Lestrangen E 250TD - huolettomia kilometrejä
Lestrangen E 250TD - huolettomia kilometrejä
Morjens!
Tulipahan tuossa vaihettua tuo entinen 230TE nykyiseen E 250TD:hen, vuosimallia -95. Auto kulkee kuin juna ja on loistava ajettava.
Huoltokirjaa löytyy monen vuoden takaa ja sieltä tärkeinpänä poimintana kansiremontti tehty 90tkm sitten.
Varusteina muun muassa:
-Rekisteröity 8 hlö:lle
-Lohkolämmitin
-Sisätilanlämmitin
-Sähkölasit edessä
-Sähköpeilit
-Vakionopeudensäädin (ei toiminnassa)
-Kaukosäätöinen keskuslukitus
-ABS
-SRS
-Tasonsäätö.
Tulipahan tuossa vaihettua tuo entinen 230TE nykyiseen E 250TD:hen, vuosimallia -95. Auto kulkee kuin juna ja on loistava ajettava.
Huoltokirjaa löytyy monen vuoden takaa ja sieltä tärkeinpänä poimintana kansiremontti tehty 90tkm sitten.
Varusteina muun muassa:
-Rekisteröity 8 hlö:lle
-Lohkolämmitin
-Sisätilanlämmitin
-Sähkölasit edessä
-Sähköpeilit
-Vakionopeudensäädin (ei toiminnassa)
-Kaukosäätöinen keskuslukitus
-ABS
-SRS
-Tasonsäätö.
Viimeksi muokannut Lestrange, 30.11.2012 21:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Noniin, oiretta pukkaa..
Käynnistäessä hehkutuksen jälkeen, moottori sanoo pari kertaa "vou,vou,vou" ja lähtee sitten käyntiin, mutta ei lähde niin kuin ns. palmun alta.. Vaan nihkeästi kone pyörii ennen käynnistystä..
Toisen asian vaimo huomas, kun töistä lähti poies ajeleen, että puhallin ei puhaltanut kuin korkeintaan 1.tason voimakkuudella, vaikka oli täysillä.. Sekä pyyhkijä oli liikkunut todella hitaasti.. KUNNES..
Kumpikin, sekä puhallin että pyyhkijä, olivat ruvenneet pienen ajon jälkeen toimimaan normaalisti annettujen ohjeiden mukaan..
AKKU siis vaihtoon, kun ei pidä virtoja sisällä?
Käynnistäessä hehkutuksen jälkeen, moottori sanoo pari kertaa "vou,vou,vou" ja lähtee sitten käyntiin, mutta ei lähde niin kuin ns. palmun alta.. Vaan nihkeästi kone pyörii ennen käynnistystä..
Toisen asian vaimo huomas, kun töistä lähti poies ajeleen, että puhallin ei puhaltanut kuin korkeintaan 1.tason voimakkuudella, vaikka oli täysillä.. Sekä pyyhkijä oli liikkunut todella hitaasti.. KUNNES..
Kumpikin, sekä puhallin että pyyhkijä, olivat ruvenneet pienen ajon jälkeen toimimaan normaalisti annettujen ohjeiden mukaan..
AKKU siis vaihtoon, kun ei pidä virtoja sisällä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Jos ei akku, niin oliskos se ylijänniterele joka saattas oireilla myöskin??> samaa oiretta muuten mullakin tuossa-92 300D turbossa...
Pyörittää tosin startatessa reippaasti>käynnistyy eka kierroksella, vaan jälkihehkunko takia tovin päästä valot kirkastuu ja puhallinkin alkaa pyöriä nopeammin samoin se pyyhkijäkin..?>laturi on uudehko myös ja akku bosch merkkinen. Tiedä häntä vieläkö samat systeemit näissä uudemmissa?
Jotenkin muistelen lukasseeni, että sekin YJ-rele on hyvä tarkistella ,kun outoja jännitevaihteluita ilmenee??> oli juttua täälläkin joskus....tiedä vaikka haulla löytys ne ohjeetkin?> kovinhan tuo virran/jännitteen alhaisuudelta haiskahtaa joten akusta voinee alotella juu.... tekee vaikka ns.älylaturilla yön yli latauksen tai sitten sen kuormitustestin akulle jolloin saa akun sielunelämästä jotain tolkkua.....
Eipä muuta kuin kosketelkaahan toisianne, siitä se suhde syvenee ... ja onnittelut uutesta suhteesta ...
Pyörittää tosin startatessa reippaasti>käynnistyy eka kierroksella, vaan jälkihehkunko takia tovin päästä valot kirkastuu ja puhallinkin alkaa pyöriä nopeammin samoin se pyyhkijäkin..?>laturi on uudehko myös ja akku bosch merkkinen. Tiedä häntä vieläkö samat systeemit näissä uudemmissa?
Jotenkin muistelen lukasseeni, että sekin YJ-rele on hyvä tarkistella ,kun outoja jännitevaihteluita ilmenee??> oli juttua täälläkin joskus....tiedä vaikka haulla löytys ne ohjeetkin?> kovinhan tuo virran/jännitteen alhaisuudelta haiskahtaa joten akusta voinee alotella juu.... tekee vaikka ns.älylaturilla yön yli latauksen tai sitten sen kuormitustestin akulle jolloin saa akun sielunelämästä jotain tolkkua.....
Eipä muuta kuin kosketelkaahan toisianne, siitä se suhde syvenee ... ja onnittelut uutesta suhteesta ...
Noniin vähän mittaillu mittarilla tuota akkua..
Auto sammuksissa volttimäärä 12,5 volttia.. Auto käynnissä, puhallin täysillä ja valot päällä 12,5v.. Auto käynnissä valot ja puhallin pois päältä, volttimäärä karvan verran alle 14v..
Jotta mikä tässä mättää?
Eikä oo ees vaihtoakkua millä testata..
Pitänee huomenaamulla käyä mittaamassa volttimäärät ennen käynnistämistä ja käynnistämisen jälkeen niin tietää, että purkaako se akkua..
Auto sammuksissa volttimäärä 12,5 volttia.. Auto käynnissä, puhallin täysillä ja valot päällä 12,5v.. Auto käynnissä valot ja puhallin pois päältä, volttimäärä karvan verran alle 14v..
Jotta mikä tässä mättää?
Eikä oo ees vaihtoakkua millä testata..
Pitänee huomenaamulla käyä mittaamassa volttimäärät ennen käynnistämistä ja käynnistämisen jälkeen niin tietää, että purkaako se akkua..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
No eilen tuli mittailtua ne sulakkeet.. Kaikki sulakkeet näytti samaa volttimäärää, oli sulake paikallaan tai ei..
Mutta heti, kun sen 9 sulakkeen otti pois paikoiltaan, niin akun volttimäärä nousi. Eli siinä on juurikin Amgtoysin mainitsema hätävilkkukatkaisija, kello, autoradio ja varashälytin.. Ainakin listan mukaan..
No enhän minä sitte illalla hoksannu sitä sulaketta pois ottaa, kun auton pistin parkkiin.. Niinhän siinä sitten kävi, että tänä aamuna töihin lähtiessä auto vaan vouasi, eikä käynnistynykkää.. Oli siis purkanu akun siihen pisteeseen..
Btw, mittasin eilen hehkut ja jokainen näytti lukemaa 0,66-0,67 ohmia, onko tämä hyvä?
Mutta heti, kun sen 9 sulakkeen otti pois paikoiltaan, niin akun volttimäärä nousi. Eli siinä on juurikin Amgtoysin mainitsema hätävilkkukatkaisija, kello, autoradio ja varashälytin.. Ainakin listan mukaan..
No enhän minä sitte illalla hoksannu sitä sulaketta pois ottaa, kun auton pistin parkkiin.. Niinhän siinä sitten kävi, että tänä aamuna töihin lähtiessä auto vaan vouasi, eikä käynnistynykkää.. Oli siis purkanu akun siihen pisteeseen..
Btw, mittasin eilen hehkut ja jokainen näytti lukemaa 0,66-0,67 ohmia, onko tämä hyvä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Noniin, päivitelläänpä taas vähän..
Vastauksena otsikon kysymykseen, akku oli tuolloin sökö ja tuli kuntoon uudella akulla..
Autoa on "huolettu" ja korjattu seuraavasti:
Akku 100ah x2 ~40€
Vänkärin etujousi + vaihto ~50€
Uutta vastaavat nastakumit 196/65 R15 peltivanteilla ~100€
Kirkkaiden polttoaineletkujen o-renkaat,12kpl ~21€
Polttoainesuodatin ~7€
Polttoaineletku(välille metallinen polttoaineletku-polttoaineen esilämmitin) ~4€
Imusarjan tiivisteet(10kpl) ~9€
Suuttimien ylivuotoletkut(1m) ~11€
Plussana sitten määräaikaiskatsastus sekä uusintakatsastus Oulaisissa ~85€
Autolla ajettu nyt ilmavuotoongelmien kuntoon tulemisen jälkeen satoja kilometrejä. Puuta jo kerkesin koputtamaan, että huolettomia kilometrejä ois vielä paljon edessä päin.
Jatkamma taas aiheesta, kun tulee jotakin kirjotettavaa.
Vastauksena otsikon kysymykseen, akku oli tuolloin sökö ja tuli kuntoon uudella akulla..
Autoa on "huolettu" ja korjattu seuraavasti:
Akku 100ah x2 ~40€
Vänkärin etujousi + vaihto ~50€
Uutta vastaavat nastakumit 196/65 R15 peltivanteilla ~100€
Kirkkaiden polttoaineletkujen o-renkaat,12kpl ~21€
Polttoainesuodatin ~7€
Polttoaineletku(välille metallinen polttoaineletku-polttoaineen esilämmitin) ~4€
Imusarjan tiivisteet(10kpl) ~9€
Suuttimien ylivuotoletkut(1m) ~11€
Plussana sitten määräaikaiskatsastus sekä uusintakatsastus Oulaisissa ~85€
Autolla ajettu nyt ilmavuotoongelmien kuntoon tulemisen jälkeen satoja kilometrejä. Puuta jo kerkesin koputtamaan, että huolettomia kilometrejä ois vielä paljon edessä päin.
Jatkamma taas aiheesta, kun tulee jotakin kirjotettavaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Nostellaas taas tätä, kun tuli palattua muutaman vuoden jälkeen takaisin tähän 8-paikkaiseen yksilöön.
Muutamia oireita, mitä tässä huomannu, eli..
Kierroslukumittari elää omaa elämäänsä käynnistyksen jälkeen, joka aiheuttaa sen, että 2. vaihteella auto nykii tasakaasulla jonkun verran. Kierrokset kun käyttää tapissa, niin nykiminen loppuu ja kierroslukumittari toimii taas normaalisti.
Mitä yhteistä näillä kahdella on?
Toinen oire on, että auto sammuu muutaman sekunnin viiveellä, kun avaimesta kääntää virrat pois.
Alipainevuoto? Sammutinventtiili virtalukosta rikki? Sammutinkalvo rikki pumpun päältä?
Muutamia oireita, mitä tässä huomannu, eli..
Kierroslukumittari elää omaa elämäänsä käynnistyksen jälkeen, joka aiheuttaa sen, että 2. vaihteella auto nykii tasakaasulla jonkun verran. Kierrokset kun käyttää tapissa, niin nykiminen loppuu ja kierroslukumittari toimii taas normaalisti.
Mitä yhteistä näillä kahdella on?
Toinen oire on, että auto sammuu muutaman sekunnin viiveellä, kun avaimesta kääntää virrat pois.
Alipainevuoto? Sammutinventtiili virtalukosta rikki? Sammutinkalvo rikki pumpun päältä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89