W 123 "lang"
W 123 "lang"
Elikkäs tällanen otus tuli pelastettua talliin Kyseessä on vanha taksi 240 dee koneella ja ~ 600 000 mittaris. En tosin oo varma kiertääkö jo toista rinkiä... Tarkootuksena olis laittaa mese kruisingkuntoon, ts. alustaa fiksailla, kori korjailla ja poppislaitteet laittaa. Jos pannuhuone sen sallii, niin kone menee kans vaihtoon. Ja tietty tummat ikkunat! Onko kellään foorumilaisella kokemuksia pitkästä w123:sta? Nimittäin meikälle eka auto ja kaikki osa, tieto, taito & ideat on todellakin tervetulleita! (ja saahan sitä muutenkin ilmaista mielipiteensä). Nyt on sisustaa ja ovet purattu, että pääsee pikkuhiljaa pohjia hitsaamaan. Ei sitä paljoa pitäis ollakkaa... Kuvia tulee toki lisää rojektin edistyessä! Tästä se lähtee...
http://server6.theimagehosting.com/album.php?album=8309
http://server6.theimagehosting.com/album.php?album=8309
Tervetuloa Meselle, laurw123 !
Taisin jossain jo mainitakin että kaikki Langit ovat pelastamisen arvoisia, ja nostan hattua niille jotka näitä hienoja vanhoja autoja harrastavat.
Heavyllä on Lang perusteellisessa kunnostuksessa, ja taitaapa Juhiskin Langilla ajella - MJF on ollut myös tiivisti mukana muutaman Langin tarinassa.
Romulla taas on 124 Lang, orkkiskunnossa.
Samoin e280lang:illa.
Ketähän muita pitkien mersujen miehiä Mesellä on...
Antaapa herrojen kertoa itse.
Taisin jossain jo mainitakin että kaikki Langit ovat pelastamisen arvoisia, ja nostan hattua niille jotka näitä hienoja vanhoja autoja harrastavat.
Heavyllä on Lang perusteellisessa kunnostuksessa, ja taitaapa Juhiskin Langilla ajella - MJF on ollut myös tiivisti mukana muutaman Langin tarinassa.
Romulla taas on 124 Lang, orkkiskunnossa.
Samoin e280lang:illa.
Ketähän muita pitkien mersujen miehiä Mesellä on...
Antaapa herrojen kertoa itse.
wiimax.fi
W = sedan
V = lang
S = farkku
A = avo
C = coupe
R = roadster
Jäikö joku?
V = lang
S = farkku
A = avo
C = coupe
R = roadster
Jäikö joku?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Esim. W123 = sedan, S123 = farmari ja C123 = coupe. Se V tarkoittaa pitkää akseliväliä, mutta ei ole varmaan iso virhe, jos käyttää nimitystä W123 lang. Eikös nämä merkinnät ole yleistyneet myöhemmin, vai näkyikö niitä virallisesti 123:n ollessa tuotannossa?laurw123 kirjoitti:no, höm... täytyy sanoa että olen sen verran nyyppä vielä etten tienny Ei kyllä google tuntenu "v123" -mallia? W:llä tuli samannäkösiä autoja Mihinkäs tuo v ja w perustuu?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Ei, tulivat vasta joskus 90-luvun puolessavälissä. Oikeastaan W123 lang on oikea nimitysAriK123 kirjoitti:Esim. W123 = sedan, S123 = farmari ja C123 = coupe. Se V tarkoittaa pitkää akseliväliä, mutta ei ole varmaan iso virhe, jos käyttää nimitystä W123 lang. Eikös nämä merkinnät ole yleistyneet myöhemmin, vai näkyikö niitä virallisesti 123:n ollessa tuotannossa?laurw123 kirjoitti:no, höm... täytyy sanoa että olen sen verran nyyppä vielä etten tienny Ei kyllä google tuntenu "v123" -mallia? W:llä tuli samannäkösiä autoja Mihinkäs tuo v ja w perustuu?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niin, 90-luvullahan mallimerkinnätkin pistettiin uusiksi. Tuli C-sarja, E-sarja jne. Nämä olisi hyvä koota jonnekin yhteen, koska aloittelijoilla menee helposti sormi suuhun kaikkien merkintöjen keskellä.luokyio kirjoitti:Ei, tulivat vasta joskus 90-luvun puolessavälissä. Oikeastaan W123 lang on oikea nimitysAriK123 kirjoitti:Esim. W123 = sedan, S123 = farmari ja C123 = coupe. Se V tarkoittaa pitkää akseliväliä, mutta ei ole varmaan iso virhe, jos käyttää nimitystä W123 lang. Eikös nämä merkinnät ole yleistyneet myöhemmin, vai näkyikö niitä virallisesti 123:n ollessa tuotannossa?laurw123 kirjoitti:no, höm... täytyy sanoa että olen sen verran nyyppä vielä etten tienny Ei kyllä google tuntenu "v123" -mallia? W:llä tuli samannäkösiä autoja Mihinkäs tuo v ja w perustuu?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Tuollahan ne mekassa köllöttää.AriK123 kirjoitti:Niin, 90-luvullahan mallimerkinnätkin pistettiin uusiksi. Tuli C-sarja, E-sarja jne. Nämä olisi hyvä koota jonnekin yhteen, koska aloittelijoilla menee helposti sormi suuhun kaikkien merkintöjen keskellä.luokyio kirjoitti:Ei, tulivat vasta joskus 90-luvun puolessavälissä. Oikeastaan W123 lang on oikea nimitysAriK123 kirjoitti: Esim. W123 = sedan, S123 = farmari ja C123 = coupe. Se V tarkoittaa pitkää akseliväliä, mutta ei ole varmaan iso virhe, jos käyttää nimitystä W123 lang. Eikös nämä merkinnät ole yleistyneet myöhemmin, vai näkyikö niitä virallisesti 123:n ollessa tuotannossa?
CL(203) = "sportkoupe" C eli suomeksi hätspäkkiluokyio kirjoitti: Jäikö joku?
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... a=N&tab=wi
I drive an Opel. What's your excuse?
Juu onhan siellä. Hain lähinnä sitä, että voisi vääntää rautalangasta kirjainten merkitykset ja sen, että tapahtui muutos -93 tms. Monesti näkee sekavia merkintöjä, tyyliin "123w E250S" tai "124 200E dsl"HVM kirjoitti:Tuollahan ne mekassa köllöttää.AriK123 kirjoitti:Niin, 90-luvullahan mallimerkinnätkin pistettiin uusiksi. Tuli C-sarja, E-sarja jne. Nämä olisi hyvä koota jonnekin yhteen, koska aloittelijoilla menee helposti sormi suuhun kaikkien merkintöjen keskellä.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
No tässäpä jollekin asiantuntijalle työmaa.AriK123 kirjoitti:Juu onhan siellä. Hain lähinnä sitä, että voisi vääntää rautalangasta kirjainten merkitykset ja sen, että tapahtui muutos -93 tms. Monesti näkee sekavia merkintöjä, tyyliin "123w E250S" tai "124 200E dsl"HVM kirjoitti:Tuollahan ne mekassa köllöttää.AriK123 kirjoitti:Niin, 90-luvullahan mallimerkinnätkin pistettiin uusiksi. Tuli C-sarja, E-sarja jne. Nämä olisi hyvä koota jonnekin yhteen, koska aloittelijoilla menee helposti sormi suuhun kaikkien merkintöjen keskellä.
-Leka?
-Rale?
-luokyio?
Kävin kurkistelemassaW123 CLUB FINLAND-sivuilla, ja tuolta kohdasta "moottorit, bensa, ruisku" kohdasta löytyi 500E (AMG).
Mikäpä se on se? Ei ole itelle tullut aikaisemmin vastaan.
Selailin vaan tuossa Nettiautosta 123-langeja ja tuli mieleen, että minkäköhän kokoisen koneen tuonne saisi laittaa sisään. Jos viissatasta on tehty, niin... Vaikka tästä...
Mikäpä se on se? Ei ole itelle tullut aikaisemmin vastaan.
Selailin vaan tuossa Nettiautosta 123-langeja ja tuli mieleen, että minkäköhän kokoisen koneen tuonne saisi laittaa sisään. Jos viissatasta on tehty, niin... Vaikka tästä...
AMG:n tekemä pikkuinen erä. Coupekoppaan ässästä viissatasen tekniikka ja menoksi... http://www.tuningauto.narod.ru/company/ ... 0ce-83.jpgTarmo kirjoitti:Kävin kurkistelemassaW123 CLUB FINLAND-sivuilla, ja tuolta kohdasta "moottorit, bensa, ruisku" kohdasta löytyi 500E (AMG).
Mikäpä se on se? Ei ole itelle tullut aikaisemmin vastaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Minulla on langissa taksikojelauta ja siinä kohdalla on sellainen avattava luukku, jossa on valeraitisilmasuuttimet. Ei se nyt silloin niin pahan näköinen ole. Vai meinasitko sitä koopalla olevaa kojelautaa?Dunkelblau123 kirjoitti:Meinaatko muuten iskeä dvd-soittimen näytön tohon taksamittarin paikalle? Ajattelin vaan kun niihin ex-taksikojetauluihin on semmoisia asennettu.
Muutenhan se taksikojetaulu on ruma kuin h*******.
Tuohon koneenvaihtoon. Enää ei saa kuin 350 kasin laittaa. Entisillä säännöillä onnistui laittaa 500 kone. Tosin voihan sitä poikkeuslupaa anoa, kunhan vain keksii tarpeeksi hyvän syyn...
laurw123: Mukava nähdä pyöreälamppuinen lang. Niitä näkee harvoin, mutta eipä noita langeja edes näe useasti. Itsellänikin on pyöreälamppuinen lang. Onko tuo sinun laite mitä vuosimallia?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ruåtsin pojilla ois myytävänä erikoisen ruma lang-lavapaku katteella. Sopivasti sisäänajettuna 1,8milj km.
http://www.blocket.se/vi/7990722.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/7990722.htm?ca=14_s
I drive an Opel. What's your excuse?
Kyllä on totaalisesti pilattu lang tuossa...Melitos kirjoitti:Ruåtsin pojilla ois myytävänä erikoisen ruma lang-lavapaku katteella. Sopivasti sisäänajettuna 1,8milj km.
http://www.blocket.se/vi/7990722.htm?ca=14_s
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Tämä topikkihan räjähti ihan hulppeasti käyntiin Mahtavaa! Niin, se kojelauta... Jos siihen pahkaan löytyy jtn täytettä (dvd-näyttö yms) niin tottahan sellanen siihen isketään En vaan tiedä mahtaako tuo onnistua pienemmällä budjetilla... Jos jollakin on ehdotusta, niin tänne vaan! Varaosa-mesessä (normipituisessa) on muuten sellainen luukku siinä kojelaudassa, mutta kyllä ihan aidon hommaan jos ei tuo pahkamalli miellytä silmää.
Vuosimalli oli muistaakseni '82... Toinen oli nimittäin vuotta vanhempi ja siinä on suorakaidelyhdyt jo.
Nyt on keulaa purettu ja sisusta kondiksessa, kuvia tulee parissa päivässä http://server6.theimagehosting.com/albu ... hp?id=8309 Voipi muuten olla että Mesellä on tosiaan ajettu vain 600 000 km... Nimittäin ruostetta ei montaa reikää ole eikä paikat oo niin väljät mitä vois kuvitella Pienoinen ihme tämäkin?
Vuosimalli oli muistaakseni '82... Toinen oli nimittäin vuotta vanhempi ja siinä on suorakaidelyhdyt jo.
Nyt on keulaa purettu ja sisusta kondiksessa, kuvia tulee parissa päivässä http://server6.theimagehosting.com/albu ... hp?id=8309 Voipi muuten olla että Mesellä on tosiaan ajettu vain 600 000 km... Nimittäin ruostetta ei montaa reikää ole eikä paikat oo niin väljät mitä vois kuvitella Pienoinen ihme tämäkin?
Viimeksi muokannut laurw123, 10.5.2006 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Erittäin mielekkään sorttinen projekti, kuvien perusteella aihio näyttää poikkeuksellisen ehjältä, jos sitä ei ole aikaisemmin hitsailtu. Noita on rakenneltu aivan harsoistakin.
Tuosta saa upean laitteen, toteuttaa sen sitten "entistämällä mobilismin hengessä" tai kustomoimalla sopivasti.
Ulkonäön jättäisin ensitiselleen, mutta sisätiloihin ja ennenkaikkea varustukseen voisi keksiä vaikka mitä.
Jos edellä puhuttiin, että tekniikkapuoleeen on saanteissa "vain" 350-kasi, niin se on kyllä vähintään riittäävä tällaiseen autoon - onhan tuossa jo pitkästi yli 100 hv lisää alkuperäiseen ja tuskin näitä on tarkoitus Top Fuel -radoille viedäkään
Arvokas eteneminen sen sijaan on poikaa. Miten olisi joku 300-diesel (esim. W124:stä nyysitty) vaikkapa turbolla? Tai ilman puhallinta, mutta sopivasti pumputettuna? Voisi olla hyvä yhdistelmä ja automaatti jatkoksi.
Parhainta menestystä projektille, Langien hengissäpito on aina täyttä asiaa. Ja tuoteselostetta forumille homman edetessä, kiitos
Tuosta saa upean laitteen, toteuttaa sen sitten "entistämällä mobilismin hengessä" tai kustomoimalla sopivasti.
Ulkonäön jättäisin ensitiselleen, mutta sisätiloihin ja ennenkaikkea varustukseen voisi keksiä vaikka mitä.
Jos edellä puhuttiin, että tekniikkapuoleeen on saanteissa "vain" 350-kasi, niin se on kyllä vähintään riittäävä tällaiseen autoon - onhan tuossa jo pitkästi yli 100 hv lisää alkuperäiseen ja tuskin näitä on tarkoitus Top Fuel -radoille viedäkään
Arvokas eteneminen sen sijaan on poikaa. Miten olisi joku 300-diesel (esim. W124:stä nyysitty) vaikkapa turbolla? Tai ilman puhallinta, mutta sopivasti pumputettuna? Voisi olla hyvä yhdistelmä ja automaatti jatkoksi.
Parhainta menestystä projektille, Langien hengissäpito on aina täyttä asiaa. Ja tuoteselostetta forumille homman edetessä, kiitos
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No siinä on todellinen kingcab, vai doublecab, oisko jopa extracab?Heavy kirjoitti:Kyllä on totaalisesti pilattu lang tuossa...Melitos kirjoitti:Ruåtsin pojilla ois myytävänä erikoisen ruma lang-lavapaku katteella. Sopivasti sisäänajettuna 1,8milj km.
http://www.blocket.se/vi/7990722.htm?ca=14_s
Jos ei kulje niin kromaa se.
Komia ja monikäyttöinen auto!Melitos kirjoitti:Ruåtsin pojilla ois myytävänä erikoisen ruma lang-lavapaku katteella. Sopivasti sisäänajettuna 1,8milj km.
http://www.blocket.se/vi/7990722.htm?ca=14_s
Saiskohan tuon suomessa pakettiauton dieselverolle ku on tuo lavakin...
Pro-HVM
Jos tuo moottori vaihtuu noinkin yksinkertaisesti, niin eiköhän sinne jotain korvaavaa keksitä... Nimittäin ei tuollasella autolla viittis ihan tientukkona olla Ulkopuolelle tullee pientä kustomointia, mutta sisusta on vielä pilkkeenä silmäkulmassa. Villein idea tähän asti on tainnut olla kunnon Pimp-My-Ride -tyylinen poreamme Takapenkit vaan pois ja sinne...
No niin, nyt on taas rallatettu rälläkkää oikeen urakalla Täytyy sanoa, että mese näytti pihassa maatessaan paljon lahommalta... Pohjasta löytyipi ~6 reikää ja lokaristakin yksi. Kaikki foorumilaisethan tykkää naureskella ruosteelle, joten pistinpä kuvia http://server6.theimagehosting.com/albu ... hp?id=8309
Asiaan. Onko Lang-tietäjillä kokemuksia takaovien korjauksesta? En ole ainakaan löytänyt korjauspaloja tai muita Sellaiset listaan asti menevät ovien pohjatkin jelppais kummasti.
Moottori tarjouksia (ja ehdotuksia) otetaan toki vielä vastaan - Nyt on koneenvaihtofiilis Kojelautaan en ole keksinyt vielä mitään täytettä... Kuinka sellaisia dvd-ruutuja edes on myynnissä? Alkaa pian kallistua normi laudan puolelle...
Palaillaan astialle kun kaara saa uutta peltiä pohjaansa
Asiaan. Onko Lang-tietäjillä kokemuksia takaovien korjauksesta? En ole ainakaan löytänyt korjauspaloja tai muita Sellaiset listaan asti menevät ovien pohjatkin jelppais kummasti.
Moottori tarjouksia (ja ehdotuksia) otetaan toki vielä vastaan - Nyt on koneenvaihtofiilis Kojelautaan en ole keksinyt vielä mitään täytettä... Kuinka sellaisia dvd-ruutuja edes on myynnissä? Alkaa pian kallistua normi laudan puolelle...
Palaillaan astialle kun kaara saa uutta peltiä pohjaansa
Pistä Photobucketiin.laurw123 kirjoitti:Tuossa kuvapalvelussa taitaa kyllä olla jotain mätää... Joskus sieltä katos kaikki kuvat, mutta ilmesty sitten kyllä takaasin Nyt ei enää error messageja näkyny. Jos et pääse sivulle (tms), niin älä hermostu, yritä kohta uudestaan.
Miksei kaikki voi toimia kuten Mersun diisselit?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Eilen tuli käytyä katsomassa projektia ja erittäin hyvältä aihiolta vaikuttaa. Räpeltämätön yksilö tuo ja ruostevauriotkin rajoittuvat lähinnä pohjaan. Vähän toista kuin itsellä, kun minulla on noita kaikkia virityksiä jo tehty... On varmasti mukava tehdä, kun kaikki on tehtaan jäljiltä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!