W124 320CE 1993
Re: W124 320CE 1993
onko sulla saastepumppu pois ja sen takia liian pitkä hihna nyt ?
Re: W124 320CE 1993
Ilmapumppu on paikallaan. Jos/kun kyse on väärästä hihnasta, niin sen mitta on melkein oikea. Linkin tiedoston mukaan 104.992 olisi myös 2380mm hihna. Tuo 35mm ero voisi olla tässä tapauksessa mahdollinen.
https://www.w124performance.com/service ... 3-1240.pdf
Paikallaan tässä oli 2415mm hihna ja kun PartsInfo sellaista tarjoaa, niin sillä olen arvellut sen olevan oikea.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 320CE 1993
Ilmapumppu on paikallaan. Jos/kun kyse on väärästä hihnasta, niin sen mitta on melkein oikea. Linkin tiedoston mukaan 104.992 olisi myös 2380mm hihna. Tuo 35mm ero voisi olla tässä tapauksessa mahdollinen.
https://www.w124performance.com/service ... 3-1240.pdf
Paikallaan tässä oli 2415mm hihna ja kun PartsInfo sellaista tarjoaa, niin sillä olen arvellut sen olevan oikea.
2380 mittaisen hihnan PartsInfo kertoo sopivan tuohon koneeseen ilman ilmastointia.
Täytyy mitata vielä tuo kiristinpyörän halkaisija, kun niitäkin voisi olla kahta eri halkaisijaa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 320CE 1993
Tässä olisi mahdollista olla kahdenlaista kiristintä, mutta kuvassa vasemmanpuoleinen löytyy ja on oikea. Siinä on 70mm kiristinpyörä ja 2415mm hihna pitäisi edelleen olla oikea.
Huomasin sitten, että kiristimen asento on mielestäni pielessä. Tuo hahlo on ainakin uuden kiristimen myyntikuvissa kohtisuoraan kiristinpyörään nähden. Nyt kiristintangon asento jää valmiiksi liikaa kiristyksen puolelle eikä vara riitä.
Täytynee hommata uusi kiristin.Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 320CE 1993
tsekkaan nyt se kiristin että olet sen koonnut oikein , muistaakseni sen jaa kasattua väärin, juurikin niin että kiristys vara loppuu. Ainakin sen tangon pitimen saa 180 astetta väärinpäin ?
Re: W124 320CE 1993
Joo kokeilin aluksi myös tankoa toiselle puolelle, mutten saa koko kiristintä paikalleen ellei tanko ole edestä katsoen vasemmalla puolella. Ja siellä se kaikkien kuvien mukaan kuuluu ollakin. Itse kiristin on "valmis" paketti.
Kyllä vahvasti näyttäisi että kiristimen keskiosa ja sitä myötä hahlo on joskus liikahtanut väärään asentoon.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 320CE 1993
Tilasin uuden kiristimen ja tosiaan tuossa paikalla olleessa kiristimessä oli vikaa. Joko se on päässyt joskus kääntymään väärään asentoon tai sitten se ei ole tähän autoon sopiva. Ostin myös uuden viisarin. Sen sai alkuperäisosana, yli 30€ hintaa mokomalla...
Nyt hihna kiristyi oikeaan kireyteen ja viisarista katsomalla asennus on helppo tehdä. Nyt tämä konehuoneen siistiminen on viimein tehty. Olisi mennyt pienemmällä työllä, jos olisi aloittaessa tiennyt mitä kaikkea piti lopulta vaihtaa. En myöskään heti osannut katsoa kiristintä vialliseksi vaan luulin säätötangon olleen kierteestään rikki.
Nyt hihna kiristyi oikeaan kireyteen ja viisarista katsomalla asennus on helppo tehdä. Nyt tämä konehuoneen siistiminen on viimein tehty. Olisi mennyt pienemmällä työllä, jos olisi aloittaessa tiennyt mitä kaikkea piti lopulta vaihtaa. En myöskään heti osannut katsoa kiristintä vialliseksi vaan luulin säätötangon olleen kierteestään rikki.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 320CE 1993
Tämänkin jouduin vähän olosuhteiden pakosta ottamaan käyttöön muutama viikko sitten, kun Ärrä päätti alkaa kiukuttelemaan. Muutaman päivän saikin ajella kunnes kesäautokelit väistyivät. Nyt taas näkyy sen verran sulaa ajouraa, että pääsee.
Tyhjäkäynnin humppaus on palannut. Varsinkin vaihde päällä humppaa 600-900rpm melko ärsyttävästi. P ja N käynti tasoittuu. Muutoin toimii hyvin, hymyissä suin ajellaan
Tyhjäkäynnin humppaus on palannut. Varsinkin vaihde päällä humppaa 600-900rpm melko ärsyttävästi. P ja N käynti tasoittuu. Muutoin toimii hyvin, hymyissä suin ajellaan
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI