Lestrangen E 250TD - huolettomia kilometrejä

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Lestrangen E 250TD - huolettomia kilometrejä

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Morjens!

Tulipahan tuossa vaihettua tuo entinen 230TE nykyiseen E 250TD:hen, vuosimallia -95. Auto kulkee kuin juna ja on loistava ajettava.

Huoltokirjaa löytyy monen vuoden takaa ja sieltä tärkeinpänä poimintana kansiremontti tehty 90tkm sitten.

Varusteina muun muassa:

-Rekisteröity 8 hlö:lle
-Lohkolämmitin
-Sisätilanlämmitin
-Sähkölasit edessä
-Sähköpeilit
-Vakionopeudensäädin (ei toiminnassa)
-Kaukosäätöinen keskuslukitus
-ABS
-SRS
-Tasonsäätö.
Viimeksi muokannut Lestrange, 30.11.2012 21:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kävit heikiltä hakemassa? :) varmasti kopakka peli!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Joo kävin eilen hakemassa ja kyllä tuntuu olevan loistavassa kunnossa.. :)
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tuossapa tuorein kuva uudelta omistajalta. :)

Kuva
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Noniin, oiretta pukkaa..

Käynnistäessä hehkutuksen jälkeen, moottori sanoo pari kertaa "vou,vou,vou" ja lähtee sitten käyntiin, mutta ei lähde niin kuin ns. palmun alta.. Vaan nihkeästi kone pyörii ennen käynnistystä..

Toisen asian vaimo huomas, kun töistä lähti poies ajeleen, että puhallin ei puhaltanut kuin korkeintaan 1.tason voimakkuudella, vaikka oli täysillä.. Sekä pyyhkijä oli liikkunut todella hitaasti.. KUNNES..

Kumpikin, sekä puhallin että pyyhkijä, olivat ruvenneet pienen ajon jälkeen toimimaan normaalisti annettujen ohjeiden mukaan..

AKKU siis vaihtoon, kun ei pidä virtoja sisällä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jos ei akku, niin oliskos se ylijänniterele joka saattas oireilla myöskin??> samaa oiretta muuten mullakin tuossa-92 300D turbossa...
Pyörittää tosin startatessa reippaasti>käynnistyy eka kierroksella, vaan jälkihehkunko takia tovin päästä valot kirkastuu ja puhallinkin alkaa pyöriä nopeammin samoin se pyyhkijäkin..?>laturi on uudehko myös ja akku bosch merkkinen. Tiedä häntä vieläkö samat systeemit näissä uudemmissa?

Jotenkin muistelen lukasseeni, että sekin YJ-rele on hyvä tarkistella ,kun outoja jännitevaihteluita ilmenee??> oli juttua täälläkin joskus....tiedä vaikka haulla löytys ne ohjeetkin?> kovinhan tuo virran/jännitteen alhaisuudelta haiskahtaa joten akusta voinee alotella juu.... tekee vaikka ns.älylaturilla yön yli latauksen tai sitten sen kuormitustestin akulle jolloin saa akun sielunelämästä jotain tolkkua.....

Eipä muuta kuin kosketelkaahan toisianne, siitä se suhde syvenee :D ... ja onnittelut uutesta suhteesta :wink: ...
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

ite vaihoin omaan 250seen laturin tuosa viime kesänä n.570tkm kohalla ja ny pari viikkoa sitte n.5 vuotta vanha akku ei ottanukkaan yhtäkkiä virtaa vastaan akku vaihtoon ja matka jatkuu
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Akun maadoituksen kunto kannattaa tarkistaa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Noniin vähän mittaillu mittarilla tuota akkua..

Auto sammuksissa volttimäärä 12,5 volttia.. Auto käynnissä, puhallin täysillä ja valot päällä 12,5v.. Auto käynnissä valot ja puhallin pois päältä, volttimäärä karvan verran alle 14v..

Jotta mikä tässä mättää?

Eikä oo ees vaihtoakkua millä testata..

Pitänee huomenaamulla käyä mittaamassa volttimäärät ennen käynnistämistä ja käynnistämisen jälkeen niin tietää, että purkaako se akkua..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mitenkäs onnistuu virtasyöpön paikannus?

Akun miinus kenkä irti ja volttimittari väliin.. Sitte vaan sulakkeita yksitellen irti, kunnes mittari näyttää nollaa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Oisko ysi sulake? Hätävilkku katkaisija vissiin tyyppi vika, että alkaa sitä kautta purkaa..
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Juu, pitääpi tänään kaverin kans mittailla nuo sulakkeet.. Yksin sen verran vaikiaa.. :)
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

No eilen tuli mittailtua ne sulakkeet.. Kaikki sulakkeet näytti samaa volttimäärää, oli sulake paikallaan tai ei..

Mutta heti, kun sen 9 sulakkeen otti pois paikoiltaan, niin akun volttimäärä nousi. Eli siinä on juurikin Amgtoysin mainitsema hätävilkkukatkaisija, kello, autoradio ja varashälytin.. Ainakin listan mukaan..

No enhän minä sitte illalla hoksannu sitä sulaketta pois ottaa, kun auton pistin parkkiin.. Niinhän siinä sitten kävi, että tänä aamuna töihin lähtiessä auto vaan vouasi, eikä käynnistynykkää.. Oli siis purkanu akun siihen pisteeseen..

Btw, mittasin eilen hehkut ja jokainen näytti lukemaa 0,66-0,67 ohmia, onko tämä hyvä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Noniin, päivitelläänpä taas vähän..

Vastauksena otsikon kysymykseen, akku oli tuolloin sökö ja tuli kuntoon uudella akulla..

Autoa on "huolettu" ja korjattu seuraavasti:

Akku 100ah x2 ~40€
Vänkärin etujousi + vaihto ~50€
Uutta vastaavat nastakumit 196/65 R15 peltivanteilla ~100€
Kirkkaiden polttoaineletkujen o-renkaat,12kpl ~21€
Polttoainesuodatin ~7€
Polttoaineletku(välille metallinen polttoaineletku-polttoaineen esilämmitin) ~4€
Imusarjan tiivisteet(10kpl) ~9€
Suuttimien ylivuotoletkut(1m) ~11€

Plussana sitten määräaikaiskatsastus sekä uusintakatsastus Oulaisissa ~85€

Autolla ajettu nyt ilmavuotoongelmien kuntoon tulemisen jälkeen satoja kilometrejä. Puuta jo kerkesin koputtamaan, että huolettomia kilometrejä ois vielä paljon edessä päin.

Jatkamma taas aiheesta, kun tulee jotakin kirjotettavaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Ja eihän kaikki mene just niin ku pitäs..

Viimeistä muuttokuormaa oltiin hakemassa Oulaisista, niin eiköhän pamahtanu lintu puskurin törmäyslistaan ja sehän halkesi.. Komiasti vaan pöllähti..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Nostellaas taas tätä, kun tuli palattua muutaman vuoden jälkeen takaisin tähän 8-paikkaiseen yksilöön.

Muutamia oireita, mitä tässä huomannu, eli..

Kierroslukumittari elää omaa elämäänsä käynnistyksen jälkeen, joka aiheuttaa sen, että 2. vaihteella auto nykii tasakaasulla jonkun verran. Kierrokset kun käyttää tapissa, niin nykiminen loppuu ja kierroslukumittari toimii taas normaalisti.

Mitä yhteistä näillä kahdella on?

Toinen oire on, että auto sammuu muutaman sekunnin viiveellä, kun avaimesta kääntää virrat pois.

Alipainevuoto? Sammutinventtiili virtalukosta rikki? Sammutinkalvo rikki pumpun päältä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Alipainevuoto todennäköisesti. Onko automaattivaihteinen auto? Vaihteiston nykiminen ja hidas sammuminen johtuvat varmaankin samasta viasta, eli alipainevuodosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”