Pystylampun ratti W123:seen?
Pystylampun ratti W123:seen?
Tekisi mieli saada sellainen kapeakehäinen pystylampun ratti W123:sen vanhan mallin ratin tilalle. Boorit eivät ilmeisesti ole samat? Mutta olisiko mitä tehtävä, että tällainen muutos onnistuisi?
Eli tällainen:
Tällaisen tilalle:
Eli tällainen:
Tällaisen tilalle:
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Mitekähän ne boorit olikaan... Olen kyllä irroittanut pystärinkin ratin, mutta ei muisti oikein satarosenttisella varmuudella pelaa. W123:ssahan on boorit ja ratin kiinnitys pultilla. Jos oikein muistelen, niin W115:ssä on ratin akseli kuusikulmainen, ja kiinnitys mutterilla.
Olen ylläolevasta 99% varma, mutta jää siihen se yksi prosentti arvuuteltavaa.
Olen ylläolevasta 99% varma, mutta jää siihen se yksi prosentti arvuuteltavaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Pystärin ratissa on tiheä boori ja 24mm mutteri. Akseli on lähes nelikulmainen, muoto on lähinnä pyöreää tankoa josta on veistetty ylä- ja alapuolelta siivut pois -> (_). Mulla on ulkonäöllisesti juuri samanlainen ratti kuin tuossa coupéssa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Tuolla on pari kuvaa jossa rattiakseli pilkistää. Parempaa ei tällähetkellä ole käytettävissä. Avainkoko oli muistaakseni tuo 24mm tai 22mm, ristikkoavaimen isoimmalla "hylsyllä" olen tuota aukonut.
Edit: Niin ja akseli on tietysti boorin ja ratin läheisyydessä täysin pyöreä ja jalkatilasta simpukkaan (mm kokoonpainumisosa ym) em muotoinen, jos se jäi epäselväksi.
Edit: Niin ja akseli on tietysti boorin ja ratin läheisyydessä täysin pyöreä ja jalkatilasta simpukkaan (mm kokoonpainumisosa ym) em muotoinen, jos se jäi epäselväksi.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
OT:
t.
Risto
Ompas melkoinen teuhaaminen puhaltimen vaihdon kanssa, jos tuon verran on pitänyt autoa purkaa. Tulee mieleen isämiehen entinen takamoottori-Transportteri, josta piti purkaa koko kojelauta poispoikkeen puhaltimen vaihdon takia. Päivähän siinä taisi mennä.Olli Lajunen kirjoitti:Tuolla on pari kuvaa jossa rattiakseli pilkistää. Parempaa ei tällähetkellä ole käytettävissä. Avainkoko oli muistaakseni tuo 24mm tai 22mm, ristikkoavaimen isoimmalla "hylsyllä" olen tuota aukonut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Tehtaalla ovat laittaneet puhaltimen ensimmäisenä raakakoriin kiinni ja sitten ovat kasanneet koko sisustuksen siihen päälle. Kätevää.Roisto kirjoitti:OT:Ompas melkoinen teuhaaminen puhaltimen vaihdon kanssa, jos tuon verran on pitänyt autoa purkaa. Tulee mieleen isämiehen entinen takamoottori-Transportteri, josta piti purkaa koko kojelauta poispoikkeen puhaltimen vaihdon takia. Päivähän siinä taisi mennä.Olli Lajunen kirjoitti:Tuolla on pari kuvaa jossa rattiakseli pilkistää. Parempaa ei tällähetkellä ole käytettävissä. Avainkoko oli muistaakseni tuo 24mm tai 22mm, ristikkoavaimen isoimmalla "hylsyllä" olen tuota aukonut.
t.
Risto
Ei tuota kojelautaa välttämättä tarvitse irroittaa, mutta helpottaa kummasti ahtaassa paikassa äheltämistä jos ei halua esim irroittaa lämppärinletkuja.
Teoriassa tuon homman hoitaisi muutamassa tunnissa, mutta pariviikonloppua sitten vaihdoin uuden moottorin siivikkoineen tuonne niin viikonloppu ei meinannut riittää. Löytyi mm. pari reikää ja mikään minkä olisi pitänyt mennä paikoilleen ei suostunut ensimmäisellä kerralla menemään (vaikka olen tuota opraatiota harjoitellutkin useamman kerran).
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Sivonen kirjoitti:Mitekähän ne boorit olikaan... Olen kyllä irroittanut pystärinkin ratin, mutta ei muisti oikein satarosenttisella varmuudella pelaa. W123:ssahan on boorit ja ratin kiinnitys pultilla. Jos oikein muistelen, niin W115:ssä on ratin akseli kuusikulmainen, ja kiinnitys mutterilla.
Olen ylläolevasta 99% varma, mutta jää siihen se yksi prosentti arvuuteltavaa.
Joo, uudemmissa W123:sissa on ratin kiinnitys pultilla ja vanhemmissa mutterilla. Eikö se noin mene? No ainakin minulla on juuri tuossa vanhemmassa hylsyllä avattava ja uudemmassa pitää käyttää kuusiokoloa. Kesällä oli molemmista ratit irti. Pitää melkein käydä katsomassa tuosta vanhemmasta, että onko siellä mutteri vai pultti. Eli jos boorit on samat niin eikö se silloin pitäisi sopia? Mutta onko tuon akselin halkaisija sama jossa on boorit?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Käsittääkseni on, vaikkei pelkät käsitykset tässä taida auttaa. Mutta vanhemassa mallissa olen tommosen toteutuksen nähnytkin, tavallaan ihan magee vaikkei se siihen yhtään sovikaan Norsunluunvärinen?Heavy kirjoitti:Sivonen kirjoitti:Mitekähän ne boorit olikaan... Olen kyllä irroittanut pystärinkin ratin, mutta ei muisti oikein satarosenttisella varmuudella pelaa. W123:ssahan on boorit ja ratin kiinnitys pultilla. Jos oikein muistelen, niin W115:ssä on ratin akseli kuusikulmainen, ja kiinnitys mutterilla.
Olen ylläolevasta 99% varma, mutta jää siihen se yksi prosentti arvuuteltavaa.
Joo, uudemmissa W123:sissa on ratin kiinnitys pultilla ja vanhemmissa mutterilla. Eikö se noin mene? No ainakin minulla on juuri tuossa vanhemmassa hylsyllä avattava ja uudemmassa pitää käyttää kuusiokoloa. Kesällä oli molemmista ratit irti. Pitää melkein käydä katsomassa tuosta vanhemmasta, että onko siellä mutteri vai pultti. Eli jos boorit on samat niin eikö se silloin pitäisi sopia? Mutta onko tuon akselin halkaisija sama jossa on boorit?
No jos olet kerran nähnyt tuollaisen pystärin ratin W123:ssa niin kyllä se sitten sinne mahtaa sopia. Eli ei muuta kuin rattia hommaamaan. Kellään ylimääräistä?raul kirjoitti:Käsittääkseni on, vaikkei pelkät käsitykset tässä taida auttaa. Mutta vanhemassa mallissa olen tommosen toteutuksen nähnytkin, tavallaan ihan magee vaikkei se siihen yhtään sovikaan Norsunluunvärinen?
Siis tällainen... No mustaa kyllä lähinnä ajattelin, kun on musta tuo laite muutenkin...raul kirjoitti:Norsunluunvärinen?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!