V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

Vastaa Viestiin
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

Viesti Kirjoittaja janihei »

Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä pari otosta :wink:

Kuva

Kuva
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Kiitokset Touhottajalle kuvista. Alemmassa kuvassa näkyvä muovitutti pois ja säätämään..
supersepe
Viestit: 697
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

Viesti Kirjoittaja supersepe »

janihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:
janihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän
älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskana :wink:
supersepe
Viestit: 697
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
janihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän
älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskana :wink:
:lol: :lol:
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Ihan huoletta voi tuon tehdä, ei hajoita moottoria
supersepe
Viestit: 697
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

janihei kirjoitti:Ihan huoletta voi tuon tehdä, ei hajoita moottoria
Minulla olisi kyllä yksi joutilas ko moottori, jolla voisi kokeen tehdä :oops:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...
löytyy kyllä viis sataseen tj-moottori :wink:
supersepe
Viestit: 697
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Sergey kirjoitti:hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...
niin ja onnittelut hankinnasta, eilen sellaista olin lukevinani :wink:
kimblaus
Viestit: 5
Liittynyt: 08.4.2012 0:48

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja kimblaus »

otin motin käpälään ja päästin sinne paineilmaa ja puhdistusainetta ja tuon jälkeen tyhjäkäynti nousi vaan entisestään eikä auta vaikka vetää sitä holkkia ulos päin. onkoha jo paskana vai mikähän?
Viimeksi muokannut kimblaus, 16.4.2012 8:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taitaa olla paskana :roll:
kimblaus
Viestit: 5
Liittynyt: 08.4.2012 0:48

Viesti Kirjoittaja kimblaus »

Nii lisäys vielä että meinaa tukehtua jos painaa kaasun heti pohjaan eli vissiin rikkaalla käy? Ja mikäs merkitys niillä kahdella piuhalla on siinä päässä ku ei ainakaan tunnu olevan vaikutusta onko liitin kiinni vai ei.
Ja sahuuttaa käyntiin jumalattoman kauan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuleekos niihin johtoihin sähköö ollenkaan :roll:
kimblaus
Viestit: 5
Liittynyt: 08.4.2012 0:48

Viesti Kirjoittaja kimblaus »

en ole vielä kahtonut, pitääkö molempiin tulla virtaa ja onkohan ne sulakkeen perästä?
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

kimblaus kirjoitti:en ole vielä kahtonut, pitääkö molempiin tulla virtaa ja onkohan ne sulakkeen perästä?
Toisessa on maa.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 818
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Katselinpa huvikseni millaisella hinnalla löytyisi tyhjäkäyntimoottoria / lisäilmaluistia. Hinnat vaihteli satasesta yli tonniin. No yksiköt ei aina olleet euroja, mutta sitten..
Alibaballa olisi tarjolla, hintaa ei ilmoittanut, mutta vähimmäistilaus 20 kpl.
Luulenpa että hinta voisi olla kovasti kilpailukykyinen.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 23112.html

Sitten amerikanfoorumilta nerokas korjauskikka.
Kuva
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tehe lisäilmaventtiilin eteen reijällinen tuluppa :wink:

Kuva
tälläsellä pitäis asettua :wink:
yhteen viissataseen laitoin 4mm tulupan :lol:
kylymäkäynnistys vähän huononee mutta muuten pelaa hyvin :idea:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 818
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.

Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.

Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 618cdVt5x7
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Karvanaama kirjoitti:Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.

Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.

Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 618cdVt5x7
se lisäilmaventtiili toimii kanttiaalloilla eikä suoralla 12v jännitteellä :wink:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 818
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Asiallinen muistutus! Välttämättä tuo laite ei pitkään kestä täyttä jännitettä.
Tässätapauksessahan kyse on nopeasta lyhyestä edestakaisesta liikkeestä, jota tehdään halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi. :niinpaniin:
Eli ulkopuolisella 12V jännitteellä nopeita suorituksia.
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Itse tuskailin kanssa tuon tyhjäkäynnin kanssa, nyt tulppa jossa 7,5mm reikä niin kylmänä kierrokset 600rpm ja 80 asteessa 700-750rpm.
Omaani ajoin säädettävällä jännitelähteellä niin aluksi seuraa hyvin ohjausta ja vähän ajan päästä tulee on - off toiminto.
Tilasin viime viikolla juurikin alibabasta uuden moottorin saa nähdä miten käy tyhjäkäyntiä uudella kiinan säätimellä.


Alla tarkastus säätimelle, löytyi netistä

Kuva
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Avatar
Karvanaama
Viestit: 818
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Minäkin tuota kuvaa netissä tuijottelin.
Jos päädyn tulppaamaan, ei kait sillä ole mitään väliä kumpaan letkuhaaraan sen tulpan laittaa?

Muista laittaa käyttökokemuksia kiinan säätimestä!!
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laita se tuluppa sivulle lähtevään haaraan :wink:
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

No Kiinan säädin tuli, mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin ei eroa kumpi on paikallaan.
Eli edelleen tulppa 7,5mm reiällä, kylmänä joutu käynnistämään kahdesti ennen kuin jää käymään tyhjäkäyntiä. Lämpösenä keirrokset n.600-700rpm ja kylmänä n.500rpm
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”