-

Vastaa Viestiin
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

-

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Taas tuli retkahettua jotenki tuohon tuskatiisseliin, eikä halpaa ilman vikoja.

alkaa aika lintta ainesta olemaan kun ovet ja kaaret on ympimätiä ja takalamppujen välistäkin paistaa päivä läpi jos kontin puolelta erehtyy katsomaan :lol: noh, onhan tuossa kuitenkin leimaa tammikuulle asti niin laittaa vaikkapa paaliin tai varaosiksi jos ei leimasetä oo hyvällä päällä kun erehtyy konttorilla käymään :roll:

häirittevimmät viat lienee se että persus hakee kokoajan vierelle (tod. näkösesti narinat), todella laiska vrt. edellinen E200d ja kulutus on 8-10L/100km :shock: :shock:

paluuletkut sekä suodattimet on jo vaihdettu uusiin ja ennakko säädetty kohdalleen muttei ollut juurikaan vaikutusta kulutukseen, hyvin imee moottoritielläkin 8L, näkyviä vuotoja ei ainakaan konehuoneessa ole sattunut silmään paitsi hiljattain on alkanut nafta haiskahtaan kun ajoreissun jälkeen astuu ulos ja siihenkin löytyi syyksi vuotavat paineventtiilien o-renkaat jotka pitäisi vaihtaa kun inspiraatio iskee.

toisaalta ei senkään pitäisi kulutusta nostaa litra tolkulla jos vähän tihkuttelee? ei tarvi sahata ja käy hyvin, lämpimänä tosin on alkanut kuulumaan jokin sivuääni jota ei oikein osaa selittää.. huomattavaa länttiä ei tee mutta pitää tarkistaa vielä taka-akselin kohdalta pa-linjat kun tunkkailee ylös..

pitäisihän tämän nyt siihen 6-7L mennä matka-ajossa helposti..
Viimeksi muokannut Shatter, 03.7.2013 9:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eilen sai vaihdettua o-renkaat ja tiivisteet paineventtiileille ja ainakin toistaseksi on pumppu pysynyt kuivana ja käyntikin parani ehkä himpun verran.

kulutustakin saattaa saada hieman järkevimpiin lukemiin tiivisteiden vaihdolla sillä 1. ja 3. pytyn o-renkaat oli ihan muodottomia ja kovia, joista siis vuoto tulikin. 2. ja 4. pytyn tiivisteet oli vielä ihan kohtalaisessa kunnossa, mutta tulipa nyt samalla uusittua kaikki niin on sekin pois alta :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Paineventtiilit on pysyneet nyt kuivana eikä näkyviä vuotoja ole enää missään, mutta silti hörppää sen 8-10L/100km ihan riippumatta ajotyylistä :shock:

oiskohan esikammioiden tiivistyksessä mitään perää kulutuksen kannalta kun näyttivät kuplivan jonkin verran ja suuttimien rungot on ihan mustassa töhkässä kaikki joten on varmaan pitemmän aikaa vuotaneet, ei kuitenkaan vielä supsutus asteelle ole edennyt.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Karstottuneet umpeen ne esikammioiden vuodot...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

nyt on pari päivää ajeltu ja kaikki naftavuodot on korjattu ja tuntuu pitävän kun ei haise yhtään mutta silti syö 10l/100km vaikka kuin sievästi ajaa :roll:

abs-valo myös huomauttelee toisinaan olemassaolostaan jäämällä palamaan tauluun ja sammuu vasta 1-2 uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ootko jo putsannu anturit ja kehät edestä..? Vois sieltä löytyy se vika noihin abseihin... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

absit on jäänyt huomiotta nyt kun ei ole jaksanut töiden jälkeen alkaa tutkimaan, välillä pelaa ihan normaalisti mutta joskus jää valo palamaan..

menneellä viikolla on tullut ruuvattua vähän syöttöä ja tuli muuten ihan eri peli! nyt on myös madallusta niin ei ole kovin järetön maasturi :lol:

madalluksen myötä tuli autosta täysi ajokoira kun jo 60-70km/h vauhdeissa tuntuu persauksen muljuaminen ja moottoritiellä ajaminen on jännää kun ei tiedä mihin suuntaan ja kuinka kovasti yhtäkkiä vetäsee, täyskaasukiihdytyksessä myös huomasin että kaasun päästäessä pois perä muljahtaa sivulle.

muutama vuosi takaperin tuli käytyä koeajolla coupelankulla ja siinä oli samanlaista ilmiötä että kun kiihdytti niin veti perän ns. sivulle ja löysätessä heilahti takaisin, oli aika levotonta menoa. niin on kyllä tälläkin, saa nimittäin ajamalla ajaa kun ei suoraa mee kuin hetken ja heti muljuaa :x


takakelkan kumityynyt näytti suht koht ehjiltä ja narinatkaan ei narise, toisaalta ei varmaan narise jos on kulunut jo niin loppuun?

varmaan pitää ensinnä kokeilla narinoiden vaihdolla ja nelipyöräsuuntauksella :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Aurauksen säätötangotko oli ne jotka kulahtaessaan aiheuttaa tuota perän levottomuutta kaasua höllätessä? Ei kai ne siihen madallukseen toisalta hajoo...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

jos säätötanko on väljä niin eikö se pitäisi tuntua rengasta heiluttelemalla? ei nimittäin käsin tunnu mitään isompia välyksiä.

tuosta jousenlaikkaus-madallus operaatiosta tuli vielä semmonen mieleen nettä kun irroitti alatukivarren sisemmän pään niin irti ollessa oli aika löysä taittumaan vähän joka suuntaan, eikös sen aika timmi pitäisi olla jos narinat on kunnossa? ainakin muistelen näin edellisestä autosta samaa jumppaa tehdessä jossa ei narinat olleet vaihtokunnossa.

varmaan takapäässä yleisimmin aiheuttaa perän heittelyn narinat ja säätötanko?

ja lisäyksenä vielä että ennen madallusta perän heijausta ei ilmennyt ollenkaan kaasun hölläämisellä, muljusi vain epämukavasti urissa ja epätasaisuuksissa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ääni aurauksensäätötangolle, sitä ei huomaa kun sillä että käsijarrua/seinää vasten nytkyttelee eteenpäin ja joku kahtoo rengasta. Väljistynyt yleensä kelkan päästä, helppo todeta rengasraudalla.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Slaiho
Viestit: 35
Liittynyt: 26.10.2010 23:51

Viesti Kirjoittaja Slaiho »

Toinen juttu mikä kannattaa katsoa läpi on takakelkan etummaiset kannakkeet siitä korin puolelta. Nimittäin kun ne ruostuu irti niin perän meno on aika villiä!
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tunkkailin ja tarkistin kaikki etu ja takapään nivelet niin takana säätötangot on ihan käsillä heiluteltavissa kun on niin väljät ja kuskinpuolen narina sekä alapallo kanssa ehtoo puolella kun kumitkin haljennut ja ruostetta täynnä :lol: ohjausiskari oli myös vaihtokunnossa..

alapallo onkin jo rutissut aika ajoin kun parkkipaikalla on veivannut..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”