Kolhun oikaisija

Keskustelua autonhoidosta.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Kolhun oikaisija

Viesti Kirjoittaja dry »

Haa!
Tuulilasin (1/2007) pikakokeessa on motonetistä saatava kolhunoikaisija joka toiminee samalla tekniikalla kuin ne laitteet joita käytetään korjaamoillakin (kai :shock: ).
Saivat kuitenkin se toimimaan kutakuinkin toivotulla tavalla.

Pitänee ostaa ja kokeilla... Tosin vaatii 15 asteen työskentelylämpötilan.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kiintoisaa. Tuo jos todellakin toimii ja tuolla jos todellakin saa muutkin lommot kuin optimaalisen kauniisti muotoutuneet iskukohdat näteiksi, suunnakseni tulee ehdottomasti Motonet.

Nimim. "Mikä tätä suomalaista autokansaa oikein riivaa kun niitä ovia on aivan pakko piiskata toisten autoja päin?"
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämä värkki meni ostetaviks, halapa kokeilu. :idea:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ei tuo voi olla hyvä, kun sitä myydään motonetissa :?
:lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Re: Kolhun oikaisija

Viesti Kirjoittaja jone77 »

[
quote="dry"]Haa!


Pitänee ostaa ja kokeilla... Tosin vaatii 15 asteen työskentelylämpötilan.
[/quote]

tuu meille ni kokellaan lämpimässä tallissa minunkin autossa on kokeiltavaa :lol: voidaan samalla pestäkkin :D :D
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Vai tommone vekotin :shock: uskaltaiskohan sen ostaa vai tuleeko jälki vaan pahemmaks :eec:

Varmuudella löytyy meitsin autosta 15 klommoa :x
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kävin varmuuden vuoksi hakemassa tuollaisen lommonoikaisijan, kun kuuma-kylmäkäsittely ei tunnu tehoavan Matikin hieman ikääntyneisiin lommoihin. Raporttia kun säät ja vapaat antaa myöten :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dry kirjoitti:Kävin varmuuden vuoksi hakemassa tuollaisen lommonoikaisijan, kun kuuma-kylmäkäsittely ei tunnu tehoavan Matikin hieman ikääntyneisiin lommoihin. Raporttia kun säät ja vapaat antaa myöten :shock:
Jiämpä oottaa raporttia, jos toimii nii ostan miekin sen vekottimen.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

EzKo kirjoitti:
dry kirjoitti:Kävin varmuuden vuoksi hakemassa tuollaisen lommonoikaisijan, kun kuuma-kylmäkäsittely ei tunnu tehoavan Matikin hieman ikääntyneisiin lommoihin. Raporttia kun säät ja vapaat antaa myöten :shock:
Jiämpä oottaa raporttia, jos toimii nii ostan miekin sen vekottimen.
Kuule melekeen vierekkäin ku asutaan ni suat lainaks jos toimii :!:
Miulla ei ou ko kuus lommoo johon pittää kokkeilla :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ensimmäinen erä.

Sunnuntai valkeni aurinkoisena. Lapset olivat nousseet jo seitsemän aikoihin, ja odottelivat innolla lastenohjelmien alkamista. Kahvia keitellessäni aukaisin normaaliin tapaa läppärin kannen ja mese.fi:n lukemattomien viestien sivu aukeni eteeni. Klikkasin "Uudet" ja huomasin dealerin "Erään mersun tarinan" viimeiseksi kirjoittajaksi dealer ja viestin lukemattomaksi - aamukahvilukemista, loistavaa :!:

Kurkistin ikkunasta ulkolämpömittaria, se näytti 14 astetta, auringonpaisteessa.
Jahas, jokohan sitä pääsisi kokeilemaan, meinaan klommon oikaisijaa. Ohjeessahan painotettiin vähintään 15 asteen lämpötilaa joten siinä ja siinä että mahtaako lämpöä olla riittävästi...

Kahvinkeitin päästi tutun plörähdyksen ilmoittaen kahvin olevan valmista. Kaadoin reilun mukillisen kahvia ja istahdin pöydän ääreen pohtimaan aikataulutusta - aamukahvi, suihkuun, tiskaus... aikaa saattaisi olla riittävästi ennen puoltapäivää, kun pyykkitupavuoro alkaa.

Klikkasin "Erään mersun tarinan" auki ja ahmin juttua aamukahvin kanssa samaa tahtia. Jaha, nyt päästiin kaupantekoon, paperitkin kaivettiin valmiiksi.
Vieläkö tulee vielä jokin käänne autokauppoihin - ei hillittömän innostuneelta koeajaja vaikuttanut... Näinköhän dealer saa auton kaupaksi? Joutuuko dealer sittenkin ajamaan Valmetin kotio, TDT:n perässä? Riittääkö Valmetissa polttoaine perille asti? :eec:

Karistin pessimistiset ajatukset mielestäni ja toivoin parasta. Mutta nyt toimeen!

Sunnuntaiset aamutoimet hoidettuani keräsin autotallille meneviä tarvikkeita kotoa mukaani, myös avaamattomassa pakkauksessa olevan oikaisijan. Kannoin tavarat autoon, käynnistin ja näinä muutamana päivänä niin tutuksi tullut "smoke air pump" muistutti olemassaolostaan rohinallaan. "- Tuokin vielä" :evil:

Annoin koneen lämmetä hetken aikaa saadakseni tyhjäkäynnin laskemaan 800 kierrokseen minuutissa, pitkissä kutosissa kuulemma rauhallinen esilämmitys pidentää koneen ikää. Tiedä sitten koskeeko se vain diiseleitä, mutta näin muistan jostain meseltä lukeneeni. :shock:

Tyhjäkäynnin alennuttua riittävästi lähdin matkaan. Aurinko lämmitti mukavasti, linnut lauloivat ja avasin tupakoitsijalle ah niin tarpeellisen kattoluukun päästääkseni savut harakoille.

Köröttelin taajamanopeutta (40 kmh) autotallille, joka sijaitsee noin kolmen kilometrin päässä kotoa, kerrostalon alakerrassa. Pysäytän ja avaan takaluukun siirtääkseni talliin menevät tavarat pois autosta. Talon puoli, jolla talli sijaitsee, on varjossa. Kylmä tuuli puhaltaa ja tunnen vanhenevissa luissani, että tavoitelämpötila - 15 astetta - ei toteudu ainakaan tässä.

Hetken mietittyäni päätän ottaa hieman pesuainetta ja rätin mukaani ja lähden etsimään lämpimämpää paikkaa kokeilulle.
Suunnittelen meneväni Pyrkän urheilukentän parkkipaikalle, joka sijaitsee suojaisassa mutta aurinkoisessa paikassa, entisen hyppyrimäen pohjukassa, johon isänikin nuorena miehenä on mäestä hypättyään laskeutunut.

Ajelen Länsiväylän ali ja vilkaisen vasemmalle kentän suuntaan. Kenttä on täynnä jalkapalloa pelaavia nuoria ja heidän vanhempiaan. Hmm, joku turnaus ilmeisesti menossa...
Käännyn parkkipaikalle joka on täynnä autoja - tänne ei kyllä mahdu.

Käännän auton ympäri ja suuntaan kohti kakkosvaihtoehtoa, moottoritien toisella puolella sijaitsevaa parkkipaikkaa, joka tullessa näytti olevan lähes tyhjä.
Auto parkkiin testattava kylki aurinkoon päin, takaluukku auki, paketti mukaan, avaamaan ja tutkimaan paketin sisältöä. Positiivinen yllätys odottaa, kun repäisen paketin auki - tämähän aukesi ilman kiroilua! :shock: :D
Ohjeita; saksaksi, ranskaksi ja englanniksi. Kolmas kotimainen kelpaa!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Lämmitä liima-asetta 10 min. Okei, törkkään liimapistoolin tupakinsytyttimeen.
2. Aseta erikoisliimapuikko paikoilleen. Döne
3. Käytä vain suorille pinnoille.

Vihjeitä:

Käytä suoraa valoa löytääksesi painauman keskikohdan.
Laita hieman liimaa vetokeilaan (?). Jos riittävää vetolujuutta ei saavuteta, laita enemmän liimaa.
Älä työskentele suorassa auringonvalossa.
Jos painauma tulee liian ulos, paina sitä takaisin vetokeilalla.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huuhtelen kylkeä mukana olevalla pesuaineella ja pyyhin rätillä kuivaksi. Huuhtelen vielä toisen kerran, kuivaan ja jätän auringon vielä lämmittämään puhdistettua kohtaa. Poltan tupakan ja katselen kriittisellä silmällä kahta kolhua, joihin ajattelin ensimmäisen kokeilun tehdä. Kolhut eivät ole syviä, mutta erottuvat kuitenkin kun oikeasta kulmasta katsoo - riittävästi ylittääkseen ärsytyskynnykseni.

Otan pienemmän keilan ja liimapyssyn, pursotan liipasimesta painaen liimaa keilan pyöreään päähän. Katson klommon keskikohdan tarkkaan ja tökkäsen keilan siihen. Keila jää paikoilleen kuin magneetti. Annan liiman kuivua ohjeiden mukaisesti noin kaksi minuutia ja laitan ulosvetimen paikoilleen. Ohikulkeva tyttö tuijottaa ihmetellen kun veivaan ulosvetäjää.

BONG!
Keila ja liima irtoavat ovipellistä.
Irrotan keilan ulosvetäjästä ja kuivuneen liimatapin keilan pohjasta. Lommo näyttää entiseltä, siis lisää liimaa!
Aurinko lämmittää auton kylkeä kun laitan keilan pohjaan suuremman liimakerroksen. Tökkään taas keilan lommon keskelle. Tällä kertaa annan sen olla 3-4 minuuttia.
Kokeilen kädellä ovea lommon ympäriltä, ovi tuntuu hieman lämpimämmältä kuin käteni.
Laitan ulosvetäjän taas paikoilleen ja rupean kiristämään. Enemmän liimaa, pidempi kuivumisaika ja keila kestää paremmin paikoillaan. Näen kuinka ovipelti alkaa nousta.

BOING!
Taas irtoaa keila ja liima. Mutta metalli alkoi antaa periksi. Käyn katsomassa auton ulkolämpömittaria; 10 astetta varjossa.

Vielä yhteen kertaan on aikaa. Kaivan pakkauksesta ison keilan. Pursotan liiman ja tökkään keilan paikoilleen. Annan kuivua kolmisen minuuttia ja laitan ulosvetäjän taas paikoilleen.
Aloitan kiertämisen varovasti, ohikulkeva lippalakkipäinen vanhempi herra katsoo touhujani kysyvästi. Kierrän lisää. Ja hieman lisää.

BOJOING!
Keila ponnahtaa ovesta irti, tällä kertaa liima jää oveen kiinni. Irroitan liiman pureskelluilla kynsilläni ja katson lommoa. Siinä se vieläkin on, mutta ehkä hieman matalampana kuin aloitettaessa. Ehkä.

...to be continued.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Katoppas, täällä on uusi kirjailija. :shock: Mukavaa luettavaa, mutta eräs yksityiskohta jäi vaivaamaan: miksi et aloittanut tarinaa kertomalla oliko aamuheijaria vaiko ei? :(

Kovastipaljon kiinnostaa miten homma toimii oikeassa suorituslämpötilassa - saatan mennä retkuun itsekin, jos sinä onnistut peltisi tuolla vehkeellä patille viruttelemaan. :idea: :D

Millonkas tämä savotta jatkuu? :protest:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:Katoppas, täällä on uusi kirjailija. :shock: Mukavaa luettavaa, mutta eräs yksityiskohta jäi vaivaamaan: miksi et aloittanut tarinaa kertomalla oliko aamuheijaria vaiko ei? :(
Hrmph :no: Ei sitä nyt itsestäänselvyyksiä tavihe kirjotella :lol:
HVM kirjoitti:Kovastipaljon kiinnostaa miten homma toimii oikeassa suorituslämpötilassa - saatan mennä retkuun itsekin, jos sinä onnistut peltisi tuolla vehkeellä patille viruttelemaan. :idea: :D

Millonkas tämä savotta jatkuu? :protest:
Savotta jatkuu kun on oikeesti lämmintä :roll: ...tai vähän aikaisemmin :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Sori dry jos tungeksin topickiisi, mutta kismittää niin jotta pakko purkaa tunteintani.

Saamun aamulla autolleni, ajattelen että mitä v*ttua:
Kuva

Katselen epätoivoisesti lommoa eestä ja takaa, manailen että mikä p*rkeleen katuharjahiivatinrunkkarihinuri on törkännyt autooni klommon, seuraava kuva ei anna oikeutta, mutta lommon syvin kohta on muutama senttiä sisällä ja ylivalottuneessa osassa on kaarevia naarmua, selvästi katuharjamulkkarin aiheuttama:
Kuva

Isommat naarmut tuosta kuvasta huomaakin.

Epätoivoisena ajelen töiden jälkeen isukin tykö ja alkaa armoton klommon hakkaaminen ensin halkoa välikappaleena käyttäen ja sen jälkeen kun tallista löydän pellinkäsittely välineet, vasarat ja mitä ihmeen vastakappaleita siinä onkaan.

Siinä tuusatessa alkaa jo tulevaisuus näyttämään valoisalta:
Kuva

Maali on kyllä lohjennut ja kuinka nätisti onkaan massaa ropissut alas kun peräkontista käsin taputtelin :shock: :roll:

Lopuksi heittelen spreipurkista harmaata pohjamaalia ja kirkaslakkaa sekaisin naarmujen päälle ja ajattelen korjata kesällä paremmin. Vituttaa edelleen mutta nyt on niin nälkä ettei kirjallinen suodatus oikein onnistu. Lohdullista kuitenkin että kun katsoo samasta kulmasta jossa aamulla oli hirveä parin sentin tai ainakin sentin ulkoneva, auto näyttää melkein alkuperäisen linjakkaalta:
Kuva

Ainiin, ennenkuin kukaan kerkeää mainita niin ei se tuolla kurapihalla se katuharja pyöri, nuon on otettu sieltä isäpapanluota :)

Perhana :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :quarrel: :supersad: :biggun: :pope: :protest: :hang: :evil:
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Malm kirjoitti:Sori dry jos tungeksin topickiisi, mutta kismittää niin jotta pakko purkaa tunteintani. -Risto
Be my guest :!:
Ja otan osaa :(
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Toinen erä.

Mökillä.

Kurkistan ikkunasta pihalle ja huomasin vaahtopäitä järven selällä. Aurinko kuitenkin paistaa ja lämpötila on sopiva, 17 astetta varjossa. Taitaa olla toisen yrityksen paikka.

Keräilen tarvikkeet kasaan ja avaan auton ikkunat ja ujutan liimapistoolin ikkunasta auton vierelle. Pistooli tupakinsytyttimeen ja odottelemaan kun liima rupeaa lämpenemään.

Otan pistoolin käteen ja olo on kuin kaksintaisteluun menossa - kumpi vai kampi 8)

Etsin auton takaovesta isoimman klommon, painan liipasimesta ja kuuma liimanoro ruiskahtaa vetokeilalle. Liima on vaaleaa, ei kuitenkaan valkoista, ja tuo mieleeni kaukaisesti jotain...

Karistan asiaankuulumattomat assosiaatiot mielestäni ja tökkään keilan klommon keskelle. Kaivan kännykän esiin ja etsin sekuntikellon. Nyt otetaan ajat tarkasti. :shock:

Kolme minuuttia, siitä lähdetään.
Hämmästyttävän pitkän kolmeminuuttisen jälkeen asetan ulosvetäjän paikoilleen ja aloitan ruuvaamisen. Näen kuinka pelti alkaa liikkua keilan mukana.

BOING!
- Jahas, se irtosikin jo.
Tutkin klommoa ja päätän kokeilla uudestaan.
Lisää liimaa keilaan ja keila paikoilleen. Nyt saa olla hieman pidempään. Päätän hakea kupillisen kahvia, odottaminen on helpompaa kun on jotain tekemistä...
Neljä minuuttia on kulunut ja ulosvedin on paikoillaan. Hitaasti, lähes nautiskellen käännän ulosvetäjän ruuvia kireämmälle. Ja lisää...

BOJOING!
Nyt jää peltiinkin liimaa kiinni. Ja lommon koko on pienentynyt :shock:

Päätän vaihtaa isomman keilan, nyt loppui pelleily :!:
Reilusti liimaa keilalle ka klommoon kiinni. Kolme minuuttia ja risat, nyt on aika. Ulosvetäjä kiinni ja ruuvin kiertoa, hitaasti - kuin varoen käännän keilaa kireämmälle. Nyt nousee ja BOJOING. Klommo on melkein kadonnut. :shock:

Etsin seuraavan kolhun ovesta, iso keila kiinni ja kolme-neljä minuuttia.
BOJOING! Taas lähti lommo melkein kokonaan. Tämähän on mukavaa :idea:
Vaihdan toiselle puolelle autoa ja löydän ainakin kolme potentiaalista kolhuehdokasta - täältä tullaan, senkin... :twisted:
Kukin ehdokas saa osansa, joku kerran, joku useamman. Lopputuloksena ovissa on huomattavasti pienempiä kolhuja, lähes huomaamattomia.

Loppukaneettina voisin mainita, että yksikään kolhu ei täysin kadonnut, mutta huomaamattomampia niistä tuli.
Arvosana 8+
8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No tuota, oisko siula kameraa? :idea:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:No tuota, oisko siula kameraa? :idea:
Mitä se ennää hyövyttää ku se on oikonu kaikki lommot :evil: Tai voihan siihen naputella uusia lommoja jotta saadaan ennen/jälkeen kuvia :D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:No tuota, oisko siula kameraa? :idea:
:shock:
On miulla joku rimpula, meinasikko myyvä miule uuven :shock:
:lol:

No ei juu, kyllä ekasta sessiosta otin jonkun kuvankin, täytyy ottaa "korjatusta" lommosta vertailukuvaa jahka pääsee kameran kanssa auton luo :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ennen:

Kuva

Ja muutama kuva jälkeen:

Kuva
Vielä näkyy heijastuksessa vääristymiä.

Kuva
Ehkä hieman selvempi. Poikittaislinjojen kohdalla erottuu.

Kuva
Ja vielä yksi. Ovesta tulleet kolhut ovat ilmeisesti keskeltä teräväpohjaisia, näin ollen hienoinen ventti jää näkyviin. Kuitenkin huomattavasti parempi kuin aikaisemmin, klommot eivät enää pistä silmään.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

En meinannu myydä kamera, taitaa tuolla entiselläkin sitä paitsi hätäseen pärjäillä... :lol:

Perskele, tuohan taitaa toimia? :shock:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä tuo toimii, motonetistä itekkin ostin 39 egellä sarjan. Kohta on koko suvun autot lommottomia :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

epk kirjoitti:kyllä tuo toimii, motonetistä itekkin ostin 39 egellä sarjan. Kohta on koko suvun autot lommottomia :lol:
Tämä lausunto tuli sen verran suoraan peltiin vinksahtaneelta taholta, että taisi mennä taikakalu hankitaviksi itsellekin. :D
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

HVM kirjoitti:
epk kirjoitti:kyllä tuo toimii, motonetistä itekkin ostin 39 egellä sarjan. Kohta on koko suvun autot lommottomia :lol:
Tämä lausunto tuli sen verran suoraan peltiin vinksahtaneelta taholta, että taisi mennä taikakalu hankitaviksi itsellekin. :D
:D

pienenä vinkkinä voi sanoa että voi "kulmistakin" vedellä lommoja, kun tuohon vetokaluun vaan laittaa fylliä sopivasti vetokalun kehälle ( että veto tulee kohtisuoraan siihen keilaan), ei muuta kuin vedot ja kalut kohilleen :shock:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

epk kirjoitti:
HVM kirjoitti:
epk kirjoitti:kyllä tuo toimii, motonetistä itekkin ostin 39 egellä sarjan. Kohta on koko suvun autot lommottomia :lol:
Tämä lausunto tuli sen verran suoraan peltiin vinksahtaneelta taholta, että taisi mennä taikakalu hankitaviksi itsellekin. :D
:D

pienenä vinkkinä voi sanoa että voi "kulmistakin" vedellä lommoja, kun tuohon vetokaluun vaan laittaa fylliä sopivasti vetokalun kehälle ( että veto tulee kohtisuoraan siihen keilaan), ei muuta kuin vedot ja kalut kohilleen :shock:
Jaha :shock:
Pitäsköhän käydä vetelemässä kulmatkin samaan konkurssiin :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ainiin, nyt on tämäkin kokeiltu. Ässän paria kuhmua on vedetty ulos, ja kommentit ovat varovaisen positiivisia. Ihan viivasuoraa pintaa en aikaan saanut, mutta kolhut katosivat kyllä lähes näkymättömiin. :D Pitää vedellä vielä -motivaation iskiessä- uudemman kerran.

Pakkauksen pienempi keila ei kestänyt minun neroillani vetoa, mutta suurempi jo jollain lailla. Aloitin operaation putsaamalla pinnat "silikonin poistolla", autossa kun on tuumaa paksu vaha.

Hintansa väärtti värkki, 8p. :idea:
Jorri
Viestit: 13
Liittynyt: 31.7.2007 22:09
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorri »

Onko kenelläkään tietoa saako ostettua jostain päin suomea extra liimapuikkoja???
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

perhhana.toismiskohan alumiinivenneen glom moon.häirinny ko takanurkassa puolenkämmenen ja reilun sentin syvä pikkupainuma.nii,ja lommon takapuolelle ei pääse vastaan painamaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jorri kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa saako ostettua jostain päin suomea extra liimapuikkoja???
Sellaista huhua on ilmassa, että ei saa. :( Kai niitä joskus myyntiin ilmestyy, ihme on jos ei... :roll:

melsu kirjoitti:perhhana.toismiskohan alumiinivenneen glom moon.häirinny ko takanurkassa puolenkämmenen ja reilun sentin syvä pikkupainuma.nii,ja lommon takapuolelle ei pääse vastaan painamaan.
Vene on sen verran paksua tavaraa, että epäilen ettei onnistu. Toisaalta maalaamaton alumiini voi olla haasteellinen puhdistettava tartuntakuntoon? Kokeile?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:
Jorri kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa saako ostettua jostain päin suomea extra liimapuikkoja???
Sellaista huhua on ilmassa, että ei saa. :( Kai niitä joskus myyntiin ilmestyy, ihme on jos ei... :roll:
Sekö ei sitten normikuumaliima kelepaa tuohon hommaan?
Kun ei tiiä, niin pittää kysyä.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
Sekö ei sitten normikuumaliima kelepaa tuohon hommaan?
Kun ei tiiä, niin pittää kysyä.
Ei kelpaa. Tää on niinkun tavallaan purkkaa. Tavallinen kuumaliimahan ei tartu kunnolla muualle kuin puuhun ja tukkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”