Junge Sterne -takuu

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Tompstone
Viestit: 8
Liittynyt: 23.10.2012 11:02
Paikkakunta: Nurmijärvi

Junge Sterne -takuu

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Pistetääs nyt välillä positiivistakin palautetta takuuasioiden tiimoilta:

Kyseessä -07 W211, ostin merkkiliikkestä 11/2011 80 tkm ajettuna. Nyt ilmojen lämmettyä totesin, ettei kylmästöinti kylmennä -> Yhteys työpaikan naapurissa olevaan Veho Koivuhakaan ja auto tutkittavaksi. Siellä todettiin, että lauhdutinkennossa on vuoto joten kenno vaihtoon (Vehon hinta 640eur) ja uudet aineet sisään.

Huoltoneuvoja otti itse yhteyttä Daimler Fleet Managementiin Saksaan, josta tuli laskutuslupa.

Lopputulemana taas palelee autossa ja kokonaislasku n.250 eur. Kilometrejä autossa on tällä hetkellä vähän vajaa 140 tuhatta, eli omavastuu 40% osien hinnasta.

Näin sen homman pitäisi toimia kotimaastakin ostettujen käytettyjen kanssa!
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja APL »

Kylläpä, ihan positiivinen kokemus. Omasta päättyi Jungen takuu jokunen kuukausi sitten. Siihen rahaan, joka liikkeessä siirtyi kauppahinnan mukana takuuta kuvitteellisesti koskien, on tehty ihan tarpeeksi.
- oikea yläpallo
- oikea Airmatic- joustintuki
- kompressori
- em. johtosarjan naplausta erillisenä purkuhommana
- jakolaatikon öljyt ja työt
- jotain osia
- jotain muuta
-
Laskin kuitit (V*hon sellaiset) tässä taannoin, summa oli 2300 €. Reilu tonni vuodessa ja siinähän ei ole edes kaikki..

Nyt on kunnossa. Toistaiseksi. Koritiivisteet suosittelen tshekkaamaan kuivalla säällä pölyisen tierupeaman jälkeen. Jos viimeinenkin tivari fuskaa, kuuluu sisälle melun lisäksi hienojakoinen shaisse. En tiedä, saisiko korikorjaamo fixattua saranapuolelta ovia paremmin / tiiviimmin koppaa vasten istuviksi. No, jospa juhannuksena tuotakin asennuskaljan kanssa hämmästälemmä. Fantastinen vehe, jospa ja kyllä se tästä.
Tossa vielä todisteeks foto, eilen ahkeroimassa multakuorman parissa poijjes polteltavien kitkojen päällä.
Kuva
NesteMy Best or Nothing
Möhkö
Viestit: 2
Liittynyt: 25.5.2013 22:36

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

Onpa hyvä kuulla että Junge toimii noinkin hyvin. Täällä on w251 jonka Junge on vasta hiljattain alkanut. Valaa uskoa siihen että jos jotain isompaa tulee niin turvatyynykin on lähellä. Ainahan sitä tosin toivoo ettei mitään ongelmia tule mutta todellisuus on usein osoittanut sen vääräksi luuloksi.

Veholta kun kyselin ennen hankintaa Jungesta niin sieltä sanottiin että itse pitää pyytää korjauslupa. Saksassa myyjä puhui Jungesta kuinka helppo se on käyttäjän kannalta, huolto hoitaa korjausluvan asiakkaan puolesta ja ihmetteli sitten kun totesin että Suomen Veho aikoo laittaa asiakkaan itse hoitamaan korjausluvan kysymisen. Mutta korjausluvan pyytäminen siis kuuluu joidenkin Vehojen asiakasystävälliseen palveluun kuten Koivuhaassa?
Tompstone
Viestit: 8
Liittynyt: 23.10.2012 11:02
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Juu, huoltoneuvoja soitteli kun vika oli löytynyt ja varmisti, että Junge-kortin takana olevissa yhteystiedoissa on yhteydenottopaikaksi mainittu nimenomaan Daimler Fleet Management.
En muista mikä se toinen vaihtoehto olisi ollut, mutta kuulemma silloin minun olisi pitänyt maksaa ensin koko lasku ja pyytää sitten itse maksunpalautusta. Voisikohan tässä olla kyseessä se Europa-garantie, mikä joissain myynti-ilmoituksissa esiintyy.

Muistaakseni Hyvinkäällä (MB Sveitsinportti) huoltoneuvoja ilmoitti, että pitää itse olla yhteydessä Saksaan, jos tulee takuuasioita, kun kysyin asiasta auton ostettuani. Kannattaa siis ainakin mainita Koivuhaan toimintatavasta, jos joku jotain muuta ehdottaa!
Möhkö
Viestit: 2
Liittynyt: 25.5.2013 22:36

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

Tuo olikin oleellinen tieto, että kahden eri Junge Sterne vakuutusyhtiön myöntäjän välillä on käsittely ero täällä. Se toinen Jungen myöntäjä on CG Car-Garantie. Saksassa noilla ei ole eroa toimintatavassa mutta Suomessa ilmeisesti on. Taitaa juontaa juurensa siitä että Veholla on suoraan Daimlerin kanssa tekemistä mutta CG:n kanssa taas ei.
Hyvä tietää tuokin, osaa kysyä oikeat asiat heti alussa huoltoneuvojalta.

12kk Europa Garantien piiriin auto siirtyy myytäessä kun siinä on jo yli 120tkm, en muista oliko vuosiraja sama eli max 6.
Europa Garantie autojen merkintätapa ilmoituksissa näyttää olevan "12 Monate Garantie". Jungea ei enää silloin voi antaa vaikka auto olisi muuten nuorikin.

Benz Worldia kun lueskelee huomaa että siellä tuollaisen määräaikaisen vakuutuksen ottaminen autolle on enemmän vakiintunut tapa ja useat kommentoijat ovat olleet tyytyväisiä että olivat ostaneet vakuutuksen. Isompi kone vika ja 3k$ tuntuu sielläkin olevan normi veloitustaso ja tuollaisilla korjauksilla vakuutuksen hinta tulee jo takaisin.

Ostit autosi Suomesta ja siinä oli yhä voimassa oleva Junge silloin?
Tompstone
Viestit: 8
Liittynyt: 23.10.2012 11:02
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Ostin auton Frankfurtista. Kirjoitin tuossa vähän epäselvästi, tarkoitin että kyselin Suomeen palattuani Hyvinkääläisliikkeestä asiasta.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei voi todeta muuta kuin että kovastipa sitä on vikaa noinkin tuoreissa autoissa, tuommoset 2300 euron laskut kuulostaa etäisesti niin kovin tutuilta että kiitos infosta niin ei tarvii hankkia uusioväykkyäkään koskaan :lol:

Täytyy kai elää faktoissa että mersun pitää olla joko 20 vuotta vanha tai sitten tuliterä jonka vaihtaa vuoden väleillä taas uuteen...... sattuneista syistä pitäydyn vaihtoehdossa 1.

Muutoin saa unohtaa muun elämän ja rellestämisen kun kaikki incoming-raha menee vehon persiiseen...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja APL »

Boss kirjoitti:Ei voi todeta muuta kuin että kovastipa sitä on vikaa noinkin tuoreissa autoissa, tuommoset 2300 euron laskut kuulostaa etäisesti niin kovin tutuilta että kiitos infosta niin ei tarvii hankkia uusioväykkyäkään koskaan :lol:

Täytyy kai elää faktoissa että mersun pitää olla joko 20 vuotta vanha tai sitten tuliterä jonka vaihtaa vuoden väleillä taas uuteen...... sattuneista syistä pitäydyn vaihtoehdossa 1.

Muutoin saa unohtaa muun elämän ja rellestämisen kun kaikki incoming-raha menee vehon persiiseen...
Niii-in, tarkennettakoon hieman. Merkkiliikkeessä uuden joustintuen ja siihen toiminnalliset apulaitteet sekä pientarvikkeet olisi ollut noin 3000 €. Tästä silloisilla kilometrimäärillä (Junge S:ssä omavastuu prosentti on porrastettu ja kasvaa kilometrien kertyessä) minun omavastuu osuus oli muistaakseni *edit 60 %* .

Fleet Management ja heidän suuntaan tapahtuva yhteydenpito takuun alaisissa osissa tai töissä menee mielestäni parhaiten seuraavasti;
- haetaan korjausarvio valtuutetulta korjaamolta
- lähetetään FM:iin sähköpostiviesti, jossa takuukortin numero sekä ongelman kuvaus
- vastauksen (myönteisessä tapauksessa) jälkeen ilmoitus huoltoliikkeeseen, jotta he voivat prosessoida asiat eteenpäin + toimitetaan huoltoliikkeeseen sähköpostin kopio myönteisestä päätöksestä, jotta osaavat olla nimenomaiseen henkilöön yhteydessä laskutusasioissa

Näin varmistetaan "rikkinäinen puhelin/tietokone" tahi muiden mahdollisten liikkeiden välisten sisäisten "ongelmien" pehmeä käsittely ja asioiden sujuvan etenemisen mahdollistuminen.

(OT) Itse näen eri automerkkien osalta tämän kokemani M-B:n kannalta hyvin positiivisena asiana. En siksi, että vikoja olisi paljon vaan siksi, että runsaasti "hienoja" ominaisuuksia sisältävä kulkuneuvo on rikkoutuessaan korjattavissa ainakin osittain jollei kokonaan valmistajan kustannuksella. Melko harvinaista.

Nyt painota vahvasti tätä: näitä ominaisuuksia, joita kaarassa on, on lähes mahdoton löytää käytettyyn ajoneuvoon päätyvälle samoissa kuorissa. Jos vain merkkiä metsästää, on mielestäni parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Jos näitä ominaisuuksia samassa autossa haluaa (neliveto, säädettävä maavara, sedan- malli, sisällä olevat mukavuusvarusteet, moottorin tyyppi ja koko) on se tässä. :D
NesteMy Best or Nothing
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siltamies »

Positiivista palautetta Junge Sterne takuusta. -14 mallin E 350 farkku airmatic. Kilometrejä 130 tkm. Paljon parjattu kompura menetti tehonsa ja malfunktion ilmoitus tuli kojetauluun. Auto Tampereen Autocenteriin. Junge Sterne takuu voimassa. Korjaamo hoiti asian Daimlerin kanssa suoraa ja laskuun tuli vain kilometrimäärästä johtuva omavastuu osuus kompurasta. taisi säästyä ainakin 1500 €. Jotkut Vehot ei suostu hoitamaan asiaa...kuten esim Tampereen Veho. Siksi kaikki huollot ja muukin asiointi siirtyi sieltä pois
-W212 E350 Farmari 4 matic, airmatic 2014
-W212 E250 sedan 2009
-W124 E300 tdt 1994

Exät:W211 200 cdi 2003 "harinen tuning". W124 200 bensa -89. Ford Taunus 1,6 -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”