250Dee pätkyttää

Vastaa Viestiin
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

250Dee pätkyttää

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Olis vähä tenkkapoo päällänsä, elikkäs; auto alkoi nyt muutama hassu päivä takaperin nypyttään tasakaasulla ja tännää alkoi vähäsen pätkimään jo kiihdytäessä, mittariston ja ajovalotkin himmenevät tuon tahtiin...Voiko tässä nyt taas olla kyseessä tuo YJ-rele vai jo jotakin isompaakin...

Mottinaha tosiaan tuo om602 250Dee...
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Selitetäänpä uusiksi, kun unenpöpperössä kirjotettu alotus :lol:

Eli tuohan tosiaan alkanut nyt nypyttämään ajossa, niinkuin sytytys pätkisi, muttei pahasti. eikä varmaan tuo YJ-rele taida ihan vaikuttaa asiaan :roll:

Hankala selittää, ajossa kyllä tajuaa tuon asian ettei kaikki oo ihan kohillaan...
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Onhan polttoaine ja ilman suotimet ym. Perusasiat kunnossa.
Kondensiovettä yms. Jos huollot laiminlyöty? Voipi sillonkin nypytellä.

Mulla ainakin nuo dieselit harvemmin nykiny.

Paisuntasäiliö ei kupli tms. Mahdollista kannentiivisteeseen viittaavaa?
Mittariston varoitusvalot ei pala ja akku latautuu jännitteen ollessa 14 voltin luokkaa auton käydessä akun navoissa?
Moottorista ei kuulu sivuääniä?
Ajokilometrit? 450 000km jälkeen tuo kannentiivisteeseen kohdistuva epäily yleisempää... Jne
Savuttaako normaalia enemmän?
Tuommoista noin aluksi tuli mieleen.
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Jos ei saa polttoainetta tai ilmaa, niin nykii.

Itse jouduin kerran vaihtamaan polttoainesuodattimen nykimisen takia, vaikka ei ollut vuottakaan edellisestä vaihdosta. Kerran taas meni ilmaläppä kiinni ilmanputsarin takaa (EGR) ja menohalut loppuivat siihen.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tännää kattelin tuon ilmanputsarin ja olihan se vähän harmahtavan sävyinen :oops: tiisselisuodatin ollut muutenkin aikeissa vaihtaa, venttiilit kyllä vähä tuolla kalkattaa omiin tahteihinsa ja ajettu on 633tkm :shock:

Venttiilit sais varmaan nostimineen vaihella ja samalla uusia tuon venakopan tiivisteen...opiskelijabudjetilla ei vaa meinaan oikeen perse kestää, vielä jos tuo kansikin pitäisi käyttää tarkistuttamassa, siihen vielä oikaisu sun muut jos sattuu olemaan kiero :evil:

Sitäku luuli, että ois kesällä päässy hiomaa ja kokeilemaan taiteelisia puoliaan tuohon autoon :supersad:

Noh, toivossa on hyvä elää :roll:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Wiqqo kirjoitti:Venttiilit sais varmaan nostimineen vaihella ja samalla uusia tuon venakopan tiivisteen
Tuskin venttiileissä ja nostajissa vikaa on. Kannentiiviste vuotaa, öljy menee jakopäähän :arrow: öljynpaine tippuu kannessa :arrow: venttiilit naputtaa :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

745 kirjoitti:
Wiqqo kirjoitti:Venttiilit sais varmaan nostimineen vaihella ja samalla uusia tuon venakopan tiivisteen
Tuskin venttiileissä ja nostajissa vikaa on. Kannentiiviste vuotaa, öljy menee jakopäähän :arrow: öljynpaine tippuu kannessa :arrow: venttiilit naputtaa :idea:
Tulipahan tuokin selväksi :lol: Eikait tuo auta ku alottaa kokeilemaan nyt alkuun niistä suodattimista ja näytti tuo imusarjan päälle tuleva huohotinkin olevan parhaat päivänsä nähnyt...
Jokatapauksessa tuon venakopan tiivisteenkin saisi vaihdella kun näytti kuseksivan kulmasta... Ossaako kukkaa oulusta päin tehä halvalla tuota kansiremonttia, sillain että se toimii vielä pitemmän aikaa kun kasattu :lol: Toki, tuo suoruuden kattominen ja oikaisuha on taas vähän kinkkisempi juttu...

Plussaa toki olisi, jos pystyy sanomaa vielä että sielä olisi muutenkin sisukset kunnossa tuon kansiremontin aikana :lol:
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Niin, eipä noihin kannata liikaa rakastua.
Taitaa tonni pari palaa töineen ja osineen kanteen ym. Jakoketjukin vaihtuu näppärästi samalla jos venymää havaittavissa jne..
Kunnostettu tai vähän käytetty kansi tilalle ,voiskos olla edullisempi kenties?

Toki kandee tutkia ensin mikä mättää.
Jos olisikin karkeasuodin tai hienompi tukkoinen tai muuten vettä löpön sekaan kondensoitunut ja siksi kiukuttelee?
Tankin huohottimen toiminta? Tekeekö yli tai alipainetta lämpötilan vaihdellessa , kun korkin avaa? Eli suhahtaako voimakkaasti?

Tsemppiä, toivottavasti syy ei ole kannessa tai pelkkä tiiviste vaan finaalissa jos ongelma siellä.
cvan
Viestit: 285
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

kansipahvi rempan tein tohon omaan 250d satanen taisi rahaa mennä kun ostin tiivisteen ja kansipultit,yli kymppitonni ajettu rempan jälkeen ilman ongelmia. :D :D
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

AriK123 kirjoitti:Jos ei saa polttoainetta tai ilmaa, niin nykii..
Tässähän ne nykimisen aiheuttajat aikapitkälti on.
Elekee nyt vielä kansiremonttia tällä perusteella.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Ennemmin nuitte venttiilien rallatuksen takia ajattelin tuota kansihommaakin, saisi nyt myytyä nuo biisivehkeet poies nii pääsee motonettiin shoppailee :lol:

Ei ainakaan tähän mennessä ole suhahellu kun mennyt tankille, toisin kuin nuo aikasemmat bensatenavat, joissa kummassakin oli kansivikaa...
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, tankin huohotin siis ainakin toimii.

Siis suotimet seuraavaksi ja taas on pari mahdollisuutta vähemmän.

Toivottavasti tulee soipa peli , kun vika selviää.

Voipi olla se kansipahvikin sen rallatuksen syy , kuten jo aiemmin mainittiin.

Tai sitte vaan nostimet kuluneet kuten mullakin ilmeisesti.
Miten lie jos venttiilitkin alkaa olla ku rotan syömät, alkaako nostin oireet mene ja tiedä.

Minäkin laitoin nuo nostimet KL- osina ja nätisti käy toistaiseksi, saapa nähä miten kansi/tiiviste kestää pumpun säädon ja tehojen noston pidemmällä aikavälillä. Nythän vasta 325 000 mittarissa.
Tuo turbo ei ainakaan jatka kannen ikää otaksun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”