Silencedin 250td
Silencedin 250td
Tuli tuossa muutama viikko sitten ostettua nettiauton halavin ilmastoitu farkkumersu Joten ajattelin alkaa kirjoittelemaan vähän jutun tynkää tänne, että muistais edes itse mitä kaikkea sitä on joutunut tähän laittamaan
Auto löytyi aika läheltä kotiani, Kajaanista. Ajattelin että on tuo niin pirun lähellä että on pakko lähteä kahtomaan, eihän siitä tiedä vaikka se olisi todella niin siisti kuin myyntikuvissa...
Ostaessa myyjä vakuutteli auton olevan ikäisekseen kovakorinen ja perustekniikaltaan hyväkuntoinen, ja niinhän se about olikin nuin äkkiä vilkastuna. Tuulilasi oli myyjän mukaan hieman kiveniskuilla, mutta oli kuitenkin leimalla kelvannut, olihan se leimakin haettu pari viikkoa ennen minulle tuloa Otin sitten lintan koeajolle ja ensimmäisenä huomio kiinnittyi aivan helvetilliseen koiran löyhkään. Ikkunat avattuani pääsin kuitenkin liikeenteeseen. Jo ensimmäisen mutkan jälkeen huomasin, että tuulilasi oli todellakin "hieman" kiveniskuilla... Eihän siitä nähnyt ilta-aurinkoa vasten laisinkaan läpi!
Lähdin kuitenkin maantielle koittamaan ajettavuutta ja automaattiaskin toimintaa. Laatikko toimi hienosti, vaihdot olivat pehmeät, mutta silti mikään väli ei luistanut. Ajettavuuskin yllätti todella positiivisesti. Moottorissakin oli yllättävän paljon potkua 250 vapariksi Pumppu onkin säädetty HP-dieselillä. Mutta jo siinä neljänkympin tienoilla alkoi perän huutaminen, aivan järkyttävän kova sellainen. Satasen vauhdissa ei enää kuulunut radiosta yhtään mitään, vaikka edellinen omistaja olikin suorittanut kaiutinasennuksen tyylikkäästi nakkaamalla kotiteatteri kajarit purkkeineen takakonttiin heilumaan Pakoputkikin huusi kuin hyena... Lukuisista vioista huolimatta näin autossa mahdollisuuden, antoivathan ne myös mukavan aseen myyjää vastaan Tinkasin kuin viimeistä päivää saadakseni hinnan sopimaan tiukahkoon opiskelijabudjettiini. Kaupat tuli
Kotimatkalla peräöljyt lämpesivät normaaliin lämpötilaansa ja tunnelma ohjaamossa tiivistyi, voiko noin kovaääninen perä kestää edes kotimatkaa? Kesti se onneksi Otin auton halliin ja nosturille. Odotin pohjan olevan laho, mutta eipäs se sitten laho ollutkaan. Ei ensimmäistäkään paikkaa, eikä ruostereikiäkään ollut yhtään Öljyvuotojakaan ei onneksi löytynyt kuin yksi, automaatin letku kostuu hieman liitoksestaan, mutta vuoto on niin vähäistä, ettei se aiheuttanut toimenpiteitä. Pakoputken kovaäänisyyteenkin löytyi syy. Se oli vaihdettu ensimmäisen vaimentimen jälkeen 3 tuumaseen putkeen, ja takavaimentimen tilalla oli joku halppis pörinäpönttö Ilmiselvien vikojen paikannuksen jälkeen aloin kahtelemaan puslat ja nivelet läpi, ja silloin huomasin alkavat railon taka-akselin etukiinnikkeiden juurissa. Eivät onneksi olleet ruostuneet, joten riitti kun pöllyytin vingulla massat pois ja pistin Fitweldin laulamaan Toinenkin hitsattava paikka löytyin takapuskurin alta, hitsasin senkin paikan siinä samalla touhutessani. Enempää peltivaurioita ei sitten ole löytynytkään, mutta kaikkea muuta mahdollista kylläkin
Takajarrut kihnutti kummasti ja leimalapussakin oli heittoa 29%, joten ajattelin vilkaista niitäkin hieman tarkemmin. Hieman pistää ihmetyttämään, miten ihmeessä tuo on voinut mennä jarrustestistä läpi, kun levyt ja palat on loppu, käsijarru laahasi ja satulastakin oli sisempi mäntä jumissa kummallakin puolella Tilasin kaikki uudet jarrukamppeet ja vaihtelin ne paikoilleen. Pakoputki vaihtui uuteen tarvikeputkeen siinä samalla. Enää noista pahoista vioista oli jäljellä perä. Hannu sattui bongaamaan oikeanlaisen perän mersufoorumilta, 280tkm ajettu 230e:n perä Nauratti hieman kun Kajaanin matkahuollosta tuli soitto, että nyt jouvut hakemaan paketin täältä Kajaanin toimipisteeltä, koska se vuotaa öljyä ja sotkee linja-autot Haettiin perä Kajaanista ja purettiin paketti kotona, perässä oli öljyt sisällä ja huohotin oli mennyt rikki matkan aikana Vaiheltiin se huohotin ja äherrettiin uus perä paikolleen ja lähettiin koeajolle... Sehän oli hiljainen
Sitten huomio siirtyi sisätiloihin. Siivous aloitettiin pesemällä kaikki pinnat jollain puhdistusvaahdolla, mutta haju ei ottanut lähtiäkseen. Päätettiin sitten purkaa koko helevetin sisusta pihalle ja puhistaa ne myös takapuolilta. Se kannatti, sillä kaikkien verhoiluiden takuset oli noin 10mm:n paksuisen karvapaskan peitossa Kaavittiin paskat pois takapuolilta ja kasailtiin sisusta taas kasaan. Haju väheni jo huomattavasti, mutta edelleen kuumalla kelillä se sessun tuoksu puski jostain. Sain Papilta tekstiilipesurin vuokralle, ja hankasin sillä kaikki pinnat noin viiteen kertaan. Hommana melko työläs, mutta oli se joka tunnin arvoinen, kun seuraavana päivänä autossa tuoksuikin Jiffy, eikä märkä koira
Sitten aloin panostamaan noihin väliinjääneisiin yleishuoltoihin ja vaihtelin kaikki suodattimet ja öljyt. Öljyjä vaihtaessa öljynsuodattimesta tippui tiivistekumi suodatinjalan sisään, koitin hitsauspuikolla kaivaa sitä pois, mutta pukkasin sen vain syvemmälle. Se hävisi näkyvistä ja tajusin vahingossa pukanneeni sen öljykanavaan Nakerti aikalailla... Purin kuitenkin suodatinjalan irti ja sain sen tiivisteen pois ennen kuin se olisi pudonnut lohkoon Veholta tilasin tiivisteen ja mersu outteli sitä viikon hallissa levällään... Tiivisteen tultua ähräsin sen jalan paikolleen ja laitoin uuden suodattimen reikään ja öljyt koneeseen. Pyöräytin auton käyntiin ja tarkistin ettei suodatinjalka vuoda. Ei vuoda. Eipä ole ennen mennyt kokonaista viikkoa öljyjä vaihtaessa
Moniurahihnaa vaihtaessa ihmettelin kun se oli niin jumalattoman lujassa siinä päällä, onhan se kun päälle oli venytetty 20mm liian lyhyt hihna Se olikin sitten rikkonut kiristimen runkoineen, tehostinpumpun jalat ja ilmastoinnin kompuran Kiristimen sain Hannulta, pumpun ostin Meseltä ja kompura odottelee vaihtoa laakeri kahisten... Tuon alkurutistuksen jälkeen on vielä tullut vaihdeltua kaikkia pienempiä osia, kuten ohjausiskari, takajouset, akku yms. pikku parannuksia.
Musiikki vehkeet ostin valmiina pakettina Hannulta, ja hän auttoi niiden asennuksessakin, iso kiitos hänelle.
Takavalot tuli saksan Ebaysta ja lisävalot Nettiosasta. Uuden E-mallin mustan kangassisustan ostin Mannelinin purkaamolta, ovipahvit ja vänkärin penkki on jo pestyinä paikoillaan, ja kuskin penkki odottelee hakijaansa Ellinellin verhoomossa Ylivieskassa. Vaihtoivat tuon penkin nurkkapalasen uuteen, kun se oli perinteiseen tapaan istuttu puhki. Sisusta tuli vaihdettua lähinnä huonojen hetekkapenkkien vuoksi, ja ovipahvitkin sai samaan rahaan oikeaan kuosiin. Alunperin tässä oli nimittäin neljä erilaista ovipahvia
Loppuun vielä joku kuvatuskin
Satuilen lisää joskus kunhan saisin jotain tehtyäkin
Kilometrejäkin on kertynyt jo viitisen tuhatta
Auto löytyi aika läheltä kotiani, Kajaanista. Ajattelin että on tuo niin pirun lähellä että on pakko lähteä kahtomaan, eihän siitä tiedä vaikka se olisi todella niin siisti kuin myyntikuvissa...
Ostaessa myyjä vakuutteli auton olevan ikäisekseen kovakorinen ja perustekniikaltaan hyväkuntoinen, ja niinhän se about olikin nuin äkkiä vilkastuna. Tuulilasi oli myyjän mukaan hieman kiveniskuilla, mutta oli kuitenkin leimalla kelvannut, olihan se leimakin haettu pari viikkoa ennen minulle tuloa Otin sitten lintan koeajolle ja ensimmäisenä huomio kiinnittyi aivan helvetilliseen koiran löyhkään. Ikkunat avattuani pääsin kuitenkin liikeenteeseen. Jo ensimmäisen mutkan jälkeen huomasin, että tuulilasi oli todellakin "hieman" kiveniskuilla... Eihän siitä nähnyt ilta-aurinkoa vasten laisinkaan läpi!
Lähdin kuitenkin maantielle koittamaan ajettavuutta ja automaattiaskin toimintaa. Laatikko toimi hienosti, vaihdot olivat pehmeät, mutta silti mikään väli ei luistanut. Ajettavuuskin yllätti todella positiivisesti. Moottorissakin oli yllättävän paljon potkua 250 vapariksi Pumppu onkin säädetty HP-dieselillä. Mutta jo siinä neljänkympin tienoilla alkoi perän huutaminen, aivan järkyttävän kova sellainen. Satasen vauhdissa ei enää kuulunut radiosta yhtään mitään, vaikka edellinen omistaja olikin suorittanut kaiutinasennuksen tyylikkäästi nakkaamalla kotiteatteri kajarit purkkeineen takakonttiin heilumaan Pakoputkikin huusi kuin hyena... Lukuisista vioista huolimatta näin autossa mahdollisuuden, antoivathan ne myös mukavan aseen myyjää vastaan Tinkasin kuin viimeistä päivää saadakseni hinnan sopimaan tiukahkoon opiskelijabudjettiini. Kaupat tuli
Kotimatkalla peräöljyt lämpesivät normaaliin lämpötilaansa ja tunnelma ohjaamossa tiivistyi, voiko noin kovaääninen perä kestää edes kotimatkaa? Kesti se onneksi Otin auton halliin ja nosturille. Odotin pohjan olevan laho, mutta eipäs se sitten laho ollutkaan. Ei ensimmäistäkään paikkaa, eikä ruostereikiäkään ollut yhtään Öljyvuotojakaan ei onneksi löytynyt kuin yksi, automaatin letku kostuu hieman liitoksestaan, mutta vuoto on niin vähäistä, ettei se aiheuttanut toimenpiteitä. Pakoputken kovaäänisyyteenkin löytyi syy. Se oli vaihdettu ensimmäisen vaimentimen jälkeen 3 tuumaseen putkeen, ja takavaimentimen tilalla oli joku halppis pörinäpönttö Ilmiselvien vikojen paikannuksen jälkeen aloin kahtelemaan puslat ja nivelet läpi, ja silloin huomasin alkavat railon taka-akselin etukiinnikkeiden juurissa. Eivät onneksi olleet ruostuneet, joten riitti kun pöllyytin vingulla massat pois ja pistin Fitweldin laulamaan Toinenkin hitsattava paikka löytyin takapuskurin alta, hitsasin senkin paikan siinä samalla touhutessani. Enempää peltivaurioita ei sitten ole löytynytkään, mutta kaikkea muuta mahdollista kylläkin
Takajarrut kihnutti kummasti ja leimalapussakin oli heittoa 29%, joten ajattelin vilkaista niitäkin hieman tarkemmin. Hieman pistää ihmetyttämään, miten ihmeessä tuo on voinut mennä jarrustestistä läpi, kun levyt ja palat on loppu, käsijarru laahasi ja satulastakin oli sisempi mäntä jumissa kummallakin puolella Tilasin kaikki uudet jarrukamppeet ja vaihtelin ne paikoilleen. Pakoputki vaihtui uuteen tarvikeputkeen siinä samalla. Enää noista pahoista vioista oli jäljellä perä. Hannu sattui bongaamaan oikeanlaisen perän mersufoorumilta, 280tkm ajettu 230e:n perä Nauratti hieman kun Kajaanin matkahuollosta tuli soitto, että nyt jouvut hakemaan paketin täältä Kajaanin toimipisteeltä, koska se vuotaa öljyä ja sotkee linja-autot Haettiin perä Kajaanista ja purettiin paketti kotona, perässä oli öljyt sisällä ja huohotin oli mennyt rikki matkan aikana Vaiheltiin se huohotin ja äherrettiin uus perä paikolleen ja lähettiin koeajolle... Sehän oli hiljainen
Sitten huomio siirtyi sisätiloihin. Siivous aloitettiin pesemällä kaikki pinnat jollain puhdistusvaahdolla, mutta haju ei ottanut lähtiäkseen. Päätettiin sitten purkaa koko helevetin sisusta pihalle ja puhistaa ne myös takapuolilta. Se kannatti, sillä kaikkien verhoiluiden takuset oli noin 10mm:n paksuisen karvapaskan peitossa Kaavittiin paskat pois takapuolilta ja kasailtiin sisusta taas kasaan. Haju väheni jo huomattavasti, mutta edelleen kuumalla kelillä se sessun tuoksu puski jostain. Sain Papilta tekstiilipesurin vuokralle, ja hankasin sillä kaikki pinnat noin viiteen kertaan. Hommana melko työläs, mutta oli se joka tunnin arvoinen, kun seuraavana päivänä autossa tuoksuikin Jiffy, eikä märkä koira
Sitten aloin panostamaan noihin väliinjääneisiin yleishuoltoihin ja vaihtelin kaikki suodattimet ja öljyt. Öljyjä vaihtaessa öljynsuodattimesta tippui tiivistekumi suodatinjalan sisään, koitin hitsauspuikolla kaivaa sitä pois, mutta pukkasin sen vain syvemmälle. Se hävisi näkyvistä ja tajusin vahingossa pukanneeni sen öljykanavaan Nakerti aikalailla... Purin kuitenkin suodatinjalan irti ja sain sen tiivisteen pois ennen kuin se olisi pudonnut lohkoon Veholta tilasin tiivisteen ja mersu outteli sitä viikon hallissa levällään... Tiivisteen tultua ähräsin sen jalan paikolleen ja laitoin uuden suodattimen reikään ja öljyt koneeseen. Pyöräytin auton käyntiin ja tarkistin ettei suodatinjalka vuoda. Ei vuoda. Eipä ole ennen mennyt kokonaista viikkoa öljyjä vaihtaessa
Moniurahihnaa vaihtaessa ihmettelin kun se oli niin jumalattoman lujassa siinä päällä, onhan se kun päälle oli venytetty 20mm liian lyhyt hihna Se olikin sitten rikkonut kiristimen runkoineen, tehostinpumpun jalat ja ilmastoinnin kompuran Kiristimen sain Hannulta, pumpun ostin Meseltä ja kompura odottelee vaihtoa laakeri kahisten... Tuon alkurutistuksen jälkeen on vielä tullut vaihdeltua kaikkia pienempiä osia, kuten ohjausiskari, takajouset, akku yms. pikku parannuksia.
Musiikki vehkeet ostin valmiina pakettina Hannulta, ja hän auttoi niiden asennuksessakin, iso kiitos hänelle.
Takavalot tuli saksan Ebaysta ja lisävalot Nettiosasta. Uuden E-mallin mustan kangassisustan ostin Mannelinin purkaamolta, ovipahvit ja vänkärin penkki on jo pestyinä paikoillaan, ja kuskin penkki odottelee hakijaansa Ellinellin verhoomossa Ylivieskassa. Vaihtoivat tuon penkin nurkkapalasen uuteen, kun se oli perinteiseen tapaan istuttu puhki. Sisusta tuli vaihdettua lähinnä huonojen hetekkapenkkien vuoksi, ja ovipahvitkin sai samaan rahaan oikeaan kuosiin. Alunperin tässä oli nimittäin neljä erilaista ovipahvia
Loppuun vielä joku kuvatuskin
Satuilen lisää joskus kunhan saisin jotain tehtyäkin
Kilometrejäkin on kertynyt jo viitisen tuhatta
paljon oot ehtinyt kunnostamaan hatunnosto sille. mä kuvittelin jo välillä että olenko ainut maailmassa joka tahtoo ostaa halavalla ja korjata kalliilla ja sit lopulta kyllääntyä ja myidä pois en tosin huomannu ees kattoa että miten pienessä ajassa nuo rempat oli tehtynä. moni ois melko varmaan jo kyllääntyny ja todennu että paska joutaa myyntiin ja sitten se kelpaa jo semmosellekki joka ymmärtää vähän näiden päälle ja se sitten ajeleekin tyytyväisenä ja paljon
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Juuri näin on tullut itsekkin toimittua, useaan otteeseenTerho P kirjoitti:korjata kalliilla ja sit lopulta kyllääntyä ja myidä pois sitten se kelpaa jo semmosellekki joka ymmärtää vähän näiden päälle ja se sitten ajeleekin tyytyväisenä ja paljon
Edellinen farkkulankku tuli laiteltua huippukuntoon, ja sittenpä se meni myyntiin ilmastoinnin puuttumisen takia. Kaveri osti sen käyttöautoksi,se on palvellut pari vuotta täysin ongelmitta, mittarissa taisi olla 700tkm eli sisäänajo alkaa olla suoritettu.
Oli aika samannäköinen kun tämä Silencedin kulkine
Tuo oli vain muutaman vuoden vanhempi
Viimeksi muokannut Hannu.H, 15.8.2012 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Jo tehdyt remontit ja menneet tarvikkeet yms.
Kartaaninlaakeri
Kartaanin kumikannake
Kartaanin takempi kumilimppu
Pakoputki (keskiosa ja takapönttö)
Pakoputken kannakekumit
Sisustapesu
Taka-akselin repeämien hitsaus
Paikka puskurin kulman alle
Polttoaine suodatin (karkea)
Polttoaine suodatin (hieno)
Ohjaustehostimen öljyt ja suodatin
Ohjausiskari
Takajarrulevyt
Takajarru satulat
Takajarru palat
Takajarrujen asennussarja
Käsijarru palat
Käsijarrun asennussarja
DVD soitin JVC
Ground Zeron 7" näyttö
Alpine 5,25 2-tie erillissarja
SPL Dynamicsin digipääte
Vahvistimen asennussarja Connection Audison BPK800
RCA kaapeli Connection Audison FT2 550
Takavalot
Aluvanteet
Kiristinrulla keinuineen
Moniuraremmi
Moniuraremmin iskari
Takajouset (kuormajouset)
Etuvilkut Savunharmaa
Sivuvilkut Savunharmaa
Relesarja ajovaloihin
Öljynsuodatinjalan tiiviste
Öljykello
Öljyt ja suodattimet
Mittarivaijeri
Peilikolmio vänkärin oveen
Hehkut
Vilkkupolttimot Biltema
Vinkkari Biltema (610mm)
Kilpirauta
Penkit
Lisävalot
Lisävalojen relesarja
Vararenkaan kiinnityspultti
Ovipahvit ja pystypilarit
0,5watt polttimot keskikonsoliin
Pohjan vedenpoistokumit
Tehostinpumppu
Valonsäädinpaneli
Öljyanturi
Mittaristo
Takapenkin selkänojat
Avantgarde maski
Akku (Varta 100a)
Tavaratilanmatto
Kuskinpenkin verhoilu
Vielä tehtäviä hommia Jäljellä olevat huollot ovat vain ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, jotka haluan laittaa kuntoon ettei tarvitse enää myöhemmin murehtia noista
Moottorin kannakekumit
Jarrunesteet
Jousipallot ja tasonsäädönöljyt
Vuoristorata
Alipainepumppu
Ilmastoinnin täyttö.
Tuulilasi
Takalasien tummennuttaminen uudelleen (vanhan kalvot repsottaa nurkistaan)
Ratti
Valopistoke
Kyllä se siitä hiljokseen paranee budjetin sallimissa rajoissa
Kartaaninlaakeri
Kartaanin kumikannake
Kartaanin takempi kumilimppu
Pakoputki (keskiosa ja takapönttö)
Pakoputken kannakekumit
Sisustapesu
Taka-akselin repeämien hitsaus
Paikka puskurin kulman alle
Polttoaine suodatin (karkea)
Polttoaine suodatin (hieno)
Ohjaustehostimen öljyt ja suodatin
Ohjausiskari
Takajarrulevyt
Takajarru satulat
Takajarru palat
Takajarrujen asennussarja
Käsijarru palat
Käsijarrun asennussarja
DVD soitin JVC
Ground Zeron 7" näyttö
Alpine 5,25 2-tie erillissarja
SPL Dynamicsin digipääte
Vahvistimen asennussarja Connection Audison BPK800
RCA kaapeli Connection Audison FT2 550
Takavalot
Aluvanteet
Kiristinrulla keinuineen
Moniuraremmi
Moniuraremmin iskari
Takajouset (kuormajouset)
Etuvilkut Savunharmaa
Sivuvilkut Savunharmaa
Relesarja ajovaloihin
Öljynsuodatinjalan tiiviste
Öljykello
Öljyt ja suodattimet
Mittarivaijeri
Peilikolmio vänkärin oveen
Hehkut
Vilkkupolttimot Biltema
Vinkkari Biltema (610mm)
Kilpirauta
Penkit
Lisävalot
Lisävalojen relesarja
Vararenkaan kiinnityspultti
Ovipahvit ja pystypilarit
0,5watt polttimot keskikonsoliin
Pohjan vedenpoistokumit
Tehostinpumppu
Valonsäädinpaneli
Öljyanturi
Mittaristo
Takapenkin selkänojat
Avantgarde maski
Akku (Varta 100a)
Tavaratilanmatto
Kuskinpenkin verhoilu
Vielä tehtäviä hommia Jäljellä olevat huollot ovat vain ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, jotka haluan laittaa kuntoon ettei tarvitse enää myöhemmin murehtia noista
Moottorin kannakekumit
Jarrunesteet
Jousipallot ja tasonsäädönöljyt
Vuoristorata
Alipainepumppu
Ilmastoinnin täyttö.
Tuulilasi
Takalasien tummennuttaminen uudelleen (vanhan kalvot repsottaa nurkistaan)
Ratti
Valopistoke
Kyllä se siitä hiljokseen paranee budjetin sallimissa rajoissa
^ Niinhän se on
Tänään vaihtui moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt uusiin ja laturin jännitteensäädin uuteen 14.7v malliin. Vanhassa alkoi olla hiilet aika vähänä. Liimasin myös konepeltiin uuden äänieristeen paikoilleen.
Kuskin penkki tuli myös haettua kotiin Ellinellin verhoomoosta, Ylivieskasta. Työnjälki on aivan käsittämättömän siistiä, sillä penkki ei häpeä edes uudelle vastaavalle Mukavana pikku boonuksena verhoilija oli vaihtanut takataskun venyneen kuminauhan uuteen
Mukaan tarttui myös jotain todella ärhäkkää sprayliimaa tuon konepellin eristeen kiinnittämiseen.
Takapenkin selkänojista tukin ne verhon kiinnitysreijät parilla rst lapulla että sain tavaratilan pysymään tasapohjaisena aina penkkeihin asti...
Sitten vielä pari sisustakuvaa
Tänään vaihtui moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt uusiin ja laturin jännitteensäädin uuteen 14.7v malliin. Vanhassa alkoi olla hiilet aika vähänä. Liimasin myös konepeltiin uuden äänieristeen paikoilleen.
Kuskin penkki tuli myös haettua kotiin Ellinellin verhoomoosta, Ylivieskasta. Työnjälki on aivan käsittämättömän siistiä, sillä penkki ei häpeä edes uudelle vastaavalle Mukavana pikku boonuksena verhoilija oli vaihtanut takataskun venyneen kuminauhan uuteen
Mukaan tarttui myös jotain todella ärhäkkää sprayliimaa tuon konepellin eristeen kiinnittämiseen.
Takapenkin selkänojista tukin ne verhon kiinnitysreijät parilla rst lapulla että sain tavaratilan pysymään tasapohjaisena aina penkkeihin asti...
Sitten vielä pari sisustakuvaa
Tänään mersu kävi tuulilasin vaihdossa Lasiliike Atjosella, Kajaanissa
Sanoin lasivaihtajalle että soittaa jos lasin karmit on lahot. Puolitoista tuntia myöhemmin puhelin soi Onneksi lasiliikkeen herra soitti vain ilmoittaakseen että karmi on todella hyvässä kunnossa, vain yhdellä kohtaa oli ollut ruosteen alkua, ja senkin hän oli hionut ja maalannut Mahottoman hyvä palvelu ja vielä kaupungin halvin hintakin Kylläpäs maailma kirkastu kertalinttuulla paljon
Sanoin lasivaihtajalle että soittaa jos lasin karmit on lahot. Puolitoista tuntia myöhemmin puhelin soi Onneksi lasiliikkeen herra soitti vain ilmoittaakseen että karmi on todella hyvässä kunnossa, vain yhdellä kohtaa oli ollut ruosteen alkua, ja senkin hän oli hionut ja maalannut Mahottoman hyvä palvelu ja vielä kaupungin halvin hintakin Kylläpäs maailma kirkastu kertalinttuulla paljon
Kävästiin tänään Hannun kanssa hakemassa sarja Bridgestone Noranza 2 Evo talvirenkaita ensitalveksi Samalla tuotiin kaverille yks sarja jotain Bridgestonen kitkoja. Olipas mukava nakella kyytiin, kun tila riittää Viimeksi kun olin Ruotsin puolelta renkaita hakemassa, oltiin siellä VW Boralla johon kahden rengassarja ahtaminen ei ollut niinkään miellyttävä kokemus... Se renkaiden haju oli sanoinkuvaamattoman ällöttävä, kun jouduin vänkärinä istumaan kolmisen sataa kilometriä rengas sylissä Nyt sopivat kyytiin hienosti, ilman että vänkäri itkee verta renkaat sylissään
Tiisseliä mersu nautiskeli maltilliset 6.8l / 100km
Tänään vaihtelin uuden lämpötila-anturin, koska entisen mukaan aina oli aina 38 pakkasta... Nyt toimii tuokin lämpötila näyttö kunnolla ja näyttää oikeaa lukemaa.
Lämpöanturi.
Lämpöanturi.
Etuiskarin yläpää alkoi pari viikkoa sitten lotisemaan kummallisesti, joten tänään sain aikaiseksi vaihtaa ne Vaihtohomma oli kyllä yllättävän helppo, kiitos Mekan ohjeiden.
Kuskin puoleinen kumi oli jo sen verran pahassa kunnossa, että se meni kahteen osaan sitä irroittaessa
Näin talvella myös puhallin on ruvennut näyttämään hieman turhankin äänekkäitä elonmerkkejä... Kylmänä se vollottaa ja lämpimänä ulahtelee aika ikävän kuuloisesti. Pientä helpotusta hetkellisesti tuo CRC kylpy ilmanotosta puhaltimeen, mutta vaihto alkaa olla jo ajankohtainen... Irtoaakohan tuo puhallin sisälle päin, kun autossa on Diavian jälkiasennus ilmastointi? Kokeilin purkaa sitä esille konehuoneen puolelta, niin kuin ilmastoimattomassa, mutta eipä se puhallin edes näkynyt sieltä. Purattaakohan tuo koko kojelaudan irti puhaltimen vaihdon takia?
Virtalukkokin pitäisi vaihtaa, koska se vuotaa alipainetta, eikä auto sammu avaimesta. Käyköhän tähän -92 vuosimalliin -94 E-mallista lähtöisin oleva virtalukko? Molemmat ovat diesel automaatteja
Kuskin puoleinen kumi oli jo sen verran pahassa kunnossa, että se meni kahteen osaan sitä irroittaessa
Näin talvella myös puhallin on ruvennut näyttämään hieman turhankin äänekkäitä elonmerkkejä... Kylmänä se vollottaa ja lämpimänä ulahtelee aika ikävän kuuloisesti. Pientä helpotusta hetkellisesti tuo CRC kylpy ilmanotosta puhaltimeen, mutta vaihto alkaa olla jo ajankohtainen... Irtoaakohan tuo puhallin sisälle päin, kun autossa on Diavian jälkiasennus ilmastointi? Kokeilin purkaa sitä esille konehuoneen puolelta, niin kuin ilmastoimattomassa, mutta eipä se puhallin edes näkynyt sieltä. Purattaakohan tuo koko kojelaudan irti puhaltimen vaihdon takia?
Virtalukkokin pitäisi vaihtaa, koska se vuotaa alipainetta, eikä auto sammu avaimesta. Käyköhän tähän -92 vuosimalliin -94 E-mallista lähtöisin oleva virtalukko? Molemmat ovat diesel automaatteja
Silencedi toi tämän pieneen vuosihuoltoon. Vaihtelin uudet jousipallot, tuli kuin toinen auto Kaikki putket lähtivät nätisti auki.
Aurauksensäätötangotkin vaihtui uusiin, kojelautaan vaihtelin muutaman polttimon ja pyöränkaaresta otin pienen ruosteenalun kiinni. Ja taakse pyöräytin paremmat renkaat vanteille.
Taas on hyvä päästellä menemään Mittarissa taisi olla 860tkm Kohti miljoonaa
Aurauksensäätötangotkin vaihtui uusiin, kojelautaan vaihtelin muutaman polttimon ja pyöränkaaresta otin pienen ruosteenalun kiinni. Ja taakse pyöräytin paremmat renkaat vanteille.
Taas on hyvä päästellä menemään Mittarissa taisi olla 860tkm Kohti miljoonaa
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Osui Sportline-nahkasisusta kohdalle, niin pitihän se hakea pois. Kuskinpenkki on sähköllä.
Vaihdekepin ympärys menee teipattavaksi ovipahvien Wurzelholz-jalopuukuosiin kun tuota taksimallin konsolipuuta ei ole saatava paremmalla jalopuukuosilla, ja lämppärinsäädinpaneelin tilasin Ebaystä.
Matotkin pitäisi uusia kun on taas kulunut puhki
Ilmastoinnin kompurakin tuli pultattua paikalleen, pitää käyttää vielä kuivaimen vaihdossa ja täytössä.
Vaihdekepin ympärys menee teipattavaksi ovipahvien Wurzelholz-jalopuukuosiin kun tuota taksimallin konsolipuuta ei ole saatava paremmalla jalopuukuosilla, ja lämppärinsäädinpaneelin tilasin Ebaystä.
Matotkin pitäisi uusia kun on taas kulunut puhki
Ilmastoinnin kompurakin tuli pultattua paikalleen, pitää käyttää vielä kuivaimen vaihdossa ja täytössä.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi