500 SEC öljynkulutuksesta ja kansiremontista

Vastaa Viestiin
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

500 SEC öljynkulutuksesta ja kansiremontista

Viesti Kirjoittaja Toope »

Mulla on 213 000 ajettu 500 SEC -82 ja siihen pitäs vaihtaa venttiilinvarren kumit ku meinaa öljyä ryystää, n. litra/800 km. Elvytin tuota öljynmenekkiä Forte-litkulla jonka pitäis pehmentää noita kumeja, kyllä se vähän auttoikin. Öljyt mulla on ollu 0W-40 -Mobilit, joku sanois että jäykemmillä öljyillä vois alkaa syönti vähenemään, täytyy varmaan sitäkin vielä kokeilla ennen ku alkaa suurempaan remonttiin. Mitä muita öljyjä suosittelette tuollaseen pannuun? Oisko joku 5W-50 Castrol Magnatex sopivaa?

Mutta asiaan. Jos tuo venttiilinvarrenkumien vaihto tulee ajankohtaiseksi niin mitä muuta siinä samalla kannattaisi vaihtaa? Venttiilinnostimet ajattelin ainaki vaihtaa ku muutamasta kuuluu säksätystä. Minkä hintasia ovat? Ja öljyputken kiinnikkeet vaihan kans. Ja saako noita kumeja/nostimia edes vaihdettua ilman kansien irroitusta? Jos ei niin sitten tietysti vois vaihtaa koko yläpään tiivistesarjan ja käydä kannet ja venttiilit hiotuttamassa..Paljon on puhetta ollut että nokka-akselit alkas olemaan aika valmiita 200 tkm jälkeen, tutkailin omia ja ainaki omasta mielestä ne oli ihan ok kunnossa, ei niissä naarmuja tms. ollu...
500 SEC -82
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jakoketju ja laahaimet kannattaa vaihtaa samalla.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

viewtopic.php?t=768

viewtopic.php?t=9071

viewtopic.php?t=10747


Tuossa muutama topikki jäsen HVM:n veekasin rempasta. Kannattaa lukasta läpi, kyseessä on 420 eli M116 motti mutta lienee melkopitkälti tiedot sovellettavissa 500:nkin.
I drive an Opel. What's your excuse?
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Jees vaihdoin pari viikkoa sitten 0W-40:sten Mobil 1 Rally Formuloiden tilalle 10W-40:set Castrol Magnatecit niin jopa loppu öljynmenekki..
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oma pyyvys läks tänään venaohjurien kumien vaihtoon. Ei oo öljymerkkien reutoaminen auttana mitään. :(
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Paljonkos sulla ryystää öljyä? Entä millasia öljyjä oot vaihdellu? Itellä meni 0W-40:sella litra/800 km. Käyttöoppaassa kyllä sanotaan että on normaalia jos öljyä menee litra/1000 km mutta minusta se on kyllä aika huima määrä :shock: Voiskohan siinä olla painovirhe, litra/10000 km kuulostaisi inhimilliseltä.

Oliko muuten puhetta paljonko kustannusarvio venttiilikumien vaihdolle? Vai veitkö edes korjaamolle..
500 SEC -82
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä se 1L/1000km on ihan oikein ,Volsun ohjekirjassa sanottiin että 1,5litraa/1000km on vielä ihan OK 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toope kirjoitti:Paljonkos sulla ryystää öljyä? Entä millasia öljyjä oot vaihdellu? Itellä meni 0W-40:sella litra/800 km. Käyttöoppaassa kyllä sanotaan että on normaalia jos öljyä menee litra/1000 km mutta minusta se on kyllä aika huima määrä :shock: Voiskohan siinä olla painovirhe, litra/10000 km kuulostaisi inhimilliseltä.

Oliko muuten puhetta paljonko kustannusarvio venttiilikumien vaihdolle? Vai veitkö edes korjaamolle..
No ohjekirjoissa lukee vaikka mitä, niihin on sitten hyvä vedota tarpeen vaatiessa. Tarve voi olla vaikka takuu-asia. :roll:

Castrollin magnatecillä olen viime vuodet ajellut, ja ässä on ryystänyt sitä 2L/ 10000Km. Tuo ei olisi vielä tietenkään aiheuttanut mitään toimenpiteitä, mutta seisoksista käyntiin laitetun auton pölläytys vei hermot :arrow: pajalle.

Ohjurin kumit siis vuosivat yön aikana öljyä männän päälle :arrow: tups. :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”