E320 m104 ei käynnisty

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

E320 m104 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Hain tuossa eilettäin tuommosen vm94 olevan 320 farmarin. Koeajo tilanteessa pelasi aivan ok sun muuta mutta parin sadan kilometrin jälestä pysähyin grillille tilaamaan makkaraherkkua niin eiköhän tuo alakanu humpailemaan tyhjäkäynnillä.

Tyhjäkäynti humpaa P tai N asennossa noin 400-1300rpm alueella. Ja vaihde päällä noin 500-1000rpm.

Vedot tallessa oikeinki hyvin.

Käyntiin lähtee välittömästi.

Jos jollaki jotain tietoa asiasta niin voisi valaista koska itellä ei kokemusta bensamersuista ollenkaan.

Ja toinen kysymys koskee perää. Autossa paikallaan toimiva joskin kovin äänekäs ASD-perä. Rokulissa olisi pari perää, toinen w211 320cdiistä ja toinen w210 220cdiistä. Onko näissä uudemmissa ja vanhemmissa eroja vai käypikö ristiin nämä perät.
Viimeksi muokannut Magge--, 07.11.2014 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ja semmonenki tuli mieleen että kun ajaa vakkaripäällä niin kokoajan humpaa ja hakee. Vakkari kyllä toimii muuten mutta samankaltaista kierrosten hyppimistä kuin tyhjäkäynnillä.. :roll:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Käytin kaasuläppähärvelin pois ja vaihdoin johdot niin nyt käy tyhjäkäyntiä mutta kaasua ei kestä.. meni vissiin paskaksi koko vehe.. :roll:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Onko kellään mitään tietoa näistä vihoviimesistä vehkeistä??

Mitä kaikkea tuo kaasuläppä ohjaa?

Kaasuläpän töpselinku ottaa irti ja antaa kaasua niin kaasuläppä aukeaa hyvin mutta alakaa vaan booaamaan ja pätkimään..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Näyttää vähän siltä että tähän täytyy lusikoida tiisselimoottori pellin alle niin ongelmat ratkeaa.. :roll:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Auto seisoi kolme viikkoa. Nyt ei lähde enään käyntiin. Ehjä kaasuläppäkotelokin on nyt kiinni.

Kun starttaa niin välillä hökii ja kun jonku aikaa konetta pyöritelly niin alkaa kierroslukumittari nousemaan 1000rpm tienoille ja hökiminen muuttuu ihan erilaiseksi, kuin olisi käynnissä..

Tulupat oli aika märät kun käytin net pois.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

oliko kyseesä v6 ,joskus oli sama vika .koneen vasemmalta puolelta ,aika takana ,alipaine letku irti :roll:
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

suora 6. nyt tekasin tuossa vikakoodin lukijan, täytyy lähteä katsomaan että mitä se vilikuttelee..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

vikakoodeja näytti pinnin 14 kautta seuraavia:

2 EA/CC/ISC control module (N4/1) or Safety contact switch (M16/1s1) or Stop lamp
switch or Cruise control switch or Actual value potentiometer or Starter lock-out/back-up
lamp switch or engine speed signal or vehicle speed signal or closed throttle position
switch or safety relay in EA/CC/ISC control module

3 Right EA/CC/ISC actuator (left cylinder bank) (M16/1)

5 Stop lamp switch (S9/1)

11 Closed throttle recognition signal to engine control module (HFM-SFI or Left LH-SFI)
Fuel safety shut-off to engine control module (HFM-SFI or left or right LH-SFI)

Pinnin 8 kautta ei antanut mitään.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kipinää tulee, bensaa saa. Pakoputkesta hönkii vaan ei syty!
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Näissä on johtosarjavikoja paljon. Kaasuläppä ongelmia myös. Jos nokan asentoanturi on vuotanu öljyä voi sytty-yksikkö olla vainaa.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo kaasuläpästähän tämä savotta alkoi.. nyt on ehjä kaasuläppä, tilasin jenkeistä edukkaasti kun suomenmaalta ei tuntunu löytyvän.

Äskettäin nyin sitten kaikki tulpat mäelle, kokeilin jokapaikassa niitä ja tulin siihen tulokseen että 5/6 tulpasta pimeänä. Tästä käpykylästä ei löytynyt oikeanlaisia tulppia niin ei pysty kokeilemaan oliko se sitte siinä vika.. :x
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Perä asiaan mulla on hyllyssä lojunu 320 coupen 3,6jotaki iso perä. Joutais pois jos on käypänen.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Auto toimii täydellisesti kun kävin penkomassa kylän korjaamojen varastot. Löytyi jopa 5 oikeanlaista tulppaa. Täytyy vaihtaa vielä se yksi kunhan pääsee paremmin varusteltuihin varaosaliikkeisiin asioimaan. :D

Jenkeistä tilattu kaasuläppä poisti tympeän humpaamisen ja herkempikin tuntuisi olevan.

Aki p onko se asd-perä?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hyvä että toimii taas! :wink:
Mukava konehan tuo M104:nen on.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo parempi alkaa toimimaanki ku talvi alkaa pikkuhiljaa tulla.. :D

Autoa ei saanu liikennekäyttöön vielä ku 10e oli veroja maksamatta.. noo jos sen ens viikolla..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Lunta alkoi satamaan, autosta tuli kuplavolkkari ainakin ääniltään.. :evil:

Puolien kumitutit meleko haperoita ja lyövät läpi. Parin viikon päästä kun pääsee taas vapaille niin kokeilla että miten alkaa uusilla vermeillä pelaamaan.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”