Vilkuttaa murheellisesti
Vilkuttaa murheellisesti
Peijoonki, kun mese vilkuttaa joka nurkallaan, kun vilkkua meinaa käyttää. Ei väliä kumpaan suuntaan yrittää. Missä mahtaa olla vika?
Oisko maadoituksessa jossakin kohtaa puutosta
ne kantsii kattoa päivänvalossa tai valoisassa tallissa kattoa ne etupään lamppujen maadoitukset, sama takana, sitte yj-rele, ja ne releet siittä kuskinpuolen absi zydeemin alta, siis siitä mihkä menee kaikki jarruputket, siinä etunurkassa, siinä on kansi pienellä kuusiokoloruuvilla kiinni ja kannen alla 2-4 relettä, niiden kosketuspinnat putsaamalla SAATTAA olla apu, tai sitten vika on monitoimi viiksessä.
Mulla autto yhdessä satalankussa kun putsaili ne maadoituskohteet ja releiden kytkentäpinnat, uusin sen koneen maadoituksen kyllä samalla.
Takalammujen maadoitukset oli siinä mersussa aika ruosteisia ja siihen lopu ne takavalojenki ihme välkynnät, tässä nykyisessä kun katos oikealta takaa vilkku ja jarruvalo, syyksi paljastu lisäjarruvalon kytkentä, sen kun paransin ni loppu se palamattomuus ja vikavalon himeä kiilluminen, vielä kun sais aikaan tehä uudet kytkennät vetokoukun töpsöttimelle ja releittää ajovalot, vois vähentyä se sähläämöjumalan rukoileminen (sähläämö= sähkö ja lämpöjumala)
Tuo sähläämö nimitys tulee siittä kun aikoinaan oli vantaan tikkurilassa firma nimeltä: vantaan sähkö&lämpö, heidän huolto.ukkojen käyntien jälkeen firman nimi alkoi kansan suussa kulkea nimellä: sähläämö ja toinen oli että: sähläämön vierailun jälkeen tarkastamme kytkennän .......ja savun hälvettyä menemme kaljalle
mutta asiaan, kato ne madoitukset ja yj-rele
ne kantsii kattoa päivänvalossa tai valoisassa tallissa kattoa ne etupään lamppujen maadoitukset, sama takana, sitte yj-rele, ja ne releet siittä kuskinpuolen absi zydeemin alta, siis siitä mihkä menee kaikki jarruputket, siinä etunurkassa, siinä on kansi pienellä kuusiokoloruuvilla kiinni ja kannen alla 2-4 relettä, niiden kosketuspinnat putsaamalla SAATTAA olla apu, tai sitten vika on monitoimi viiksessä.
Mulla autto yhdessä satalankussa kun putsaili ne maadoituskohteet ja releiden kytkentäpinnat, uusin sen koneen maadoituksen kyllä samalla.
Takalammujen maadoitukset oli siinä mersussa aika ruosteisia ja siihen lopu ne takavalojenki ihme välkynnät, tässä nykyisessä kun katos oikealta takaa vilkku ja jarruvalo, syyksi paljastu lisäjarruvalon kytkentä, sen kun paransin ni loppu se palamattomuus ja vikavalon himeä kiilluminen, vielä kun sais aikaan tehä uudet kytkennät vetokoukun töpsöttimelle ja releittää ajovalot, vois vähentyä se sähläämöjumalan rukoileminen (sähläämö= sähkö ja lämpöjumala)
Tuo sähläämö nimitys tulee siittä kun aikoinaan oli vantaan tikkurilassa firma nimeltä: vantaan sähkö&lämpö, heidän huolto.ukkojen käyntien jälkeen firman nimi alkoi kansan suussa kulkea nimellä: sähläämö ja toinen oli että: sähläämön vierailun jälkeen tarkastamme kytkennän .......ja savun hälvettyä menemme kaljalle
mutta asiaan, kato ne madoitukset ja yj-rele
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Olin sittenkin väärässä. Ajoin pikku lenkin niin se vika palasi. Siis ei vika ollut releessä. Maadotin joka nurkan erikseen vetämällä johdon polttimon miinukselta runkoon, mutta ei mikään korjannut sitä. Kun sen käynnistää, niin vähän aikaa näemmä toimii oikein, mutta sitten alkaa vikkua kaikki nurkat yhtäaikaa. En oikein usko vian olevan vikkuvivussa. Nyt alkaa keinot loppumaan.
Eihän se muutako katteet varren ympäriltä pois, niiden alta löytyy 2-4 ruuvimutteria ja "töpseli" mitkä sen kiinni pitää, en nyt muista kuin se on kiinni, mutta kuuklettamalla pitäis löytä ihan videotakin. Ainakin minä yhteen kattelin eka videolta ja vasta sitten purin, tosin siitäkin aikaa parisen vuotta
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Siis todella hullu vika. Kohta voi käydä niinkin, kun hermostun kunnolla niin on vinkkari rutussa.
Jostakin pääsee molempien puolien linjat yhteen. Mistä??
Alkuun kylmänä noin 30 sekuntia normaalia vilkkumista, mutta sitten siihen lähtee toinen puoli mukaan. Ja se ei ole ihan niin hyvää vilkkumista, kuin sillä puolella joka on valittu. Joten se yhteys ei ole ihan täydellinen. Vielä on epäilys kärryn pistokkeessa. Jotenkin en usko siihen villkuvipuun. Haastetta tosiaankin. Sillä kun on pakko ajaa poistin oikean puolen polttimot, joten jos näette auton, joka ei vilkuta oikealle älkää hermostuko...
Jostakin pääsee molempien puolien linjat yhteen. Mistä??
Alkuun kylmänä noin 30 sekuntia normaalia vilkkumista, mutta sitten siihen lähtee toinen puoli mukaan. Ja se ei ole ihan niin hyvää vilkkumista, kuin sillä puolella joka on valittu. Joten se yhteys ei ole ihan täydellinen. Vielä on epäilys kärryn pistokkeessa. Jotenkin en usko siihen villkuvipuun. Haastetta tosiaankin. Sillä kun on pakko ajaa poistin oikean puolen polttimot, joten jos näette auton, joka ei vilkuta oikealle älkää hermostuko...
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kysymys asiantuntijoille.
Onko nyt niin, että kun esim. kytketään viiksestä vilkku oikealle tapahtuu seuraava. Kytkin kytkee virran releelle joka alkaa oman työnsä muodostamaan virta sykäyksiä. Nämä sykäykset tulee takaisin viikselle jossa on nastat joko vasemmalle tai oikealle ja nyt se on kytkeytynyt oikealle. Jolloin alkaa oikean puolen vilkut sykkimään. Toinen vaihtoehto on se, että on olemassa molemmille puolille omat releet ja kytkin vaan kytkee jommankumman releen toimimaan. Siinä relerasiassa oli kolme relettä.
Kärryn pistoke menee työn alle. Auto on vaan nyt poissa koko viikonlopun.
Onko nyt niin, että kun esim. kytketään viiksestä vilkku oikealle tapahtuu seuraava. Kytkin kytkee virran releelle joka alkaa oman työnsä muodostamaan virta sykäyksiä. Nämä sykäykset tulee takaisin viikselle jossa on nastat joko vasemmalle tai oikealle ja nyt se on kytkeytynyt oikealle. Jolloin alkaa oikean puolen vilkut sykkimään. Toinen vaihtoehto on se, että on olemassa molemmille puolille omat releet ja kytkin vaan kytkee jommankumman releen toimimaan. Siinä relerasiassa oli kolme relettä.
Kärryn pistoke menee työn alle. Auto on vaan nyt poissa koko viikonlopun.
No juu. Nyt sain tuon kytkentäkaavion ja niinhän se menee, että samalla releellä ohjataan molempia puolia. Siis viiksellä jaetaan syke joko oikealle tai vasemalle. Elikkä nyt alkaa tuntua siltä, että se vika lopultakin alkaa paikallistua siihen monitoimi kytkimeen. Se on nähdäkseni hätävilkkukytkimen kanssa oikeastaan ainoa mahdollisuus. Toki voihan sitä löytyä jotain muutakin....
Maanantaina pitää tutkia miten saa sen rattiakselin suojan purettua. Minusta se näytti umpiputkelta, mutta se tuntuu hölmöltä. Jos minä olisin insinööri olisin sen tehnyt muutamalla ruuvilla avattavan.
Maanantaina pitää tutkia miten saa sen rattiakselin suojan purettua. Minusta se näytti umpiputkelta, mutta se tuntuu hölmöltä. Jos minä olisin insinööri olisin sen tehnyt muutamalla ruuvilla avattavan.
Vilkkuviiksen irroitus tapahtuu seuraavasti:
Ilman airbagia: ratin keskeltä tähti pois, sen alla kuusiokolopultti jonka avaamalla irtoaa ratti.
Airbagilla: kaksi ruuvia ratin takaa irti ja bagi irtoaa ja sen alta löytyy edellämainittu pultti.
Ratti kun on pois, näkee selvästi miten viiksi runkoineen irtoaa, olikohan kolme ruuvia millä oli kiinni
Johtoa seuraamalla sitten löytyy töpseli mistä se irtoaa.
Uutta viikseä vaihtaessa pitää muistaa ottaa vanhasta nastat, jotka yhdistävät töötin signaalin ohjausakselin kehälle
Ja jos on airbagillinen ratti niin akku ensin irti ja irrottaessa varoo spiraalijohtoa, joka yhdistää bagin autoon.
Ratin kiinnityspulttia irroittaessa kannattaa olla kaveri pitämässä rattia vastaan, rattilukkoa vasten ei kannata vääntää
Ilman airbagia: ratin keskeltä tähti pois, sen alla kuusiokolopultti jonka avaamalla irtoaa ratti.
Airbagilla: kaksi ruuvia ratin takaa irti ja bagi irtoaa ja sen alta löytyy edellämainittu pultti.
Ratti kun on pois, näkee selvästi miten viiksi runkoineen irtoaa, olikohan kolme ruuvia millä oli kiinni
Johtoa seuraamalla sitten löytyy töpseli mistä se irtoaa.
Uutta viikseä vaihtaessa pitää muistaa ottaa vanhasta nastat, jotka yhdistävät töötin signaalin ohjausakselin kehälle
Ja jos on airbagillinen ratti niin akku ensin irti ja irrottaessa varoo spiraalijohtoa, joka yhdistää bagin autoon.
Ratin kiinnityspulttia irroittaessa kannattaa olla kaveri pitämässä rattia vastaan, rattilukkoa vasten ei kannata vääntää
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Käyn kattomassa omastani, ja viimeistään huomenna kerron, muistin että sen sais iha nyppäsemällä tai että ois ruuveilla kiinni, mutta muisti petti...ja tuli toisen automerkin suojat mieleen, tiieri tuossa yllä tais jo oikean tavan ne katteet irroittaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Nyt on piipahdettu Tallinassa ja saatu pikkunen mahatauti ja hiukan kuumetta.
Mutta nyt sitä vikaa on ollut hyvä miettiä. Jotenkin olen vieläkin skeptinen sitä viikseä kohtaan. Mutta nyt kysymys teille hyvät palstalaiset. Onko seuraava skenaario mahdollinen?
Kyseisessä autossa oli jälkiasennettu varashälytin. Se laite nyt ei meillä ollut lainkaan käytössä ja olikohan siihen edes sitä avainta olemassa. Mutta tässä kolmisen vuotta sitten se auto alkoi kummasti reistata. Sitä ei saanut avaimesta käyntiin lainkaan, vaan se oli startattava rautalangalla hehkureleeltä yhdistämää kaksi napaa. Sitä tutkittiin päiväkaupallla ja mm. käynnistysavaimen poja vaihdettiin. Vika lopulta löytyi tästä varashälyttimestä joka katkaisi yhteyden avaimen ja starttimoottorin välillä.
No nyt teimme sellaisen tempun, että poistettiin tähän mötikkään menevän sulake ja otettiin jotakin sisuskalujakin sieltä pois. Jotain eloa siihen systeemiin kuitenkin jäi, kun ikkunanpielessä olkeva ledi vilkkuu ja sellainen pikku mötikkä on edelleen siinä tuulilasin tiivisteessä.
Olisko mahdollista, että ko. laite joka muistaakseni toimiessaan estää starttaamisen, mutta myös sytyttää kaikki vilkut ja olisiko siinä vielä torvesoitto. Voiko se aiheuttaa tämän vilkkuhäiriön koska se on niin erikoinen vika eikä mikään järjellä selitettävä? Siis tuleeko vahinkoa, jos katkaisen siihen mötikkään menevät johdot kaikki pois ja nakkaan se mötikän järven syvimpään kohtaan...
Mutta nyt sitä vikaa on ollut hyvä miettiä. Jotenkin olen vieläkin skeptinen sitä viikseä kohtaan. Mutta nyt kysymys teille hyvät palstalaiset. Onko seuraava skenaario mahdollinen?
Kyseisessä autossa oli jälkiasennettu varashälytin. Se laite nyt ei meillä ollut lainkaan käytössä ja olikohan siihen edes sitä avainta olemassa. Mutta tässä kolmisen vuotta sitten se auto alkoi kummasti reistata. Sitä ei saanut avaimesta käyntiin lainkaan, vaan se oli startattava rautalangalla hehkureleeltä yhdistämää kaksi napaa. Sitä tutkittiin päiväkaupallla ja mm. käynnistysavaimen poja vaihdettiin. Vika lopulta löytyi tästä varashälyttimestä joka katkaisi yhteyden avaimen ja starttimoottorin välillä.
No nyt teimme sellaisen tempun, että poistettiin tähän mötikkään menevän sulake ja otettiin jotakin sisuskalujakin sieltä pois. Jotain eloa siihen systeemiin kuitenkin jäi, kun ikkunanpielessä olkeva ledi vilkkuu ja sellainen pikku mötikkä on edelleen siinä tuulilasin tiivisteessä.
Olisko mahdollista, että ko. laite joka muistaakseni toimiessaan estää starttaamisen, mutta myös sytyttää kaikki vilkut ja olisiko siinä vielä torvesoitto. Voiko se aiheuttaa tämän vilkkuhäiriön koska se on niin erikoinen vika eikä mikään järjellä selitettävä? Siis tuleeko vahinkoa, jos katkaisen siihen mötikkään menevät johdot kaikki pois ja nakkaan se mötikän järven syvimpään kohtaan...
on mahdollistaW124 300D kirjoitti: ...Kyseisessä autossa oli jälkiasennettu varashälytin. ...Olisko mahdollista, että ko. laite joka muistaakseni toimiessaan estää starttaamisen, mutta myös sytyttää kaikki vilkut ja olisiko siinä vielä torvesoitto. Voiko se aiheuttaa tämän vilkkuhäiriön koska se on niin erikoinen vika eikä mikään järjellä selitettävä? Siis tuleeko vahinkoa, jos katkaisen siihen mötikkään menevät johdot kaikki pois ja nakkaan se mötikän järven syvimpään kohtaan...
tulee vahinkoa, jos ei kytke takaisin auton alkuperäisiä katkottuja johtoja.
Tosin härvelistä lähteviä johtoja voi seurata "sylttytehtaille" ja painaa "Esc" nappia
autodidakti