Onkos muut saaneet tullilta postia?

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Vastaa Viestiin
HVM

Onkos muut saaneet tullilta postia?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tänään tuli tullilta kirje, jossa tiedusteltiin tilinumeroa mahdollista autoveron palautusta varten. Asia on vanha, vuodelta -02 tai 03.

Onko Kekkonen herännyt kuolleista, vai onko Kuitunen pudonnut heinäkuorman päältä piälailleen? :shock:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Veikkaan, että Kuitunen on herännyt kuolleista - siis havahtunut 10-vuotisesta koomasta. Kekkonen pelehtii heinäkuormassa aivan muuten vaan, ei aikakirjojen mukaan sylkenyt toosaan. Sen verran näillä pitkänhuiskeilla kepulaisilla on perinteitä tänäkin päivänä :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Onkos muut saaneet tullilta postia?

Viesti Kirjoittaja rami v »

HVM kirjoitti:Tänään tuli tullilta kirje, jossa tiedusteltiin tilinumeroa mahdollista autoveron palautusta varten. Asia on vanha, vuodelta -02 tai 03.
:shock:
jaa a... kestääkös siinä nuin kauan että rahaa saapii takasin päin.. prkl...
itelläki vetämässä vuelta -05 ja 06 valitukset... jaa ei kait täsä kiirettä sitten vissiin ollukkaan!! :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Ovat siis ottaneet valituksesi jo käsittelyyn :roll: ja huomanneet, ettei tilinumeroa ole ilmoitettu. Virkamiehillä on ollut aikaa lueskella 5 vuotta sitten tehtyjä valituksia. Jotainhan sitä on tehtävä, kun palkkausjärjestelmässä arvioidaan tehdyn työn laatuakin. :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tenta kirjoitti:Ovat siis ottaneet valituksesi jo käsittelyyn :roll: ja huomanneet, ettei tilinumeroa ole ilmoitettu. Virkamiehillä on ollut aikaa lueskella 5 vuotta sitten tehtyjä valituksia. Jotainhan sitä on tehtävä, kun palkkausjärjestelmässä arvioidaan tehdyn työn laatuakin. :lol:
No minä kun en ole tehnyt valitusta, enkä tee, sehän tässä outoa onkin. :lol: Lappu tippui kuin taivaalta, vähän niin kuin ne Jätteenmäjen faksit. :shock:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

HVM kirjoitti:No minä kun en ole tehnyt valitusta, enkä tee, sehän tässä outoa onkin. :lol: Lappu tippui kuin taivaalta, vähän niin kuin ne Jätteenmäjen faksit. :shock:
Ostitko autosi trokarilta silloin 02-03? Voisiko olla niin että hän on tehnyt valituksen ja merkinnyt sinut edunsaajaksi?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kipsu kirjoitti:
HVM kirjoitti:No minä kun en ole tehnyt valitusta, enkä tee, sehän tässä outoa onkin. :lol: Lappu tippui kuin taivaalta, vähän niin kuin ne Jätteenmäjen faksit. :shock:
Ostitko autosi trokarilta silloin 02-03? Voisiko olla niin että hän on tehnyt valituksen ja merkinnyt sinut edunsaajaksi?
Ostin kyllä, mutta käytin tullissa ja verotin itse. Ei kai niin nuijaa trokaria olekaan, että maksaa ensin verot ja laittaa sitten edunsaajaksi pokan? :shock: :lol: Tai no ainakaan minä en niin tekisi, jos olisin maksanut verot.

Kaveri sai muuten mukavan nipun palautuksia silloin kun tämä valitusrumba alkoi, ja lisää mahtaa olla tulossa. :twisted:
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Ei tartte valitusta tehdä eikä ihmekään ole tapahtunut; verotus on tapahtunut aikanaan sellaisella prosentilla, joka on myöhemmin vakiintunut sen automallin kohdalla alhaisemmaksi ja tulli suuressa armossaan ajaa hurauttaa listan ko. mallista tehdyistä päätöksistä. Jos korjattavaa on asiakkaan eduksi, tulli palauttaa erotuksen automatic.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

erkka kirjoitti: Jos korjattavaa on asiakkaan eduksi, tulli palauttaa erotuksen automatic.
no jos se näin on niin mites sitten käy niille jotka on jo autonsa laittaneet eteenpäin? menee automaattisesti seuraavalle omistajalle veronpalautukset?? :shout: :firing:

edit: silmä hyppäsi tuon rivin yli missä HVM sano ite verottaneensa auton...
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Juu, mahdollisen palautuksen saa se, joka on maksanut veron.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

noh pitänee vaan odotella sinnikkäästi... toiveikkaana kuitenki olen että palautuksia sais ko maksanu 10 000e veroja nuista romuista... :twisted:

vm 94. E300TD:stä piti maksaa 5500veroja ja tuosta 97 vuen 290:sestä väyrystä 4500.. :roll: ei kirpassu ennään pahastikkaan maksaa tuosta väykystä veroja ko tuon vanhan varmarin oli maksanu :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Näin kävi. Palautusta taisin saada 600 euroa. Nimenomaan edellämainitunlainen tapaus. Veroprosentti oli asettunut alemmaksi kuin oman tullaukseni aikaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tullilta tuli lisää postia: Palautettavan autoveron määrä 268€ ja pennit päälle....

Tolloa sakkia. :roll:

Mitä tuo tuomosten rahojen takia paperien vääntäminen ja ihmisten työllistäminen/ vaivaaminen tointaa? No saahan tuolla ruokakassin kun kauppaan menee, mutta eipä juuri muuta. Eleenä ihan joutava. :roll:

Olisin ollut veropäätökseeni tyytyväinen ilman tuota palautustakin. :idea:
Avatar
pekkavee
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2005 9:51

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Minuunkin tulli otti joskus yhteyttä, olin välillä muuttunut ja puhelinkin oli muuttunut, mutta salapoliisityöllä entisessä osoitteessa olevaan puhelinnumeroon soittamalla olivat selvittäneet uuden puhelinnumeroni.
Kertoi tullin täti puhelimessa korjanneensa verotusta ja kyseli tilinumeroa. Olin niin hämmästynyt moisesta palvelusta, että jäi puhelimessa kysymyttä palautettavan veron määrä. Lisää häämmennystä aiheutti sitten tiliotetta katseltaessa palautuksen määrä, se oli reilut 9 euroa. Siis alle kympin!

Kyseessä ei tosin ollut MB, vaan Honda CBR900, jonka seuraava omistaja oli jo kerinnyt kaatumaan Autovahinkokeskukseen...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Olivat näköjään palauttaneet "ylimääräisen" veron tilille. Lopullinen summa korkoineen oli 300€ ja jokunen sentti päälle. Herää kysymys paljonkohan olisin Tullille velkaa, jos olisin vetkutellut autoveron maksua vuodesta 2002 tai 2003 tähän päivään? :lol:

No korko on varmasti ihan lain mukainen, se tässä vaan harmittaa kun ei tullut "lainattua" niille miljoonaa! :supersad:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Ei olisi yhtään pahitteeksi jos itsellenikin tulisi "palautusta"... Saa nähdä ajan myötä :?
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Yksi ylimääräinen kuukausipalkka. Pienituloinen kun olen...

Viesti Kirjoittaja Aki »

990€ oli tullut tilille josta karvan yli 14€ korkoa :shock: . Olen helve*in tohkeissani :idea:
EDIT: Kirje tuli n.kuukausi sitten(tilinumeroa kyselivät) ja nyt rahat.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Milloinkohan mä saan.... :roll: Johan mä siitä ladastakin maksoin 63 euroa veroja :shout: oiskohan tippunu prosentit :lol:

Niin, onnittelut oikaistuille! Kai se pikkusen lämmittää mieltä edes vähän korjailtu vääryys? Kaikki on kotiinpäin... Eriasia sitten jos halutaan puhua koko järjestelmän mielekkyydestä ja järkevyydestä.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”