Ässä valuttaa jotain alleen....?

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Ässä valuttaa jotain alleen....?

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli kävin kolmisen viikkoa sitten käyttämässä seisonnassa olevaa ässääni käynnissä ja silloin alkoi jäähdytysnesteen ilmoitusvalo (keltainen) palamaan, ja annoin koneen käydä about 15min, lämmöt eivät nousseet korkeaksi ja keltainen valo paloi n.10min

Eli valo sammuin n.10minuutin jälkeen. Viikon päästä kävin katsomassa ja auton alla oli pieni läikkä jotain valunutta. Ajattelin heti, etä se on joko kondensiovettä tai jäähdytinnestettä.
Aine ei ollut jäässä, joten uskon sen sen takia olevan jäähdytinnestettä. Tänään sitä oli valunut lisää. Jonkin verran.

Sitä valuu tasan yhdestä kohtaa. Tuosta pohjan keskimmäisestä aukosta. Ja kolmisen viikon aikana sitä on valunut no. 1-2 desiä.

Se ei haise oikeastaan millekkään.

Kuva

Mitä arvelette? Vuotaako jokin letku/tiiviste, vai olisiko syyläri ruostunut puhki jo tässä 290 000km:n kohdilla?
w126 300SE 1986
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Maistappa sormen päällä onko neste imelää? Jos on, niin se on jäähdytysnestettä.
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Ettei sillä ole hilloviikot meneillään? :shock:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ere, on mahdotonta kuvasi perusteella sanoa mikä autossasi vuotaa.

Mahdollisia vuotokohtia mainitsemiesi jäähdyttimen ja letkujen lisäksi on mm. vesipumppu ja lohkolämmitin.

Kun seuraavan kerran lähdet käyttelemään autoasi, ota mukaan taskulamppu ja pieni peili, avaa konepelti ja yritä paikallistaa vuotokohta.
Joudut ensin käyttämään autoasi vähän aikaa, siten löydät vuodon helpommin.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

dealer kirjoitti: ...... ja lohkolämmitin.
Jota autossa ei ole.

Jos vesipumppu vuotaa, onko se silloin rikki? Jos se on rikki, niin senhän kuulisi äänestä?

Ei ole jäähdytinongelmista kokemuksia, minkälaisia matkoja on turvallista ajaa, jos syyläri vuotaa vähän, noinkin vähän.
w126 300SE 1986
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onhan sillä turvallista ajaa kunhan pitää huolen että nestettä on syylärissä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Erew126 kirjoitti: Jos vesipumppu vuotaa, onko se silloin rikki? Jos se on rikki, niin senhän kuulisi äänestä?
Vesipumppu vuotaa yleensä niin että moottorin käydessä sieltä ei tule mitään ja sitten kun sammutat koneen se saattaa tiputtaa hetken päästä vähän.Tutki vesipumppua ja huomaat siinä ns. "juorureijän".Veistä puutappi siihen niin vuoto loppuu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vesipumppu voi vuotaa vaikkei sen laakeri äännä yhtään.
Jos se vuotaa, se on rikki - eikä pumppua voi korjata vaan pitää vaihtaa uusi.

Ajaa voit, mutta tarvittassa joudut lisäämään nestettä.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Daimler kirjoitti:
Erew126 kirjoitti: siinä ns. "juorureijän".Veistä puutappi siihen niin vuoto loppuu.
Niksi-pirkkaan tämä! :shock:
Sama keino mekaanisen vuotavan bensapumpun reikään vielä parempi.
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Noniin, maistettu on. Hirveän makeaa se oli, joten päätellään tästä, että jäähdytinnestettä se on.

Käväisen ostamassa putelin ja lisään sitä, ja seuraan, vuotaako kuinka paljon.
Taskulampulla tuijailin ja ei ainakaan syyläri ollu mistään kohtaa märkä, pohjaan en tietenkään nähnyt.

OFF
Käytän samaa ketjua hyväkseni ja kysyn, että mikä tuo on. Liittyikö jotenkin automaattiin? Sattui osumaan silmään ja napsin kuvan.

Kuva
w126 300SE 1986
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niintuo "mittari", vai ? :shock:
Vai mikä "tuo" ? :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

dealer kirjoitti:Vesipumppu voi vuotaa vaikkei sen laakeri äännä yhtään.
Jos se vuotaa, se on rikki - eikä pumppua voi korjata vaan pitää vaihtaa uusi.

Ajaa voit, mutta tarvittassa joudut lisäämään nestettä.
Nus nus, huomioi Ere myös pelkkä stefan vuotaminen... tuolloin pumppu irti ja uusi steeffan. :lol:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

dealer kirjoitti:Niintuo "mittari", vai ? :shock:
Vai mikä "tuo" ? :D
No tietenkin tuo mittari, jossa tuo osoitin on toisessa päässä :)
w126 300SE 1986
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joissain moottoreissa / sylinterinkansissa tuollaisesta näkee valmistusajankohdan, ilmeisesti vuoden.
Tarkemmin en osaa sanoa...
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Siinähän on selvästi työpäivä 8-16 ja tämä miilu on valettu klo 15, elikkä varmasti laatu parempaa kuin maanantaina klo 8 valetut?
tai jos ne aamupäivät teki foortin lohkoja...selittäisi paljon :lol:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Sivonen kirjoitti:Onhan sillä turvallista ajaa kunhan pitää huolen että nestettä on syylärissä.
Ja jos se on vesipumppu, joka vuotaa, niin kannattaa kuitenkin vaihtaa pikaiseen. Kokemuksella meni kerran Primerasta hyvin nopeaan tahtiin pumppu ja päätti sitten aikas nopeasti tyhjentää nesteet -> hihnat jne. märkänä. Ei ihmekään, ettei ohjaustehostinkaan toiminut :lol:
jo vain
Viestit: 11
Liittynyt: 07.11.2005 14:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Mie laittaisin puoli putelia nestemäistä Wuerth saBesto jäähyttäjän tiivistysainetta kokheeksi. Itse pistin pari vuotta sitten tihkumisoireisiin koko putelin ja ongelmat loppuivat siihen.
300 SE
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”