Terse!
Jos nyt ajateltas et ois hieman kaipuuta satalankkujen suuntaan ja meinais koeajaa yhden hyväksi kehutun otsikon mukaisen vm -92 4maticin niin mitäs kaikkea noista kannattanee katsoa. Googeletus kertoi jo hieman.
Jakoloota ei sais olla märkä pohjan puolelta katsoen ja siel jossain kuskin puolen lokarissa on vissiin joku säiliö jossa pitäs sitä hydyöljyä olla just eikä melekeen sopivasti. Vetarin kumit piti edestä kahtoa kaiketi ja muuthi etupään kolinat yms kun on vissiin osaset takavetosta kalliimmat.
Niin ja auto on muuten ajettu hieman päälle 200tkm. Onko noissa jotain tyypillistä km rajaa jossa alkaa tulla yleensä kalliimpia ongelmia, esim vertauskuvana kansiremontti noin 300tkm kohdalla eräissä tapauksissa.
Forumeita jo kolusin mutta hieman kiinnostaa myös miten on ollut käytännön harmeja 4maticista, onko tuo se probleMatic vai uskaltaako oletettavasti hyvin pidettyyn luottaa ja ihan näin mielenkiinnosta miten paljon soppaa vie suunnilleen kaupunki/maantie rauhallisella kuskilla? Ja olikos se tuo 90-luvun puoleinen 30012v niitä ns lähes pomminvarmoja koneita kuten tuntu olevan laiskahko mutta uskollinen 230e vai onkos niissä ollu jotain tyypillisiä "ominaisuuksia" lompakkoa rasittamassa? Noita satalankkuja on ollu jo pari joten jotain hajua näin yleisesti siitä jo on mihinkä puuroon sitä kauhaa on mahdollisesti työntämässä. Niin ja ymmärrän toki ettei auto ole enää uusi joten siitä tuskin tarvinnee muistuttaa. Sitä vaan kun tuo neliveto on niin kovin tuntematon käsite.
s124 300e 12v 4matic vinkkejä kaipailisin
s124 300e 12v 4matic vinkkejä kaipailisin
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
konehan on huoleton ja luja.soppa maistuu kyllä mutta siihenkin tottuu ja ainahan voi ostaa pienikoneisen jos ei jaksa tankkailla
matikki juttuun en osaa sanoa mitään.
matikki juttuun en osaa sanoa mitään.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
320tkm ajettuun 1990 300te automaatti problematikkiin korjuutettu 7v aikana jakoloota, vaihdettu kannentiiviste, kaikki etuvetarien kumit, etualapallot sekä etukallistuksenvakaaja+päätyhelat monen muun isomman ja pienemmän satalankkuominaisuuden (lolxd) lisäksi.
Etuvetarien kumeiksi laitetaan vain mb alkuperäiset, ei paska truktekkejä. Tuli kalliiksi vaihdattaa kumit toisen kerran muutaman vuoden sisään kun trukkikumit hajosi sopivasti 1 kerrallaan. Etuvetareille ei kykene yleiskorjaamot tekemään mitään jos ei ole 4matic mitoitettua jousityökalua. Ja niitä ei ole joka sivukylän rasvamontun vieressä.
Jollain jenkki mb foorumilla tiesivät että jakolootan mäntien tiivisteet kestää 100t miles, miten lie. Omassa lootassa oli mäntien painelaakerit ihan lopussa mäntien tiivisteiden lisäksi. Loota ois korjaajan mielestä hajonnut päreiksi jonkin ajan päästä. Jakolootapöntön kannessa on pestävä suodatin...
Etuvakaaja oli kulunut tukivarren päistä helan sisällä puoleen alkuperäisestä vahvuudesta ja kolisi tietysti. Uusi etuvakaaja+päätyhelat oli yllättävän kallis paketti.
Etuperään vuotaa pikkuhiljaa moottoriöljyä joten lasken liikaliemet pois kerran vuodessa muun huoltamisen yhteydessä.
300 12v kuutonen vetää hienosti 3000 rpm jälkeen, muuten on hieman veltonletkeä kun vertaa toisen käyttökotteron nykydieseliin. 95e palaa nuukalla kaupunkiajossa 13-14L/100km, maantiellä 6 hlö+elukka kyydissä noin 10L/100km.
Etuvetarien kumeiksi laitetaan vain mb alkuperäiset, ei paska truktekkejä. Tuli kalliiksi vaihdattaa kumit toisen kerran muutaman vuoden sisään kun trukkikumit hajosi sopivasti 1 kerrallaan. Etuvetareille ei kykene yleiskorjaamot tekemään mitään jos ei ole 4matic mitoitettua jousityökalua. Ja niitä ei ole joka sivukylän rasvamontun vieressä.
Jollain jenkki mb foorumilla tiesivät että jakolootan mäntien tiivisteet kestää 100t miles, miten lie. Omassa lootassa oli mäntien painelaakerit ihan lopussa mäntien tiivisteiden lisäksi. Loota ois korjaajan mielestä hajonnut päreiksi jonkin ajan päästä. Jakolootapöntön kannessa on pestävä suodatin...
Etuvakaaja oli kulunut tukivarren päistä helan sisällä puoleen alkuperäisestä vahvuudesta ja kolisi tietysti. Uusi etuvakaaja+päätyhelat oli yllättävän kallis paketti.
Etuperään vuotaa pikkuhiljaa moottoriöljyä joten lasken liikaliemet pois kerran vuodessa muun huoltamisen yhteydessä.
300 12v kuutonen vetää hienosti 3000 rpm jälkeen, muuten on hieman veltonletkeä kun vertaa toisen käyttökotteron nykydieseliin. 95e palaa nuukalla kaupunkiajossa 13-14L/100km, maantiellä 6 hlö+elukka kyydissä noin 10L/100km.
Mihin etuvetareiden kumien vaihdossa tarvitsee muka jousipuristinta ?masala kirjoitti:Etuvetarien kumeiksi laitetaan vain mb alkuperäiset, ei paska truktekkejä. Tuli kalliiksi vaihdattaa kumit toisen kerran muutaman vuoden sisään kun trukkikumit hajosi sopivasti 1 kerrallaan. Etuvetareille ei kykene yleiskorjaamot tekemään mitään jos ei ole 4matic mitoitettua jousityökalua. Ja niitä ei ole joka sivukylän rasvamontun vieressä.
Ite olen 6 kpl noita irrottanut eikä jousiin ole ikinä tarvinnut koskeakkaan. Pelkät vetarin pultit ja napamutterin kun irrottaa niin vetari lähtee irti. Nosturilla 15min homma, kun ei tarvitse edes pyörää irrottaa.