Pesuri ei enää riitä, APU LÖYTY

Keskustelua autonhoidosta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Pesuri ei enää riitä, APU LÖYTY

Viesti Kirjoittaja mcee »

Vaatimustaso lisääntyy hermojen pettämisen myötä ja nyt on tultu siihen viihtyisään umpinaiseen ja pehmeään huoneeseen etsimään viimeistä voitelua kun pitäis auto saada päivittäin "puhtaaksi" pelkällä painehuuhtelulla pihamaalla taivasalla, eli olosuhteet ovat niin kuin ennenkin, vaatimustaso vaan muuttuu. Muutaman vuoden on kohtuu hyvin palvellut kesät talvet monessa kelissä jopa minua tämä Kärcherin juhlamalli. Onhan se hyvä mutta...sen ominaisuudet ei enää riitä vaikka auto saapuukin joka ilta täsmällisesti huuhteluun aina kun kelit ovat niin kuin nyt. Ongelma on että päivän aikanapa suolapaska on ehtinyt tekemään jo junttilan tuvan jumin maalipinnalle...tällä nykysellä tykillä heilutellen ei enää illalla irtookkaan :(

Oisko joku tehokkaampi laite vielä kokeiltava vai meneekö jo kuumavesipesurin puolelle (80 C) :?: Eikös tuo suolakura irtoa kuitenkin parhaiten aina kuumalla vedellä vai onko lämpökään kaiken a ja o, mutta mitä se oikein kuuma tekee vahatulle maalipinnalle kun muutenkin aika iso lämpötilaero muutaman asteen pakkasessa pihalla paineltuna maalipintaan 80 asteista vettä (jos kuumavesipesuri) :roll:

Nykyisessä pesurissa on max vedensyöttö 40 asteista tosin todellisuudessa usein varmaan kuumempaakin kun ei tiedä asteita käytännössä. Monessa paremmassa kylmävesipesurissa kestää syöttää jopa 60 asteista vettä, parantaiskohan se tuon suolapaskan irtoamista verraten nykyiseen 40 asteiseen puhallukseen.

Mikä olis hyvä käytännössä :?:


Nykyinen lelu :arrow:

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... ucJ78HWWwg

Oisko tuo käytännössä yhtään parempi vai olisko se sittenkin jo kuumavesipesuri noilla hinnoilla vai joku näiden väliltä :arrow:

http://webshop.industriacenter.fi/produ ... -4-mx-plus
Viimeksi muokannut mcee, 01.2.2013 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mnäämistäämittäätiijä mutta kyllä mä johonkin kuumapesuriin tosiaan päätyisin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Iät ajat on pesty tähän tyyliin:

Kuva


On se ny kumma, ku mikään ei riitä :nocando:


No, jos ei ny käsinpesu vaan käy, niin osta tuo:

Kuva


Muuta lappiin :tuumaus: Täällä ei suolan kans mäskätä :pappa:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ei tartte muuta ku Jannelle asioi ja paskat (suolat) lähtee...ihan huuhtelemalla 8)
http://www.projectech.fi/index.html
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos nyt ensin koitat semmoista perus vehjettä kuin foam lance.

SE KUULUU JOKAINEN PESIJÄN perus arsenaaliin, itse ostin viime syksyllä. Totesin että miten ihmeessä voi ilma pärjätä, tällä meinaan lähtee suolat ;)


edit: https://www.youtube.com/watch?v=s5pq_Z-5VtU
Viimeksi muokannut epk, 09.1.2013 16:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

epk kirjoitti:jos nyt ensin koitat semmoista perus vehjettä kuin foam lance.

SE KUULUU JOKAINEN PESIJÄN perus arsenaaliin, itse ostin viime syksyllä. Totesin että miten ihmeessä voi ilma pärjätä, tällä meinaan lähtee suolat ;)
Katohan, sie jo kerkesit samalla sekunnilla vastaa :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, on kyll semmoinen laite että hallelujaa kun hiffaat mitä on menettänyt ilman sitä 8)
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Totahan vois tietysti kokeilla, mutta lähes joka päiväisessä käytössä taitaa olla hupa vahalle.

Ulkosallahan se pesu tietysti talvella tehdään 8) minkäs merkkistä pesuainetta (vahaystävällistä) suosittelette tuolla puhalleltavan kun niitä on niin monta :?:
Mersuja
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Bilt Hamber Auto-foam mä olen käyttänyt, eikä tuo vie vahoja :)


mitäs vahaa olet käyttänyt ?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Itse ostin kans lancen ja bilthampperia nyttenkun tuo evo on maalattu ni ei auttas pilata sitä. Tosin siihen pitäs hieroa joku nanopinnote kans pintaan ni ei tarvis olla aina vahailemassa. Projectech:iltä tilasin laakista 740e pesukamaa ni saa vähän hinkkailla.

Pesukinnas.comia kun lueskelee niin siel o vaikka ja mitä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

epk kirjoitti:Bilt Hamber Auto-foam mä olen käyttänyt, eikä tuo vie vahoja :)


mitäs vahaa olet käyttänyt ?
tuota Hampparia koklataan :!:

Lokakuussa vetäsin tähän uusimpaan tulokkaaseen 3 kerrosta tota, kerrostuu sitten tai ei :arrow:

Kuva

Glymit alko vaihteeks kyllästyttää kun niiden työstö vaati hiukan enemmän, kesällä vetäsin kahdeksisen kerrosta mustan paholaisen niskaan ja sen jälkeen totesin että toistaiseks vaihtuu merkki :lol:

Ei se tuokaan vielä se viimenen ole jonka nimeen vannotaan mutta mukava työstää :ope:
Mersuja
Avatar
geronimo
Viestit: 241
Liittynyt: 02.12.2012 20:30
Paikkakunta: Arizona

Viesti Kirjoittaja geronimo »

No vois toimia View My Video
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mcee, selkeästi olet samanlaisessa pimennossa mitä itsekkin olin muutama vuosi sitten :(


markettikamat on suurinta kusetusta mitä maa päällänsä kantaa. Kaikki autonglymin tuotteet ja sama mequlla. Unohda ne heti alkuun. Jos nyt ylipäätään pitää vahoilla leikkiä (laineracing kertoikin jo mikä on next step vahoista) niin ostappa semmoista mikä oikeesti kestää talvenkin yli...


tässä yksi esimerkki mikä on hinta-laatu-työstö-kesto ominaisuuksiltaan todella hyvä : http://autonhoito.com/shop/index.php?ma ... cts_id=216


tätä kun vaikka tempaiset pintaan niin ja muutaman kuukauden siinä sitten ihmettelet miksi se vaan ei katoa pois maalipinnalta niin :D (tässä vaiheessa glymit sun muut lentää kauniissa kaaressa roskikseen).


Pesukinnas.com , sinne ei ehkä kannata uskaltautua... (pääset liian helpolla kun ei tarvii enää vahailla xxxx-kerroksia vahaa, joka viikko, eikä suolat enää haittaa). 8)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Meikäläisellä vähän ollu sillai että pesut ja vahailut ei oo kiinnostanu/ollu paskoja autoja ni hällö väliä.

Nyt aattelin että vois "opetella" peseen kunnolla. Eli homman ois hyvä olla helppoa niin viittii.

Pesukinnas foorumi tuotti paljon tulosta,mutta ei musta himohinkkaajaa kyllä tule millään,mutta voi niitä sentään pestä fiksummin ku harjalla ja raskaskoneshamppoolla
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

laineracing kirjoitti:Eli homman ois hyvä olla helppoa niin viittii.
tämä, itekki tullu "vanhaksi" , ei jaksa enää hinkkailla hullun tavalla vaan homman pitää hoitua nopeesti ja kivuttomasti.

Nyt ollaan siinä pisteessä että talvellakin tuon S211 pesee reiluun 20min silleen että se on oikeesti puhdas ja eikä pisaran pisaraa pinnassa, näyttääkin just vahaltulta tämmöisen pesun jälkeen. Tosin foameri tekee niin hyvää jälkeä ilman pesukinnastakin että riittää foametus ja painepesuri huuhtelu perään näin talvella.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

epk kirjoitti:jos nyt ensin koitat semmoista perus vehjettä kuin foam lance.

SE KUULUU JOKAINEN PESIJÄN perus arsenaaliin, itse ostin viime syksyllä. Totesin että miten ihmeessä voi ilma pärjätä, tällä meinaan lähtee suolat ;)
Ostaisin se minäkin tuommosen lancen, mutta mistä? :nocando: Vaahtoja kyllä löytyy lähes kaikilta jotka yleensäkkin tosissaan pesuaineita myy, mutta itse "aparaattia" ei oo kellään :shock:

Mistä tietää sitten vaahdon (tai siis sen pesuaineen) joka oikeasti toimii, kun vaahtoaahan se fairykin jos oikein ravistaa jne..... :lol:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ebaysta, noin 50e kuluineen. Bilt hamber foam lance oli se pesuaine.

Laittaisin linkkiä mutta en tiedä mikä pesuri sulla on ? (vaatii konekohtaisen adapterin )
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Projectechistä saat sekä lancen että tuota BiltHamberin Auto-Foamia joka näyttäis olevan useiden testien perusteella se toimivin vaahtopesuaine.

Projectechistä saat lanceen justiinsa sopivan adapterin että se menee sun pesuriis kiinni suoraan. Ja tietysti käyttöohjeet niin lancelle kuin vaahdollekin. Ja kaupan päälle vielä suomen parhaimmistoon kuuluvaa asiakaspalvelua niin kauppatilanteessa kuin tarvittaessa ongelmatilanteissakin. Tuota Projectechin Jannea ei ihan turhaan ylistetä tuolla pesukintaallakaan, se nimittäin pitää huolen asiakkaistaan ja auttaa vaikket siltä olisi kyseisiä tuotteita ostanutkaan :)

Tuo BH:n Auto-Foami on tosiaan kokeiltu ja todettu toimivaksi tuotteeksi. Oikeastaan joka kerta kun joku harrastelija näissä piireissä ostaa jotain mitä tahansa muuta vaahtoainetta niin sitä testataan heti ensimmäisenä tuota Auto-Foamia vastaan. Ja jokainen kerta tähänmennessä Auto-Foam on piessyt muut vaahdot pesutehollaan. Mutta vahaturvallinen se silti on, kesäisin varsinkin riittää jos sillointällöin ampuu vaahdot niskaan ja huuhtelee. Harrastelijat tekee tätä kesäisin kerran pari viikossa nimenomaan tällä Auto-Foamilla eikä kukaan ole havainnut mitään merkittävää vahan heikkenemistä.

Uskallan minäkin suositella täysin varauksetta.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Uskallatteko kuivata säämiskällä auton pelkän foam pesun jälkeen :?: Riskithän siinä on jos pesee muunkin kun pelkän pölyn jäljiltä.
Mersuja
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Wolfie kirjoitti:Projectechistä saat sekä lancen että tuota BiltHamberin Auto-Foamia joka näyttäis olevan useiden testien perusteella se toimivin vaahtopesuaine.

Projectechistä saat lanceen justiinsa sopivan adapterin että se menee sun pesuriis kiinni suoraan. Ja tietysti käyttöohjeet niin lancelle kuin vaahdollekin. Ja kaupan päälle vielä suomen parhaimmistoon kuuluvaa asiakaspalvelua niin kauppatilanteessa kuin tarvittaessa ongelmatilanteissakin. Tuota Projectechin Jannea ei ihan turhaan ylistetä tuolla pesukintaallakaan, se nimittäin pitää huolen asiakkaistaan ja auttaa vaikket siltä olisi kyseisiä tuotteita ostanutkaan :)

Tuo BH:n Auto-Foami on tosiaan kokeiltu ja todettu toimivaksi tuotteeksi. Oikeastaan joka kerta kun joku harrastelija näissä piireissä ostaa jotain mitä tahansa muuta vaahtoainetta niin sitä testataan heti ensimmäisenä tuota Auto-Foamia vastaan. Ja jokainen kerta tähänmennessä Auto-Foam on piessyt muut vaahdot pesutehollaan. Mutta vahaturvallinen se silti on, kesäisin varsinkin riittää jos sillointällöin ampuu vaahdot niskaan ja huuhtelee. Harrastelijat tekee tätä kesäisin kerran pari viikossa nimenomaan tällä Auto-Foamilla eikä kukaan ole havainnut mitään merkittävää vahan heikkenemistä.

Uskallan minäkin suositella täysin varauksetta.
Komppaan Wolfieta täysin 8) mulla BH:n Finish Wax pinnassa ja sillion tällöin BH:n auto QD pintaan pesun jälkeen ja normipesut Foamilla aina kun auto likaantuu...ei rasita auton pesu ei 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mcee kirjoitti:Uskallatteko kuivata säämiskällä auton pelkän foam pesun jälkeen :?: Riskithän siinä on jos pesee muunkin kun pelkän pölyn jäljiltä.
Säämiskällä eisaa kuivata!!!
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

laineracing kirjoitti:
mcee kirjoitti:Uskallatteko kuivata säämiskällä auton pelkän foam pesun jälkeen :?: Riskithän siinä on jos pesee muunkin kun pelkän pölyn jäljiltä.
Säämiskällä eisaa kuivata!!!
:ope: :amis_selittaa: :pappa:
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Nuolemallako :shock: :?:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ram kirjoitti:Nuolemallako :shock: :?:
Höh,kuivaamiseen tarkoitetuilla tavaroilla.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No hei vitsi vitsi... On mullakin jo ostoslistalla tuo vaahdotin ja siihen oikea tökötti..

Mutta oikeesti, mikä on paras tapa kuivata :?:

Ei varmaan mun käyttämät vanhat lakanat jne. Oon kyllä mikrokuituliinaa myös käyttänyt, mutten nyt tiedä mikä on hyvä.

Kun olen talvella pessyt, niin en ole kyllä kuivannut ollenkaan :oops:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mikrokuituliinalla tai mikrokuituisella kuivausliinalla. Meillä on ostettu honkkarista ihan kent merkkisiä keltaisia kuivauspyyhkeitä autopuolelta. Ei montaa euroa maksa kappale ja ne on suht turvallisia kuivaamiseen. Tosin itse en kuivaa lainkaan jos pesen pelkällä foamilla, sinne jää kuitenkin likaa mun tuurilla :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ram kirjoitti:No hei vitsi vitsi... On mullakin jo ostoslistalla tuo vaahdotin ja siihen oikea tökötti..

Mutta oikeesti, mikä on paras tapa kuivata :?:

Ei varmaan mun käyttämät vanhat lakanat jne. Oon kyllä mikrokuituliinaa myös käyttänyt, mutten nyt tiedä mikä on hyvä.

Kun olen talvella pessyt, niin en ole kyllä kuivannut ollenkaan :oops:
En mäkää kuivannu aikasemmin ku räteillä,sit luin Pesukinnasta hetken ja olikin puutetta joka osa alueella pesuhommissa. Mutta HYVÄLLÄ mikrokuituliinalla painelemalla kuivaus. Ei hinkkaamalla.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Säämiskällä en tarkottanu varsinaista säämiskää, vaan niitä keltasia imuliinoja joita toreilla ja markkinoilla myydään. Eli niitä julmetun kokosia kartonkeja joista leikellään pienempiä.

Sellasilla olen aina kuivannut pesun jälkeen, ne ei naarmuta. Jos tuota oikeaoppista tyyliä käyttää joka kehottaa asettelemaan liinan pinnalle ja painelemaan niin aika leikiksi menee homma :? mutta ei kai sitä tosiaan muuta vaihtoehtoa tuon lance foam pesun jälkeen oikein ole jos ei halua naarmuja.

Taas tuli uusia ajatuksia että aina kaiken voi tehdä paremminkin, tätä vartenhan nämä keskustelut parhaimmillaan ovat, Kiitos tasapuolisesti :!:
Mersuja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”