W126 etujousen irrotus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
HVM

W126 etujousen irrotus

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nonii, opastakaapas vatipäälle kuinka homma tapahtuu. Lähipäivinä se nimittäin tapahtuu, ja asetan maallisen kompostini mitä nöyrimmin teidän asiantuntijoiden käsiin. :shock: Se riippuu nyt teistä pääseekö perikunta tuulettelemaan. :roll:

Jos alan tehdä hommaa perstuntumalta tai amispohjalta seuraukset lienevät kalloluita hivelevät ja sormia -jopa leukaluita- katkovat. :eec:

Eli ensin pakoputkisto ja valokatkaisija irti, sitten kattoluukun vaijeri katon sisältä irti ja takavalot hyppylangalla oikosulkuun? Pakki päälle, riimu kiinni paksuun koivuun ja toinen pää alatukivarteen :arrow: lippi tiskiin ja pakki päälle? Vai kuinka? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:supersad:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti::supersad:
Tilaa aluksi nelimatikkiin sopimattomat jousipuristimet kikanteriltä.
Loppu meneekin luonnostaan. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä siinä ihmeitä.
Rengas ilmaan ja pois. Jarrusatula irti, Kannattanee antaa ABS-anturin johtoon jostain löysiä, jousipuristin paikoilleen ja jousi ruttuun, hallitunkkia alatukivarren alle niin ettei se paina tukivartta ylös. Iskarin yläpään mutteri auki, Yläpallonivelen mutteri löysälle ja lyödä nivel irti. Tunkilla laskea alatukivarsi alas. Ja jousi pois.

Jarrusatulaa ei tartte irrottaa jos alatukivarren irrottaa alapallonivelestä. Tosin ite olen aina irrottanut yläpallosta... Huomattavasti helpompi paikka löydä se irti. :D

Voi joutua nostamaan myös toisen puolen ilmaan ettei kallistuksenvakaaja kanita liikaa vastaan.

EDITTIÄ jaa mutta eipä se kallistuksen vakaaja paina liikaa vastaan kun se on ylätukivarressa kiinni. 124ssa joutuu monesti nostamaa koko kaulan ilmaan. :D
Viimeksi muokannut Mika.T, 12.7.2006 22:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:
HVM kirjoitti::supersad:
Tilaa aluksi nelimatikkiin sopimattomat jousipuristimet kikanteriltä.
Loppu meneekin luonnostaan. :shock:
No Flikanderi lähetti ne jo tänne, nyt kiinnostaa lähinnä pitääkö irrotella iskareita yläppästä, tempoa pallonivelistä kumit riekaleiksi jne... :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No eikö kukaan ole irrottanut jousta edes 123:sta? :shock: Samat systeemithän näissä on. :roll: Kertokaa nyt! :supersad:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti:No eikö kukaan ole irrottanut jousta edes 123:sta? :shock: Samat systeemithän näissä on. :roll: Kertokaa nyt! :supersad:
Mikä osa MikaT ohjeista ei läpäise rajamuodollisuuksia? :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Keula koholle niin että eturenkaat ovat ilmassa, puristin paikalleen jouseen niin että lautaset ovat mahdollisimman kaukana toisistaan, ruuvaa tiukalle ja ota jousi pois puristimen mukana.

Yhen mittää ei tarvii irrottaa, ainakaan 123:ssa, ja puristimen kierreosahan laitetaan konehuoneen puolelta jousen sisään.
oulaistenliikenne.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:
HVM kirjoitti:No eikö kukaan ole irrottanut jousta edes 123:sta? :shock: Samat systeemithän näissä on. :roll: Kertokaa nyt! :supersad:
Mikä osa MikaT ohjeista ei läpäise rajamuodollisuuksia? :shock:
No hitto, rullasin hätäpäissään ohi. :oops:

Kiitos Mika! :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

:shock: Niin onko se puristin Tajunperällä vai ei ? :?
oulaistenliikenne.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Keula koholle niin että eturenkaat ovat ilmassa, puristin paikalleen jouseen niin että lautaset ovat mahdollisimman kaukana toisistaan, ruuvaa tiukalle ja ota jousi pois puristimen mukana.

Yhen mittää ei tarvii irrottaa, ainakaan 123:ssa, ja puristimen kierreosahan laitetaan konehuoneen puolelta jousen sisään.
No nyt alako ohjeita satamaan... :lol: Kumpaako tässä nyt sitten uskoa, tiilerin neuvot kyllä kuulostavat paremmin meikäläisen ruumiinrakenteelle sopivilta. :D (Vähä laiskan vikaa) :whistle:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep Jep. Kannattaa ensin kokeilla tuota tiilerin keinoa. Ja samalla koeajaa jousipuristin kunnon jousella... On tuo 126sen jousi melkosen paljon jämympi kuin esim w123 tai w124 :D
Sitten joutuu purkuhommiin jos jousta ei saa tarpeeksi kasaan.

Ite olen suosiolla irrotellut osia vähemmäksi niin ei tarvi paljoa puristella jousta. :D = itse tehty jousipuristin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiitos ja kuitti, koklataan. :D
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

126:ssakaan ei tarvitse irrottaa edes pyörää jousen vaihtoa varten..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
HVM

Re: ..

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarski kirjoitti:126:ssakaan ei tarvitse irrottaa edes pyörää jousen vaihtoa varten..
No johan. :shock: Tattis. :D
Matti Tsokkinen
Viestit: 4
Liittynyt: 31.7.2006 14:31

W126 ETUJOUSEN VAIHTO

Viesti Kirjoittaja Matti Tsokkinen »

-tarvitaan ainakin lujatekoinen ja sopiva jousipuristin ei mitään leluja
-sitten olen kuullut että jousen ylpäässä olevia kumeja on ainakin kolmea eri mallia eli eri korkeutta...samoin jousia voi olla eripituisia joten kannattaa tarkkaan laskea kierteiden määrä, varsinkin jos on tarkoitus vaihtaa vain toinen jousi !
-noitahan saa n. 50€ hintaan kappale tarvikeliikkeistä uusi ja käytettyä ei varmaan kannata ajatellakkan :)
-sopivalla puristimella homma on kuulemma hyvinkin helppo !
slamdiesel
Viestit: 36
Liittynyt: 17.2.2012 7:52
Paikkakunta: E-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja slamdiesel »

mitenkäs se mse,fi :n oma puristin, onko sitä vielä olemassa vai kiertääkö se jossain päin maailmaa, ja mikä oli käytäntö sen käyttämiseen.
pitäs saada alas hieman ja köyhän ei kannattais leivän sijaan ostaa puristinta..
p.skoja piha täynnä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”