w203 ja ESP

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
Taksinahka
Viestit: 2
Liittynyt: 01.7.2014 10:56

w203 ja ESP

Viesti Kirjoittaja Taksinahka »

Terve!

Tuli vaihdettua vilkkuviiksi mersuun w203 -04, kätteenvoiteeksi jäi ESP-ilmoitus, joka syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, testerissä käyty, vika ei jää muistiin, mutta syttyy säännöllisesti. (testeri kylläkin harrastajamalli).
Pyöriä käännelty laidasta laitaan sekä ajeltu kahdeksikkoa, myös nelipyöräohjaus suoritettu. Minkäänlaista väkivaltaa tuo ohjauskulma-anturi ei irroituksessa kokenut, eikä sitä liiemmin ylimääräisiä pyöritelty käsissä. Joten en usko tai halua uskoa, että se vioittunut toimenpiteessä olisi.
Kertokaapa viisaammat ja kokeneet mitä noituuksia seuraavaksi tulisi suorittaa? Ratin irroitusvaiheessa löytyi alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Kiitoksia jo etukäteen!
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Toimiiks töötti
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Taksinahka
Viestit: 2
Liittynyt: 01.7.2014 10:56

Viesti Kirjoittaja Taksinahka »

Töötti sekä ratin kaikki napit toimii ok. Nyt epäilykset pyörii ohjauskulma-anturin nollapistepoikkeamana, vaikkei sitä vielä ole kirkossa kuulutettu. Pitänee ilmeisesti käydä Veholla ottamassa diagnoosi. Tietääkö joku miten nollapistepoikkeama korjataan? Onnistuuko tuo kotikontein?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Alimmassa ruuvissa, mutta uudella viiksellä ei välttämättä tarvita.

Olisiko kääntökulmatunnistin pyörähtänyt remontissa ja nyt 360 astetta pielessä. Testerillä kyllä näkee mistä kiikastaa.
oulaistenliikenne.fi
aur00ra
Viestit: 1
Liittynyt: 01.7.2014 10:41

Vika hoidettu!

Viesti Kirjoittaja aur00ra »

Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction! :D

Kiitoksia hyvästä sivustosta!
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mites jos tuota purkaa =ratin irroittaa niin ootteko akkun kenkää irroittanut?
Eikö näissä ollu vähän vaarallista se akun vaihto/irroitus?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Vika hoidettu!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aur00ra kirjoitti:Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction! :D

Kiitoksia hyvästä sivustosta!
Sinäänsä "hauskaa" että tuo kyllä näkyy *:rila missä vaan pajasa
samoin mikä siinä on pielessä, miten korjat "klik" ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mulla oli yksi W211 jossa oli tuo ESP hälytys tullut päälle akun jännitteen pudotuksen seurauksena.
Se ESP piti starilla opettaa toimintaan. Muistaakseni opetus käynnistetään starilla, sitten star irti pistokkeesta ja lähdetään ajamaan väh 10km/h käännetään vasemmalle ja sitten pysähdys jonka jälkeen ajetaan vielä puoliympyrä oikealle, sitten mittari ilmoitti jotain ja sitten vika poistui.
Toisella foorumilla löytyy tarina.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... BF308B7E1A
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”