Moottoripesu (M111)?

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Moottoripesu (M111)?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli M111.944 kompuramosa alkaa olla pölyn ja p_skan peitossa. Miten sakki on suorittanu moottoripesun autossa missä sähköosia on kuitenki pari enemmän ku w123 200D:n pannuhuoneessa?
Mitään öljyvuotoja ei näytä olevan vaan tasainen kerros pölyä joten oliskohan pineline kuorrutus + kevyt vesihuuhtelu oiva kombinaatio? Sähkölaitteisiin ei tietenkää kannata liiemmin ruiskutella mutta tarviiko noita alkaa peittelemää mitenkää? Pesun meinasin tehdä kotona missä ei ole paineilma vehkeitä nii mitenkä kuivatus? Konepelti auki aurinkoon päin vai käytänkö koneen kuumaksi (mikäli käynnistyy enää :D) vai näiden molempien yhdistelmä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuommoista juttua takavuosilta. Foorumin taannoinen kaatuminen on vienyt osan jutusta ja kuvat, mutta on tuossa jotakin. Ei ole erikseen juuri M111:lle mutta sähkökomponenttien ominaisuudet ovat samat, oli sitten moottori mikä tahansa --> viewtopic.php?t=23545&highlight=varoitus
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laturin päälle voit laittaa muovipussia suojaksi mutta ei sekään välttämätöntä ole.
oliskohan pineline kuorrutus + kevyt vesihuuhtelu oiva kombinaatio?
Kyllä; hyvä liuotin, pesu pienellä paineella / hieman kauempaa jos painepesurilla peset. Eikä ilman painepesuria oikein siistiä jälkeä tahdo saadakaan.
Tulppien suojakansi irti pesun jälkeen ja tarvittava kuivaus.

Paineilmahan se olisi hyväksi kuivaukseen :?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Oolraits, kiitoksia neuvoista! Eli tuolla liuottimella kehtaa ihan surutta ruittia ruiskun osat ja muutenkin koko konehuoneen? Eilen suoritinkin jo pienen esipesun eikä ainakaa vielä hajonnu mitään :D
Pitää katsoa jos sitä jaksaisi hakea tallilta vaikka pikku kompuran tuota kuivausta varten...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo eli koko p_ska tuli kuorrutettua ihan kylmästi ja yhtää säälimättä joka paikasta tuolla pinelinellä ja likasimmat kohdat hinkkasin pitkävartisella maalipensselillä minkä jälkee huuhtelin ihan vaan osuuskunnan tarjoammalla veden paineella ku ei tuolla ollukkaa ku lähinnä hiekkapölyä. Kuivaukseksi annoin auton seisoa muutaman tunnin mutta olis tuo kompura ollu hyvä ku olis sen vaan jaksanu noutaa. Hyvin kuiteski toimi kaikki ku äsken ajoin auton tallii vielä kuivumaa yön ajaksi.

Lopputulos on niin hyvä että taidä syödä nuo iltapöperöt venttiilikopan päältä :D

Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle? :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

sonikki kirjoitti:Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle? :shock:
Edellisessä öljyn vaihdossa unohtunu laittaa uudet öljyt sisään. Ei se vuoda jos ei sitä ole. :wink: :lol:

Mitenkäs ex-pertit, jos sitä öljy/hiekka-mössöä on konehuone puolillaan, niin mitä liuotinta kannattaa käyttää?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

JeremyH kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle? :shock:
Edellisessä öljyn vaihdossa unohtunu laittaa uudet öljyt sisään. Ei se vuoda jos ei sitä ole. :wink: :lol:

Mitenkäs ex-pertit, jos sitä öljy/hiekka-mössöä on konehuone puolillaan, niin mitä liuotinta kannattaa käyttää?
Pinelineä moneen kertaan... Sitte painepesurilla lämmintä vettä perään, mut kylmäkin käy... :lol: Ite just tosa viikonloppuna pesasin eikä varmaan ikinä ollu pesty konetta nii iha hyvä tuli vaikka sinne nyt vähän jotakin jäiki mut olis kai neki lähteny jos olis jaksanu harjaa vähä näyttää... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Kylmä vesi ei hapeta vahvan pesuaineliuoksen kanssa alumiinisia osia. :wink:
jomppa10
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2011 18:46

Viesti Kirjoittaja jomppa10 »

-zamppa- kirjoitti:Kylmä vesi ei hapeta vahvan pesuaineliuoksen kanssa alumiinisia osia. :wink:
kuumavesipesurin kanssa ei tartte pesuaineita :) reippaasti vaan pesee ja puhdasta tulee....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”