Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Oliks noissa polkimelta vaijeri vai jarruvalokytkimen kärjillä ohjattu kepin salpa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

pekkovee kirjoitti:Oliks noissa polkimelta vaijeri vai jarruvalokytkimen kärjillä ohjattu kepin salpa
Pitäisi olla vielä kaksi vaijeria. 722.6:een muistaakseni tuli sähköohjaus jarrupolkimelta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitää tutkia, jos en saa to ite kuntoon pitää tilata huolto paikalle. Ke vasta takas suomes
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos ei muuten ala toimimaan niin pura kepin juuresta ne lukkomekanismit pois.

ABS:t ei liity tuohon mitenkään.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

kokeile ilmata jarrut nimimerkillä oli ilmaa jarruissa niin ei antanut käskyä kepille
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tämä ongelma tuli juurikin jarrunesteen vaihdon ja jarrujen ilmaamisen seurauksena. Ehkä se siis menee itsestään ohi? Hoppas so.
Olen nyt keskiviikkoon asti Moskovassa tekemässä käyttöönottoa, niin ei paljoa etänä ehdi mitään tekemään. Laiva lähtee la k.17 ja ennen sitä mulla on heikosti aikaa tehdä mitään. To iltana ja pe jotain, perkeleen pahaan aikaan tuli tuokin ongelma. Lukkomekanismin puran pois jos ei muuten lähde pelittämään. :shock:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Voisko olla että palat on kiinni levyissä eikä mee enää jarrutettaessa sisään päin. Eli jarrukengät irti, jarrupalojen levitin levyn tilalle ja jarrukenkiä auki (jarrunestesäiliön korkki auki ja rättiä ympärille) :tuumaus:

Mulla on levitin jos tarviit :idea:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Voi olla hyvinkin mahdollista että jarrut jumissa. Toivon että ois palautuneet ittekseen. :)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kävin tutkaamassa, yhä on vipu jumissa ja poljin tuntuu pirun jäykältä. Huomenna sitten sen kimppuun.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

En mä mitään vaijereita siellä nähnyt, sähköjohtoja kyllä. Vai onkos ne auton alla jotenkin huonossa paikassa?
Miten ton keskikonsolin saa ehjänä irti? Jarrut sain jumista pois. Valitsin ei siirry.
Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaosan laatikon alla on ruuvi jolla puu on kiinni.
wiimax.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Luin että 94-2000 malleissa saattaa olla sähköinen ohjaus, tai sitten se on se virtalukolta lähtevä vaijeri. Onko tossa jokin mekaaninen lukko josta voin vapauttaa sen pois p:ltä??? Tuli hommattua semi sliksit, aika tyyristä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Pyörittelepä sulakkeet varuiks
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Katsoin sulakkeet läpi, vaihdoin hapettuneet uusiin. Körmysin auton alla ja kabiinissa. En saanut keskikonsolia irti, en löytänyt sieltä ruuvia. Huomasin kun laitoin levyn jarrulle ettei jarruvalot pala kun kone on käynnissä. Missä mahtaa katkaisija olla. Haisee sähkölle, siia vialle. Sitten tarviin jonkun mersukorjaajan yhteystiedot joka taitaa W124 mallien automaattien tämänkaltaiset viat, koska multa todellakin loppuu aika ja hermot tän kanssa. Ja koska auto ei liiku minnekkään niin pitäisi olla sellainen seppä joka voi tulla paikalle. Ois vähän kiire, tänään en jaksa enempää kun on ollut pirun raskas työmatka ja levot vähissä. Yhteystietoja kiitos, ilmatteeks ei tarvi mitään tehdä...
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jarrupolkimen kehikossa luulis olevan
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Siellä oli joku kytkin mikä ei ottanut mihinkään kiinni kun painelin jarrua. Yritin repiä sitä alamuovia irti, muttei se tuntunut ehjänä lähtevän. Huomenna sitten kappaleina jos ei muuten. Ihana työskentelyasento. Vaijereista nykimällä en saanut mitään tapahtumaan. Kummallista tässä on se että auto toimi viime pe ihan normisti ja nesteiden vaihdon jälkeen ei toimi enää. Onko tuolle p-asennolla manuaalista vapautusvipua jossain? :?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Keskikonsolin laatikossa on kaksi ruuvia takapäässä (laatikon sisällä). Kun laatikko on pois tieltä, paljastuu lahopuun ruuvi. Sitten vaan varovasti nostellaan takapäästä lähtien. Siellä on muutama muoviklipsu mutta tuolloin täytyy vain terästää hermonsa ja uskaltaa nostaa (voi vähän avittaa kepin reiästä). Etupäässä on pari ohjainta, jotka työntyvät sinne alle. Vetetään lopuksi taaksepäin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Kiitos, kahveet naamariin ja ropaamaan. Eka kesälomapäivä! :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

"Uusilla" aivoilla on hyvä lähteä tutkimaan vikaa:
Menihän siinä sitten hetki, kunnes tajusin että jarrupolkimen asento oli muuttunut ja sen vipu ei ottanut kiinni mekaaniseen vapauttajaan. Taas toimii hienosti ja mitään ei mennyt rikki. :wink:
Tänään auton pesu ja vahaus, sekä kamojen lastaaminen kyytiin.
Tulee kyllä megee reissu!!
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Sami R kirjoitti:"Uusilla" aivoilla on hyvä lähteä tutkimaan vikaa:
Menihän siinä sitten hetki, kunnes tajusin että jarrupolkimen asento oli muuttunut ja sen vipu ei ottanut kiinni mekaaniseen vapauttajaan. Taas toimii hienosti ja mitään ei mennyt rikki. :wink:
Tänään auton pesu ja vahaus, sekä kamojen lastaaminen kyytiin.
Tulee kyllä megee reissu!!
8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikä sen jarrupolkimen asennon on muuttanut?
Ei pitäs kyllä nesteiden vaihdossa ja ilmaamisessa muuttua :shock:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jos poljinta polkee poikittain, niin silloin se näemmä voi mennä.
Ilmaamisen kun tein yksin käyttäen pitkää keppiä. Ehkä käytin liikaa voimaa, niin meni pois paikaltaan. Nyt on auto vahattu, tekemistä tosin riittää ennenkuin pääsee viettämään lomaa. Hieno siitä tuli kun autoglymin punasella veteli!

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Miten on riittääkö kierre?
Kuva
Pesin ja vahasin kulkupelin, ruostetta ei löytynyt pohjasta. Pikkasen pinnasta, ne sain vahalla pois.
Kuva
Hauska peli ajella, sama teho/painosuhde kuin E36 AMG:ssä. Välitys on paljon tiheämpi-->wroom!
Laitoin originaalin takapöntön paikoilleen. sen kiillotin ensin ja lakkasin.
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sähköpenkilläkin voi ilmata jarrut. Keppi penkin ja polkimen väliin, vähän painetta jarrulle liikuttamalla penkkiä eteenpäin ja sitten ruuvia auki. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Aivan, mulla on varmaan sitten liian isot hauikset kun lauta taipuu ja poljin menee väärään asentoon. :lol:
Mites nuo pultit, nämä AMG kopiot vaativat taakse lyhkäsemmät pultit kuin mitä noissa normialuissa on. Mittasin ja eroa oli joku 8mm.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kunhan tarpeeksi ottaa kiinni. Jos liian pitkät niin pyörittämällä selviää nopeesti kun ropina kuuluu.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Sami R kirjoitti:Jos poljinta polkee poikittain, niin silloin se näemmä voi mennä...... Ehkä käytin liikaa voimaa, niin meni pois paikaltaan.
Juurikin näin! :D Tuli nimittäin tuosta mieleen, kun aikoinaan Lada Nivaan jarruja laittelin ja tuli ilmaamisen vuoro, ja paikalle sattui yksi roteva kaveri jota pyysin joutessaan painelemaan poljinta kun itse availin ilmaruuveja....pyysin painetta, painetta tuli ja seuraavaksi huikkasin että pumppaa hitaasti muutaman kerran, mutta sitten tulikin pitkä hiljaisuus ja lopulta kuului varovainen "tuus ny kuule kattomahan" ....kaveri oli ovensuussa seisoessaan polkenut jarrupolkimen kaasupolkimen alle :lol: (Ladassa on ollut säädettävät polkimet jo 70'luvulta....niitä kun tuon huomattua sai "säätää" ihan käsin taivuttelemalla haluamaan asentoon :pappa: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mielestäni kierre riittää muistelisin joskus mitanneeni että pyörän navassa olis 8-9mm kierrettä
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Loput kamat kasaan ja sitten laivalle!
Turvallisuusviteoo: https://www.youtube.com/watch?v=ocdEqcZOeBk
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Asiallista toimintaa, tsemppiä reissuun!

Mitä lakkaa muuten laitoit takavaimentimeen? Ite vaihoin vasta taka- sekä keskipöntöt ja oishan se kiva, jos ei pakoputkenpäät menis heti ruosteeseen...
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”