukset kojetaulusta taaksepäin, hitsaukset, uudet takakaaren ympäristöt, voimansiirron kasaus, kardaanin kunnostus / tasapainoitus, uudia jarrun osia yms.. Ja nyt odottanut monta vuotta.
Laitan tähän muutaman kuvan.
Aion teettää siihen kattoverhoilun ( entinen oli punaista plyysiä), tekniikka pitää miettiä minkä koneen ja laatikon laittais, sisustus ja penkit menee myös uusiksi. Ihan sopivaa viihdettä ja mielen virkistystä.
TARVIIN VAS PUOL TAKIMMAISEN SIVULASIN KEHYKSEN. ONKO JOLLAIN LONG 114-115 TAKAPIHALLA ??
Kuva
Kuva
Kuva
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Ihmettelitte verstaan katossa näkyvää tsydeemiä !
Olen harrastellut puusepän hommia. Katon kehikko on saranoitu toisesta reunasta, kun toisen reunan laskee lattialle, se on pystyssä, siihen voi asentaa pitkiä puristimia, joilla voi liimata esim liimapuun kaltaisia pöydän tai penkin kansia yms...
Mun töitä näkee www.puusisustus.com tää on ns harrastus nykyään.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Painakko enteriä kuvien välissä ni ei levene nii paljoa.

Mielenkiinnolla ootan jotta pääsee ainaki toisen livenä näkemään, on ne kauniita pitkinä :D :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Maanteidet junat takaisin liikenteeseen 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Gruisin käytössä oli ollut ja paljon kaljapullon korkkeja sisällä.
Joo taitaa se olla Juhanin entinen :happy:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hienoja on Mersut mutta kyllä sanattomaksi vetää nuo puutyötkin :shock: :D
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

dealer kirjoitti:
Gruisin käytössä oli ollut ja paljon kaljapullon korkkeja sisällä.
Joo taitaa se olla Juhanin entinen :happy:
Niin se onkin :) Ootelkaapa kun kaivelen jonkun vanhan foton siitä.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Noniin. Yksi kuva löytyi heti.

Kuva

Ostin auton 80/90-lukujen taitteessa Laukkasen Jussilta Kemistä. Laukkanen oli paikallinen "käytettyjen autojen pienkauppias". Auto oli maannut pihan perällä parisen vuotta ja oli aika reppanassa kunnossa. Alkuperäinen 230 kutoskone oli halki, kytkin jumissa ja manuaalilaatikko ulvoi melkein joka vaihteella. Maksoin kiesistä 1000mk.

Remppasin sitä aika aktiivisesti ja tuossa kuvassa -93 vapun nurkilla se olikin jo jonkinlaisessa kunnossa. Hitsaus ja maalaushommat teki eräs kyläseppä. Hajin haljenneen kuutosen tilalle 123-koppaisen kaasarinelosen ja automaattilaatikon. Samasta luovuttajasta irtosi sähköikkunat ja jotain muuta nippeliä. Autossahan oli alun perin ollut manuaali rattikepillä. Riettaanpunainen plyyssisisustus oli edellisen omistajan tekosia. Jossain vaiheessa perästä halkesi pikkurattaat ja laitoin siihen jonkun semmosen perän joka käteen sattui. Ei tuohon aikaan ollut oikein osia tyrkyllä ja valikoima oli huonoa.

93 auto sai runsaasti liikuntaa varsinkin yöaikaan kuten Pasi ihan oikein arvelikin. Sillä ajettiin täydessä lastissa Oulu-Rovaniemi -väliä ja vietettiin huolettomia poikamiesvuosia :)

Muutin Ouluun varmaankin 94 ja laitoin auton myyntiin lähinnä pitovaikeuksien vuoksi. Kyselijoitä oli kovasti, mutta Pasi oli se rohkea joka tarttui tilaisuuteen :) Siellä Haukiputaalla, josta laatikko haettiin, oli jonkinlaiset pihakorjausmahdollisuudet mutta siinä kerrostalon pihassa ei ollut mitään saumaa koittaa pitää vanhaa autoa kunnossa. En ihan tarkalleen muista mitä sille laatikolle tapahtui ja miten se meni rikki. Onhan tuosta jo aikaa jonnin verran ja pää ei ainakaan ole muuttunut muistavammaksi...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kelläköhän tuo "ofe"lia nykyään on, kaverilla se ainaki oli muutama vuos sitte, liekkö enää suomessakaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Hienoja noi langit i like

juhanille kalja maistunu :D
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

jerrij kirjoitti:Hienoja noi langit i like

juhanille kalja maistunu :D
Komeita autoja on kuvissa. :)

Nykyään Juhani ei juokaan yhtään, ainakaan facebook kirjoitusten perusteella... :lol:

Anteeksi OT.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eihän se juhanille maistunu vaan sen kavereille... :wink: Juhani on vain halunnut ajaa... :lol: :wink: Mut komeita langeja, varsinki tuo pystäri... :P
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Hieno homma kun löytyi ent omistaja ja taas sain tietää lisää historiaa. Onpa ollut silloinkin Juhanin ostohetkellä huonossa kunnossa. Sehän on oikeestaan mennyt kokoajan parempaan suuntaan vuodesta -90.
Minulla lähti edestä alatukivarsi irti silloin joskus -95- 96. Siitä alkoi etupään kunnostus. Vaihdoin kaikki eteen. Onneksi ei pettänyt kovassa vauhdissa.
Millä Juhani ajelet nykyään ja onko harrastuskohteita ?
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mukava nähdä että Langi ei ole paalattuna. Pitkäkorinen 114 taitaa olla ihan oikeasti aika harvinainen ja taitaapa olla peräti ainoa ex-auto jota tulee silloin tällöin ikävä vielä...

Nykyään on arkiautona C250 TDT -96 ja harrasteautona 500SEC -84.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Mikäs tuo 90-langin tarina on?

Katselin ja listailin suomiautoja silloin kun omani ostin 2004. Onko tuo kenties jälkituontia, vai peräti Kokkolasta kotoisin?
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

UFA…UFZ -kilpiä on jaettu 1989 – 91/94 eli ehta Suomi-auto taitaa olla.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

-90 lang on Kokkolasta Halpahallit Oy:n perustajan Esko Ylisen entinen auto. Hän ostanut uutena, välillä kävi autoliikkeessä ja sieltä ostin -09 kesällä. Täysin alkuperäinen.
Nyt yritän metsästää sähkölasien kaaviota. Boksia ei läydy takapenkin alta, niinkuin norm sedaneista. Keskimmäisten ovien lasit ei toimi.
Autossa s. lasit, ilmast, sähköpenkit. Jälkias. lämmittimen ja cruisen purin pois. Ne oli ilm asennettu heti auton alkutaipaleella. Nyt menossa vesipumpun vaihto myös.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ostit Ylivieskasta autoliikkeestä -09 ?
Silloin oli tuollainen myynnissä, liikettä en muista.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Pasi Pelkonen kirjoitti:Nyt yritän metsästää sähkölasien kaaviota. Boksia ei läydy takapenkin alta, niinkuin norm sedaneista. Keskimmäisten ovien lasit ei toimi..
Sähkölasin moottorin toimivuus on helposti todettu irroittamalla ovipahvin ja antamalla suoraan 12 volttia moottorin päähän. (johdot ovat ainakin norm. sedanissa näkösällä)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kerran ajelin Oulaisten Halpa-halliin asioille. Paikallinen johtaja kurkki oven raosta ja naurekeli kun luuli bossin autoksi. :lol:
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Sain Veholta s lasien kytkentäkaavion. Se ei kyl tässä vaiheessa sano mitään.
Kokeilin virtaa suoraan akusta ja 2 moottoria on pimeenä. Nyt pitäis saada jostain moottoreita. En vielä ole kerinnyt selvittämään mitä uudet maksaa. Käytetyt taitaa olla epävarmoja. KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pasi Pelkonen kirjoitti:KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
Kannattaa soitella sinne, Siellä kl:n nettisivuilla ei ole kuin murto-osa osista mitä sieltä saa.
Käytännössä sieltä saa kyllä ihan kaiken mahdollisen viimeistään osanumerolla. :D
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Pasi Pelkonen kirjoitti:Sain Veholta s lasien kytkentäkaavion. Se ei kyl tässä vaiheessa sano mitään.
Kokeilin virtaa suoraan akusta ja 2 moottoria on pimeenä. Nyt pitäis saada jostain moottoreita. En vielä ole kerinnyt selvittämään mitä uudet maksaa. Käytetyt taitaa olla epävarmoja. KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
Mulla oli sama idea, mutta uusien moottoreiden hinnat on aika suolaisia, olivatkohan jotain 130-150e/kpl. Toimivia käytettyjä löytynee kohtuu hintaan, itsekin sellaisen hommasin.

Onkos sulla kuskin ovesta lasinnostimen moottori pimeenä ? Mun -88 mallisessa oli rikki vain se lämpökytkin, joka estää mm. sormien jäämisen ikkunan väliin. Moottori kyllä toimi, mutta vain esim. hiustenkuivaajalla lämmittämällä. :lol:

EDIT: Niin pitäs lukea huolella. Keskimmäiset lasithan sulla oli pimeänä. :oops:
530d Touring -01
250EXC-F -04
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Myydään kuulemma nostomekanismin kanssa kimpassa ja maksaa 300 / ovi. Kl-varaosa. Mekanismin läpi menee vaijeri ja sieltä sisältä on sen näköistä et ikääntyessä varmaan alkaa jumittamaan ja tuottamaan ongelmaa. Olen tässä miettinyt et pitäiskö käyttää kaikki auki ja rasvata.
Katselin tuota luovuttaja autoani -91 jos vaihtais siitä kaikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”