W124 320CE 1993
Re: W124 320CE 1993
Löin keulan nippuun toistaiseksi tarvikelokasuojilla. Tuo kuskinpuoleinen saa ehkä jäädä, sain sen istumaan ihan asiallisesti.
Poistin mustaksi maalatusta maskista maalit pois. Maalinpoistoaineella onnistui ihan hyvin, mutta onpas melkoinen nysvääminen kaikissa rakosissa...
Oikasin vänkärin takajalkatilan kohdalla olleen patin. Tämä on joskus saanut kopauksen altapäin ja jalkatilassa oli patti. Painelin sen takaisin alas, ihan kohtuullisesti on muodossaan.
Säätelin valot osoittamaan oikein ,vaihdoin parit palaneet parkit ja varasin ajan katsastukseen. Katsastushan on mennyt jo melkein vuoden pitkäksi remontin takia, mutta nyt sain tuoreen leiman. Jarrut ja iskunvaimentimet toimivat erittäin tasaisesti. Päästöt meinasivat olla vähän korkealla, mutta pyysin inssiä hieman lämmittämään KATtia niin lopulta päästötkin asettuivat sallitun rajoihin. Yritin kyllä antaa hieman kenkää ennen katsastusta, mutta ajat olivat hieman myöhässä ja auto kerkesi jäähtyä.. Onneksi inssillä oli malttia odottaa.
Alusta tuntui kyllä todella hyvältä. Jämäkkä, muttei liian kova. Auto täristää jonkun verran. Ohjauskulmia ei toki ole vielä säädetty, mutta ei perstuntumalla ole ehkä siitä kiinni, ennemminkin renkaat tms. En ainakaan muista, että ennen remonttia olisi ollut suurempia vapinoita. Tutkitaan....
Poistin mustaksi maalatusta maskista maalit pois. Maalinpoistoaineella onnistui ihan hyvin, mutta onpas melkoinen nysvääminen kaikissa rakosissa...
Oikasin vänkärin takajalkatilan kohdalla olleen patin. Tämä on joskus saanut kopauksen altapäin ja jalkatilassa oli patti. Painelin sen takaisin alas, ihan kohtuullisesti on muodossaan.
Säätelin valot osoittamaan oikein ,vaihdoin parit palaneet parkit ja varasin ajan katsastukseen. Katsastushan on mennyt jo melkein vuoden pitkäksi remontin takia, mutta nyt sain tuoreen leiman. Jarrut ja iskunvaimentimet toimivat erittäin tasaisesti. Päästöt meinasivat olla vähän korkealla, mutta pyysin inssiä hieman lämmittämään KATtia niin lopulta päästötkin asettuivat sallitun rajoihin. Yritin kyllä antaa hieman kenkää ennen katsastusta, mutta ajat olivat hieman myöhässä ja auto kerkesi jäähtyä.. Onneksi inssillä oli malttia odottaa.
Alusta tuntui kyllä todella hyvältä. Jämäkkä, muttei liian kova. Auto täristää jonkun verran. Ohjauskulmia ei toki ole vielä säädetty, mutta ei perstuntumalla ole ehkä siitä kiinni, ennemminkin renkaat tms. En ainakaan muista, että ennen remonttia olisi ollut suurempia vapinoita. Tutkitaan....
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Löysin joskus alkutalvesta torista myynnissä Becker GP 2000 soittimen. Oli ihan muutaman kilometrin päässä, mutta hintaa 500€, joten en ottanut yhteyttä. Kuitenkin muutaman päivän kuluttua sama soitin samalla myyjällä oli 100€ hinnalla myynnissä. Ottaen huomioon näiden nykyiset hintapyynnit, 100€ kuulosti kohtuulliselta. Otin yhteyttä myyjään ja sain sovittua noudon ajankohdan.
Osoite vei asumattoman näköisen kerrostalon pihaan. Vain osoitteen mukaisen rapun edustalta oli lumet putsattu, muut raput olivat lumen peitossa. Putsatun rappukäytävän ovi oli auki ja edessä odotti pimeä ylöspäin lähtevä porraskäytävä. Asunnon numerot ja asukkaat osoittava taulu oli tyhjä. En saanut valoja mistään päälle, mutta hetken päästä joku sytytti valot ja huhuili jostain ylempää. Pari kerrosta ylempää löytyi kyseinen huhuilija. Menin sisälle pieneen asuntoon, jossa oli tavaraa melkoisesti. Myyjä vaati nähdä henkilöllisyystodistukseni, noh, minä näytin ajokorttiani. Halusi ottaa siitä kuvan, mutta en antanut. Kuulemma kyseisessä kaupungissa asuu niin outoa porukkaa (no shit), että parempi varmistua henkilöstä. Hän piti jonkinlaista Youtube -live lähetystä samalla joten myös tämä kaupankäynti näkyi/kuului jonkinlaiselle seuraajajoukolle. Oli kuulemma saanut ylinopeussakot jossain ja järjesti koko kuukauden kestävän 24/7 liven Youtubessa varainkeruuksi.
Noh, sitten itse soitin olikin pöydällä ja sitä tutkailtiin. Hän sanoi laittaneensa hinnaksi ensin 500 euroa, mutta tutkittuaan soitinta, oli sitä mieltä ettei siinä ole yli 100 euron arvoista tekniikkaa sisällä. Toimivuudesta kun ei ollut tietoa, niin kaiveltiin netistä kytkentäkaaviot mankalle ja myyjällä oli virtalähde, jolla soitin lähti tulille. Koodia myyjällä ei ollut, soitin oli hänen entisen kaverinsa entisestä autosta. Entinen kaveri siksi, että kun kysyin, voisiko koodin mahdolisesti saada tältä kaverilta niin häneen ei aiokonut olla enää yhteyksissä... Koodilappua käytiin kyllä etsimässä kerrostalon toisesta asunnosta tavarapaljouden keskeltä, mutta ei löytynyt.
Noh, arvelin koodin kyllä selviävän jotain kautta ja olin valmis 100€ maksamaan. Minä sain soittimen ja myyjä vilkutteli setelirahaa live-seuraajilleen.
Kun olin lähdössä pois, myyjä halusi vielä esitellä remonttitaitojaan; mentiin siis vielä kolmanteen asuntoon samassa rappukäytävässä ja siellä tavarapaljouden keskellä oli remontoitu kylpyhuone. Suihkukopissakin tosin jotain peseytymisen estävää tavaraa, mutta kuitenkin. Oli kuulemma jämäeristä yms purkutyömailta saaduista tarvikkeista kasannut kylpyhuoneensa. Eipä siinä, kehuin työnjälkeä siistiksi ja lopuksi vielä ihmeteltiin kylppärin säädettävää diskovalaistusta ja läksin soittimen kanssa autolle.
Erikoinen kokemus tuokin...
Naapurifoorumilaisen kautta ostin oikeanlaisen virtaliittimen, kaiutinliitännät oli itselläni valmiina. Väkersin Beckerliitin - ISO-liitin adapterin ja sain soittimen tulille. Ystävällisten naapurifoorumilaisten kautta sain oikean koodin ja soitin tuntuisi pelittävän. Valaistus, radio, kasettisoitin, moottoriantennin ohjaus yms ainakin pikaisen testauksen jälkeen vaikuttaa toimivan.
Nyt siis autossa olisi alkuperäisen kaltainen soitin kiinni kohtuullisella kustannuksella.
Osoite vei asumattoman näköisen kerrostalon pihaan. Vain osoitteen mukaisen rapun edustalta oli lumet putsattu, muut raput olivat lumen peitossa. Putsatun rappukäytävän ovi oli auki ja edessä odotti pimeä ylöspäin lähtevä porraskäytävä. Asunnon numerot ja asukkaat osoittava taulu oli tyhjä. En saanut valoja mistään päälle, mutta hetken päästä joku sytytti valot ja huhuili jostain ylempää. Pari kerrosta ylempää löytyi kyseinen huhuilija. Menin sisälle pieneen asuntoon, jossa oli tavaraa melkoisesti. Myyjä vaati nähdä henkilöllisyystodistukseni, noh, minä näytin ajokorttiani. Halusi ottaa siitä kuvan, mutta en antanut. Kuulemma kyseisessä kaupungissa asuu niin outoa porukkaa (no shit), että parempi varmistua henkilöstä. Hän piti jonkinlaista Youtube -live lähetystä samalla joten myös tämä kaupankäynti näkyi/kuului jonkinlaiselle seuraajajoukolle. Oli kuulemma saanut ylinopeussakot jossain ja järjesti koko kuukauden kestävän 24/7 liven Youtubessa varainkeruuksi.
Noh, sitten itse soitin olikin pöydällä ja sitä tutkailtiin. Hän sanoi laittaneensa hinnaksi ensin 500 euroa, mutta tutkittuaan soitinta, oli sitä mieltä ettei siinä ole yli 100 euron arvoista tekniikkaa sisällä. Toimivuudesta kun ei ollut tietoa, niin kaiveltiin netistä kytkentäkaaviot mankalle ja myyjällä oli virtalähde, jolla soitin lähti tulille. Koodia myyjällä ei ollut, soitin oli hänen entisen kaverinsa entisestä autosta. Entinen kaveri siksi, että kun kysyin, voisiko koodin mahdolisesti saada tältä kaverilta niin häneen ei aiokonut olla enää yhteyksissä... Koodilappua käytiin kyllä etsimässä kerrostalon toisesta asunnosta tavarapaljouden keskeltä, mutta ei löytynyt.
Noh, arvelin koodin kyllä selviävän jotain kautta ja olin valmis 100€ maksamaan. Minä sain soittimen ja myyjä vilkutteli setelirahaa live-seuraajilleen.
Kun olin lähdössä pois, myyjä halusi vielä esitellä remonttitaitojaan; mentiin siis vielä kolmanteen asuntoon samassa rappukäytävässä ja siellä tavarapaljouden keskellä oli remontoitu kylpyhuone. Suihkukopissakin tosin jotain peseytymisen estävää tavaraa, mutta kuitenkin. Oli kuulemma jämäeristä yms purkutyömailta saaduista tarvikkeista kasannut kylpyhuoneensa. Eipä siinä, kehuin työnjälkeä siistiksi ja lopuksi vielä ihmeteltiin kylppärin säädettävää diskovalaistusta ja läksin soittimen kanssa autolle.
Erikoinen kokemus tuokin...
Naapurifoorumilaisen kautta ostin oikeanlaisen virtaliittimen, kaiutinliitännät oli itselläni valmiina. Väkersin Beckerliitin - ISO-liitin adapterin ja sain soittimen tulille. Ystävällisten naapurifoorumilaisten kautta sain oikean koodin ja soitin tuntuisi pelittävän. Valaistus, radio, kasettisoitin, moottoriantennin ohjaus yms ainakin pikaisen testauksen jälkeen vaikuttaa toimivan.
Nyt siis autossa olisi alkuperäisen kaltainen soitin kiinni kohtuullisella kustannuksella.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Sosiaalinen media ja sen monet erilaiset plätformit mahdollistavat monellekkin vähän persoonalliselle tyypille kanavan saada se 15 minuuttia julkisuutta ja näin toiset vastaavanlaiset hörhöt löytävät kaltaisensa, kupla on valmis.JanneW124 kirjoitti: ↑01.7.2023 20:56Osoite vei asumattoman näköisen kerrostalon pihaan. Vain osoitteen mukaisen rapun edustalta oli lumet putsattu, muut raput olivat lumen peitossa. Putsatun rappukäytävän ovi oli auki ja edessä odotti pimeä ylöspäin lähtevä porraskäytävä. Asunnon numerot ja asukkaat osoittava taulu oli tyhjä. En saanut valoja mistään päälle, mutta hetken päästä joku sytytti valot ja huhuili jostain ylempää. Pari kerrosta ylempää löytyi kyseinen huhuilija. Menin sisälle pieneen asuntoon, jossa oli tavaraa melkoisesti. Myyjä vaati nähdä henkilöllisyystodistukseni, noh, minä näytin ajokorttiani. Halusi ottaa siitä kuvan, mutta en antanut. Kuulemma kyseisessä kaupungissa asuu niin outoa porukkaa (no shit), että parempi varmistua henkilöstä. Hän piti jonkinlaista Youtube -live lähetystä samalla joten myös tämä kaupankäynti näkyi/kuului jonkinlaiselle seuraajajoukolle. Oli kuulemma saanut ylinopeussakot jossain ja järjesti koko kuukauden kestävän 24/7 liven Youtubessa varainkeruuksi.
Noh, sitten itse soitin olikin pöydällä ja sitä tutkailtiin. Hän sanoi laittaneensa hinnaksi ensin 500 euroa, mutta tutkittuaan soitinta, oli sitä mieltä ettei siinä ole yli 100 euron arvoista tekniikkaa sisällä. Toimivuudesta kun ei ollut tietoa, niin kaiveltiin netistä kytkentäkaaviot mankalle ja myyjällä oli virtalähde, jolla soitin lähti tulille. Koodia myyjällä ei ollut, soitin oli hänen entisen kaverinsa entisestä autosta. Entinen kaveri siksi, että kun kysyin, voisiko koodin mahdolisesti saada tältä kaverilta niin häneen ei aiokonut olla enää yhteyksissä... Koodilappua käytiin kyllä etsimässä kerrostalon toisesta asunnosta tavarapaljouden keskeltä, mutta ei löytynyt.
Noh, arvelin koodin kyllä selviävän jotain kautta ja olin valmis 100€ maksamaan. Minä sain soittimen ja myyjä vilkutteli setelirahaa live-seuraajilleen.
Kun olin lähdössä pois, myyjä halusi vielä esitellä remonttitaitojaan; mentiin siis vielä kolmanteen asuntoon samassa rappukäytävässä ja siellä tavarapaljouden keskellä oli remontoitu kylpyhuone. Suihkukopissakin tosin jotain peseytymisen estävää tavaraa, mutta kuitenkin. Oli kuulemma jämäeristä yms purkutyömailta saaduista tarvikkeista kasannut kylpyhuoneensa. Eipä siinä, kehuin työnjälkeä siistiksi ja lopuksi vielä ihmeteltiin kylppärin säädettävää diskovalaistusta ja läksin soittimen kanssa autolle.
Erikoinen kokemus tuokin...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: W124 320CE 1993
Tattitukka Suolahdesta. Kaikkihan tuon tietää.
Re: W124 320CE 1993
Ajattelin, etten paljastaisi mitään eksaktia tietoa ettei kukaan tunnista myyjää...
Minulle ei mitenkään tuttu tapaus.
Minulle ei mitenkään tuttu tapaus.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Kiristelin takapään pultit vielä uudelleen, nyt kun jokunen sata kilometriä ajettu. Käytin autoa pyöränsuuntauksessa. Saatiin taka -ja etupään auraus kohdalleen. Etupäässä kuskinpuoleista camberia ei saatu säädettyä, koska säätöpultti on jumissa. Camberia tuntui olevan aika reilusti, mutta aika samanlainen molemmilla puolilla. Etupää on kuitenkin jonkun verran alempana kuin takapää, joten vaihdoin jousen korokekumit kakkosesta neloseen. Täytyy saada kaikki säädöt toimimaan ja sitten käyttää uudelleen suunnattavana. Pääasia, että sai auraukset kohdalleen ja ratin suoraksi. Jousenkumien vaihdosta huolimatta keula on vielä aavistuksen alempana. Huono kuva epätasaiselta alustalta
Ajossa ilmenevää tärinää tunnustelin ja tuntui, että veto päällä ei niinkää tärise, mutta kun kaasua höllää niin jytistää enenmmän. Ja kun täristys tuntuu lähinnä istumalihaksissa, arvelin syyn olevan kardaanin kannattimessa tai sen laakerissa. Kurkkasin hieman sille osastolle ja kumihan siellä oli aivan riekaleina. Laakeri olisi vielä mennyt, mutta vaihtui kuitenkin. Jotenkin tuo unohtui tarkastaa talvella... mutta vaihtuuhan se näin jälkeenpäinkin. Kardaanin kohdistusmerkit eivät olleet kohdakkain. Rikkinäisessä kannattimessa oli MB:n logo ja varaosanumero, joten se voisi olla alkuperäinen, jolloin kardaaniin ei ehkä olisi kajottu...? Käänsin puolikkaita kuitenkin sen verran, että merkit sattuvat kohdalleen. Laitoin aiemman asennon myös "muistiin", jos kuitenkin tarvitsee laittaa niin.
Ensimmäisen testilenkin perusteella kaikki jytinä ei kadonnut. Epäilen siltikin vielä renkaita ja se asia selvinnee kun vaihdan lähiaikoina toisen setin alle
Ehostelin hieman sisustaa maalaamalla ohjauspyörän, vaihdekepin nupin ja molempien etupenkkien selkänojien ulommaiset kyljet. Kuskin penkin kylkeen sai vähän laittaa täyteainettakin, vaikka jäi siihen siltikin jotain pientä poteroa. Etupenkeissä on myös vähän jo uurteita jotka voisi vielä jossain vaiheessa hipistellä kuntoon. Vaatii koko penkin uudelleen maalaamista ja siihen en nyt ala. Toistaiseksi tämä taso saa riittää.
Maali on Nahkatohtorilta MB musta -sävyllä ja sillä olen aiemmatkin ratit yms maalaillut. Sävy on ihan hyvä, mutta kiiltoasteessa on eroa olemassa olevaan tilanteeseen. Onko penkit aluperinkin olleet kiiltävät vai kiillottuvatko ajan saatossa? Jotenkin näyttäisi, että selvästi vähemmän käytetyt takapenkit olisivat vähemmän kiiltävällä pinnalla...
Maaliin on saatavilla myös pinnoitetta eri kiiltoasteilla, jolla sävyeroa voisi korjata.
Penkit puhdistin ja kävin läpi nahkaa pehmentävällä hoitaineella. Päälle vielä suojaava hoitoaine.
Ajossa ilmenevää tärinää tunnustelin ja tuntui, että veto päällä ei niinkää tärise, mutta kun kaasua höllää niin jytistää enenmmän. Ja kun täristys tuntuu lähinnä istumalihaksissa, arvelin syyn olevan kardaanin kannattimessa tai sen laakerissa. Kurkkasin hieman sille osastolle ja kumihan siellä oli aivan riekaleina. Laakeri olisi vielä mennyt, mutta vaihtui kuitenkin. Jotenkin tuo unohtui tarkastaa talvella... mutta vaihtuuhan se näin jälkeenpäinkin. Kardaanin kohdistusmerkit eivät olleet kohdakkain. Rikkinäisessä kannattimessa oli MB:n logo ja varaosanumero, joten se voisi olla alkuperäinen, jolloin kardaaniin ei ehkä olisi kajottu...? Käänsin puolikkaita kuitenkin sen verran, että merkit sattuvat kohdalleen. Laitoin aiemman asennon myös "muistiin", jos kuitenkin tarvitsee laittaa niin.
Ensimmäisen testilenkin perusteella kaikki jytinä ei kadonnut. Epäilen siltikin vielä renkaita ja se asia selvinnee kun vaihdan lähiaikoina toisen setin alle
Ehostelin hieman sisustaa maalaamalla ohjauspyörän, vaihdekepin nupin ja molempien etupenkkien selkänojien ulommaiset kyljet. Kuskin penkin kylkeen sai vähän laittaa täyteainettakin, vaikka jäi siihen siltikin jotain pientä poteroa. Etupenkeissä on myös vähän jo uurteita jotka voisi vielä jossain vaiheessa hipistellä kuntoon. Vaatii koko penkin uudelleen maalaamista ja siihen en nyt ala. Toistaiseksi tämä taso saa riittää.
Maali on Nahkatohtorilta MB musta -sävyllä ja sillä olen aiemmatkin ratit yms maalaillut. Sävy on ihan hyvä, mutta kiiltoasteessa on eroa olemassa olevaan tilanteeseen. Onko penkit aluperinkin olleet kiiltävät vai kiillottuvatko ajan saatossa? Jotenkin näyttäisi, että selvästi vähemmän käytetyt takapenkit olisivat vähemmän kiiltävällä pinnalla...
Maaliin on saatavilla myös pinnoitetta eri kiiltoasteilla, jolla sävyeroa voisi korjata.
Penkit puhdistin ja kävin läpi nahkaa pehmentävällä hoitaineella. Päälle vielä suojaava hoitoaine.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Juu kiitos, kyllä penkeistä ihan siistit tuli.
Nuo Aero 1:set on kyllä mahtavat ulkonäöltään. Vaikka nuo ovat väärän väriset, niin sopivasti kuitenkin lähellä muovihelmojen väriä.
Kapeammat renkaat vaan vaatii, nyt alla 225/45R17 ja varsinkin vänkärin puolella herkästi raapii kaareen, vaikka olen levittänyt lokasuojaa 15mm levikepaloilla.
Vanteet ovat 8x17 et28, joten tulevat aika ulos...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Ruuvasin monoblockit uusilla renkailla alle ja tärinät sekä jytinät katosivat.
Kasettisoitin toimii hienosti, ei mitään onkelmia siinä.
Kulutus parin tankillisen mukaan 9,4-10,2 l/100km. Pa-mittarin viisaria pitänee kääntää hieman, ei mene ihan äärilaitaan tankki täynnä ja toisaalta menee tyhjänä reilusti yli asteikon ennenkuin valo syttyy.
Mittaristovaloista toinen pimeänä ja ulkolämpömittarissa aivan liian kirkas polttimo.
Kuskin penkkiin tarvitsisi pari osaa, turvavyölukon ympärysmuovi ja penkin oikeaan sivuun tuleva muovi jossa kangasverhoilu päällä. Naapurifoorumin ostoilmoitus ei ole vielä poikinut täysin ehjiä osia tarjolle...
https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=218923
Etulokasuojan pajoitus on vielä kesken.
Kasettisoitin toimii hienosti, ei mitään onkelmia siinä.
Kulutus parin tankillisen mukaan 9,4-10,2 l/100km. Pa-mittarin viisaria pitänee kääntää hieman, ei mene ihan äärilaitaan tankki täynnä ja toisaalta menee tyhjänä reilusti yli asteikon ennenkuin valo syttyy.
Mittaristovaloista toinen pimeänä ja ulkolämpömittarissa aivan liian kirkas polttimo.
Kuskin penkkiin tarvitsisi pari osaa, turvavyölukon ympärysmuovi ja penkin oikeaan sivuun tuleva muovi jossa kangasverhoilu päällä. Naapurifoorumin ostoilmoitus ei ole vielä poikinut täysin ehjiä osia tarjolle...
https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=218923
Etulokasuojan pajoitus on vielä kesken.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Käytin mittaristoa irti. Ulkolämpömittarin taustavalona oli 1,2W lasikantapolttimo, kuten ylikirkkausdesta arvelinkin. Kolvasin n. 0,4W pikkupolttimon tilalle.
Samalla siirsin polttoainemittarin viisaria niin, että se lepää tyhjän tankin merkkiviivan kohdalla. Aiemmin se oli aikalailla merkkivalon kohdalla.
Samalla siirsin polttoainemittarin viisaria niin, että se lepää tyhjän tankin merkkiviivan kohdalla. Aiemmin se oli aikalailla merkkivalon kohdalla.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
MItäs tulppia käytät tässä koneessa?
Kaverin 320:n käyntihäröä ihmetellessä on tullu vastaan että kaikki ohjelmistot antaa tähän monivena koneeseen vastukselliset tulpat ja niillä tuo mylly ei tahdo toimia.
Kaverin autoon on nyt uusittu puolat, hatut ja tulpat mutta tulpat on tosiaan 4.5kilo ohmin vastuksella varustetut ja hatuissa itsessään non jo 2kilo ohmin vastus.
Aina vaan 1 ja 6 sylinterit pimeänä, vaikka puolia ja johtoja on vaihdeltu ristiin. 1 ja 6 sylinterillä siis sama puola. Puolalle kyllä tulee ohjaus ihan oikein että sen puolesta pitäisi kipinä tulla, ei vaan tule.
Seuraava konsti on hommata vastuksettomat tulpat ja kokeilla niillä. Muutamalta ulkomaan voorumilta luinkin että näissä pitäisi olla vastuksettomat tulpat.
Ledi vilkkukoodeja lukiessa vikakoodeja ei ole kuin ilmamäärämittarista. Ei syttöhäiriöitä tallessa ollenkaan.
Oireet tästää täysin minun ex 600sen käyntihäröön joka korjaantui uusilla tulpanhatuilla, siinä oli muutamassa hatussa tuo vastus poikki ja pätki juuri samoin kuin tuo kaverin 320.
Kaverin 320:n käyntihäröä ihmetellessä on tullu vastaan että kaikki ohjelmistot antaa tähän monivena koneeseen vastukselliset tulpat ja niillä tuo mylly ei tahdo toimia.
Kaverin autoon on nyt uusittu puolat, hatut ja tulpat mutta tulpat on tosiaan 4.5kilo ohmin vastuksella varustetut ja hatuissa itsessään non jo 2kilo ohmin vastus.
Aina vaan 1 ja 6 sylinterit pimeänä, vaikka puolia ja johtoja on vaihdeltu ristiin. 1 ja 6 sylinterillä siis sama puola. Puolalle kyllä tulee ohjaus ihan oikein että sen puolesta pitäisi kipinä tulla, ei vaan tule.
Seuraava konsti on hommata vastuksettomat tulpat ja kokeilla niillä. Muutamalta ulkomaan voorumilta luinkin että näissä pitäisi olla vastuksettomat tulpat.
Ledi vilkkukoodeja lukiessa vikakoodeja ei ole kuin ilmamäärämittarista. Ei syttöhäiriöitä tallessa ollenkaan.
Oireet tästää täysin minun ex 600sen käyntihäröön joka korjaantui uusilla tulpanhatuilla, siinä oli muutamassa hatussa tuo vastus poikki ja pätki juuri samoin kuin tuo kaverin 320.
Re: W124 320CE 1993
Bosch FR8DC+, tuollaiset sinne laitoin toissakesänä. Muistaakseni vanhatkin olivat samanmoiset. ParstInfon mukaan Bochin tulpat numerolla A0031596703 ja Berun tulpat numerolla A0031596803.Mika.T kirjoitti: ↑08.10.2023 10:48 MItäs tulppia käytät tässä koneessa?
Kaverin 320:n käyntihäröä ihmetellessä on tullu vastaan että kaikki ohjelmistot antaa tähän monivena koneeseen vastukselliset tulpat ja niillä tuo mylly ei tahdo toimia.
Kaverin autoon on nyt uusittu puolat, hatut ja tulpat mutta tulpat on tosiaan 4.5kilo ohmin vastuksella varustetut ja hatuissa itsessään non jo 2kilo ohmin vastus.
Aina vaan 1 ja 6 sylinterit pimeänä, vaikka puolia ja johtoja on vaihdeltu ristiin. 1 ja 6 sylinterillä siis sama puola. Puolalle kyllä tulee ohjaus ihan oikein että sen puolesta pitäisi kipinä tulla, ei vaan tule.
Seuraava konsti on hommata vastuksettomat tulpat ja kokeilla niillä. Muutamalta ulkomaan voorumilta luinkin että näissä pitäisi olla vastuksettomat tulpat.
Ledi vilkkukoodeja lukiessa vikakoodeja ei ole kuin ilmamäärämittarista. Ei syttöhäiriöitä tallessa ollenkaan.
Oireet tästää täysin minun ex 600sen käyntihäröön joka korjaantui uusilla tulpanhatuilla, siinä oli muutamassa hatussa tuo vastus poikki ja pätki juuri samoin kuin tuo kaverin 320.
Onko nuo nyt sitten vastuksellisia?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Joo ovat vastukselliset tulpat.
https://www.benzworld.org/threads/spark ... 4.2268938/
Tuolla nousee esille Bosch F8DC4 joka on vastukseton tulppa.
https://www.benzworld.org/threads/spark ... 4.2268938/
Tuolla nousee esille Bosch F8DC4 joka on vastukseton tulppa.
Re: W124 320CE 1993
https://www.boschsparkplugs.net/bosch-f ... spark-plug joo näköjään vastuksetonMika.T kirjoitti: ↑08.10.2023 14:00 Joo ovat vastukselliset tulpat.
https://www.benzworld.org/threads/spark ... 4.2268938/
Tuolla nousee esille Bosch F8DC4 joka on vastukseton tulppa.
KL myy tuota korvaavana tuotteena... https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-28429-0
Jotenkin tulee sellainen muistikuva, että tuo F8DC4 olisin itsekin halunnut, mutta tuo KL:n sivuilla oleva maininta sai luulemaan että merkintä muuttunut vuosien saatossa...
Ja näyttää aeromotors tarjoavan samaa tulppaa molemmilla numeroilla
Viimeksi muokannut JanneW124, 08.10.2023 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
"M104 Plugs on EPC
Bosch F8DC4 - Mercedes part# 003-159-6703
Beru 14 F-8 DU4 - part# 003-159-6803
Campion C11YCC - part# 003-159-7103"
Kaikki vastuksettomia.
Täytyy alkaa metästään tuohon kaverin 320:iin oikeita tulppia. Kai noita vielä jostaki saa.
Bosch F8DC4 - Mercedes part# 003-159-6703
Beru 14 F-8 DU4 - part# 003-159-6803
Campion C11YCC - part# 003-159-7103"
Kaikki vastuksettomia.
Täytyy alkaa metästään tuohon kaverin 320:iin oikeita tulppia. Kai noita vielä jostaki saa.
Re: W124 320CE 1993
Ihan samat alkuperäisnumerot, mitä itsekin kaivoin.
Tuo Berun tulppa ainakin tietojen mukaan on samalla 14 F-8 DU4 tunnuksella. En osannut löytää vastustietoa...
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... /z100-beru
https://www.beruparts.eu/find-my-part/2 ... 00.pd.html
Tuo Berun tulppa ainakin tietojen mukaan on samalla 14 F-8 DU4 tunnuksella. En osannut löytää vastustietoa...
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... /z100-beru
https://www.beruparts.eu/find-my-part/2 ... 00.pd.html
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tuo kaverin 320 alko käymään kaikilla pytyillä kun vaihdoin sinne oikeat vastuksettomat tulpat. Beru 14F8 DU4.
Re: W124 320CE 1993
Samoja kokemuksia täälä Bemmin M70B50 moottorissa. Vastuksellisilla tulpilla pätki sytytystä, varsinkin kun kengän kärjellä nosti aavistuksen tyhjäkäyntikierroksia. Jännä havainto oli että vaikka rakensin siihen vastuksettoman johtosarjan hattuineen, niin ei tokeentunut. Vasta kun ruuvasin 0-ohmiset tulpat, niin alkoi käymään nätisti. Ja kyllä muuten kävikin hienosti kun kaikki muut aiheeseen liittyvät osat oli arpapelin sääntöjen mukaan vaihdettu koneen ympäriltä ensiksi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: W124 320CE 1993
Noniin, kiitos tiedosta. Täytyypäs tilata Berun tulpat kun seuraavan kerran tarvitsee osia tilailla.
Coupen vein talviteloille n. 1kk sitten. Kesän aikana n. 4000km ajelin ja 200000km rajakin rikkoutui.
Yritetäänpä talven aikana saada taas jotain hommia eteenpäin
Coupen vein talviteloille n. 1kk sitten. Kesän aikana n. 4000km ajelin ja 200000km rajakin rikkoutui.
Yritetäänpä talven aikana saada taas jotain hommia eteenpäin
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
No nyt se alkoi sen verran ahdistaa, että päätin tutkia mistä vuotaa. Suodatinjalan alapuolinen alue oli hieman öljyinen ja ajoviiman vaikutuksesta aika isokin alue oli jonkinlaisessa kurassa. Auton alta tutkimalla näki, että suodatinjalassa olevan jäähdyttimen sauma oli yhdestä nurkasta öljyinen. Sinne nuo epäilykset ovat kohdistuneet, joten nyt on hyvä hetki tilkitä vuoto.
Homma alkoi imusarjan irroituksella. Monenlaisia 6mm kuusiokoloavaimia käyttämällä kaikki pultit sai auki ja imusarjan irti. Samoin suuttimet on irroitettava kun ovat imusarjan "päällä". Suutintukki lähtee vetämällä, kun sen tukijalkojen pultit on irroitettu.
Sitten suodatinjalan irroitus. Jalka on kiinni neljällä pultilla, 6mm kuusiokolokannalla (suurinpiirtein kuvassa nuolien kohdalla). Kahteen pulteista pääsee ihan hyvin käsiksi, mutta takimmaiset kaksi pultti meinasivat ottaa koville. Vääntämiseen ei oikein meinannut olla tilaa, mutta lopulta kaikki aukeaa. Otin suodattimen pois ennen jalan iroitusta, jotta siellä oleva öljy valuu öljyphjaan. Ihan kauheasti ei sotkua tullut. Jonkin verran jäähdytysnestettä valuu jäähdyttimen liitoksista, vaikka nesteet tyhjensinkin ennen operaatiota. Irroitin jäähdyttimeen tulevan jäähdytysnesteputken termostaattikotelon päästä. Jäähdyttimen tiiviste oli yhdeltä kohtaa puhki, ilmeisesti siinä vuodon syy. Tuo on mahdollisesti joskus jo kertaalleen vaihdettu, koska tiivisteen lisäksi saumaan oli laitettu silikoonia. Ja tässä olikin näköjään tuollainen paperitiiviste, ei O-rengas. PartsInfo antoi myös kaksi vaihtoehtoa tiivisteeksi ja tietysti väärä sieltä tuli, vaikka alusta/moottorinumerolla pyysin katsomaan kumpi tähän kuuluu.
Paineanturi oli aivan kuiva, siitä ei ole vuotanut. Suodattimen ja lohkon välinen tiiviste hajosi irrottaessa, mutta ei vaikuttanut siitä vuotavan. Otin myös venttiilikopan työn alle. Koppa on hieman nuhjuisen näköinen. Maali on lohkeillut parista kohtaa, mutta yllättävän ehjä kokonaisuutena. Ajattelin hipistellä huonoja kohtia ja maalata sitten koko kopan uudelleen. Puolapoteron peitelevyn kiinnityspulttien kierteet olivat yhtä lukuunottamatta korkanneet. Laitoin M6 helicoilit rikkinäisiin, nyt toimii.
Huohotusläpivientien tiivisteet olivat risana. Tarvittavat tiivisteet hommattu paitsi jäähdyttimen tiiviste vielä uupuu, kunnes oikea saapuu.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Nyt on hyvä tarkistaa kaasuläpän johtosarjan kunto.
Re: W124 320CE 1993
Juu kiitos, täytyy varmaan vähän kurkkia. Johtosarja tähän on vaihdettu ja näyttäisi, että uusitut johdot ovat eristysnauhaan kääritty. Kaasuläpälle menevät ovat taas alkuperäisen näköisessä eristeessä, joskin (ainakin vielä) ehjän näköisessä sellaisessa. Se ei siis välttämättä ole sisältynyt tuohon uusittuun johtosarjaan.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Oikeanlainen tiiviste saapui ja sillä sain lämmönvaihtimen takaisin kiinni suodatinjalkaan ja öljynsuodatinjalan paikalleen. Uusi tiiviste tuli tietysti koneen ja suodatinjalan väliin. Samoin termostaatilta lämmönvaihtimelle menevään putkeen uusin O-renkaat molempiin päihin.
Suodatinjalka oli ihan yhtä v***mainen asentaa kuin oli purkaakin
Suodatinjalka oli ihan yhtä v***mainen asentaa kuin oli purkaakin
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tutkailin tuota kaasuläpän johtosarjaa. Se on todennäköisesti uusittu joskus osittain, ABS pumpun tienoolta oli kaikki johdot jatkettu. Asiallisesti tinattu ja kutistesukalla eristetty. Hieman lähempää kaasuläppää oli eriste hieman rikki ja sen kohdalla yhdessä johdossa eriste puutteellinen.
Sitten askartelin imusarjan ja suutinkiskon takaisin paikoillee. Uudet tiivisteet imusarjaan ja suttimien päihin samalla.
Seuraavaksi venttiilikopan sipistely ja maalaus.
Sitten askartelin imusarjan ja suutinkiskon takaisin paikoillee. Uudet tiivisteet imusarjaan ja suttimien päihin samalla.
Seuraavaksi venttiilikopan sipistely ja maalaus.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Venttiilikoppaa putsailin, hion ja lopulta maalasin. Väriksi RAL7044, joka vaikuttaisi olevan aika passeli sävy. Maalasin vain nuo näkyvät osat, puolapoteron ainoastaan putsasin.
Koppaan sitten uusi tiivistesarja ja uudet huohotusläpivientien tiivisteet.
Vaihdoin öljyt sekä ja samalla öljyn pinnankorkeusanturin O-renkaan uuteen. Öljypohja oli vähän öljyinen anturin tienoolta ja vanha tiiviste olikin poikki.
Jäähdytysnesteet piti ottaa pois remontin alussa, joten täytin järjestelmän uudella aineella.
Ohjaustehostimen paluuletku oli jo melko pykinyt, joten imaisin säiliön tyhäksi ja vaihdoin uutta letkua tilalle. 10mm sisäreiällä olevaa letkua sattui olemaan jemmassa juuri sopiva pätkä.
Myös uudet vastuksettomat Berun tulpat vaihdoin väärien Boschien tilalle.
Sittenpä vaan maalattu venakoppa paikalleen ja puolat sekä tulpanhatut oikeisiin reikiin. Johtosarjan ujuttelin muovikiskoonsa ja ostin ihan uuden muovisuojan niiden peitteeksi. Sehän tuli oikein varoitustarralla varustettuna.
Ostin käytetyn ehjän putken, joka menee venttiilikopan yli ilmamassamittarilta imusarjaan. Alkuperäisestä oli kiinnityskorvakkeet poikki molemmat.
Hyvin lähti auto käyntiin eikä ainakaan heti ilmennyt vuotoja. En nyt ihan kuumaksi käyttänyt, mutta lupaavalta vaikuttaa.
En onnistu enää liittämään kuvia. Tulee vain keltainen kolmio, joka kertoo ettei liite kelpaa
Koppaan sitten uusi tiivistesarja ja uudet huohotusläpivientien tiivisteet.
Vaihdoin öljyt sekä ja samalla öljyn pinnankorkeusanturin O-renkaan uuteen. Öljypohja oli vähän öljyinen anturin tienoolta ja vanha tiiviste olikin poikki.
Jäähdytysnesteet piti ottaa pois remontin alussa, joten täytin järjestelmän uudella aineella.
Ohjaustehostimen paluuletku oli jo melko pykinyt, joten imaisin säiliön tyhäksi ja vaihdoin uutta letkua tilalle. 10mm sisäreiällä olevaa letkua sattui olemaan jemmassa juuri sopiva pätkä.
Myös uudet vastuksettomat Berun tulpat vaihdoin väärien Boschien tilalle.
Sittenpä vaan maalattu venakoppa paikalleen ja puolat sekä tulpanhatut oikeisiin reikiin. Johtosarjan ujuttelin muovikiskoonsa ja ostin ihan uuden muovisuojan niiden peitteeksi. Sehän tuli oikein varoitustarralla varustettuna.
Ostin käytetyn ehjän putken, joka menee venttiilikopan yli ilmamassamittarilta imusarjaan. Alkuperäisestä oli kiinnityskorvakkeet poikki molemmat.
Hyvin lähti auto käyntiin eikä ainakaan heti ilmennyt vuotoja. En nyt ihan kuumaksi käyttänyt, mutta lupaavalta vaikuttaa.
En onnistu enää liittämään kuvia. Tulee vain keltainen kolmio, joka kertoo ettei liite kelpaa
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
No tänään näköjään onnistuu lisätä kuvia. Parit aiemmat viestit, niin ei onnistunut tietokoneella eikä puhelimella. Noh, tuossa edelliseen viestiin visuaalista täytettä.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Putsailin vielä koneen etuosaa ja ajattelin vaihtaa moniurahihnan. Vanhassa oli selkäpuolella pieni vekki. Tunnustelin kaikki apulaitteiden hihnapyörät hihnan ollessa irti ja vesipumpussa tuntui ylimääräinen pieni radiaalisuuntainen välys. Pumppu ei ole kuitenkaan vuotanut joten asensin hihnan paikalleen ajatellen, että pumppu menee vielä kesäkäytössä vuosia.
Enpäs saanutkaan enää uutta hihnaa kireälle, kiristimen mutteri luisti aina ratkaisevalla hetkellä. Otinpa sitten koko kiristimen pois.
Siinä ei mainittavaa vikaa löytynyt, mutta kierretangossa tai mutterissa, jolla kireys säädetään, todennäköisesti huonot kierteet ja mutteri pomppaa pois kun kuormaa tulee. Tangossa/mutterissa on vastakierre, eikä minulla sellaisiin ole kierrevehkeitä.
Pistin kiristimen säätötangon ja iskunvaimentimen tilaukseen ja samalla uuden vesipumpun. Onpahan pumppukin sitten kunnossa. Kiristimestä uupuu viisari, joka osoittaa hihnan oikean kireyden. Täytyy sellainen kaivaa jostain.
Työläs hihnanvaihto...
Enpäs saanutkaan enää uutta hihnaa kireälle, kiristimen mutteri luisti aina ratkaisevalla hetkellä. Otinpa sitten koko kiristimen pois.
Siinä ei mainittavaa vikaa löytynyt, mutta kierretangossa tai mutterissa, jolla kireys säädetään, todennäköisesti huonot kierteet ja mutteri pomppaa pois kun kuormaa tulee. Tangossa/mutterissa on vastakierre, eikä minulla sellaisiin ole kierrevehkeitä.
Pistin kiristimen säätötangon ja iskunvaimentimen tilaukseen ja samalla uuden vesipumpun. Onpahan pumppukin sitten kunnossa. Kiristimestä uupuu viisari, joka osoittaa hihnan oikean kireyden. Täytyy sellainen kaivaa jostain.
Työläs hihnanvaihto...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Uusi vesipumppu ynnä muuta osaa saapui Viron maalta joten kävin ruuvaamassa vanhan pumpun irti ja uuden paikalleen. Ahtaasti on vesipumpun kiinnityspultitkin, mutta kyllä sen sieltä sai ährättyä. Kiristinhässäkkä oli valmiiksi pois edestä ja sen edestä pitää ottaa vesipumpun ja ohjaustehostimen hihnapyörät pois joten kokonaisuutena melko isotöinen on pumppu vaihtaa.
Uusi oli INAn valmistama. Kaikki tiivisteet tulivat pumpun mukana. Termostaatin ostin erikseen. Lämpötila-antureita en vaihtanut, mutta niihin uusin alumiinitiivisteet.
Nyt kun glykolit piti valuttaa jälleen pois päätin uusia myös paisuntasäiliön. Vanha oli jo niin tumma, ettei nesteen pintaa tahtonut erottaa. Nyt näkyy värikin.
Kiristimen kasaus jäi seuraavaan kertaan.
Uusi oli INAn valmistama. Kaikki tiivisteet tulivat pumpun mukana. Termostaatin ostin erikseen. Lämpötila-antureita en vaihtanut, mutta niihin uusin alumiinitiivisteet.
Nyt kun glykolit piti valuttaa jälleen pois päätin uusia myös paisuntasäiliön. Vanha oli jo niin tumma, ettei nesteen pintaa tahtonut erottaa. Nyt näkyy värikin.
Kiristimen kasaus jäi seuraavaan kertaan.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Kiristimen kasasin uudella kireydensäätötangolla, mutta en vieläkään saa asennettua hihnaa oikein. Juuri kun hihna alkaa olla käsikopelolla oikealla kireydellä, niin säätötangosta loppuu kierre ja vastakierremutteri hyppää pois kierteeltä.
Hihna pitäisi olla oikean mittainen ja tuntuukin ihan passelilta kun sen reitittää paikalleen. Tähän on EPC:n mukaan useampi vaihtoehto, mutta 2415mm on vaihtoehdoista lyhin. Auton ohjekirja tosin kertoo mitaksi ilmastoinnilla varustettuun 2176mm, mutta 239mm mittaero tuntuu aika rajulta.
Kiristin näyttää ehjälle, eikä pyöri tyhjää. Keskellä oleva kumielementti myötää hieman, jos lenkkiavaimella vääntää ja niin sen varmaan kuuluukin.
Kiristimen keskimutteri oli löysällä kireyttä säätäessä ja hihna on reititetty oikein.
Viisaria ei ole vielä, joten siitä en nähnyt miten kiristin liikkuu.
Mikäs tässä nyt on se juttu jota en hoksaa?
Hihna pitäisi olla oikean mittainen ja tuntuukin ihan passelilta kun sen reitittää paikalleen. Tähän on EPC:n mukaan useampi vaihtoehto, mutta 2415mm on vaihtoehdoista lyhin. Auton ohjekirja tosin kertoo mitaksi ilmastoinnilla varustettuun 2176mm, mutta 239mm mittaero tuntuu aika rajulta.
Kiristin näyttää ehjälle, eikä pyöri tyhjää. Keskellä oleva kumielementti myötää hieman, jos lenkkiavaimella vääntää ja niin sen varmaan kuuluukin.
Kiristimen keskimutteri oli löysällä kireyttä säätäessä ja hihna on reititetty oikein.
Viisaria ei ole vielä, joten siitä en nähnyt miten kiristin liikkuu.
Mikäs tässä nyt on se juttu jota en hoksaa?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic