W 126 Selittämätön ylämäkiongelma

Vastaa Viestiin
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

W 126 Selittämätön ylämäkiongelma

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Erikoinen piirre ilmaantunut parisen viikkoa sitten Kullannuppuun: loivassakin ylämäessä moottorin kierrokset tippuvat yllättäen heti "kallistuksen" alettua. Tasaisella taas kierrokset palautuvat kaasujalan mukaiselle asennolle ennemmin tai myöhemmin.

Töyssyt tai kuopat eivät vaikuta asiaan. Vika ei ilmene jokaikisessä ylämäessä, vaan hyvin satunnaisesti ja aina maantienopeuksissa. Kierrokset eivät tipu tasaisella vaan aina ylämäen alussa. Laatikko pitää saman vaihteen päällä, eli se ei vaihda isommalle vaihteelle omia aikojaan. Ilmiö toistuu säällä kuin säällä.

Sain jo yhden varsin valistuneen arvauksen- ja kerron sen myöhemmin myös täällä- mutta haluaisin kuulla ensin arvon meseläisten näkemyksiä sekä omia kokemuksia.

Kuljettajan asennon muutos ylämäessä ei vaikuta asiaan, ei myöskään kenkien paino, koko tai valmistusmaa. Auto on siis W 126 420 SEL vm. 89.
SELlisti
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Elä huoli, ota pullo olvia, ja laita tuo "tyyppivikojen" piikkiin..! :lol:

-Putoaako nopeus samaa tahtia kierrosten kanssa..?

-Mahtaisiko liittyä jotenkin bensan kulkuun..

-Nii ja mites vakionop. säätimellä ajettaessa?
lada 1200L -87 ->käyttöauto
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

osallistu seuraaviin "mäkiauto"kilpailuun..noita mersuja on siellä paljon!!
muista myös se et,bensaa on tankissa... :D
onhan siellä se varaaja mut kumminikin...
ja vahvasti mesellä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

500 kirjoitti:osallistu seuraaviin "mäkiauto"kilpailuun..noita mersuja on siellä paljon!!
muista myös se et,bensaa on tankissa... :D
onhan siellä se varaaja mut kumminikin...
jaa mikä varaaja, tarkotikko paineen varaajaa

olisko hyytymisen syy ehkä ilman määrän mittari laitteissa :?:
tai olisko mätäkuun juttuja :?:
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Kiitos "vikadiagnooseista". Vika on niin omituinen, että keskiolut ei ole riittänyt, vaan muutama votkakola on asiaa pähkäillessä mennyt. Kullannupussani ei onneksi ole erityisemmin vikoja, mitä vähän etulokasuojat alkavat kupruilla, mutta vielä tänä syksynä käyn niiden kimppuun Dreemeli tanassa. Hyvästi siisti maalipinta !

Tuo valistunut arvaus, minkä lupasin kertoa, liittyi myös pensan kulkuun: ammattimies sanoi puhelimessa, että kuulostaa siltä, että pensansuodatin on finaalissa. Kaveri vielä lisäsi, että usein kun heidän pajallaan pensansuodatin vaihdetaan W 126:sta, se on melkein aina alkuperäinen ja hyvin tukkoinen eli kertaakaan ei o vaihdettu. Monet nykimisongelmat johtuvat äijän mukaan pensansuodattimesta tai - pumpusta, vaikka ensin aina epäillään KE-Jetronicia.

Sen verran olen seurannut, kun kierrokset tippuvat, että alipainemittari (economy)ei reagoi asiaan mitenkään.
SELlisti
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Mitähän varaajaa 500 mahtoi tarkoittaa ? Lämminvesivaraajaa ei tietääkseni ole edes Ässämersuissa. Sen mukaanhan tuo mallimerkintäkin vois olla vaikkapa MB 420 LVIS.

5oo tarkoittaa varmaan pensatankin yhteydessä olevaa vedenerotinta. Mahollinen vikakohde kyllä sekin...

Ei oo mätäkuun juttu, käyn varmaan syksyn aikana pajalla vaihdattamassa pensansuodattimen. En viitti syyskylmillä alkaa ryömimään tuolla alla, votkakolaa menee mahottomasti kun koittaa pysytellä lämpimänä tippuvan pensaletkun alla. Kerron sen jälkeen täällä hävisikö vika, vai tapahtuiko mitään, niin hyötyvät muutkin.
SELlisti
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kannattaa muistaa, että kaikki bensansuodattimeen ja bensapumppuun liittyvät remontit ja asennustyöt kannattaa aina tehdä täydellä tankilla :shock: .
Muuten veikkaisin vikapääksi suodatinta myös. Tukkoinen suodatin saattaa tehdä sen, että bensapaine ei putkistossa jatka nousta sinne vaaditun viiden baarin tienoille. Näin ollen maan vetovoima ylämäessä kiskoo bensaa takaisin tankkia kohden ja matka uhkaa katketa :? Mutta ainahan voi lähteä viideltä baariin :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Camargue kirjoitti:Mitähän varaajaa 500 mahtoi tarkoittaa ?
Mahtoi olla miehellä mielessä heti bensapumpun jälkeen linjalla oleva paineetasaaja l."varaaja" jonka pää-asiallinen tehtävä on tasata sähköpumpun aiheuttava sykkivä paine ja lieventää ko sykkeen epämiellyttäviä sivuilmiöitä. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Ai siellä on sellainenkin ? Täytyy tarkistuttaa se samalla reissulla.

Kannattaa kyllä kirjoitella tänne, aina on vähän viisaampi ja jos ei, niin tulee ainakin paremmalle tuulelle :wink:
SELlisti
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

:D just sitä tarkoitin..ainakin yks pitkänlinjan mersumies sanoi sen olevan just sen takia siellä et,ylä ja alamäet tasaisemmin..ja tiukat kaarteet.. :)
ja vahvasti mesellä....
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

500 kirjoitti::D just sitä tarkoitin..ainakin yks pitkänlinjan mersumies sanoi sen olevan just sen takia siellä et,ylä ja alamäet tasaisemmin..ja tiukat kaarteet.. :)
...ja sitten lähti hakemaan Esson kassalta santsikupin. :idea: :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

:D jep..se on siellä huoltomiähenä
ja vahvasti mesellä....
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

JuMu S kirjoitti:tehtävä on tasata sähköpumpun aiheuttava sykkivä paine
Eipäs kun suuttimista se aiheutuu. No anysay, tasaaja kuitenkin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”