Ässän tyhjäkäynti

Vastaa Viestiin
JD
Viestit: 8
Liittynyt: 06.6.2006 18:58
Paikkakunta: Turku/Mynämäki

Ässän tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja JD »

Huomenta

Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt 420SELin nopeaa joutokäyntiä. Kylmänä tuo tuntuu olevan jossain 800 kierroksen tuntumassa, mutta lämpimänä sitten yleensä luokkaa 1200 varvia.

Mistäs lähtisin tuota vikaa etsimään ?

Paija on vm -91 eli viimeisimpiä 126 -koppaisia
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Omalle kohdalle sattui vastaava vika. Syynä oli likaantunut ja jumittava tyhjäkäynnin ilmaventiili. Siis se joka sitä tyhjäkäyntiä säätää. Venttiilin irti ottaminen, bensiinipesu ja akkulaturin virralla napsuttelu ja jälleen sisäinen pesu bensalla ja CRC:llä korjasivat tilanteen ja ässä alkoi käydä siististi tyhjäkäyntiä 500-600rpm. Venttiili löytyy siitä virranjakajan vierestä.

Tosin myöhemmin iski sitten sellainen tauti, että tyhjäkäynti alkoi humppaamaan, mutta se onkin toinen tarina.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle JD.

Omassa 420:ssä oli sama "ominaisuus", ja noilla Perttu-tohtorin lääkkeillä se ruotuun saatiin. :wink:
JD
Viestit: 8
Liittynyt: 06.6.2006 18:58
Paikkakunta: Turku/Mynämäki

Viesti Kirjoittaja JD »

Kiitoksia vinkistä.

En ehtinyt tänään tuota tehdä eli jääpi parin kuukauden päähän kun taas seuraavan kerran näillä nurkilla tupeksitaan. Ajankulukseni olen foorumia lueskellut jo puolisen vuotta matkan päältä. Mielenkiintoista tarinaa ja hyviä juttuja.

Hyvää kevättä kaikille
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JD kirjoitti:Kiitoksia vinkistä.

En ehtinyt tänään tuota tehdä eli jääpi parin kuukauden päähän kun taas seuraavan kerran näillä nurkilla tupeksitaan. Ajankulukseni olen foorumia lueskellut jo puolisen vuotta matkan päältä. Mielenkiintoista tarinaa ja hyviä juttuja.

Hyvää kevättä kaikille
Pysyhän langoilla, autellaan kyllä minkä ostaan tässä muun höpinän seassa. :wink:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Hei, onhan näissäki peleissä sentään näköjään joku yhteinen tyyppivika..! :boing_boing:
Itelläniki on meinaan sama homma, että tuola jossain 1000 korvilla kiertää.. en oo jaksanu siihen vielä puuttua..
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Perttu K kirjoitti: Venttiilin irti ottaminen, akkulaturin virralla napsuttelu .
Ja mitenköhän nuo toimenpiteet toteutetaan, noin niinkun kädestä pitäen..?????

:huh: :help:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
Perttu K kirjoitti: Venttiilin irti ottaminen, akkulaturin virralla napsuttelu .
Ja mitenköhän nuo toimenpiteet toteutetaan, noin niinkun kädestä pitäen..?????

:huh: :help:
Perttu oikokokoon, mutta näin minä tein:

-Palikka irti autosta.

-Venttiilipää löpöön, ei siis koko moottoria!

-Liottelua, paineilmaa, sormin liikuttelua.

-Lisää liottelua.

-Testiä ja herkistelyä virralla. Naps-naps...hurrrrrr....

-Liottelua, paineilmaa jne.

Kun liikkuu ja toimii hyvin, niin eikun takaisin paikoilleen. Letkujen liitoksissa ei ole alunperin klemmareita, mutta minä lisäsin ne niihin. Letkut olivat aika kovat kun niitä käpistelin, eli liitokset eivät olleet enää tiiviit. Ikä tekee tehtävänsä.
JD
Viestit: 8
Liittynyt: 06.6.2006 18:58
Paikkakunta: Turku/Mynämäki

Viesti Kirjoittaja JD »

Tuossahan se sitten oli se ongelma ja kuntoon tuli.

Harrasteaikaa tällä matkalla jäljellä 10 päivää. Siitä osa menee muissa puuhissa, mutta eiköhän tässä muutakin tapahdu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”