S124 E320TE -93 Wankkuri. Huolto- ja korjauskirjanpito.

Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Yhtälailla kai nuo voi vahata ilman kynsikuppejakin...? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ne naarmut maalista enää vahalla tahdo lähteä.
Kynsikupit ei naarmuunnu, tosin esim. minä en niitä pidä ulkonäön parantajina.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

pupetti kirjoitti:..ja siks toisekseen farkku PITÄÄ olla korka ku sen tarkotusha on olla Wankkuri eli kuljetus väline jonka sisään tyrkätään tarpeen tullen ne siirtoa tarvitsevat tavarat...
Tasonsäätö Pupetti, siinä on se tasonsäätö juurikin tuota varten :wink: :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

dealer kirjoitti:Eipä ne naarmut maalista enää vahalla tahdo lähteä.
Kynsikupit ei naarmuunnu, tosin esim. minä en niitä pidä ulkonäön parantajina.
Juu nuo kupit on siinä ollu eikä niitä ole pois otettu sen takia kun ei tiedä mitä alla on :shock:

Kävin koeajolla ja totean pyörien olevan ENSILUOKKAISTA Tähdelle. Parantaa ajoa entisiin 16-tuumasiin pyöriin verrattuna. Unelma "radalla" ja mittarivirhe on minimaallinen 2kmh :o Joten vaikuttaa parantavasti kulutuksen pienentävästi :!: Ellei sitten vierintävastus kasvanu mutta luulempa ettei. ainakin rullaa kuten ennenkin.

catti mainitsi kääntäes jonkun ottavan kiinni. En saanut kertaakaan mitään rahahdusta aikaiseksi :? Paitsi jos jarruttaa äkkinäisesti etupään painautuessa tonttiin, etupyörä ottaa roiskeläpän yläreunaan kiinni. Kuten edellisilläkin 16-tuumasilla.

Takapään tasonsäätö toimii kun kuormaa lisätään. Mutta tyhjänä se on aina ollut ylempänä kuin etupää. Eteen mulla olis vielä 3n ja 4n jousikumit. Joita on pitänyt kokeilla saadakseni alustan oikenemaan lähelle "vaateria".
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Kimmo Koo kirjoitti:
Kävin koeajolla ja totean pyörien olevan ENSILUOKKAISTA Tähdelle. Parantaa ajoa entisiin 16-tuumasiin pyöriin verrattuna. Unelma "radalla" ja mittarivirhe on minimaallinen 2kmh :o Joten vaikuttaa parantavasti kulutuksen pienentävästi :!: Ellei sitten vierintävastus kasvanu mutta luulempa ettei. ainakin rullaa kuten ennenkin.
Yhdyn edelliseen :sex: eiku siis.. :kuski: Viimeinkin farkku on hyvä ja nautinnollinen ajaa, eikä lutruile sinne tänne.

Kynsikupit o mun makuun :)
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kimmo Koo kirjoitti:Nyt loppu venkoilu kerrasta :!:

Mitäs sanotte kun eivät Paawoon sopineet :?:
:shock: Komea ilmestys!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

dealer kirjoitti:Eipä ne naarmut maalista enää vahalla tahdo lähteä.
Kynsikupit ei naarmuunnu, tosin esim. minä en niitä pidä ulkonäön parantajina.
Joihinkin väreihin sopii oikein hyvin.
Vaan tietyn värisissä autoissa minä tykkään kromikaaristakin 8)
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Sergey kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti:Nyt loppu venkoilu kerrasta :!:

Mitäs sanotte kun eivät Paawoon sopineet :?:
:shock: Komea ilmestys!
Kiitos :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Viimeaikoina huomattua: Vasempaan etu-umpioon tulee vettä :shock: :(

Mielessä onkin pyörinyt umpioiden vaihto toisenlaisiin mutta hankinnat ovat olleet jäissä. Kunhan sais edes estettyä sen veden juoksemisen lasin väärälle puolelle :? Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka :o Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on lasi irronnut muovikehyksestä. Itte liimasin sen takasin harmaalla sikaflexil. Ei kerry enää vettä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tänään paluumatkalla Keski-Suomesta, mittariin tuli 350tkm :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kimmo Koo kirjoitti:Viimeaikoina huomattua: Vasempaan etu-umpioon tulee vettä :shock: :(

Mielessä onkin pyörinyt umpioiden vaihto toisenlaisiin mutta hankinnat ovat olleet jäissä. Kunhan sais edes estettyä sen veden juoksemisen lasin väärälle puolelle :? Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka :o Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin :roll:
Hajet Raskoneelta uuvet umpion lasit hintaan 100€/kpl. Saat Paawolle kirkkaat silmät ja uudet tiivisteet ni ei enää vuoda. Niin mä tein, tosin vain toiseen umpioon.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ei Wäyryn valojen umpiot vuoda vaan topiikin Wankkurin vasen lasi :?
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Ohops! :oops: Allekirjoittaneen olisi ehkä aika painaa pää tyynyyn. Pahoittelen erreystäni.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Sattuuhan näitä. Mä luin tekstis kolmeen kertaan että uskoin sun erehtyneen vaikka tarkoitit ihan oikein asiassa :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri talvirengastettiin tänään. Alle tuli viime talviset Contin kitkat mutta eri vanteilla. Edelliset vanteet meni Itä-Suomeen foorumilaiselle ja tilalle otin entiset kesävanteet. Samalla öljynlisäys(kannun loppu) ja nesteen lisäys ja pesunesteen täyttö. Mittarissa kohta 352tkm.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkurin kuulumisia... Hiljast o :roll: Ajettu viimeeksi viimevuonna :o
Noin vuoden vanha MBAT-akku oli menehtynyt tällä 3n viikon jaksolla kun se on aloillaan ollu.
Tarvii hankkia sille uus akku jotta pääsis sitä vetreyttää lumisille kyläteille :)

Akku tainu vaurioitua kun siinä takaovessa paloi salaa koko vuoden maavalo :? :( Ja nyt pakkasilla menehtyi lopullisesti Mittasin jännitteen akun irrotettuani 4,7v.
:arrow:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Edellinen akku oli hankittu vuosi sitten lokakuussa. Ja se meni takuuna kun hankin vastaavanlaisen uuden. uutta mallia jossa on PLUS30Amp käynistysvirtaa. akku on edeltäjäänsä 5,- kalliimpi mutta meni samaan tällä kertaa. MBAT ja käynistämisiin :kuski:

Wankkuri pääsee talliin viikonlopuksi. Kun Wäyry on reissussa :!: kuivamaan pitkästä aikaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ilmenneeseen vedon katkeamiseen kokeillaan KLstä hankittua ilmamassamittaria. Wankkuri seisoo pihalla hyvin vähällä käytöllä. Mutta kokopeitteen alla ettei lumi ja jää raiskaa ;) Imasmit vaihtuu kun seuraavan kerran talliin pääsee. Jos vaik olis kuivaa-asfalttia tarjolla jotta pääsis kokeilee auttoko vaihto.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kesärengastais Wankkurin. Takarenkaat tarvii laittaa "tilaukseen" alkavat olla lopuillaan pinnan suhteen.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

No niin kesäpyörät alla ja käyty koeajollakin. Hyvin vetää uudella ilmamassamittarilla ja kun tankillinen ajettu vaihdon jälkeen, ei ole kulutuskaan laskenu ainakaan merkittävästi.

Nyt ei ole enää muuta tehtävissä hyötysuhteen parantamiseksi kuin parantaa putkisto :idea:
Tuo iänikuinen vesihöyryttelystä pitää päästä eroon. Pakokaasu jäähtyy liikaa matkalla. Eli se ei virtaa ja siitä johtuu kärylappuun vaikeasti saatava hyväksytty arvokin joka katsastukseen.
Joutui viime vuonnakin ajaa 10km lenkin 2s vaihteella 100 lasissa ja suoraan mittaukseen kun pysähty. Muuten ei arvoja saanu. Tiedä sitten mitä uus ilmamassamittari vaikuttaa tänävuonna. Tuskin ihmeitä kun putkisto on sama.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tänään se teki sen katkoksen vetoihin kun hiukan kiihdytin ja itseäni viihdytin. Käynti katkee kokonaan mutta jää tyhjäkäynnille ja sen jälkeen antaa kieroksia 1500 saakka ja katkasee täysin. Ei auttanut kun kokeeksi irrotin lamdan toiminnasta.
Mikä tuon tekee?


Takarenkaat 245/40x18 saa luvan vielä kestää alla kun ei sillä jokapäivää ajella. Tarvii kysellä mitä pari maksais tuossa KA-Renkaalla. Tai jostain käytettyinä vähän ajettuina.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kimmo Koo kirjoitti:Jo senkin takia että helpottaa käryarvojen mittausta ette kaikki tule samasta putkesta analyysiin. Vaan osa menee vapaasta rööristä ohi :)

Omassa ylläkuvatunkaltainen hormisto ja inssi katto ensin päästöt normisti, ei uskonu silmiänsä. Mittasi uudelleen tukittuaan toisen röörin ja samat lukemat tuli tauluun! :)
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ok. Eilen vaihtu bensasuodatin ja taisi poistua vedon katkeamiset. Kokeilen tänään paremmin pitemmällä lenkillä. Samal tuli todistettua Wankkurin pohjan ruostesuojatun joskus. Korkeapainepumpun ja suodattimen suojamuovin alla oli puhdasta massaa. Harmi vaan kun joudun luopumaan hyvästä Mersusta tulevaisuudes :(
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kimmo Koo kirjoitti: Harmi vaan kun joudun luopumaan hyvästä Mersusta tulevaisuudes :(
Myy sitte se nappisilimä jossa pytykki on sikin sokin ku huolimattoman halot liiterin nurkas ja jätä tää ittelles.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Easy Rider kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti: Harmi vaan kun joudun luopumaan hyvästä Mersusta tulevaisuudes :(
Myy sitte se nappisilimä jossa pytykki on sikin sokin ku huolimattoman halot liiterin nurkas ja jätä tää ittelles.
Kuka täs o mitään myymisest puhunu..
Itte tykkäisin taas palajon enemmän tuosta väykystä, mut mäkin joudun siitä luopumaan :D semmost se elämä vaa o :D kaikkee ei voi saada mitä tahtoo, ei tästä sen enempää. :lol: :lol: :lol:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Lauantai on katsastusten aikaa meidän Tähdellisille. Ja kun nuo Tähdelliset näyttäis vielä pysyvänkin samassa pihassa edelleen(välihuomautus) :P

Katastuksessa meni hylylle kuten arvelinkin eikä jääny päästöistä kiinni kun olin teettänyt hyväksytyn kärylapun. Mutta nyt kiikasti oikeanpuolen etujarrun sisimmäinen mäntä jumissa, oikea takarengas sakkorenkaana, vasen lähivalo pimeenä(H4 polttimot uusittu heti) Mutta kuukausi tuli lisäaikaa joka oli tarkoituskin.

Takarenkaat tilaukseen 245/40 x 18 joilla sitten uusintanäytöllä muutoskatsastus 18-tuuman pyörille.

Bensan kulutus on huipussaan Wankkurissa. Ajaa miten nätisti tahhaa niin kulutus on samaa kuin aikoinaan Böckmannia vetäessä. Eli 11-12 litraa sadalle. Kun se on ollut 9-10 aikoinaan.
Ilmamassamittarin vaihto UUTEEN ei tuonut säästöä vaan pysyi entisellään.
Putkiston vaihto auttoi silloin COUPEenkin. Silloin sille oli tekijä mutta nyt tähän ei enää tekijää ole. Ainakaan samaa(firma lopettanut vuosia sitten)
Putkiston teettämisen jälkeen olisi kaikki voitava tehty.

Tarkoitus olisi Heinolaan viedä tehomittaukseen tämä mutta sen joutuu tekemään ilman muutoksia eli tämänhetkisessä kunnossa. Mutta tarviihan "vakiosarja" osaanottajia :idea:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

No niin nyt on katsastusta haitanneet virheet ja viat korjattu. Tänään tuli uudet takarenkaat viimeisempänä vaadituista.. Maanantaina pyörien muutoskatsastus ja uudelleen näyttö.

Seuraavalla viikolla Heinolaan polkee rullia :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri leimattu maanantaina ja muutoskatsastettu alla oleville pyörille.

Saiskohan tuota perää laskemaan muutaman sentin tasosäädöstä laskemalla :?:


Kilsoja nyt 356tkm.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

tänään Heinolassa Tehomittausmiitissä rullilta todettu Wankkurille 157KW vetopyörätehot(214hv) eli liki samat kuin vakiokoneesta keskimäärin. Hävikki lienee noin 15hv joten koneteho alle 230hv.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”