Entisöinnistä yms.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Entisöinnistä yms.
Niin tuli tuolla toisaalla aukaistua suuni tästä entisöinnistä sekä entisöitävien autojen myynnistä.
Onko entisöintiä sellainen kun auton korista on 95 % ruostunut huissin nevadaan ja kaikki muutkin osat täytyy vaihtaa
Ja näille mopilistiille kun kauppaat 99% ruosteetonta, pelleiltään alkuperäistä autoa, se on kuin väärää rahaa. Vaikka esim. sisustan, alustan yms. kanssa olisikin melkoisesti tekemistä
Ruosteessa sen olla pitää ja kunnolla
Onko entisöintiä sellainen kun auton korista on 95 % ruostunut huissin nevadaan ja kaikki muutkin osat täytyy vaihtaa
Ja näille mopilistiille kun kauppaat 99% ruosteetonta, pelleiltään alkuperäistä autoa, se on kuin väärää rahaa. Vaikka esim. sisustan, alustan yms. kanssa olisikin melkoisesti tekemistä
Ruosteessa sen olla pitää ja kunnolla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Entisöinnistä yms.
Ja museorekkariin autoa ei saa millään jos se ei ole vähintään 4 kertaa parempi kuin alkuperäisenä tehtaalta lähtiessään.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No joo noitakin tapauksia on sattunut. Seinäjoen "tarkastajat" ovat mielestäni harvinaisen sopivia miehiä hommaansa. Ja mitä minä heidän kanssaan olen jutellut niin eivät pidä juuri tästä "ylientisöinnistä".
Riittää kun auto on entisöity ajan henkeä,mallia sekä tyyliä kunnioittaen.....
Tossa takavuosinahan naapurimme Ruåtsalaiset ostelivat täältä melkein kaikki myynnissä olleet vähänkin harvinaisemmat autot pois. Eviätkä ne Ruåtsiin jääneet...myivät eteenpäin
Omaa W109 koppasta oon joskus kauppaillu Suomessa ja Saksassa koemielessä. Saksassa autosta saisi noin 5000 € enemmän kuin täällä.
Melko moni jopa soitti Saksasta ja oli valmis tulemaan katsomaan jos olisimme hinnasta päässeet sopuun. Moniko oli valmis täällä ajamaan esim. Helsingistä katsomaan..."Ku olisis lähempänä plaa plaa jne."
Riittää kun auto on entisöity ajan henkeä,mallia sekä tyyliä kunnioittaen.....
Tossa takavuosinahan naapurimme Ruåtsalaiset ostelivat täältä melkein kaikki myynnissä olleet vähänkin harvinaisemmat autot pois. Eviätkä ne Ruåtsiin jääneet...myivät eteenpäin
Omaa W109 koppasta oon joskus kauppaillu Suomessa ja Saksassa koemielessä. Saksassa autosta saisi noin 5000 € enemmän kuin täällä.
Melko moni jopa soitti Saksasta ja oli valmis tulemaan katsomaan jos olisimme hinnasta päässeet sopuun. Moniko oli valmis täällä ajamaan esim. Helsingistä katsomaan..."Ku olisis lähempänä plaa plaa jne."
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
vee8 mersut on myity vaahros suin ja siton suomalaiset varmaan pitäny ruattalaasta pölhönä osto vaihees?Lucky-Dog kirjoitti: Tossa takavuosinahan naapurimme Ruåtsalaiset ostelivat täältä melkein kaikki myynnissä olleet vähänkin harvinaisemmat autot pois. Eviätkä ne Ruåtsiin jääneet...myivät eteenpäin
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Kaverilla oli eka vuoden transit. (ei siis taunus transit) 2.0 V4 pensa. Sillon auto oli 24 vuotias. Siisti ku sika pienenä. 118Th ajettu. Ei kelvannu kellekkään. Yksi mopilisti kävi katsomassa. ei ostanu. totesi vaan, että ratti on joskus vaihtunu. Kaveri tuumi, että hautaa sen kattoa myöten maahan, aukasee rälläkällä katon ja käyttää roskiksena. Sitte 30 vuoden päästä kaivaa sen etupihalle näytille. On pussihousua suupielet vaahossa kyttäämässä jumiinruostunutta veekonetta ja lasisilmä kiiluen jeesustelee katon reikää ja kertoo kaikille, miten muotoilee siihen korjauspalan englantilaisella pyörällä.
Semmosta se on.
Yks tuttu möi rompepäivillä jarrurumpuja 2 paria. Toiset NOS-osaa, toiset kauttaaltaan ruosteessa olevat käytetyt.
Arvaa, kummat meni ensin!
Kaverin kertoessa ostajalle, että nämä on tehtaan jäljiltä ja hintaakin vain kymppi enemmän, oli puusilmä sanonut: "Ei ne oo tehtaalta tuon väriset, näistä tulee oikean väriset", ja heilutellut ruosteisia rumpujaan...
Semmosta se on.
Yks tuttu möi rompepäivillä jarrurumpuja 2 paria. Toiset NOS-osaa, toiset kauttaaltaan ruosteessa olevat käytetyt.
Arvaa, kummat meni ensin!
Kaverin kertoessa ostajalle, että nämä on tehtaan jäljiltä ja hintaakin vain kymppi enemmän, oli puusilmä sanonut: "Ei ne oo tehtaalta tuon väriset, näistä tulee oikean väriset", ja heilutellut ruosteisia rumpujaan...
Näillänurkin on eräässä ladossa sellainen "sämpylämersu." Mikä lie sitten niiltä koodeiltaan, mutta 50-lukua vissiin kumminkin. Auton katolle on kasattu puolen metrin pino lastulevyä, osia puuttuu, ja kunto ei ole muutenkaan kaksinen. Katto kustomoituu muuten sellaiset 20 cm tuolla levymäärällä.
Kysyimme 15-20 v sitten kaverin kanssa mahdollisuutta ostaa auto, äijä empi puhelimessa pitkään, ja sanoi sitten ottavansa meihinpäin yhteyttä kun tietää hinnan autolleen.
Kului aikaa sellainen puolisen vuotta, äijä soittaa että vieläkös ne pojat on kiinnostuneita mersusta? -Ollaan, tottakai -vastasin.
Ukko sanoi että nyt on hinta mersulle, pyytävät kuulemma niistä maailmalla 50000-100000 mk, tämä maksaa 60000 kun se ei ole ihan ajokuntoinen.
Auto oli käytännössä ruosteinen ja ruttuinen kori josta puuttui suunnilleen kaikki kromi, valot ym. Hintaa olisi tullut lisää varmaan toinen mokoma jos niitä olisi käynyt hankkimaan. No, ei tullut talouteen sämpylämersua silläkertaa.
Hullu mies, kasvanee jo tosin horsmaa.
Tämmöstä tämä mopilistin elämä on.
Kysyimme 15-20 v sitten kaverin kanssa mahdollisuutta ostaa auto, äijä empi puhelimessa pitkään, ja sanoi sitten ottavansa meihinpäin yhteyttä kun tietää hinnan autolleen.
Kului aikaa sellainen puolisen vuotta, äijä soittaa että vieläkös ne pojat on kiinnostuneita mersusta? -Ollaan, tottakai -vastasin.
Ukko sanoi että nyt on hinta mersulle, pyytävät kuulemma niistä maailmalla 50000-100000 mk, tämä maksaa 60000 kun se ei ole ihan ajokuntoinen.
Auto oli käytännössä ruosteinen ja ruttuinen kori josta puuttui suunnilleen kaikki kromi, valot ym. Hintaa olisi tullut lisää varmaan toinen mokoma jos niitä olisi käynyt hankkimaan. No, ei tullut talouteen sämpylämersua silläkertaa.
Hullu mies, kasvanee jo tosin horsmaa.
Tämmöstä tämä mopilistin elämä on.
Tutulta löytyy tallista isävainaansa peruja oleva borgward isabella TS-farmarimallia..Joku sakemanni oli kuulemma tarjonnut suht hyväkuntoisesta rakkineesta silmää räpäytämättä 10.000e.Oli kuulemma haikaillut myös vanhempia wartburgeja.Muutenkin joka asia vietynä ääripäähän on per*eestä.Etenkin pussihousumobilsmi.Aika isot rompepäivät järjestetään joka vuosi tuossa Joensuun kupeessa Ylämyllyllä,siellä jos missä
näkee näitä omaan mobilismiympyrään jumiutuneita äijiä..
näkee näitä omaan mobilismiympyrään jumiutuneita äijiä..
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
sormet tähänkin soppaan
Museokatsastaminen on Pohjanmaan lakeuksilla p''seestä,jos katsastus on mielekkäämpää pojoiskarjalan ja pohjois savon rajamailla.
Maalit pitää olla paremmat kuin tehtaalta lähtiessä,ajanpatinoimaa maalia
ei hyväksytä----------->miksi museoissa hyväksytään vanhat kupansyömät esineet jopa ilman mitään konservointia jos olettamuksena
on että nykykunto säilyy.Pussihousu miehistä olen kyllä vähän erimieltä,
tosi on että rahaa puuttuu vaikka taitoa on ja olisi.
No mitäpä näistä....
Maalit pitää olla paremmat kuin tehtaalta lähtiessä,ajanpatinoimaa maalia
ei hyväksytä----------->miksi museoissa hyväksytään vanhat kupansyömät esineet jopa ilman mitään konservointia jos olettamuksena
on että nykykunto säilyy.Pussihousu miehistä olen kyllä vähän erimieltä,
tosi on että rahaa puuttuu vaikka taitoa on ja olisi.
No mitäpä näistä....
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Re: sormet tähänkin soppaan
Pussihousumiehet on oikeesti kiva juttu jos haluaa saada kunnollista rahallista korvausta vaivannäöstä (mobiiliauton rakentamisesta). Tosi on että eiväthän useimmat tee mobiiliautoja myynmistä varten, joskus kuitenkin sattuu sillain että tulee tarvetta valuutalle.cdi kirjoitti:Pussihousu miehistä olen kyllä vähän erimieltä, tosi on että rahaa puuttuu vaikka taitoa on ja olisi.
Luokkakaveri remontoi Pontiac Bonnevillen ihan ensimmäisestä nippelistä lähtien.Vuosikatsastuksessa oli puhunu että mitä jos tän museo katsastais.Sanoi inssi että saattaa olla tämän automallin kanssa ongelmia.Bonnevillessä ovet oi oo uutena koskaan istuneet niinkun tässä....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Itse olen "UUDELLEEN" rakentanut jo jonkin aikaa omaa MB W186 300:sta. Auto on atomeina, mutta peltityöt alkaa olla kohta valmiit.
Auto tulee olemaan valmiina 100%:sesti alkuperäisen kaltainen, mutta ainakaan minun omistusaikana sitä ei tulla museorekisteröimään, koska auto
ei ole mielstäni alkuperäinen.
Auto tulee olemaan valmiina 100%:sesti alkuperäisen kaltainen, mutta ainakaan minun omistusaikana sitä ei tulla museorekisteröimään, koska auto
ei ole mielstäni alkuperäinen.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Niin, alkuperäistä kysymystä mukaillen pitää kysyä myös itseltään, notta onko auton uudelleen rakentaminen entisöintiä?
Tässä parin kiven heiton päässä eräs - ehkä sitten se pussihousumobilisti -käpisteli kasaan W136 Cabrion. Alun perin pihassa ei tainnut olla kuin runko, puolet korikehikkoa, konepelti, harsot etulokarit ja pari levypyörää.
Komea 170-cabriohan siitä tuli, mutta oliko se entisöity vaiko uudelleen rakennettu? No, runkonumero oli alkuperäisten papereiden mukainen, jos sitä sitten originaalin tunnusmerkkinä pidetään. Mutta prosentteja taisi tulla enemmän kuin lääkäri määrää lol: .
Onpa noita olemassa senkin sortin mestareita , että auto rakennetaan lähes tulkoon ratin, maskin, takaluukun avauskahvan tai muun sopivasti käsille sattuneen osan ympärille
Tässä parin kiven heiton päässä eräs - ehkä sitten se pussihousumobilisti -käpisteli kasaan W136 Cabrion. Alun perin pihassa ei tainnut olla kuin runko, puolet korikehikkoa, konepelti, harsot etulokarit ja pari levypyörää.
Komea 170-cabriohan siitä tuli, mutta oliko se entisöity vaiko uudelleen rakennettu? No, runkonumero oli alkuperäisten papereiden mukainen, jos sitä sitten originaalin tunnusmerkkinä pidetään. Mutta prosentteja taisi tulla enemmän kuin lääkäri määrää lol: .
Onpa noita olemassa senkin sortin mestareita , että auto rakennetaan lähes tulkoon ratin, maskin, takaluukun avauskahvan tai muun sopivasti käsille sattuneen osan ympärille
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Eilen sain ihme kolauksen, että aloittasin elvyttämään pihan nurkilla muutaman vuoden olleen w110. Mutta siitä en tiedä meneekö se jo uudelleen rakentamiseksi vai entisöinniksi.. Peltiä ainakin tulee menemään, mutta so not. Onko nuo museotarkastuksessa miten nuukia auton korjausten määrästä? Laaduksi yritän mahdollisimman alkuperäistä. Auto on vanha 200D taksi, koppa vähän hapantunut, mutta yllätysyllätys kone on kuin uusi. Ja löytääkö näihin esim. rto-tuonnillta uusia takalokarinkaaria yms?
Tähdellisen parantola