380SEL moottori aaltoilee tyhjäkäynnillä.

kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

severi kirjoitti:
kari.t kirjoitti:
severi kirjoitti:Miten vaikuttaa kierroksiin releen vaihto? N.12 voltilla tyhjäkäyntimoottori pitäisi mennä kiinni ja moottorin sammua saman tien.
Siis tarkoitin, että oma tk-moottori antoi sen 1.60V. Tuolla voltti määrällä moottori ei pitäisi pelata. Relen vaihto vaikutti todella lupavalta, mutta heti kuin kone pääsi lämpimäksi niin kierrokset huutaa 2000rpm. Seosruuvia koitettu ruuvata, mutta eipä tapahdu mitään.
Seosruuvia ei kannata ruuvailla. :roll: Äärettömän varovasti korkeintaan. Vaikuttaisi, että koneen lämmettyä jännite tyhjäkäyntimoottorille katoaa. Tapahtuuko kierrosten nousu hiljalleen lämmetessä vai yhtäkkiä?
Asia selvä. Kierroksen nousu tapahtuu yhtäkkiä. Ihanko se laittais jonkun relen tai muun vastaavan kiinni/auki. sekunissa se nousee 600 2000 kierrokseen.
severi
Viestit: 138
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Seuraavassa linkissä ruodittu tyhjäkäyntiongelmia:


http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

Pitääpä alkaa tutkia tuota sivustoa.

TK-moottori saa 12V ja menee kiinni.

Ongelma tyhjäkäyntiin alkoi siittä, kuin laitoin auton käyntiin niin vähän ajan päästä kuului kauhea pamaus (ihankos olisi haulikolla ammuttu) sen jälkeen sammutin auton heti! mutta ei auta muutako tutkia ongelmaa. luovutettu ei olla vielä kuiteskaan.
Viimeksi muokannut kari.t, 28.9.2012 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

Vielä tyhmänä kysyn, että eikös tuo musta liitin mikä kuvassa näkyy mene mikrokytkimelle?

Kuva
severi
Viestit: 138
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Siinä se liitin on.

Mikähän siellä pamahti. :shock:

Onko autossa katalysaattori?
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

severi kirjoitti:Siinä se liitin on.

Mikähän siellä pamahti. :shock:

Onko autossa katalysaattori?
Sen kuin tietäis niin olisin fikusmpi. On katti (ainakin kuvassa alhaalla lukee)
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

Miten voi moottori käydä, vaikka ottaa boksin irti? (Idle Speed Control)
severi
Viestit: 138
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

kari.t kirjoitti:Miten voi moottori käydä, vaikka ottaa boksin irti? (Idle Speed Control)
Boksi irti -> ei jännitettä tyhjäkäyntimoottorille -> 2000 rpm tyhjäkäynti, näin sen olettaisin olevan.

Mietin, että onko katilla tekemistä tyhjäkäynnin nopeuden kanssa, ei pitäisi olla, voiko se pamahtaa ihan kirjaimellisesti...
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

Molemmat boksin ovat samanlaiset mitä olen kokeillut. voiko olla niin hyvä tuuri, että kummatkin olisivat sökönä? Ajattelin viedä boksit tiistaina tarkistettavaksi yhdelle kaverille joka niitä osaa korjata. Kaveri sanoi kyllä, että boksissa voisi olla todennäköisesti häikkää taikka sitten mikrokytkin.
severi
Viestit: 138
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

kari.t kirjoitti:Molemmat boksin ovat samanlaiset mitä olen kokeillut. voiko olla niin hyvä tuuri, että kummatkin olisivat sökönä? Ajattelin viedä boksit tiistaina tarkistettavaksi yhdelle kaverille joka niitä osaa korjata. Kaveri sanoi kyllä, että boksissa voisi olla todennäköisesti häikkää taikka sitten mikrokytkin.
Hyvinkin voi olla molemmat sökönä. Löytyikö vikaa bokseista? Uusi tietenkin maksaa yli 500e, vaikka boksi
ei sinänsä ole vanhaa matkaradiota kummempi sisuskaluiltaan. Mikrokytkimen vika ei mielestäni yksinään nosta kierroksia juuri yli 1100rpm.
kari.t
Viestit: 24
Liittynyt: 06.8.2012 10:19

Viesti Kirjoittaja kari.t »

severi kirjoitti:
kari.t kirjoitti:Molemmat boksin ovat samanlaiset mitä olen kokeillut. voiko olla niin hyvä tuuri, että kummatkin olisivat sökönä? Ajattelin viedä boksit tiistaina tarkistettavaksi yhdelle kaverille joka niitä osaa korjata. Kaveri sanoi kyllä, että boksissa voisi olla todennäköisesti häikkää taikka sitten mikrokytkin.
Hyvinkin voi olla molemmat sökönä. Löytyikö vikaa bokseista? Uusi tietenkin maksaa yli 500e, vaikka boksi
ei sinänsä ole vanhaa matkaradiota kummempi sisuskaluiltaan. Mikrokytkimen vika ei mielestäni yksinään nosta kierroksia juuri yli 1100rpm.
Joo en ole pitkään aikaa käynyt täällä, mutta löytyhän se vika. Boksi oli sökönä. Kaveri korjas boksin ja sen jälkeen kävin säätämässä moottorin. Tähän asti toiminut vielä:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”