V8 Öljynvaihto

Vastaa Viestiin
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

V8 Öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Ensimmäinen V8 koneinen Mersu alla ja nyt olisi huollon aika, siispä mitä öljyä koneelle?

Tähän mennessä käytellyt M102:sissä ihan tavan 10w-40 ja 5w-40 synteettisenä ja osa synteettisenä öljy merkkiä vaihdellen, ei juuri suuria vaikutuksia kulutukseen tai värjääntymiseen, nyt 5 viimeisintä vaihtoa olen käyttänyt ihan motox 5w-40 synteettistä ja olen todennut tosi sopivaksi tuolle 2,3:selle, ei kalkata nostimet kylmänä, pesee hyvin ja pitää paineet mainiosti, tosi hyvä öljy sekä talveksi että kesäksi.

Sitten taas M103 koneellisissa käytellyt ns. parempia öljyjä kun tuppaa kesä lämpötiloissa laskea paineet noilla 40 loppusilla öljyillä niin alas, ainakin Kendall 20w-50 näille ollut paras öljy pitää hyvin paineet kuumanakin päivänä. Näissä myös öljyn kulutus on ollut aika runsasta noilla perus öljyillä. Gulf 10w-60 ja Kendall 20w-50 ollut hyviä olosuhteista riippuen.

Niin ja minulla on tapana lotrata öljyjen kanssa varmaan vähän turhankin usein, vaihto väliä moottorissa pidän aina 7000 km välein ja laatikossa, perässä ja tehostimessa joka 4:nnen öljyn vaihdon yhteydessä, näissä käytän yleensä MB:n omia öljyjä joskus Mobilia. Öljyn vaihto on kuitenkin se halvin remontti. Suodattimena käytän aina Saksalaisia Bosch, Hengst tai Mann, näillä merkeillä peltisuodattimissa ainakin toimivaksi todetut takaiskut ei roklota nostimet kylmänä.
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minä olen käyttänyt castrollin magnateciä 8 litraa/öljyn vaihto, perään
HD-A plus 80W-90 ja askiin mopilin drekson II ja tehostimeen tällästä :arrow:

Kuva





suodattimien kanssa samoilla linjoilla :wink:
oven saranoihin tuollasta :wink: sekä oven ja takakontin lukkoihin

Kuva
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Noniin nyt on Mersun ensimmäinen huolto tehty minun toimesta.

Moottoriin kaadettiin Mobilin 5w-50 täys synteettiset, kesä näyttää mitä moottori tästä tykkää, öljynpaineet lämpimänä, savutus, kylmä käynti, öljyn kulutus yms.

Laatikkoon laitettiin uusi orkkis suodatin ja Q8 täys synteetinen dextron 4, tuli turbiinikin tyhjättyä samalla nii tuli tehtyä ihan persuteellinen öljyn vaihto.

Tehostimeen orkkis öljyt ja bosch suodatin ja perään tuli lukkoperä 80w-90 LS.

Samalla koko tekniikka liuotin pestiin päältä ja alta niin voidaan sitten syksyllä tutkia mistä on vuotanut vai onko mistään, voi sitten talven rojektina tilkitä jos on alkanut mehustelemaan jostain.
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

vese123 kirjoitti:Noniin nyt on Mersun ensimmäinen huolto tehty minun toimesta.

Moottoriin kaadettiin Mobilin 5w-50 täys synteettiset, kesä näyttää mitä moottori tästä tykkää, öljynpaineet lämpimänä, savutus, kylmä käynti, öljyn kulutus yms.

Laatikkoon laitettiin uusi orkkis suodatin ja Q8 täys synteetinen dextron 4, tuli turbiinikin tyhjättyä samalla nii tuli tehtyä ihan persuteellinen öljyn vaihto.

Tehostimeen orkkis öljyt ja bosch suodatin ja perään tuli lukkoperä 80w-90 LS.

Samalla koko tekniikka liuotin pestiin päältä ja alta niin voidaan sitten syksyllä tutkia mistä on vuotanut vai onko mistään, voi sitten talven rojektina tilkitä jos on alkanut mehustelemaan jostain.
Jos tuohon sekkiin laitoit niin itse en kyseistä mopilia ois laittanu. Mutta toisaalta melko sama jos vaihat 7000km välein mitä laittaa, öljy pysyy tarpeeksi kunnossa nuilla ajomäärillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”