Moottoripesu (M111)?
Moottoripesu (M111)?
Eli M111.944 kompuramosa alkaa olla pölyn ja p_skan peitossa. Miten sakki on suorittanu moottoripesun autossa missä sähköosia on kuitenki pari enemmän ku w123 200D:n pannuhuoneessa?
Mitään öljyvuotoja ei näytä olevan vaan tasainen kerros pölyä joten oliskohan pineline kuorrutus + kevyt vesihuuhtelu oiva kombinaatio? Sähkölaitteisiin ei tietenkää kannata liiemmin ruiskutella mutta tarviiko noita alkaa peittelemää mitenkää? Pesun meinasin tehdä kotona missä ei ole paineilma vehkeitä nii mitenkä kuivatus? Konepelti auki aurinkoon päin vai käytänkö koneen kuumaksi (mikäli käynnistyy enää ) vai näiden molempien yhdistelmä?
Mitään öljyvuotoja ei näytä olevan vaan tasainen kerros pölyä joten oliskohan pineline kuorrutus + kevyt vesihuuhtelu oiva kombinaatio? Sähkölaitteisiin ei tietenkää kannata liiemmin ruiskutella mutta tarviiko noita alkaa peittelemää mitenkää? Pesun meinasin tehdä kotona missä ei ole paineilma vehkeitä nii mitenkä kuivatus? Konepelti auki aurinkoon päin vai käytänkö koneen kuumaksi (mikäli käynnistyy enää ) vai näiden molempien yhdistelmä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuommoista juttua takavuosilta. Foorumin taannoinen kaatuminen on vienyt osan jutusta ja kuvat, mutta on tuossa jotakin. Ei ole erikseen juuri M111:lle mutta sähkökomponenttien ominaisuudet ovat samat, oli sitten moottori mikä tahansa --> viewtopic.php?t=23545&highlight=varoitus
Laturin päälle voit laittaa muovipussia suojaksi mutta ei sekään välttämätöntä ole.
Tulppien suojakansi irti pesun jälkeen ja tarvittava kuivaus.
Paineilmahan se olisi hyväksi kuivaukseen
Kyllä; hyvä liuotin, pesu pienellä paineella / hieman kauempaa jos painepesurilla peset. Eikä ilman painepesuria oikein siistiä jälkeä tahdo saadakaan.oliskohan pineline kuorrutus + kevyt vesihuuhtelu oiva kombinaatio?
Tulppien suojakansi irti pesun jälkeen ja tarvittava kuivaus.
Paineilmahan se olisi hyväksi kuivaukseen
Oolraits, kiitoksia neuvoista! Eli tuolla liuottimella kehtaa ihan surutta ruittia ruiskun osat ja muutenkin koko konehuoneen? Eilen suoritinkin jo pienen esipesun eikä ainakaa vielä hajonnu mitään
Pitää katsoa jos sitä jaksaisi hakea tallilta vaikka pikku kompuran tuota kuivausta varten...
Pitää katsoa jos sitä jaksaisi hakea tallilta vaikka pikku kompuran tuota kuivausta varten...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Joo eli koko p_ska tuli kuorrutettua ihan kylmästi ja yhtää säälimättä joka paikasta tuolla pinelinellä ja likasimmat kohdat hinkkasin pitkävartisella maalipensselillä minkä jälkee huuhtelin ihan vaan osuuskunnan tarjoammalla veden paineella ku ei tuolla ollukkaa ku lähinnä hiekkapölyä. Kuivaukseksi annoin auton seisoa muutaman tunnin mutta olis tuo kompura ollu hyvä ku olis sen vaan jaksanu noutaa. Hyvin kuiteski toimi kaikki ku äsken ajoin auton tallii vielä kuivumaa yön ajaksi.
Lopputulos on niin hyvä että taidä syödä nuo iltapöperöt venttiilikopan päältä
Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle?
Lopputulos on niin hyvä että taidä syödä nuo iltapöperöt venttiilikopan päältä
Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Edellisessä öljyn vaihdossa unohtunu laittaa uudet öljyt sisään. Ei se vuoda jos ei sitä ole.sonikki kirjoitti:Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle?
Mitenkäs ex-pertit, jos sitä öljy/hiekka-mössöä on konehuone puolillaan, niin mitä liuotinta kannattaa käyttää?
Pinelineä moneen kertaan... Sitte painepesurilla lämmintä vettä perään, mut kylmäkin käy... Ite just tosa viikonloppuna pesasin eikä varmaan ikinä ollu pesty konetta nii iha hyvä tuli vaikka sinne nyt vähän jotakin jäiki mut olis kai neki lähteny jos olis jaksanu harjaa vähä näyttää...JeremyH kirjoitti:Edellisessä öljyn vaihdossa unohtunu laittaa uudet öljyt sisään. Ei se vuoda jos ei sitä ole.sonikki kirjoitti:Pienoisenä yllätyksenä tuli se että konehuoneestä ei löytyny edes etsimällä pienintäkää öljyvuotoa mitä nyt ohjaustehostimenletkun liitosesta oli tullu tippa tai korkeintaa kaks. Onkohan tuossa jotaa vikaa ku aina mulla on kaikissa Mersun moteissa jostaa raosta edes vähän työntäny pihalle?
Mitenkäs ex-pertit, jos sitä öljy/hiekka-mössöä on konehuone puolillaan, niin mitä liuotinta kannattaa käyttää?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91